te confundes ¡¡¡¡¡Jordi Freixas wrote:Doncs segons el video aquell, em sembla que queden a nivells diferents (les vies UIC per sota del nivell de les convencionals).
FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
Re: Va a ser que no
osti, vols dir ?JaMiRo! wrote:Ja ho veurem, jo tinc els meus dubtes. No tot el material rodant està preparat per això; com a mínim, personalment crec que els trens d'alta velocitat de Talgo i Bombardier no seran pas.victorcasta wrote:El compromís de la ministra de Foment és que quan arribi a Barcelona, l'AVE assolirà els 300.
els rumors apunten que al Maig tindrem el trens AVE a 300 km/h , els 102 i 103, de Madrid a Camp de Tarragona.
Saps d'algun impediment tècnic al 102 per asolir els 300 Km/h ??????
No ens acollonim
A veure, no ens acollonim company!sequera wrote:osti, vols dir ?
els rumors apunten que al Maig tindrem el trens AVE a 300 km/h , els 102 i 103, de Madrid a Camp de Tarragona.
Saps d'algun impediment tècnic al 102 per asolir els 300 Km/h ??????
Els 102 (els de Talgo i Bombardier, coneguts popularment com a "Ànecs" com bé sabeu) no és que tècnicament no vagin a 300 km/h. De fet, les seves especificacions tècniques determinen una velocitat màxima de 320 km/h. El problema d'aquests trens és que mai se n'ha arribat a construïr cap d'igual i per tant, tot el que es comenti sobre velocitats punta són hipòtesis. Això ho hauré de veure amb els meus ulls.
Als 103 (els de Siemens) no hi haurà cap problema, crec. La seva velocitat punta és al voltant dels 350 km/h, i està més que demostrada en els trens existents a Alemanya (ICE3)
Jo ja vaig comentar en el seu dia al FoTraCat que el concurs per a la construcció de trens per a l'alta velocitat Madrid-Zaragoza-Lleida-Barcelona-Girona-França fou una mica decebedor enginyerilment. Els polítics de torn van tirar per contentar amics donant un paper a Talgo -que de locomotores històricament ni idea, li van haver de fer la feina els de Bombardier- i no se li va donar el paper a Alstom, prou coneixedora del món de l'alta velocitat -número u mundial- i que proposava uns trens que ja corrien a França a la velocitat que es volia. Sobre la concessió a Siemens, a mi em va resultar correcta ja que els ICE són uns trens amb boníssimes prestacions.
Tot això són opinions personals, repeteixo.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: No ens acollonim
A tu els teus jefes et paguen alguna comisió, no?JaMiRo! wrote:Tot això són opinions personals, repeteixo.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Torracollons...
Ja es trobava a faltar el torracollonisme...aarongilp wrote:A tu els teus jefes et paguen alguna comisió, no?
Re: Torracollons...
Ui quin dia porteu...JaMiRo! wrote:Ja es trobava a faltar el torracollonisme...aarongilp wrote:A tu els teus jefes et paguen alguna comisió, no?
En el funcionament dels serveis de Rodalies i Regionals que TOTHOM ja coneix. I en la manera de "solventar" la crisi generada per Air Madrid. Bàsicament. Encara que sobre això últim... potser aquí el que hauria de fer és animar-la a que es torni a presentar; amb la seva incompetència ha aconseguit que uns quants sudamericans que viuen a Catalunya ara estiguin més a prop que abans de Nadal de tornar-se independentistes.sequera wrote:en qué te basas?Jordi Freixas wrote:A mi els compromisos de la ministra m'entren per un cantó i em surten per l'altre, perquè el que hauria de fer aquesta dona és dimitir per incompetent i punt.
¿lo podrias argumentar?
Perdona però... en tot cas et referiràs a locomotores elèctriques, perquè de màquines diesel, TALGO sí que hi té (o hi tenia) tradició. De fet, pel que tinc entès, la locomotora original del Talgo Pendular, va batre un rècord mundial de velocitat en tracció diesel.JaMiRo! wrote:-que de locomotores històricament ni idea
Perdona però... en tot cas et referiràs a locomotores elèctriques, perquè de màquines diesel, TALGO sí que hi té (o hi tenia) tradició. De fet, pel que tinc entès, la locomotora original del Talgo Pendular, va batre un rècord mundial de velocitat en tracció diesel.JaMiRo! wrote:-que de locomotores històricament ni idea
Les locomotores 350 (ex 1T a 4T), 352 (ex 2000T), 353 (ex 3000T) i 354 provenen de constructors diversos. En el cas de les 3 darreres, el constructor era Krauss-Maffei, i no recordo qui era el de les 350.Jordi Freixas wrote:Perdona però... en tot cas et referiràs a locomotores elèctriques, perquè de màquines diesel, TALGO sí que hi té (o hi tenia) tradició. De fet, pel que tinc entès, la locomotora original del Talgo Pendular, va batre un rècord mundial de velocitat en tracció diesel.JaMiRo! wrote:-que de locomotores històricament ni idea
- genissimon
- N10
OFF TOPIC: les locomotores dièsel hidràuliques de Talgo
Aquí m'heu tocat la fibra sensible amb les (per a mí) meravelloses locomotores dièsel-hidràuliques de Talgo.
No em posaré amb les T1-T4 (UIC 350).
La 2000T (UIC 352) és una versió monocabina i amb el gàlib adaptat al del Talgo III de les alemanyes V220 (com aquestes). Amb 2000 CV repartits entre dos motors de 12 cilindres cadascun. Cada motor anava acoblat a un bogie a través d'una transmissió hidromecànica Mekydro de 4 velocitats i inversor. Magnífiques locomotores que fins als darrers dies van prestar serveis a 160 Km/h. A part dels motors de tracció duien un altre motor que accionava un generador i un compressor per donar servei d'electricitat a 380Vca i aire comprimit per a la composició. Posades en servei en 1964 i retirades el 2002.
La 3000T (UIC 353) és una versió bicabina i amb la potència dels motors elevada fins als 3000 CV de la 2000T. Cal destacar la curiositat que algunes d'aquestes es van estrenar, en ample internacional, en el TEE Catalan Talgo Barcelona-Ginebra al tram SNCF entre Cervera de la Marenda i Ginebra. Després una d'elles també va remolcar el primer tren a la línia AVE Madrid-Sevilla, quan encara no estava acabada l'electrificació. Van ostentar el rècord de velocitat per a un tren dièsel remolcat, fins que el Talgo XXI ho va superar. Concretament,
La 4000T (UIC 354) és una evolució de la 3000. Dos motors de 16 cilindres i 2000 CV cadascun que accionen una transmissió hidrodinàmica Voith. Amb una acceleració i capacitat de recuperació impressionant són les millors locomotores dièsel de viatgers de l'actual parc de la renfe. Autoritzades a 200 Km/h. Desgraciadament, només en queden 4 exemplars. Posades en servei a partir de 1983.
Pel que fa al rècord del talgo XXI:
No em posaré amb les T1-T4 (UIC 350).
La 2000T (UIC 352) és una versió monocabina i amb el gàlib adaptat al del Talgo III de les alemanyes V220 (com aquestes). Amb 2000 CV repartits entre dos motors de 12 cilindres cadascun. Cada motor anava acoblat a un bogie a través d'una transmissió hidromecànica Mekydro de 4 velocitats i inversor. Magnífiques locomotores que fins als darrers dies van prestar serveis a 160 Km/h. A part dels motors de tracció duien un altre motor que accionava un generador i un compressor per donar servei d'electricitat a 380Vca i aire comprimit per a la composició. Posades en servei en 1964 i retirades el 2002.
La 3000T (UIC 353) és una versió bicabina i amb la potència dels motors elevada fins als 3000 CV de la 2000T. Cal destacar la curiositat que algunes d'aquestes es van estrenar, en ample internacional, en el TEE Catalan Talgo Barcelona-Ginebra al tram SNCF entre Cervera de la Marenda i Ginebra. Després una d'elles també va remolcar el primer tren a la línia AVE Madrid-Sevilla, quan encara no estava acabada l'electrificació. Van ostentar el rècord de velocitat per a un tren dièsel remolcat, fins que el Talgo XXI ho va superar. Concretament,
Posades en servei a partir de 1969 i retirades el 2003. Primeres locomotores autoritzades a 180 Km/h.Web Patentes Talgo wrote:Nuevo récord de velocidad con tracción diesel: Un tren Talgo III con suspensión neumática, arrastrado por la locomotora Renfe 3005 T, Virgen de la Bien Aparecida, alcanza los 222 km/h en la línea Madrid - Barcelona, entre las estaciones de Azuqueca y Meco, en Guadalajara.
La 4000T (UIC 354) és una evolució de la 3000. Dos motors de 16 cilindres i 2000 CV cadascun que accionen una transmissió hidrodinàmica Voith. Amb una acceleració i capacitat de recuperació impressionant són les millors locomotores dièsel de viatgers de l'actual parc de la renfe. Autoritzades a 200 Km/h. Desgraciadament, només en queden 4 exemplars. Posades en servei a partir de 1983.
Pel que fa al rècord del talgo XXI:
Salut !!Web Patentes Talgo wrote:2002: El 10 de Julio un tren Talgo XXI propiedad del GIF (Gestor de Infraestructura Ferroviaria), ha batido el "RECORD MUNDIAL" de velocidad con tracción diesel al circular a 256 km/h por la via experimental Olmedo-Medina propiedad del mismo GIF.
Els anecs es van disenyar en principi per als 350km/h (prototip) pero renfe especificava que ja bastava amb 330km/h y així va quedar.JaMiRo! wrote: Els 102 (els de Talgo i Bombardier, coneguts popularment com a "Ànecs" com bé sabeu) no és que tècnicament no vagin a 300 km/h. De fet, les seves especificacions tècniques determinen una velocitat màxima de 320 km/h. El problema d'aquests trens és que mai se n'ha arribat a construïr cap d'igual i per tant, tot el que es comenti sobre velocitats punta són hipòtesis. Això ho hauré de veure amb els meus ulls.
Els anecs estan disenyats per els serveis amb parades raó per la que té més acceleració que els siemens 103.
El compromís de la ministra es posar els 300km/h dintre de poc temps i els 350 km/h amb la arrivada de l'ave a BarcelonaEl compromís de la ministra de Foment és que quan arribi a Barcelona, l'AVE assolirà els 300.
Em sembla que renfe no va escogir a alstom perqué la velocitat maxima del seus trens es de 320km/h encara que es vol augmentar a 360km/h(m'estic referint a França)i talgo hauria d'haver investigat més amb les suspensions i l'estabilitat.
Salutacions
Answering everybody
Hola!
Igualment, quan a la participació de Siemens en la construcció dels 103 no tinc cap crítica. Aquell tren, l'ICE3, ja existia i estava demostrada la seva excel·lent fiabilitat.
Salut!
No, no. Elèctriques i dièsel. Ja t'ha contestat l'Aaron.Jordi Freixas wrote:Perdona però... en tot cas et referiràs a locomotores elèctriques, perquè de màquines diesel, TALGO sí que hi té (o hi tenia) tradició. De fet, pel que tinc entès, la locomotora original del Talgo Pendular, va batre un rècord mundial de velocitat en tracció diesel.
Ho sento, no volia pas ficar-me amb Talgo. Jo només dic que quant a desenvolupament de cotxes ferroviaris té tota una història que cal respectar, però l'apartat de locomotores, doncs no fou el seu fort.genissimon wrote:Aquí m'heu tocat la fibra sensible amb les (per a mí) meravelloses locomotores dièsel-hidràuliques de Talgo.
Se que ningú em prendrà seriosament perquè tots sabeu quina és la meva ocupació , però és conegut entre els constructors ferroviaris que el concurs otorgat a Talgo fou una maniobra purament política. Tots sabem qui és Talgo i qui era qui governava llavors. Alstom oferí un tren que ja s'havia construït i que realment arribava a la velocitat que es deia; Talgo oferí un tren sobre paper (102) que encara no se sabia si arribaria a la velocitat anunciada. Passa el que passa. A això heu de sumar que les relacions entre Espanya i França no eren gaire bones per aquelles dates.252-071 wrote:Em sembla que renfe no va escogir a alstom perqué la velocitat maxima del seus trens es de 320km/h encara que es vol augmentar a 360km/h(m'estic referint a França)i talgo hauria d'haver investigat més amb les suspensions i l'estabilitat.
Igualment, quan a la participació de Siemens en la construcció dels 103 no tinc cap crítica. Aquell tren, l'ICE3, ja existia i estava demostrada la seva excel·lent fiabilitat.
Salut!
Re: Answering everybody
De totes formes, no em negaràs una cosa. L'ànec va ser l'únic dels 3 trens en entregar-se a temps i sense problemes d'importància (recordem que tot i anar a 330 compleix els temps als quals es feia referència a la comanda) i utilitzant una tecnologia totalment actual (per aquell aleshores, Alstom encara utilitzava els tiristors dels Réseau (no n'estic segur, però en qualsevol cas era tecnologia més antiga que els IGBT que oferia Bombardier)). Ara sembla que amb els TGV POS i TGV Dasy, Alstom ha avançat bastant en aquest tema, però aleshores anaven força endarrerits.JaMiRo! wrote:Se que ningú em prendrà seriosament perquè tots sabeu quina és la meva ocupació , però és conegut entre els constructors ferroviaris que el concurs otorgat a Talgo fou una maniobra purament política. Tots sabem qui és Talgo i qui era qui governava llavors. Alstom oferí un tren que ja s'havia construït i que realment arribava a la velocitat que es deia; Talgo oferí un tren sobre paper (102) que encara no se sabia si arribaria a la velocitat anunciada. Passa el que passa. A això heu de sumar que les relacions entre Espanya i França no eren gaire bones per aquelles dates.
- wefer
- Administrador
Re: Answering everybody
Hola
Per tant, res de nou.
Personalment em sembla bé que es primés la inversió a Talgo, donat que és una empresa espanyola. Si Alstom és el que és, és perquè a França ni se'ls passa pel cap el fet de comprar un tren d'Alta Velocitat que no sigui "dels seus", és a dir, Alstom. Ja sabem que això de la UE queda molt bé als telenotícies, però a l'hora de la veritat tothom escombra descaradament cap a casa seva.
Però si ha donat moltíssims problemes!! Van estar molt temps limitats a velocitat convencional perquè eren perillosos anant a 300 km/h per problemes amb el vent lateral, per exemple.
I dels dièsel ja millor ni en parlem. La DB va estar a punt de retirar-los de la circulació perquè no hi havia manera de que funcionessin.
Tampoc ha ajudat el boicot que ha fet Bombardier i Alstom-CAF a Siemens perquè no pugués fabricar els seus trens a temps. Bombardier tenia llicències que ha bloquejat, mentre que Alstom-CAF havia de fer part dels components de Siemens i "mai trobaven el moment", tot i que la resta de comendes anaven sortint puntualment
Tot plegat, ha obligat a renegociar el contracte entre Renfe i Siemens, i ha retardat la construcció dels Velaro uns quants anys.
Això és evident. Igual d'evident que el fet que s'adjudiqués la construcció dels trens de la línia Madrid-Sevilla a Alstom, també fou una maniobra purament política (a canvi de coses com la col·laboració de França en la lluita contra ETA, fons de cohesió i sobretot, a canvi de no tancar les fàbriques a Espanya). De la mateixa manera, la senyalització es va encarregar als alemanys perquè no es queixessin.JaMiRo! wrote:és conegut entre els constructors ferroviaris que el concurs otorgat a Talgo fou una maniobra purament política.
Per tant, res de nou.
...i que no complia les especificacions que demanava el concurs. Alstom va dir "això és el que hi ha. Si us agrada bé, i si no també". En canvi, Talgo i Siemens van acceptar el repte de dissenyar nous trens.JaMiRo! wrote:Alstom oferí un tren que ja s'havia construït i que realment arribava a la velocitat que es deia;
Personalment em sembla bé que es primés la inversió a Talgo, donat que és una empresa espanyola. Si Alstom és el que és, és perquè a França ni se'ls passa pel cap el fet de comprar un tren d'Alta Velocitat que no sigui "dels seus", és a dir, Alstom. Ja sabem que això de la UE queda molt bé als telenotícies, però a l'hora de la veritat tothom escombra descaradament cap a casa seva.
Demostrada la seva fiabilitat?JaMiRo! wrote:Igualment, quan a la participació de Siemens en la construcció dels 103 no tinc cap crítica. Aquell tren, l'ICE3, ja existia i estava demostrada la seva excel·lent fiabilitat.
Però si ha donat moltíssims problemes!! Van estar molt temps limitats a velocitat convencional perquè eren perillosos anant a 300 km/h per problemes amb el vent lateral, per exemple.
I dels dièsel ja millor ni en parlem. La DB va estar a punt de retirar-los de la circulació perquè no hi havia manera de que funcionessin.
Tampoc ha ajudat el boicot que ha fet Bombardier i Alstom-CAF a Siemens perquè no pugués fabricar els seus trens a temps. Bombardier tenia llicències que ha bloquejat, mentre que Alstom-CAF havia de fer part dels components de Siemens i "mai trobaven el moment", tot i que la resta de comendes anaven sortint puntualment
Tot plegat, ha obligat a renegociar el contracte entre Renfe i Siemens, i ha retardat la construcció dels Velaro uns quants anys.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N5
Todas las decisiones del Gobierno y sus órganos son políticas.
Lo de calificarlas de maniobras .... bueno, depende del cariz que se le dé a la palabra. Cualquiera que sea el resultado de la adjudicación de un pedido de trenes, será una maniobra política. Se podrá calificar como se quiera, pero política sí que lo es; necesariamente.
Lo de calificarlas de maniobras .... bueno, depende del cariz que se le dé a la palabra. Cualquiera que sea el resultado de la adjudicación de un pedido de trenes, será una maniobra política. Se podrá calificar como se quiera, pero política sí que lo es; necesariamente.
Maniobres o decisions, just the same
Hola!
Val, val, no us enfadeu. Eren opinions personals...
Salut!
Val, val, no us enfadeu. Eren opinions personals...
Buuuuuuuf...Aixó és una història mooooolt llarga com per explicar-la al FoTraCat...wefer wrote:Tampoc ha ajudat el boicot que ha fet Bombardier i Alstom-CAF a Siemens perquè no pugués fabricar els seus trens a temps. Bombardier tenia llicències que ha bloquejat, mentre que Alstom-CAF havia de fer part dels components de Siemens i "mai trobaven el moment", tot i que la resta de comendes anaven sortint puntualment
Salut!
- Guigui
- Administrador
Re: Maniobres o decisions, just the same
Au, anima't, que en llargària segur que no superaràs el nostre entranyable Santfeliuenc i els seus patracols de missatges.JaMiRo! wrote:Buuuuuuuf...Aixó és una història mooooolt llarga com per explicar-la al FoTraCat...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
El mateix dic... explica, explica el que es diu en terrenys d'AlstomJaMiRo! wrote:Buuuuuuuf...Aixó és una història mooooolt llarga com per explicar-la al FoTraCat...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
ufff...espero impaciente....saciar mi curiosidad.wefer wrote:El mateix dic... explica, explica el que es diu en terrenys d'AlstomJaMiRo! wrote:Buuuuuuuf...Aixó és una història mooooolt llarga com per explicar-la al FoTraCat...