Encara la liaries més (però que molt més). Per començar has de reformar tot un cotxe als estandards regionals (i més concretament, als dels 48R). Després has d'afegir-los a les composicions (intercalant-los, el que implica tren al taller uns dies desmontat) i finalment tindries un detriment de l'acceleració a favor de més capacitat. No sé fins a quin punt això ho milloraria tot...Jordi Freixas wrote:Ja, és veritat això del Clot. Em feia molta gracia veure el tren aturat amb l'últim vagó que quedava mig entrat al túnel. Encara que aquí s'hi podria trobar alguna solució (encara que xapussera) de l'estil de FGC a l'estació de Peu del Funicular.
O si no, una altra solució... no podria ser agafar vagons de trens Estrella retirats per reformar-los per afegir-hi a cada unitat un vagó més?
Notícies de la línia de regionals Barcelona-Figueres
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
M'encanta perquè llegiu i compreneu...jo no sé si alguns veieu la vida de color de rosa o què, però parleu de fer coses com si fossin més fàcils que seure al sofà, per exemple. No es pot "posar acceleració" així com així, ni que estiguéssim al NFS Carbono...S'han de fer estudis, proves, reformar els trens...i tot això són molts calers i força temps...Jordi Freixas wrote:Doncs es fa el que he dit abans de ficar un vagó més a cada Catalunya Exprés. No serà per vagons Estrella pendents de desguaçar que es podrien arreclar... (tinc entès que n'hi han bastants)
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Explicar-te?
Posar acceleració?Jordi Freixas wrote:Home... amb la d'histories que s'han fet en segons quins trens, no ho veig tant descabellat. Es podria posar acceleració, com a mínim en alguns dels eixos, com en els nous trens de Rodalies (o els Alvia). O és que no resultaria?
A algún eix com a mínim?
Pots explicar-te?
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Bé, serà temps diners i tot el que tu vulguis, però... per damunt de tot això és una completa falta de previsió (encara que es clar... això és només, un dels moltíssims problemes que ens toca patir aquí).
Curiosament, fa poc apareixia un reportatge a la Hobby Tren em sembla que era, sobre l'evolució del TGV francès. Explicava que el TGV es va idear en vistes a la saturació de la línia París - Lyon ja durant els anys '70. I que amb la previsió a l'any 92, de que la línia (ja d'Alta Velocitat) podia quedar novament saturada, es van treure de la màniga els trens de dos pisos. Però és clar... París - Lyon és París - Lyon, i la Barcelona - Figueres - Portbou és el que és...
Curiosament, fa poc apareixia un reportatge a la Hobby Tren em sembla que era, sobre l'evolució del TGV francès. Explicava que el TGV es va idear en vistes a la saturació de la línia París - Lyon ja durant els anys '70. I que amb la previsió a l'any 92, de que la línia (ja d'Alta Velocitat) podia quedar novament saturada, es van treure de la màniga els trens de dos pisos. Però és clar... París - Lyon és París - Lyon, i la Barcelona - Figueres - Portbou és el que és...
Re: Explicar-te?
Acceleració? Tracció? No sé, mira d'entrendre-ho, que el mecànic ets tu tiu, no joJaMiRo! wrote:Posar acceleració?Jordi Freixas wrote:Home... amb la d'histories que s'han fet en segons quins trens, no ho veig tant descabellat. Es podria posar acceleració, com a mínim en alguns dels eixos, com en els nous trens de Rodalies (o els Alvia). O és que no resultaria?
A algún eix com a mínim?
Pots explicar-te?
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Això del Clot és perquè només van elevar una part de les antigues andanes o perquè realment de punta a punta de les antigues andanes no hi caben nou cotxes (250m)?aarongilp wrote:Bàsicament hi ha dos problemes...el primer és que al Clot no hi caben 3 unitats acoblades[...]
Si el problema (com em penso) és només d'allargar l'elevació de les andanes fins als 250m, la solució és relativament senzilla. Si el problema és que les andanes del Clot no fan 250m. de llarg, la solució ja és més complicada i, potser, haurem d'esperar a que La Sagrera - AVE estigui operativa.
Salut !!
Jo fa temps que dic que s'haurien de posar trens regionals de dos pisos en certs eixos, com ara el BCN - Figueres o el BCN - Reus, trens semblants a aquests d'aquí:Jordi Freixas wrote:Però és clar... París - Lyon és París - Lyon, i la Barcelona - Figueres - Portbou és el que és...
http://www.railfaneurope.net/pix/fr/ele ... lia-02.jpg
Sèrie Z26500 de la SNCF, automotors autopropulsats de 5 cotxes.
http://www.railfaneurope.net/pix/fr/car ... Centre.jpg
Cotxes tipus V2N, remolcats per locomotora, aptes per a 160 km/h i en composicions de 7 o 10 cotxes.
http://www.railfaneurope.net/pix/fr/car ... -56-26.jpg
Cotxes tipus VO2N, remolcats per locomotora, aptes per a 140 km/h i en composicions de 6 o 7 cotxes.
http://www.railfaneurope.net/pix/de/car ... 020245.jpg
Cotxes tipus RE160, remolcats per locomotora, aptes per a 160 km/h, en composicions de 3 a 7 cotxes.
Com pots veure, hi ha solucions més senzilles que la que proposes inicialment, però que la idea del TGV Duplex es pot aprofitar per a Regionals. Tan sols és aplicar-ho. Però no em diguis que és molt més senzill això que reformar cotxes relativament antics, fotre'ls enmig d'un tren autopropulsat i posar més motors per cada tren per a que tiri més...
Ara no t'ho sabria dir, però molt em temo que el problema és que les andanes no són suficientment llargues. Si t'hi fixes, el tros sense recrèixer sembla que fagi menys de 80 metres, que és el que medeix una unitat d'aquestes...genissimon wrote:Això del Clot és perquè només van elevar una part de les antigues andanes o perquè realment de punta a punta de les antigues andanes no hi caben nou cotxes (250m)?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Per aprofitar el que ja hi ha et complicaries molt la vida, tardaries molt i et costaria l'operació quasi bé com comprar-los nous. No val la pena, crec jo. És més senzill comprar cotxes d'aquest tipus que en relativament poc temps ja els tens fets i llestos per circular.Jordi Freixas wrote:Però el que jo deia, era a fi d'aprofitar els trens existents.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
I tampoc caldria comprar cotxes convencionals .....
si l'operadora no se'ls hagués carregat (desballestat) ja que deia que eren inútils per al servei (*), malgrat alguns no tenir ni 20 anys i haver estat reformats fa relativament poc temps (9000, 10000, 16000, etc...).
* Excedentes para la producción era l'expressió que va fer servir.
Insisteixo si algú té informació sobre la longitud de les andanes del Clot.
Gràcies.
si l'operadora no se'ls hagués carregat (desballestat) ja que deia que eren inútils per al servei (*), malgrat alguns no tenir ni 20 anys i haver estat reformats fa relativament poc temps (9000, 10000, 16000, etc...).
* Excedentes para la producción era l'expressió que va fer servir.
Insisteixo si algú té informació sobre la longitud de les andanes del Clot.
Gràcies.
Home, jo quan dic comprar-ne de nous, em refereixo ja a cotxes de 2 pisos, per dessaturar el corredor...genissimon wrote:I tampoc caldria comprar cotxes convencionals .....
Tenia uns esquemes de tota la línia però diria que els vaig deixar a algú del fòrum. Si aquest algú se'n recorda, que ho miri...genissimon wrote: Insisteixo si algú té informació sobre la longitud de les andanes del Clot.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Els de dos pisos es bona idea, pero sempre i quan no siguin com les que te actualment Renfe operadora fent servei comercial de rodalies. Els porcs als camions van mes amples que les persones en aquests trens.
Jo que soc molt estret i hi cap en els seients ni pels passadissos si hi ha gent. A més que si se't seu algú al davant no hi caben les cames, les has d'intercalar. I ja no dir la funcionalitat d'aquests trens amb les aglomeracions que hi ha, 5min parats en una estació intentant sortir i entrar la gent.... Els trens Granollers-Vilanova son mortals, com que fusionen dues linies de rodalies (C2nord i C2 sud) les aglomeracions en el tram central a les estacions son descomunals, i per un servei de rodalies tant poques portes colapsen la circulació, per no dir la tortura que es agafar aquests trens (i no entro en la ventilació que et surt directa a la cara i et resseca els ulls si seus a la finestra).
El tren de dos pisos francès que s'utilitza per regionals si que ho trobo força bé, sempre i quan no es passin possant tants seients com possa RENFE que s'ha passat mil pobles amb la disribució, esque ni una companyia low low cost del mes ranci faria un servei tant pèssim. I això, la distribució de portes, si es Regional tampoc calen tantes com en un servei de Rodalies que un Civia, 447 o una 440 fan mes el pes parlant de distribució de portes i seients.
Jo que soc molt estret i hi cap en els seients ni pels passadissos si hi ha gent. A més que si se't seu algú al davant no hi caben les cames, les has d'intercalar. I ja no dir la funcionalitat d'aquests trens amb les aglomeracions que hi ha, 5min parats en una estació intentant sortir i entrar la gent.... Els trens Granollers-Vilanova son mortals, com que fusionen dues linies de rodalies (C2nord i C2 sud) les aglomeracions en el tram central a les estacions son descomunals, i per un servei de rodalies tant poques portes colapsen la circulació, per no dir la tortura que es agafar aquests trens (i no entro en la ventilació que et surt directa a la cara i et resseca els ulls si seus a la finestra).
El tren de dos pisos francès que s'utilitza per regionals si que ho trobo força bé, sempre i quan no es passin possant tants seients com possa RENFE que s'ha passat mil pobles amb la disribució, esque ni una companyia low low cost del mes ranci faria un servei tant pèssim. I això, la distribució de portes, si es Regional tampoc calen tantes com en un servei de Rodalies que un Civia, 447 o una 440 fan mes el pes parlant de distribució de portes i seients.
A veure,es veritat que els trens de 2 pisos (450 y 451) són molt estrets perqué són 3+2 i el passadis es molt estret lo de l'espai de les cames,no se que dir-te,si medeixes 1'90m entec la situació pero crec que es bastant ample
i l'evacuació de persones a les estacions grans,doncs,es van disenyar els 450,451 per tenir les portes molt amples i evacuar la gent més rapidament.
Ara el tema dels regionals:els 448R tenen poques places pel que fa que per un servei com en Bcn-Figueres no siguin apropiats i si l'hi posem que les andanes del clot y unes quante sestacions més no tenen suficient llargada per acollir una triple de 448R llavors la unica solució con comenten altres companys es comprar trens de 2 pisos i donar-lis els 448R als madrilenys (i es queixarien encara que nosaltres tenim material nou i ells no....)
Salutacions
i l'evacuació de persones a les estacions grans,doncs,es van disenyar els 450,451 per tenir les portes molt amples i evacuar la gent més rapidament.
Ara el tema dels regionals:els 448R tenen poques places pel que fa que per un servei com en Bcn-Figueres no siguin apropiats i si l'hi posem que les andanes del clot y unes quante sestacions més no tenen suficient llargada per acollir una triple de 448R llavors la unica solució con comenten altres companys es comprar trens de 2 pisos i donar-lis els 448R als madrilenys (i es queixarien encara que nosaltres tenim material nou i ells no....)
Salutacions