Integració tarifària al Camp de Tarragona
Integració tarifària al Camp de Tarragona
La integració tarifària del Camp de Tarragona, per al 2007
Dos anys després d'haver-se constituït, el Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona continua perseguint l'objectiu fundacional de la integració tarifària. Ahir, per primera vegada, va participar a la reunió del consell un representant de l'administració de l'Estat, el primer pas d'un possible acord de futur entre la Generalitat, els ajuntaments del Camp i Renfe. El govern preveu que la desitjada integració sigui possible el 2007.
De fet, el Consorci va aprovar ahir un pla de treball per als pròxims dos anys que preveu la redacció d'un projecte d'integració tarifària. Aquest haurà d'abordar aspectes com la zonificació, els títols i preus, i la tecnologia aplicable. També es va aprovar un pressupost de 600.000 euros per a aquest any, així com la constitució d'un comitè executiu.
En crear l'any 2003 el Consorci del Transport Públic del Camp, el govern i els ajuntaments de Tarragona, Reus i Valls van inspirar-se en l'acord de bitllet únic vigent a l'àrea d'influència de Barcelona des del 2001. A hores d'ara, la integració tarifària continua sent un repte per als integrants del consorci, que ahir es va ampliar amb la incorporació de Salou, Cambrils i Vila-seca. Un dels inconvenients per unificar la gestió del transport és l'actual mapa de concessions, que impedeix a les companyies municipals d'autobusos treballar fora de l'àmbit local.
--
AVUI.
Dos anys després d'haver-se constituït, el Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona continua perseguint l'objectiu fundacional de la integració tarifària. Ahir, per primera vegada, va participar a la reunió del consell un representant de l'administració de l'Estat, el primer pas d'un possible acord de futur entre la Generalitat, els ajuntaments del Camp i Renfe. El govern preveu que la desitjada integració sigui possible el 2007.
De fet, el Consorci va aprovar ahir un pla de treball per als pròxims dos anys que preveu la redacció d'un projecte d'integració tarifària. Aquest haurà d'abordar aspectes com la zonificació, els títols i preus, i la tecnologia aplicable. També es va aprovar un pressupost de 600.000 euros per a aquest any, així com la constitució d'un comitè executiu.
En crear l'any 2003 el Consorci del Transport Públic del Camp, el govern i els ajuntaments de Tarragona, Reus i Valls van inspirar-se en l'acord de bitllet únic vigent a l'àrea d'influència de Barcelona des del 2001. A hores d'ara, la integració tarifària continua sent un repte per als integrants del consorci, que ahir es va ampliar amb la incorporació de Salou, Cambrils i Vila-seca. Un dels inconvenients per unificar la gestió del transport és l'actual mapa de concessions, que impedeix a les companyies municipals d'autobusos treballar fora de l'àmbit local.
--
AVUI.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Una buena idea
Hola,
Hombre, integrar, integrar, lo que se dice integrar, no sé qué leches van a integrar, pero como idea es buena y si se van añadiendo medios tales como cercanías, algún que otro regional, los buses, el tranvía... es muy bueno que ya lo tengan preparado.
Podrían aprender de los aspectos negativos de BCN y por ejemplo que esa integración incluya los billetes de cada compañía para que no pasen cosas como que aquí la T10 integrada o cualquier título integrado es más caro que el Bonotrén de RENFE o que cualquier título no integrado de cada compañía. Si consiguieran que los precios integrados no se elevasen en demasía y que "por definición" todos los títulos sean integrados, pues mejor que mejor.
Saludos,
Sergio
Hombre, integrar, integrar, lo que se dice integrar, no sé qué leches van a integrar, pero como idea es buena y si se van añadiendo medios tales como cercanías, algún que otro regional, los buses, el tranvía... es muy bueno que ya lo tengan preparado.
Podrían aprender de los aspectos negativos de BCN y por ejemplo que esa integración incluya los billetes de cada compañía para que no pasen cosas como que aquí la T10 integrada o cualquier título integrado es más caro que el Bonotrén de RENFE o que cualquier título no integrado de cada compañía. Si consiguieran que los precios integrados no se elevasen en demasía y que "por definición" todos los títulos sean integrados, pues mejor que mejor.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Una buena idea
doncs a mi em sembla el mes normal i logicSantfeliuenc wrote:como que aquí la T10 integrada o cualquier título integrado es más caro que el Bonotrén de RENFE o que cualquier título no integrado de cada compañía.
un bitllet no integrat que sigui més barat que un integrat em sembla perfecte.
el que no entendre mai es perque FGC posa a la venda targetes trimestrals G-7 que son mes cares que les t trimestre de 6 zones.
El Consorci aprova les bases del sistema tarifari integrat del transport públic del Camp de Tarragona
El Comitè Executiu del Consorci del Transport Públic ha aprovat avui el ple de condicions per posar en marxa el sistema tarifari integrat del transport públic col·lectiu del Camp de Tarragona. L'organisme també ha anunciat que presentarà a finals d'any una guia integral de tots els serveis existents actualment al territori, una informació que actualment no està a disposició dels ciutadans de forma unificada.
Els objectius del projecte són, entre altres, identificar els serveis de transport públic susceptibles d'integrar-se tarifàriament, realitzar una caracterització física i funcional del model d'integració tarifària que es vol implantar al territori amb la participació dels agents públics i privats implicats, i avaluar les alternatives de tarificació possibles (tarifa plana, en funció de la distància, mixta, etc.) implementant la solució tarifària que s'ajusti més a les característiques pròpies del Camp de Tarragona.
El delegat del Govern al Camp de Tarragona, Xavier Sabaté, ha explicat que la licitació del contracte es durà a terme, previsiblement, en el termini màxim de dos mesos. Sabaté ha informat avui al consell de direcció del Govern de la Generalitat a Tarragona de l'impuls a aquest projecte, que es definirà en els propers mesos.
El projecte també haurà de definir els aspectes tècnics, econòmics i operatius que han de permetre la implantació d'un nou model del sistema de tarifes comú. Aquest sistema facilitarà el desplaçament per la xarxa de transport públic urbana i interurbana intercanviant els diferents mitjans, sense que això suposi un cost afegit per l'usuari.
Paral·lelament als treballs de la integració tarifària, el Consorci del Transport Públic de Tarragona també ha iniciat l'elaboració d'una guia integral del transport públic del Camp de Tarragona, que concentrarà la totalitat dels serveis regulars de transport de viatgers per carretera, tan urbans com interurbans. El Consorci també té prevista l'edició de fulls i panells informatius amb d'horaris i plànols que es distribuiran a les estacions d'autobusos, a través de les marquesines i en altres centres d'interès.
Actualment els ciutadans i ciutadanes del Camp de Tarragona no disposen de cap eina d'informació unificada de recorreguts i horaris que els permeti saber com moure's d'un punt a altre en transport públic quan intervé més d'una companyia. La guia i la unificació de la informació d'horaris i recorreguts suposaran un primer pas per a la integració del transport per carretera en una xarxa de serveis coordinada i de qualitat. El consell executiu també ha acordat en la seva darrera reunió la contractació de les tasques de consultoria i assistència a l'ens per un valor de 260.000 euros.
El delegat del Govern ha recordat que la millora dels transports públics per carretera al Camp de Tarragona és una de les prioritats del Govern de la Generalitat i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques invertirà 310.000 euros en mesures per potenciar-lo i crear 12.000 noves expedicions anuals a partir del 2006.
Noves infraestructures per a vehicles pesants
En matèria d'infraestructures del transport, en el primer semestre del 2005 el Govern ha adjudicat l'explotació i s'ha posat en funcionament l'àrea d'estacionament de vehicles pesants del barri de Riu Clar de Tarragona amb més de 500 places per a l'aparcament de camions. Aquesta instal·lació és la més important de l'estat per extensió i qualitat i ha suposat una inversió de 7.023.119 euros.
A Bellvei del Penedès, s'han executat els treballs de construcció de l'àrea d'estacionament de vehicles pesants amb cinquanta places i una inversió de 813.797 euros, i a Valls s'han finalitzat els treballs de construcció d'una instal·lació similar amb capacitat per 128 vehicles i que ha suposat un cost de 3.216.375 euros.
--
ACN.
El Comitè Executiu del Consorci del Transport Públic ha aprovat avui el ple de condicions per posar en marxa el sistema tarifari integrat del transport públic col·lectiu del Camp de Tarragona. L'organisme també ha anunciat que presentarà a finals d'any una guia integral de tots els serveis existents actualment al territori, una informació que actualment no està a disposició dels ciutadans de forma unificada.
Els objectius del projecte són, entre altres, identificar els serveis de transport públic susceptibles d'integrar-se tarifàriament, realitzar una caracterització física i funcional del model d'integració tarifària que es vol implantar al territori amb la participació dels agents públics i privats implicats, i avaluar les alternatives de tarificació possibles (tarifa plana, en funció de la distància, mixta, etc.) implementant la solució tarifària que s'ajusti més a les característiques pròpies del Camp de Tarragona.
El delegat del Govern al Camp de Tarragona, Xavier Sabaté, ha explicat que la licitació del contracte es durà a terme, previsiblement, en el termini màxim de dos mesos. Sabaté ha informat avui al consell de direcció del Govern de la Generalitat a Tarragona de l'impuls a aquest projecte, que es definirà en els propers mesos.
El projecte també haurà de definir els aspectes tècnics, econòmics i operatius que han de permetre la implantació d'un nou model del sistema de tarifes comú. Aquest sistema facilitarà el desplaçament per la xarxa de transport públic urbana i interurbana intercanviant els diferents mitjans, sense que això suposi un cost afegit per l'usuari.
Paral·lelament als treballs de la integració tarifària, el Consorci del Transport Públic de Tarragona també ha iniciat l'elaboració d'una guia integral del transport públic del Camp de Tarragona, que concentrarà la totalitat dels serveis regulars de transport de viatgers per carretera, tan urbans com interurbans. El Consorci també té prevista l'edició de fulls i panells informatius amb d'horaris i plànols que es distribuiran a les estacions d'autobusos, a través de les marquesines i en altres centres d'interès.
Actualment els ciutadans i ciutadanes del Camp de Tarragona no disposen de cap eina d'informació unificada de recorreguts i horaris que els permeti saber com moure's d'un punt a altre en transport públic quan intervé més d'una companyia. La guia i la unificació de la informació d'horaris i recorreguts suposaran un primer pas per a la integració del transport per carretera en una xarxa de serveis coordinada i de qualitat. El consell executiu també ha acordat en la seva darrera reunió la contractació de les tasques de consultoria i assistència a l'ens per un valor de 260.000 euros.
El delegat del Govern ha recordat que la millora dels transports públics per carretera al Camp de Tarragona és una de les prioritats del Govern de la Generalitat i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques invertirà 310.000 euros en mesures per potenciar-lo i crear 12.000 noves expedicions anuals a partir del 2006.
Noves infraestructures per a vehicles pesants
En matèria d'infraestructures del transport, en el primer semestre del 2005 el Govern ha adjudicat l'explotació i s'ha posat en funcionament l'àrea d'estacionament de vehicles pesants del barri de Riu Clar de Tarragona amb més de 500 places per a l'aparcament de camions. Aquesta instal·lació és la més important de l'estat per extensió i qualitat i ha suposat una inversió de 7.023.119 euros.
A Bellvei del Penedès, s'han executat els treballs de construcció de l'àrea d'estacionament de vehicles pesants amb cinquanta places i una inversió de 813.797 euros, i a Valls s'han finalitzat els treballs de construcció d'una instal·lació similar amb capacitat per 128 vehicles i que ha suposat un cost de 3.216.375 euros.
--
ACN.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
No es pot descarregar
Aquest document no hi ha manera de descarregar-lo. Sky, series tant amable de tornar-lo a penjar?En aquest document podeu veure les millores que s'introduiran a les actuals línies de bus i les altres actuacions globals.
--------------------------------------------------------------------------------
PlaTransportTarragona_tcm32-28094.pdf
Descripcion:
Descargar
Nombre del archivo: PlaTransportTarragona_tcm32-28094.pdf
Tamaño: 79.55 KB
Descargado: 18 veces
--------------------------------------------------------------------------------
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: No es pot descarregar
Doncs jo el puc descarregar sense problemes... Necessites l'Adobe Reader per a poder obrir l'arxiu, el tens instal·lat al teu ordinador?Ecomobisostrans wrote:Aquest document no hi ha manera de descarregar-lo. Sky, series tant amable de tornar-lo a penjar?
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Descarga de archivos
Hola,
A ver, para los que no podais descargaros algunos archivos del foro:
Hay veces en que pasa lo siguiente, alguien cuelga algo en un formato pdf o incluso excel o word, y aunque está permitido colgarlo y en teoría se tiene que poder descargar el archivo, ocurre en ocasiones que por lo que sea, pues no se puede.
A mi me ha pasado con algún archivo en pdf que los he podido abrir sin problemas pero otros ya no.
Para los archivos que no podais abrir, lo que podeis hacer perfectmente es darle al enlace que existe y que os propone la persona que cuelga el archivo y en lugar de darle al botón izquierdo del ratón, darle al derecho, de tal manera que os salga el menú contextual de marras.
Una vez teneis ese menú, seleccionais la parte donde dice guardar destino como y una vez os salga el cuadro le decís en qué carpeta (directorio) de vuestro ordenador lo quereis depositar y la dais a aceptar, o a "ok" o lo que sea que ponga vuestra ventanilla.
Entonces lo que pasará es que en lugar de abrirse ninguna ventana, el archivose guardará directamente en vuestro ordenador desde el cual ya podreis abrirlo sin problemas y acceder al contenido del archivo.
Espero que a algunos os haya ayudado. Miraremos de colgar este mismo mensaje en la parte de comunicados del foro para que todos lo vean.
Saludos,
Sergio
A ver, para los que no podais descargaros algunos archivos del foro:
Hay veces en que pasa lo siguiente, alguien cuelga algo en un formato pdf o incluso excel o word, y aunque está permitido colgarlo y en teoría se tiene que poder descargar el archivo, ocurre en ocasiones que por lo que sea, pues no se puede.
A mi me ha pasado con algún archivo en pdf que los he podido abrir sin problemas pero otros ya no.
Para los archivos que no podais abrir, lo que podeis hacer perfectmente es darle al enlace que existe y que os propone la persona que cuelga el archivo y en lugar de darle al botón izquierdo del ratón, darle al derecho, de tal manera que os salga el menú contextual de marras.
Una vez teneis ese menú, seleccionais la parte donde dice guardar destino como y una vez os salga el cuadro le decís en qué carpeta (directorio) de vuestro ordenador lo quereis depositar y la dais a aceptar, o a "ok" o lo que sea que ponga vuestra ventanilla.
Entonces lo que pasará es que en lugar de abrirse ninguna ventana, el archivose guardará directamente en vuestro ordenador desde el cual ya podreis abrirlo sin problemas y acceder al contenido del archivo.
Espero que a algunos os haya ayudado. Miraremos de colgar este mismo mensaje en la parte de comunicados del foro para que todos lo vean.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
No hi puc entrar de cap manera.
No tinc internet a casa i als ordinadors de la biblioteca els hi bloquejen el botó dret. (no se perquè) Si poguessis penjar-lo en un altre format, etc. t'ho agrairia i si no... AJO Y AGUA (a joderse y a aguantarse)
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
URL original del document:
http://www10.gencat.net/ptop/binaris/Pl ... -28094.pdf
Suggereixo als forumistes que en cas d'existir un document ja publicat a Internet s'eviti col·locar-lo en aquest fòrum com un adjunt i en el seu lloc s'especifiqui la seva URL de descàrrega directa. D'aquesta manera cada usuari economitzarà millor l'espai que té per a la publicació d'adjunts, alhora que suposarà un estalvi de tràfic (i per tant de lloguer d'ample de banda, diners) per a en Wefer que ens regala la possibilitat de participar en aquest fòrum.
I, de pas, evitem aquests "errors tontos" que inunden el món de la informàtica
http://www10.gencat.net/ptop/binaris/Pl ... -28094.pdf
Suggereixo als forumistes que en cas d'existir un document ja publicat a Internet s'eviti col·locar-lo en aquest fòrum com un adjunt i en el seu lloc s'especifiqui la seva URL de descàrrega directa. D'aquesta manera cada usuari economitzarà millor l'espai que té per a la publicació d'adjunts, alhora que suposarà un estalvi de tràfic (i per tant de lloguer d'ample de banda, diners) per a en Wefer que ens regala la possibilitat de participar en aquest fòrum.
I, de pas, evitem aquests "errors tontos" que inunden el món de la informàtica
Re: No hi puc entrar de cap manera.
Això és degut per evitar tenir un munt de finestres obertes als ordinadors de la biblioteca. A la biblioteca de Castellar també està programat aixíEcomobisostrans wrote:No tinc internet a casa i als ordinadors de la biblioteca els hi bloquejen el botó dret. (no se perquè) Si poguessis penjar-lo en un altre format, etc. t'ho agrairia i si no... AJO Y AGUA (a joderse y a aguantarse)
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Una buena idea
És conseqüència del manteniment del vell sistema per grups. Podiemn haver adaptat els seus abonaments monomodals a zones coincidents amb les de l'ATM, fent-los una mica més econòmics que els integrats.mix3 wrote:doncs a mi em sembla el mes normal i logicSantfeliuenc wrote:como que aquí la T10 integrada o cualquier título integrado es más caro que el Bonotrén de RENFE o que cualquier título no integrado de cada compañía.
un bitllet no integrat que sigui més barat que un integrat em sembla perfecte.
el que no entendre mai es perque FGC posa a la venda targetes trimestrals G-7 que son mes cares que les t trimestre de 6 zones.
Però bé, FGC també va tenir durant molts anys publicada una tarifa inexistent i cada any l'apujaven de preu. Fins que en Ripollès els ho va dir.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Quina era la tarifa inexistent?
Parlant de tot sí que hi ha bitllets propis que segueixen el sistema zonal, T-Família Nombrosa, T-Regional.
Els abonaments propis de FGC, encara que els utilitza poca gent jo n'he vist algun que altre, però s'han de comprar a Atenció al Client, encara no sé ben bé el motiu.
Parlant de tot sí que hi ha bitllets propis que segueixen el sistema zonal, T-Família Nombrosa, T-Regional.
Els abonaments propis de FGC, encara que els utilitza poca gent jo n'he vist algun que altre, però s'han de comprar a Atenció al Client, encara no sé ben bé el motiu.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Combinat tren+aeri Grup R7. Es va publicar durant molts anys, tinc "les proves".josep_serre wrote:Quina era la tarifa inexistent?
El grup màxim fins Montserrat-Aeri era l'R6 des d'Igualada. Potser tenien previst arribar a Cervera...
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Moltes gràcies!
Moltes gracies ara si que he pogutURL original del document:
http://www10.gencat.net/ptop/binaris/Pl ... -28094.pdf
Suggereixo als forumistes que en cas d'existir un document ja publicat a Internet s'eviti col·locar-lo en aquest fòrum com un adjunt i en el seu lloc s'especifiqui la seva URL de descàrrega directa. D'aquesta manera cada usuari economitzarà millor l'espai que té per a la publicació d'adjunts, alhora que suposarà un estalvi de tràfic (i per tant de lloguer d'ample de banda, diners) per a en Wefer que ens regala la possibilitat de participar en aquest fòrum.
I, de pas, evitem aquests "errors tontos" que inunden el món de la informàtica
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Integració tarifària al Camp de Tarragona
http://www.directe.cat/article/la-integ ... tubre-9168
La integració tarifària al Camp de Tarragona arribarà l'1 d'octubre
La T-Mes costarà 43 euros
09.09.2008 ! 05.00h
El Secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha anunciat que a partir del proper 1 d'octubre el Camp de Tarragona disposarà d'un sistema tarifari integrat. El territori estarà dividit en dues zones. La primera es considerarà un sector únic, mentre que la segona estarà dividida en quatre sectors. La primera en posar-se a disposició dels viatgers serà la T-Mes, que costarà 42 euros. Nadal també ha explicat que durant la reunió que ha mantingut amb diferents membres de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) s'ha aprovat el Pla Director de Mobilitat del Camp, que té com a principal objectiu incrementar el pes del transport públic potenciant el transport ferroviari.
El Secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal ha explicat que el nou sistema tarifari integrat del Camp de Tarragona començarà a funcionar el proper 1 d'octubre amb la T-Mes. Aquesta targeta permetrà als viatgers realitzar tots el trajectes que vulguin durant un mes per les zones integrades. El territori estarà dividit en dues zones. La primera serà la compresa entre Cambrils i Torredembarra, per la part de la costa i l'Alforja, l'Aleixar i l'Albiol seran els límits a l'interior. Tota la resta del Camp serà la zona 2, que estarà dividit en quatre sectors. La T-Mes costarà 42 euros a la zona 1, 66,70 a la zona 2 i 90,10 a la zona tres. Aquesta zona tres es refereix al moviment entre els sectors dins de la zona 2.
Aquesta integració tarifària afectarà, de moment, als autobusos. 'Amb Renfe s'estan mantenint converses i estan molt interessats, però encara no està disponible l'opció', ha destacat Nadal. Més endavant, s'aniran incloent les altres targetes, la T-10 i la T-10/30. La primera costarà 8 euros a la zona 1 i permetrà fer 10 viatges dins d'un període de temps indefinit. En canvi, la T-10/30 permetrà als viatgers realitzar 10 viatges durant un mes. Aquesta segona targeta costarà 7,20 euros a la zona 1.
Amb aquesta iniciativa, els trajectes seran econòmicament més baixos, ja que un viatge de Tarragona a Reus actualment costa 1,75 euros i amb la integració tarifària costarà 0,72. A més, el Secretari per a la Mobilitat també ha destacat la comoditat de no haver de comprar un bitllet diferent per cadascun dels trajectes que es vulguin fer. S'espera, segons Nadal, que abans de Setmana Santa de l'any vinent totes les targetes estiguin disponibles per als usuaris.
L'altre tema tractat durant la reunió que Nadal ha mantingut amb els membres de l'ATM, ha estat el Pla Director de Mobilitat del Camp. Un pla que ha estat aprovat i que ara serà enviat a la Generalitat perquè sigui aprovat també pel Govern. Aquest pla recull totes les millores en infraestructures ferroviàries, viàries i de gestió de la mobilitat que es volen fer a les comarques de l'Alt Camp, el Baix Camp, el Baix Penedès, la Conca de Barberà, el Priorat i el Tarragonès.
El Pla proposa un total de 42 actuacions que estan agrupades en vuit línies estratègiques. La primera recull la millora en les línies de Rodalies, els serveis de trens regionals i la construcció d'una plataforma segregada per als autobusos. El segon punt proposa l'adequació de punts d'intercanvi de transport col·lectiu, de tren - cotxe i de tren - bicicletes. El transport col·lectiu de superfície és la tercera estratègia, que inclou la integració tarifària, millores en la xarxa de transport per carretera i nous sistemes d'informació per a usuaris, entre d'altres. La quarta es centra en la integració de polítiques urbanístiques amb la gestió de mobilitat.
La cinquena estratègia vol promoure el transport sostenible de mercaderies, millorant les xarxes ferroviàries des del Port de Tarragona. La promoció dels desplaçaments a peu i amb bicicleta és la sisena. La setena té l'objectiu de la millora a la xarxa viària i la seva gestió i la vuitena i última, es vol la integració de les polítiques socials i accions de coordinació, com la reducció del soroll del trànsit o facilitar l'accés de les persones amb mobilitat reduïda. Per tot això, s'espera una inversió propera als 1.800 milions d'euros, segons ha detallat Nadal.
Per últim, també ha anunciat que dintre de poc, l'ATM disposarà de web pròpia, ja que a la reunió s'ha autoritzat la seva posada en marxa.
La integració tarifària al Camp de Tarragona arribarà l'1 d'octubre
La T-Mes costarà 43 euros
09.09.2008 ! 05.00h
El Secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha anunciat que a partir del proper 1 d'octubre el Camp de Tarragona disposarà d'un sistema tarifari integrat. El territori estarà dividit en dues zones. La primera es considerarà un sector únic, mentre que la segona estarà dividida en quatre sectors. La primera en posar-se a disposició dels viatgers serà la T-Mes, que costarà 42 euros. Nadal també ha explicat que durant la reunió que ha mantingut amb diferents membres de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) s'ha aprovat el Pla Director de Mobilitat del Camp, que té com a principal objectiu incrementar el pes del transport públic potenciant el transport ferroviari.
El Secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal ha explicat que el nou sistema tarifari integrat del Camp de Tarragona començarà a funcionar el proper 1 d'octubre amb la T-Mes. Aquesta targeta permetrà als viatgers realitzar tots el trajectes que vulguin durant un mes per les zones integrades. El territori estarà dividit en dues zones. La primera serà la compresa entre Cambrils i Torredembarra, per la part de la costa i l'Alforja, l'Aleixar i l'Albiol seran els límits a l'interior. Tota la resta del Camp serà la zona 2, que estarà dividit en quatre sectors. La T-Mes costarà 42 euros a la zona 1, 66,70 a la zona 2 i 90,10 a la zona tres. Aquesta zona tres es refereix al moviment entre els sectors dins de la zona 2.
Aquesta integració tarifària afectarà, de moment, als autobusos. 'Amb Renfe s'estan mantenint converses i estan molt interessats, però encara no està disponible l'opció', ha destacat Nadal. Més endavant, s'aniran incloent les altres targetes, la T-10 i la T-10/30. La primera costarà 8 euros a la zona 1 i permetrà fer 10 viatges dins d'un període de temps indefinit. En canvi, la T-10/30 permetrà als viatgers realitzar 10 viatges durant un mes. Aquesta segona targeta costarà 7,20 euros a la zona 1.
Amb aquesta iniciativa, els trajectes seran econòmicament més baixos, ja que un viatge de Tarragona a Reus actualment costa 1,75 euros i amb la integració tarifària costarà 0,72. A més, el Secretari per a la Mobilitat també ha destacat la comoditat de no haver de comprar un bitllet diferent per cadascun dels trajectes que es vulguin fer. S'espera, segons Nadal, que abans de Setmana Santa de l'any vinent totes les targetes estiguin disponibles per als usuaris.
L'altre tema tractat durant la reunió que Nadal ha mantingut amb els membres de l'ATM, ha estat el Pla Director de Mobilitat del Camp. Un pla que ha estat aprovat i que ara serà enviat a la Generalitat perquè sigui aprovat també pel Govern. Aquest pla recull totes les millores en infraestructures ferroviàries, viàries i de gestió de la mobilitat que es volen fer a les comarques de l'Alt Camp, el Baix Camp, el Baix Penedès, la Conca de Barberà, el Priorat i el Tarragonès.
El Pla proposa un total de 42 actuacions que estan agrupades en vuit línies estratègiques. La primera recull la millora en les línies de Rodalies, els serveis de trens regionals i la construcció d'una plataforma segregada per als autobusos. El segon punt proposa l'adequació de punts d'intercanvi de transport col·lectiu, de tren - cotxe i de tren - bicicletes. El transport col·lectiu de superfície és la tercera estratègia, que inclou la integració tarifària, millores en la xarxa de transport per carretera i nous sistemes d'informació per a usuaris, entre d'altres. La quarta es centra en la integració de polítiques urbanístiques amb la gestió de mobilitat.
La cinquena estratègia vol promoure el transport sostenible de mercaderies, millorant les xarxes ferroviàries des del Port de Tarragona. La promoció dels desplaçaments a peu i amb bicicleta és la sisena. La setena té l'objectiu de la millora a la xarxa viària i la seva gestió i la vuitena i última, es vol la integració de les polítiques socials i accions de coordinació, com la reducció del soroll del trànsit o facilitar l'accés de les persones amb mobilitat reduïda. Per tot això, s'espera una inversió propera als 1.800 milions d'euros, segons ha detallat Nadal.
Per últim, també ha anunciat que dintre de poc, l'ATM disposarà de web pròpia, ja que a la reunió s'ha autoritzat la seva posada en marxa.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sembla car
No sé quines són les tarifes actuals al Camp de Tarragona, però vist així, em sembla caríssim. Els preus són pràcticament els mateixos que els de l'ATM barcelonina, però suposo que amb una oferta de transport molt inferior. Molt m'ensumo que la T-Mes, si no canvia, no tindrà gens d'èxit, i la gent preferirà tirar d'abonaments o títols multiviatge d'operadors individuals (si n'hi ha).La T-Mes costarà 42 euros a la zona 1, 66,70 a la zona 2 i 90,10 a la zona tres. Aquesta zona tres es refereix al moviment entre els sectors dins de la zona 2.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Sembla car
Segons la següent notícia, en una de les rutes mes siginficatives de l'àrea (Tarragona <-> Reus) l'estalvi amb serà considerable. De totes maneres has de tenir en compte que tot el que no és àrea metropolitana de Barcelona està servida principalment per serveis d'autobús de Transport Públics de Catalunya, uns serveis que no es caracteritzen per ser precisament barats. El sistema tarifari integrat, tot i tenir unes tarifes semblants a Barcelona i uns serveis inferiors significarà un estalvi considerable per als usuaris del Camp de Tarragona.Guigui wrote:No sé quines són les tarifes actuals al Camp de Tarragona, però vist així, em sembla caríssim. Els preus són pràcticament els mateixos que els de l'ATM barcelonina, però suposo que amb una oferta de transport molt inferior. Molt m'ensumo que la T-Mes, si no canvia, no tindrà gens d'èxit, i la gent preferirà tirar d'abonaments o títols multiviatge d'operadors individuals (si n'hi ha).La T-Mes costarà 42 euros a la zona 1, 66,70 a la zona 2 i 90,10 a la zona tres. Aquesta zona tres es refereix al moviment entre els sectors dins de la zona 2.
La integració tarifària del transport públic al camp de Tarragona començarà a funcionar el dia 1 d’octubre
Tarragona - 09/08/2008
El transport públic del Camp de Tarragona començarà a funcionar amb un sistema integrat de bitllets a partir de l’1 d’octubre. Això vol dir que es podran comprar abonaments que permetran utilitzar els diferents serveis d’autobús que operen al territori. El primer abonament que es posarà en marxa serveix per tot un mes i permet fer un nombre indefinit de viatges. Valdrà 42 o 66 euros, en funció si cobreix la zona central del Camp de Tarragona o tot el territori. Més endavant, abans de Setmana Santa de l’any que ve, es posaran en marxa altres abonaments com el de 10 viatges: la T-10, que valdrà 8 euros. El secretari de mobilitat del govern català, Manel Nadal, explica que el sistema de tarifes integrades suposarà un important estalvi pels usuaris. Així, per exemple, si un viatge Tarragona-Reus val ara 1,75 euros, amb la T-10 valdrà 80 cèntims. De moment, el servei de tren no s’ha incorporar al sistema d’integració tarifària, tot i que hi ha converses amb RENFE. La setmana que ve es posarà en marxa la web de l’Autoritat Territorial de Mobilitat que permetrà obtenir informació sobre totes les línies i el nou sistema tarifari.
TarragonaRàdio