Presentació del tren del rècord de velocitat
Es pot, però és absurd traslladar un tren a milers de quilòmetres de la factoria per fer una prova, tornar a fàbrica a fer-li modificacions, tornar-lo a provar...Jordi Freixas wrote:Ja... i per això no es poden fer proves de fiabilitat a Catalunya, no?
Pel que fa a les proves de velocitat màxima, es tracta més de trobar el traçat idoni (recte, segur i poc transitat) que de fer-ho prop o lluny de la fàbrica. Vaja, dic jo.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
De fet, si s'ha fet a la LGV Est ha sigut per ser una línia que encara no s'ha estrenat en servei comercial i la qual ha sigut construida amb uns paràmetres molt favorables per a la circulació a molt alta velocitat, com poden ser els radis de corbatura, per exemple.Platanito wrote:Pel que fa a les proves de velocitat màxima, es tracta més de trobar el traçat idoni (recte, segur i poc transitat) que de fer-ho prop o lluny de la fàbrica. Vaja, dic jo.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Però Alstom de Santa Perpètua és una "sucursal", al igual que ho era la fàbrica d'Albuixec (ara Vossloh). La fàbrica "nodriu" d'Alstom és a Belfort (ni idea de per on cau). D'allí és d'on surten totes les idees, i el que és lògic és que aquest tipus de decisions surtin i es fagin a la seu central de l'empresa, no?Jordi Freixas wrote:Però si la fàbrica està a Santa Perpètua!!! No és la d'Alsthom?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Em sona algo semblant a això, i de fet, explicaria encara més que el rècord s'hagi fet en aquella línia.buertu wrote:Crec que Belfort està a prop de la frontera alemanya i de Mulhouse, a l'est.aarongilp wrote:La fàbrica "nodriu" d'Alstom és a Belfort (ni idea de per on cau).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Proves...
Home, com no sigui a la línia de Puigcerdà...Jordi Freixas wrote:Ja... i per això no es poden fer proves de fiabilitat a Catalunya, no?
Sigui com sigui, tingues en compte que sí que es fan proves de fiabilitat a Catalunya. Prova d'això són els Civia que volten per tot el país i que tots alguna vegada hem vist (Figueres, Puigcerdà, etc.)...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Sí, ja... però tal i com en un altre fil va apuntar no sé qui, posar un tren a prop de 600 km/h per després fer-lo anar a una velocitat comercial de 320, havia de servir per assegurar-se que amb tota regla, el tren a aquesta velocitat aguantaria sense cap problema. I segur que molts dels trens que apareguin allà i aquí, seran de la mateixa tecnologia o similar. Però... i la via? No és una part fonamental per a poguer posar un tren a aquesta velocitat?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
La via i l'electrificació. He llegit que per poder realitzar el rècord es va sobretensar la catenària fins a 31.000 V (normalment a 25.000 V). Crec que si es realitzés una prova d'aquesta velocitat a Catalunya, i més en concret a les comarques gironines, mitja província es quedaria sense llum al pas d'un tren amb aquesta velocitat.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Concretament, cau a la regió de Franc Comtat (Franche-Comté, en francès), situada a tocar de Suïssa, al nord de Lausana. Alemanya en queda relativament lluny, més de 100 km.buertu wrote:Crec que Belfort està a prop de la frontera alemanya i de Mulhouse, a l'est.aarongilp wrote:La fàbrica "nodriu" d'Alstom és a Belfort (ni idea de per on cau).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Però queda més aprop de la LGV Est que de qualsevol altra LGV. I rectifico, no és l'Alstom la que està a Belfort (està a La Rochelle), sinó el "Technicentre Est Européen", on van preparar la branca per al rècord.Guigui wrote:Concretament, cau a la regió de Franc Comtat (Franche-Comté, en francès), situada a tocar de Suïssa, al nord de Lausana. Alemanya en queda relativament lluny, més de 100 km.buertu wrote:Crec que Belfort està a prop de la frontera alemanya i de Mulhouse, a l'est.aarongilp wrote:La fàbrica "nodriu" d'Alstom és a Belfort (ni idea de per on cau).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOH! Que maco!!! Com m'hagués agradat poder-lo veure en persona, i a més, reconec el lloc i tot! Pensava que ja l'haurien tornat al seu estat original, ja que vaig sentir (llegir) campanes de que només acabar les últimes passades retornaven la branca al seu estat per a adaptar-la per al servei comercial. De fet, veig que només hi havia una de les motrius de la POS 4402 i un dels remolcs Dúplex...Moltes gràcies per les fotos!
P.D.: Jo vull una gorra
P.D.: Jo vull una gorra