Presentació del tren del rècord de velocitat

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Ja... i per això no es poden fer proves de fiabilitat a Catalunya, no?
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

Guigui wrote:
U-Bahn wrote:Els 103 aniran a 3500 de BCN a Madrid, però no crec que quan s'inauguri passi dels 300.
Ostres, en 11 minuts de Sants a Atocha! Això li agradarà a en Ecomobisostrans!

xD
Ara ja no corren tant. :D
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

Jordi Freixas wrote:Ja... i per això no es poden fer proves de fiabilitat a Catalunya, no?
Es pot, però és absurd traslladar un tren a milers de quilòmetres de la factoria per fer una prova, tornar a fàbrica a fer-li modificacions, tornar-lo a provar...

Pel que fa a les proves de velocitat màxima, es tracta més de trobar el traçat idoni (recte, segur i poc transitat) que de fer-ho prop o lluny de la fàbrica. Vaja, dic jo.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Platanito wrote:Pel que fa a les proves de velocitat màxima, es tracta més de trobar el traçat idoni (recte, segur i poc transitat) que de fer-ho prop o lluny de la fàbrica. Vaja, dic jo.
De fet, si s'ha fet a la LGV Est ha sigut per ser una línia que encara no s'ha estrenat en servei comercial i la qual ha sigut construida amb uns paràmetres molt favorables per a la circulació a molt alta velocitat, com poden ser els radis de corbatura, per exemple.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Però si la fàbrica està a Santa Perpètua!!! No és la d'Alsthom?
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Jordi Freixas wrote:Però si la fàbrica està a Santa Perpètua!!! No és la d'Alsthom?
Però Alstom de Santa Perpètua és una "sucursal", al igual que ho era la fàbrica d'Albuixec (ara Vossloh). La fàbrica "nodriu" d'Alstom és a Belfort (ni idea de per on cau). D'allí és d'on surten totes les idees, i el que és lògic és que aquest tipus de decisions surtin i es fagin a la seu central de l'empresa, no?
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
buertu
N7
N7
Posts: 384
Joined: Thursday 26/01/2006 22:42
Location: Sant Joan Despí

Post by buertu »

aarongilp wrote:La fàbrica "nodriu" d'Alstom és a Belfort (ni idea de per on cau).
Crec que Belfort està a prop de la frontera alemanya i de Mulhouse, a l'est.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

buertu wrote:
aarongilp wrote:La fàbrica "nodriu" d'Alstom és a Belfort (ni idea de per on cau).
Crec que Belfort està a prop de la frontera alemanya i de Mulhouse, a l'est.
Em sona algo semblant a això, i de fet, explicaria encara més que el rècord s'hagi fet en aquella línia.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

Jordi Freixas wrote:Però si la fàbrica està a Santa Perpètua!!!
I la Nissan fabrica tots els seus vehicles a la Zona Franca, i la Renault a Valladolid, i... segueixo?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

No no... si ens hem de posar així, tu segueix.. :roll:
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Proves...

Post by JaMiRo! »

Jordi Freixas wrote:Ja... i per això no es poden fer proves de fiabilitat a Catalunya, no?
Home, com no sigui a la línia de Puigcerdà... :)

Sigui com sigui, tingues en compte que sí que es fan proves de fiabilitat a Catalunya. Prova d'això són els Civia que volten per tot el país i que tots alguna vegada hem vist (Figueres, Puigcerdà, etc.)... ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Sí, ja... però tal i com en un altre fil va apuntar no sé qui, posar un tren a prop de 600 km/h per després fer-lo anar a una velocitat comercial de 320, havia de servir per assegurar-se que amb tota regla, el tren a aquesta velocitat aguantaria sense cap problema. I segur que molts dels trens que apareguin allà i aquí, seran de la mateixa tecnologia o similar. Però... i la via? No és una part fonamental per a poguer posar un tren a aquesta velocitat?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

La via i l'electrificació. He llegit que per poder realitzar el rècord es va sobretensar la catenària fins a 31.000 V (normalment a 25.000 V). Crec que si es realitzés una prova d'aquesta velocitat a Catalunya, i més en concret a les comarques gironines, mitja província es quedaria sense llum al pas d'un tren amb aquesta velocitat.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

buertu wrote:
aarongilp wrote:La fàbrica "nodriu" d'Alstom és a Belfort (ni idea de per on cau).
Crec que Belfort està a prop de la frontera alemanya i de Mulhouse, a l'est.
Concretament, cau a la regió de Franc Comtat (Franche-Comté, en francès), situada a tocar de Suïssa, al nord de Lausana. Alemanya en queda relativament lluny, més de 100 km.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Guigui wrote:
buertu wrote:
aarongilp wrote:La fàbrica "nodriu" d'Alstom és a Belfort (ni idea de per on cau).
Crec que Belfort està a prop de la frontera alemanya i de Mulhouse, a l'est.
Concretament, cau a la regió de Franc Comtat (Franche-Comté, en francès), situada a tocar de Suïssa, al nord de Lausana. Alemanya en queda relativament lluny, més de 100 km.
Però queda més aprop de la LGV Est que de qualsevol altra LGV. I rectifico, no és l'Alstom la que està a Belfort (està a La Rochelle), sinó el "Technicentre Est Européen", on van preparar la branca per al rècord.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Video!!!

Post by JaMiRo! »

L'Alstom Video Magazine (en anglès) del mes d'abril parla del tren rècord de velocitat!!! :o

Vegeu el video ací. ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
ROMI65
N6
N6
Posts: 232
Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Post by ROMI65 »

Des de diumenge passat, el TGV del rècord d'abril està exposat davant la Torre Eiffel. Aquest matí he anat a fer-hi un tomb.

Ací teniu un resum del que es podia veure.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

I, de regal, m'han donat això:

Image
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOH! Que maco!!! Com m'hagués agradat poder-lo veure en persona, i a més, reconec el lloc i tot! Pensava que ja l'haurien tornat al seu estat original, ja que vaig sentir (llegir) campanes de que només acabar les últimes passades retornaven la branca al seu estat per a adaptar-la per al servei comercial. De fet, veig que només hi havia una de les motrius de la POS 4402 i un dels remolcs Dúplex...Moltes gràcies per les fotos!

P.D.: Jo vull una gorra :'( :'( :'( :'( :D :D :D :D
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Quina passada!!! Potser em vaig equivocar de mes, i hauria d'haver estat aquest!! :'( xD
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

metring wrote:Quina passada!!! Potser em vaig equivocar de mes, i hauria d'haver estat aquest!! :'( xD
Jo també, de fet, si ho haguessin fet 2 mesos menys 2 setmanes abans m'hi hagués trobat de plè...
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”