Nou telefèric de Montjuic

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

Carlos L´H wrote:En el primer link de Ferrovi pone que las obras acaban el primer trimestre del 2006. Entonces?
Pues es evidente. No dice que tenían que acabar en el primer trimestre de este año? Pues entonces ya están acabadas, hombre!

Si no es así, la culpa es de Ferrovi, por poner enlaces a informaciones incorrectas. Ferrovi dimisión!












xD
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Carlos L´H wrote:En el primer link de Ferrovi pone que las obras acaban el primer trimestre del 2006. Entonces?
I que no saps que ja fa dos anys que podem anar en metro a l'aeroport? :oops:
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Guigui wrote:
Carlos L´H wrote:En el primer link de Ferrovi pone que las obras acaban el primer trimestre del 2006. Entonces?
I que no saps que ja fa dos anys que podem anar en metro a l'aeroport? :oops:
I sembla mentida que no hagueu dit que ja fa dos anys que teniu l'AVE a BCN...tant merder i no dieu res? xD
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

aarongilp wrote:
Guigui wrote:
Carlos L´H wrote:En el primer link de Ferrovi pone que las obras acaban el primer trimestre del 2006. Entonces?
I que no saps que ja fa dos anys que podem anar en metro a l'aeroport? :oops:
I sembla mentida que no hagueu dit que ja fa dos anys que teniu l'AVE a BCN...tant merder i no dieu res? xD
Per no parlar del tren a Castellar del Vallès o del tramvia Girona - Salt de TEISA...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Talls de trànsit per obres del telefèric

Post by metring »

De la web de l'Ajuntament de Barcelona:

Alteracions de trànsit per les obres del telefèric

Es preveu que el nou telefèric entri en funcionament el proper mes d'abril
12/02/2007 08:00 h.


Les obres de renovació del telefèric de Montjuïc entren en una nova fase a partir del 12 de febrer. Per tal d'instal·lar el cable de tracció del telefèric es fa necessari interrompre el trànsit a la zona al voltant del parc de Montjuïc durant dues setmanes.

Concretament, es talla la circulació al carrer dels Tarongers, des de l'avinguda de Miramar fins al carrer del Doctor Font i Quer. També es tanca el tram de carrer entre la carretera de Montjuïc i l'aparcament de l'antic parc d'atraccions.

A més, els jardins de Joan Brossa tanquen mentre durin aquestes tasques d'estesa del cable. També romanen tancats tots els accessos naturals als parc de Montjuïc, per motius de seguretat. No obstant això, s'hi permet l'accés per la carretera de Montjuïc, habilitada en doble sentit des de la plaça de la Sardana fins a l'avinguda de Miramar.

Aquestes modificacions en la circulació afecten l'autobús del parc de Montjuïc, que desvia provisionalment l'itinerari.

Un telefèric renovat

Aquesta actuació forma part de la renovació total del telefèric de Montjuïc, que consisteix en la remodelació integral de totes les instal·lacions, des de les estacions fins a la maquinària i les cabines.

Dins d'aquesta renovació s'ha modificat l'emplaçament de l'estació superior, situada a l'exterior del Castell de Montjuïc perquè la fortalesa recuperi el seu perfil. El trajecte que efectuarà anirà des de l'avinguda de Miramar fins al castell, passant pel Mirador de l'Alcalde, un itinerari similar al que feia amb anterioritat a les obres.

El nou telefèric, molt més ràpid, es preveu que torni a entrar en servei a partir del proper mes d'abril i funcionarà durant tot l'any.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Que be!! Aquest any tindrem molts estrenos! La Terminal D de l'Aeroport, l'AVE Barcelona sud, les terminals del port, Sagrera Meridiana ( i moltes mes estacions de metro que com l'any passat s'acabaran de remodelar), la serie 6000....

Esperem que sigui millor que l'anterior que nomes van obrir quatre paradetes de la T5... :(, bueno, i la R10... pero com que funciona dia si dia no... a mes que no te res de nou la linia... Pero bueno, almenys ens van començar a arribar els Civia! i els 5000 i 9000

Esperem que aquest 2007 tinguem molts mes transports als que fer fotos jejejeje
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

EUKibo wrote: Esperem que aquest 2007 tinguem molts mes transports als que fer fotos jejejeje
Jo aniria comptant uns quants menys: TMB 1000 i 1100, FGC 211, Renfe 440 sense R, el funicular de Gelida...

:'(
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Platanito wrote:Jo aniria comptant uns quants menys: TMB 1000 i 1100, FGC 211, Renfe 440 sense R, el funicular de Gelida...

:'(
Esperem que en conservin uns quants... o els guardin per ferlos circular en dies especials... Si voleu fem colecta i comprem una 440 i l'aparquem per alguna via morta a Badalona jajaja XD, despres demanem a l'ADIF que de tant en tant ens el deixi moure i perfecte, jo el reservo a les 6 del mati pel trajecte Badalona-Castelldefels jajajaja XD

:'( Si, es veritat, pobrets, aquests que ens deixaran...
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Platanito wrote:
EUKibo wrote: Esperem que aquest 2007 tinguem molts mes transports als que fer fotos jejejeje
Jo aniria comptant uns quants menys: TMB 1000 i 1100, FGC 211, Renfe 440 sense R, el funicular de Gelida...

:'(
I els Scania K93 de Sarbus!

I els Volvo de pis alt a Sabadell (quan arribin autobuos nous, és clar)
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Bah, no passa res, es un tranposrt de Barcelona intern, a més, crec que l'explota TMB... Així que ja està be aqui, cert es que pot presentar ambiguitat el tema, pero per mi aqui ja esta be, ja el tinc localitzat jajaja XD
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Talls de trànsit per obres del telefèric

Post by liniadelRipollés »

Aviat podrem anar a esquiar al Castell de Montjuïc, doncs... Heu vist que pedaço andròmina??? :o No sembla TMB...
metring wrote:De la web de l'Ajuntament de Barcelona:

Alteracions de trànsit per les obres del telefèric

Es preveu que el nou telefèric entri en funcionament el proper mes d'abril
12/02/2007 08:00 h.


Les obres de renovació del telefèric de Montjuïc entren en una nova fase a partir del 12 de febrer. Per tal d'instal·lar el cable de tracció del telefèric es fa necessari interrompre el trànsit a la zona al voltant del parc de Montjuïc durant dues setmanes.

Concretament, es talla la circulació al carrer dels Tarongers, des de l'avinguda de Miramar fins al carrer del Doctor Font i Quer. També es tanca el tram de carrer entre la carretera de Montjuïc i l'aparcament de l'antic parc d'atraccions.

A més, els jardins de Joan Brossa tanquen mentre durin aquestes tasques d'estesa del cable. També romanen tancats tots els accessos naturals als parc de Montjuïc, per motius de seguretat. No obstant això, s'hi permet l'accés per la carretera de Montjuïc, habilitada en doble sentit des de la plaça de la Sardana fins a l'avinguda de Miramar.

Aquestes modificacions en la circulació afecten l'autobús del parc de Montjuïc, que desvia provisionalment l'itinerari.

Un telefèric renovat

Aquesta actuació forma part de la renovació total del telefèric de Montjuïc, que consisteix en la remodelació integral de totes les instal·lacions, des de les estacions fins a la maquinària i les cabines.

Dins d'aquesta renovació s'ha modificat l'emplaçament de l'estació superior, situada a l'exterior del Castell de Montjuïc perquè la fortalesa recuperi el seu perfil. El trajecte que efectuarà anirà des de l'avinguda de Miramar fins al castell, passant pel Mirador de l'Alcalde, un itinerari similar al que feia amb anterioritat a les obres.

El nou telefèric, molt més ràpid, es preveu que torni a entrar en servei a partir del proper mes d'abril i funcionarà durant tot l'any.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Encara hi és la cabina de mostra que fa temps estava a l'estació superior del funicular de Montjuïc?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

De E.P.

Las cabinas del teleférico vuelven a sobrevolar la cima de Montjuïc

1. • TMB completa las últimas pruebas antes de la inminente reapertura de la simbólica atracción
2. • El nuevo transporte doblará la cifra de viajeros al funcionar como el telesilla de una pista de esquí

ALBERT OLLÉS
BARCELONA

Han cambiado el tradicional color rojo por el plateado, están cerradas por paneles transparentes que ofrecen vistas panorámicas, tienen el doble de capacidad, viajan a más velocidad y están dotadas con los últimos avances tecnológicos y de seguridad. Así son las nuevas cabinas del teleférico de Montjuïc que ya han empezado a sobrevolar la montaña, en periodo de pruebas, como último paso antes de la reapertura de la simbólica atracción, prevista para las próximas semanas.
Han tenido que pasar 31 meses --el servicio entre la avenida de Miramar y el castillo se interrumpió en octubre del 2004-- para recuperar una de las estampas más clásicas de la ciudad, mantenida parcialmente por la continuidad del otro tramo del teleférico, que une los jardines de Forestier con la Barceloneta.
La reforma íntegra del tramo que cruza por encima de la montaña, original de 1969, ha incluido la renovación de las tres estaciones, la sustitución de la catenaria y de las 12 pilonas (soportes) que la aguantan y la instalación de un nuevo sistema motriz monocable, como el de los telesillas de las pistas de esquí. Este se diferencia del antiguo en su movimiento unidireccional continuo, como un carrusel (en el anterior, unas cabinas iban en una dirección y otras en la contraria).

MÁS VELOCIDAD
La velocidad media se ha incrementado de 2,5 metros por segundo a 3,5 metros por segundo (12 kilómetros por hora), lo que, unido a la mayor capacidad de las cabinas (de 4 a 8 pasajeros), aumenta a más del doble el número de viajeros por hora (de 1.200 a 2.900). El intervalo de paso de las cabinas es de 9,70 segundos y la duración del trayecto pasa de 5 a 3,5 minutos.
Las tres estaciones se han construido de nuevo y ya están acabadas. El motor eléctrico que mueve el sistema está en la inferior, ubicada junto al funicular, en la avenida de Miramar. Esta parada acoge varias dependencias administrativas de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), la empresa pública que gestiona y explota el servicio.
La estación intermedia se ha mantenido frente al mirador del Alcalde y ahora tiene dos plantas. La primera acoge un almacén en el que se guardan las 54 cabinas. Al estar cerradas, el transporte funcionará --por primera vez-- durante todo el año. Cara al verano cuentan con un sistema de refrigeración natural.
De esta estación partirá en un futuro el nuevo tramo del teleférico que lo unirá con el que baja hasta el puerto. La parada superior se ha sacado fuera del recinto del castillo para preservar el patrimonio histórico de la fortaleza y es muy similar en su diseño al de una estación alpina. De hecho, la empresa que ha instalado el sistema, la multinacional italotirolesa Leitner, está especializada en instalaciones de alta montaña.
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Post by mikado »

I per 3,5 minuts de viatge . . . quant ens cobraran???

Perque evidentement ja no parlo d'integració tarifària, però de ben segur que els preus seràn d' "interés turístic"
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

S'hauria d'integrar tarifariament.

Amb aquest augment de capacitat pot absorvir la demanda que tindria amb la integracio.

A més que és impensable en el context actual del sistema tarifari que es facin transports no integrats.

TMB és una empresa que els seus serveis els té integrats, per que aquest l'hauria de cobrar més car? Es com cobrar zona 4 a l'aeroport!

A més per accedir al teleferic s'ha d'agafar el funicular, llavors que? 1,25€ pel funicular + 3€ pel telefèric ???

No, no, el teleferic aquest no està a la ciutat de Barcelona? La ciutat de Barcelona no està a la zona 1? TMB no està al sistema tarifari integrat? Pues l'unic normal i comprensible es que permetessin tarifes normals i conexions amb la resta de la xarxa de transport de l'AMB.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

EUKibo wrote:No, no, el teleferic aquest no està a la ciutat de Barcelona? La ciutat de Barcelona no està a la zona 1? TMB no està al sistema tarifari integrat? Pues l'unic normal i comprensible es que permetessin tarifes normals i conexions amb la resta de la xarxa de transport de l'AMB.
El Bus Turístic també és de TMB i circula íntegrament per la ciutat de Barcelona i, per tant, per la zona 1. I la seva tarifa no és, precisament, integrada.

No et justifico res, però una cosa és que l'empresa participi en la integració tarifària pel que fa a les seves línies d'autobús i metro i una altra és que, per fer uns calerons de més, decideixi treure partit econòmic de les seves línies turístiques. No oblidem que el Telefèric de Montjuïc s'utilitza principalment per a viatges d'oci. En canvi, el telefèric del port sí que cobriria més desplaçaments per feina si estigués integrat i costa, aquest sí, una picossada.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Clar, aqui al que s'agafen es a dir que aquest servei sera turistic...
Pero jo no crec que aquest ho sigui tant com el bus turistic, aquest teleferic l'agafarien els propis ciutadans! Per aquesta regla de tres la T4 l'haurien de posar tarifes més elevades perque cobreix Forum, Diagonal Mar, Glòries-Agbar, Teatre Nacional-Auditori, Ciutadella-Vila Olimpica, Zoo. Igual que els barcelonins agafen el TRAM per anar a passejar pels parcs de la T5 l'agafarien per anar al castell de montjuic i als parcs.
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Post by mikado »

Tranquils ha sortit el Director general de Metro de Barcelona a TV3, Sr.Agustín del Castillo i ha dit que no s'integra tarifariament perque la mobilitat està garantida pels busos al Parc de Montjuic i per l'obertura del metro a la muntanya "AVIAT". Aquest aviat com l'interpretem??? 2012-2016 ó 2020
User avatar
Serie9000
N4
N4
Posts: 74
Joined: Friday 22/12/2006 23:49

Post by Serie9000 »

Potser ell ni ho arribarà a veure...i jo... nosé nosé... :D :D

Amb les velocitats que porten....
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

mikado wrote:i per l'obertura del metro a la muntanya "AVIAT".
No sabia que el metro hagués de tenir una parada al castell de Montjuic (que és a on van a parar les cabines).
Bé, de fet em sembla que no ho sabia ni jo ni cap altre mortal. Tots ens crèiem que el metro tindria una parada a l'alçada del MNAC i un altre a l'alçada de l'INEFC (visca les sigles).
Però si aquest senyor ho diu, i és el "jefe" del metro, ens haurem de creure que la L2 passarà pel castell i que som la resta d'humans els que estem equivocats... no? ;)
Post Reply

Return to “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”