Seria interesant descriure la configuració de tunels i conexions de la estació de Plaça Espanya de FGC fins a Magoria, així com la configuració historica i la actual.
Algú s'anima???
Situació FGC sortida Plaça Espanya
A mi m'ha semblat veure que entre l'estació de plaça Espanya i la següent que és Magòria la Campana hi han unes vies que es desvien cap a un altre túnel. Saps alguna cosa, son vies que van cap a unes cotxeres?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Bé intentarem explicar el que demana sequera.
El gràfic que adjunto és o intenta ser l'esquema de vies actual a partir del qual es podrà deduir els esquemes de vies que ha tingut l'estació en altres moments.
Les vies 1 i 2 corresponen a la nau antiga que es troba al mateix nivell que el vestíbul de l'estació, i les vies 3 i 4 es troben a la nau nova oberta al públic l'any 1997 i que es troben a un nivell inferior.
El punt A correspon a un espai destinat a l'estacionament dels trens a determinades franges horàries ja que la configuració de les vies permet la sortida dels trens de la via 1 fent un recorregut en ziga-zaga, el punt B fa una funció anàloga afectant de la mateixa manera a la via 3.
El punt C correspon a la sortida de l'estació en via única abans quan existia via única entre aquesta estació i Ildefons Cerdà, la transició de via única a via doble tenia lloc on ara hi ha uns escapaments entre les dues vies generals entre Magòria i Ildefons Cerdà, actualment la seva funció és la d'estacionar trens quan no estan circulant si bé es va condicionar amb un fossat per realitzar tasques de manteniment dels trens.
El punt D correspon a una via de topera, que encara que no ho sembli és horitzontal, la que fa baixada és la general destinada a poder maniobrar trens sense que aquests restin a la via general mentre es realitza el canvi de cabina.
El punt E correspon a la travessia amb unió doble que hi ha a l'alçada de la bifurcacíó entre les dues naus de l'estació, el més destacable que té és que permet realitzar dos itineraris d'entrada diferents a la via 3 un pel punt E, sempre que no hi hagi cap tren estacionat al punt B, i un altre emprant l'escapament entre les vies 3 i 4 situat a les immediacions de l'estació, l'itinerari d'entrada a la via 3 pel punt E permet agilitzar la circulació doncs pot sortir abans un tren de la via 4 i alhora fa més ràpida l'entrada d'un tren de la via 3.
Pel que fa a les velocitats dels desviaments els situats a la bifurcació entre les dues naus són aptes per 60 km/h ja que en cas contrari suposaria una important frenada del tren molt anticipada a l'arribada al punt d'aturada de l'estació, la resta de desviaments són aptes per 30 km/h, tot i que tinc seriosos dubtes que no siguin aptes per a més velocitat.
Amb anterioritat només existia la nau antiga on hi ha les vies 1 i 2 on hi havia una curiosa via d'escapament que unia les dues vies, concebut en el seu moment per l'inversió dels trens amb locomotores tot i que en algun cas s'havia utilitzat per fer la sortida del tren en ziga-zaga quan hi havia diversos trens estacionats a l'estació, semblant al sector A i sector B de Renfe i també d'una forma semblant a com s'ha explicat amb l'utilitat dels punts A i B, el túnel de les vies 1 i 2 era un cul de sac on s'hi estacionaven els trens quan no circulaven i la sortida es feia pel punt C i amb un sinuós recorregut els trens anaven amb via única fins a l'estació d'Ildefons Cerdà, aleshores Magòria no existia.
Doncs espero no haver-me deixat res i en tot cas estaré content de ser complementat per altres usuaris.
El gràfic que adjunto és o intenta ser l'esquema de vies actual a partir del qual es podrà deduir els esquemes de vies que ha tingut l'estació en altres moments.
Les vies 1 i 2 corresponen a la nau antiga que es troba al mateix nivell que el vestíbul de l'estació, i les vies 3 i 4 es troben a la nau nova oberta al públic l'any 1997 i que es troben a un nivell inferior.
El punt A correspon a un espai destinat a l'estacionament dels trens a determinades franges horàries ja que la configuració de les vies permet la sortida dels trens de la via 1 fent un recorregut en ziga-zaga, el punt B fa una funció anàloga afectant de la mateixa manera a la via 3.
El punt C correspon a la sortida de l'estació en via única abans quan existia via única entre aquesta estació i Ildefons Cerdà, la transició de via única a via doble tenia lloc on ara hi ha uns escapaments entre les dues vies generals entre Magòria i Ildefons Cerdà, actualment la seva funció és la d'estacionar trens quan no estan circulant si bé es va condicionar amb un fossat per realitzar tasques de manteniment dels trens.
El punt D correspon a una via de topera, que encara que no ho sembli és horitzontal, la que fa baixada és la general destinada a poder maniobrar trens sense que aquests restin a la via general mentre es realitza el canvi de cabina.
El punt E correspon a la travessia amb unió doble que hi ha a l'alçada de la bifurcacíó entre les dues naus de l'estació, el més destacable que té és que permet realitzar dos itineraris d'entrada diferents a la via 3 un pel punt E, sempre que no hi hagi cap tren estacionat al punt B, i un altre emprant l'escapament entre les vies 3 i 4 situat a les immediacions de l'estació, l'itinerari d'entrada a la via 3 pel punt E permet agilitzar la circulació doncs pot sortir abans un tren de la via 4 i alhora fa més ràpida l'entrada d'un tren de la via 3.
Pel que fa a les velocitats dels desviaments els situats a la bifurcació entre les dues naus són aptes per 60 km/h ja que en cas contrari suposaria una important frenada del tren molt anticipada a l'arribada al punt d'aturada de l'estació, la resta de desviaments són aptes per 30 km/h, tot i que tinc seriosos dubtes que no siguin aptes per a més velocitat.
Amb anterioritat només existia la nau antiga on hi ha les vies 1 i 2 on hi havia una curiosa via d'escapament que unia les dues vies, concebut en el seu moment per l'inversió dels trens amb locomotores tot i que en algun cas s'havia utilitzat per fer la sortida del tren en ziga-zaga quan hi havia diversos trens estacionats a l'estació, semblant al sector A i sector B de Renfe i també d'una forma semblant a com s'ha explicat amb l'utilitat dels punts A i B, el túnel de les vies 1 i 2 era un cul de sac on s'hi estacionaven els trens quan no circulaven i la sortida es feia pel punt C i amb un sinuós recorregut els trens anaven amb via única fins a l'estació d'Ildefons Cerdà, aleshores Magòria no existia.
Doncs espero no haver-me deixat res i en tot cas estaré content de ser complementat per altres usuaris.
- Attachments
-
- jsdpe.jpg (14.79 KiB) Viewed 2623 times
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Sou uns cracks! Rodaldinhos dels trens i TP. Jo tant sols intento animar el fòrum. De pas n'aprenc molt. Gràcies! Soc un afeccionat dels trens, bus, taxis del meu païs que es Catalunya i de la meva ciutat de Barcelona.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Una qüestioneta: el punt E estàs segur que és una travessia? No són dues agulles seguides? No n'estic segur però em sona més que siguin dues agulles...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
El proper cop que hi passi ja m'hi fixaré.
Trenscat wrote:Una qüestioneta: el punt E estàs segur que és una travessia? No són dues agulles seguides? No n'estic segur però em sona més que siguin dues agulles...
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van