Foment va invertir a Rodalies menys de la meitat que Madrid
Foment va invertir a Rodalies menys de la meitat que Madrid
Foment va invertir a Rodalies menys de la meitat que a Madrid
El balanç de la despesa del 2006 del pla d'infraestructures indica que la capital de l'Estat va rebre 598,7 milions i Barcelona només 260 Tot i l'alt nombre d'avaries el PSOE ha continuat centralitzant la inversió
Quim Torrent
La xarxa de Rodalies de Barcelona va rebre menys de la meitat d'inversió que la de Madrid durant el 2006. Mentre el ministeri va invertir 598,7 milions d'euros a la xarxa madrilenya, els diners destinats a la millora de vies, trens i estacions de rodalia a Barcelona amb prou feines va arribar a 260. I en aquesta inversió de 260 milions hi figuren els 107 milions d'euros que costa la reforma de l'estació de Sants, lligada a l'arribada del TGV a la ciutat.
Les dades d'inversió les ha publicades el mateix ministeri de Foment en el balanç de les inversions fetes en el marc del Pla Estratègic d'Infraestructures i Transports (PEIT) durant el 2006. Tot i els nombrosos incidents de la xarxa, que es van agreujar al setembre passat però que existeixen des de fa anys, la inversió en els tres anys del PSOE a la Moncloa ha seguit centralitzant les principals inversions a Madrid.
Barajas guanya el Prat
De fet, a la capital d'Espanya s'estan construint nous quilòmetres de via, mentre que a Barcelona no hi ha cap ampliació des dels Jocs Olímpics del 92. El tram entre Atocha i Nuevos Ministerios, que es va acabar a final d'any, va costar 123 milions. Un altre exemple és la connexió fins a l'aeroport de Barajas, que ja s'ha licitat amb un cost de 166 milions. Mentrestant la connexió de Barcelona amb l'aeroport del Prat ha patit un calvari d'obres i avaries que va obligar a substituir els trens per autocars que van funcionar durant pràcticament un any.
La inversió en estacions és un altre àmbit en què es pot comparar les diferències d'inversió. Foment s'ha gastat 81 milions d'euros en una nova estació al centre de Madrid i 25 milions en la construcció d'un nou intercanviador. A Barcelona, en canvi, Obres Públiques ha pagat la construcció d'un calaix a la Sagrera per instal·lar-hi una futura estació de Renfe. Tampoc no s'ha redactat el projecte de reforma de l'intercanviador de l'Arc de Triomf. En total, 117 milions d'euros a Madrid i només 37 a les estacions de Barcelona.
Sincerament crec que la diferència és més gran ja que 260 milions € a BCN??????? no sé on els han invertit, jo no els veig enlloc. I els anys van passant i el servei va com va i les inversions són les que són governi qui governi a Espanya.
El balanç de la despesa del 2006 del pla d'infraestructures indica que la capital de l'Estat va rebre 598,7 milions i Barcelona només 260 Tot i l'alt nombre d'avaries el PSOE ha continuat centralitzant la inversió
Quim Torrent
La xarxa de Rodalies de Barcelona va rebre menys de la meitat d'inversió que la de Madrid durant el 2006. Mentre el ministeri va invertir 598,7 milions d'euros a la xarxa madrilenya, els diners destinats a la millora de vies, trens i estacions de rodalia a Barcelona amb prou feines va arribar a 260. I en aquesta inversió de 260 milions hi figuren els 107 milions d'euros que costa la reforma de l'estació de Sants, lligada a l'arribada del TGV a la ciutat.
Les dades d'inversió les ha publicades el mateix ministeri de Foment en el balanç de les inversions fetes en el marc del Pla Estratègic d'Infraestructures i Transports (PEIT) durant el 2006. Tot i els nombrosos incidents de la xarxa, que es van agreujar al setembre passat però que existeixen des de fa anys, la inversió en els tres anys del PSOE a la Moncloa ha seguit centralitzant les principals inversions a Madrid.
Barajas guanya el Prat
De fet, a la capital d'Espanya s'estan construint nous quilòmetres de via, mentre que a Barcelona no hi ha cap ampliació des dels Jocs Olímpics del 92. El tram entre Atocha i Nuevos Ministerios, que es va acabar a final d'any, va costar 123 milions. Un altre exemple és la connexió fins a l'aeroport de Barajas, que ja s'ha licitat amb un cost de 166 milions. Mentrestant la connexió de Barcelona amb l'aeroport del Prat ha patit un calvari d'obres i avaries que va obligar a substituir els trens per autocars que van funcionar durant pràcticament un any.
La inversió en estacions és un altre àmbit en què es pot comparar les diferències d'inversió. Foment s'ha gastat 81 milions d'euros en una nova estació al centre de Madrid i 25 milions en la construcció d'un nou intercanviador. A Barcelona, en canvi, Obres Públiques ha pagat la construcció d'un calaix a la Sagrera per instal·lar-hi una futura estació de Renfe. Tampoc no s'ha redactat el projecte de reforma de l'intercanviador de l'Arc de Triomf. En total, 117 milions d'euros a Madrid i només 37 a les estacions de Barcelona.
Sincerament crec que la diferència és més gran ja que 260 milions € a BCN??????? no sé on els han invertit, jo no els veig enlloc. I els anys van passant i el servei va com va i les inversions són les que són governi qui governi a Espanya.
-
- N3
- Posts: 38
- Joined: Thursday 17/11/2005 18:31
Fixem-nos, sobretot, en el fet que, en aquests 260 i escaig de milions -que, com diu l'article, suposen aproximadament la meitat de la inversió feta a Madrid-, s'hi compten els que afecten a la transformació de Sants a causa de l'AVE...
Sobren comentaris. Aquestes dades són un autèntic insult. A alguns que s'omplen de paraules, i als qui s'ho creuen -o ens enganyen fent veure que s'ho creuen- els hauria de caure la cara de vergonya.
Sobren comentaris. Aquestes dades són un autèntic insult. A alguns que s'omplen de paraules, i als qui s'ho creuen -o ens enganyen fent veure que s'ho creuen- els hauria de caure la cara de vergonya.
Pere V.
El de sempre...
La història de sempre...Trist...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N3
- Posts: 38
- Joined: Thursday 17/11/2005 18:31
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I més: a Catalunya, 2.668 sobre 15.000 prevists i a Madrid, 22.543 sobre 16.716 prevists.Pere Jorba Subirana wrote:O sigui: 2.668 milions d'euros invertits a Catalunya; 22.543, a la Comunidad de Madrid.
A mi, el que em fot més es que, a sobre, hi hagi alguns desaprensius que treguin rèdit polític de tot això tractant-nos de lladres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Esteu fotent perdigonades a l'aire...
Aquestes taules són la regionalització d'inversions de Renfe-Operadora, per tant, les inversions q es contemplen són únicament les relacionades amb l'operadora, no les de manteniment d'infraestructura q són d'Adif; i tampoc les de nova infraestructura de línies convencionals q corresponen directament a la DGF.
I si us haguéssiu aturat a mirar una miqueta, veureu com això és la xocolata del lloro, ja q són xifres ridícules en els dos casos pq a Barcelona estem parlant de 2,6 milions d'euros i a Madrid 22,5 milions (q són d'inversions iniciades al 2004 i exercicis anteriors).
Aquestes taules són la regionalització d'inversions de Renfe-Operadora, per tant, les inversions q es contemplen són únicament les relacionades amb l'operadora, no les de manteniment d'infraestructura q són d'Adif; i tampoc les de nova infraestructura de línies convencionals q corresponen directament a la DGF.
I si us haguéssiu aturat a mirar una miqueta, veureu com això és la xocolata del lloro, ja q són xifres ridícules en els dos casos pq a Barcelona estem parlant de 2,6 milions d'euros i a Madrid 22,5 milions (q són d'inversions iniciades al 2004 i exercicis anteriors).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Què t'hi jugues que les inversions d'Adif segueix la mateixa tendència? I no m'interessen LAVs*, sinó que vull saber què fa l'Estat per millorar la vida quotidiana de milers de treballadors i estudiants que depenen del tren per arribar a la feina o la facultat.javi82 wrote:I si us haguéssiu aturat a mirar una miqueta, veureu com això és la xocolata del lloro, ja q són xifres ridícules en els dos casos pq a Barcelona estem parlant de 2,6 milions d'euros i a Madrid 22,5 milions (q són d'inversions iniciades al 2004 i exercicis anteriors).
* Cada cop estic més convençut de que les LAVs són una gran operació per repartir trespercents als constructors amics i, de pas, donar aires de grandesa al país. A més, a efectes d'inversió, Madrid seguiria concentrant el gros d'un sistema que és essencialment radial, a part de que es tracta d'una xarxa que s'està fent des de fa prop de 20 anys i en tardarà uns altres tants perquè s'acabi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Tant és. La diferència és injustificable. A més, si només fos això, doncs encara podríem dir que "bé, què hi farem". Però és que totes les partides segueixen aproximadament la mateixa línia. Només cal veure el tema inicial del fil:javi82 wrote:I si us haguéssiu aturat a mirar una miqueta, veureu com això és la xocolata del lloro, ja q són xifres ridícules en els dos casos pq a Barcelona estem parlant de 2,6 milions d'euros i a Madrid 22,5 milions
Sembla força clar, no?xevi wrote: El balanç de la despesa del 2006 del pla d'infraestructures indica que la capital de l'Estat va rebre 598,7 milions i Barcelona només 260 Tot i l'alt nombre d'avaries el PSOE ha continuat centralitzant la inversió
Si a tot això li sumes que en l'època anterior, el mateix Álvarez Cascos va reconèixer que el seu ministeri, en 8 anys de PP, només invertia entre un 7% i un 8% del seu pressupost (i això que hi havia l'AVE a Madrid!!!!) mentre que a Madrid gastava més del 20%, només se m'acut una frase: apaga y vámonos
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
No cal anar tan lluny.
La majoria hem anat a Madrid i hem vist l´excel.lent i envejable sistema de rodalies de Madrid, amb premis d´excel.lencia de servei per part de la comunitat europea, no cal ser tan llest per veure que a Madrid en el últims 15 anys s´han remodelat TOTES les estacions del centre, algunes 2 vegades i això que són ni més ni menys que 17 estacions, construcció de noves línies, inclosa la circular amb nous túnels pel centre i aviat se´ns caurà la baba quan veiem les imatges del nou túnel i noves estacions de la Puerta del Sol i el nou enllaç Chamartin - T4.
Per cert, l´AVE a part
I aqui, 4 estacions que tenim pel centre i estan igual que fa 40 anys i si us hi fixeu el túnel de Pl. Catalunya encare hi ha vies amb travesses de fusta, en fi tot plegat et fan sentir un gilipolles, sobretot quan et diuen allò tan típic de..............................no siguis tan tancat home, no t´obssessionis tan per Madrid.
La majoria hem anat a Madrid i hem vist l´excel.lent i envejable sistema de rodalies de Madrid, amb premis d´excel.lencia de servei per part de la comunitat europea, no cal ser tan llest per veure que a Madrid en el últims 15 anys s´han remodelat TOTES les estacions del centre, algunes 2 vegades i això que són ni més ni menys que 17 estacions, construcció de noves línies, inclosa la circular amb nous túnels pel centre i aviat se´ns caurà la baba quan veiem les imatges del nou túnel i noves estacions de la Puerta del Sol i el nou enllaç Chamartin - T4.
Per cert, l´AVE a part
I aqui, 4 estacions que tenim pel centre i estan igual que fa 40 anys i si us hi fixeu el túnel de Pl. Catalunya encare hi ha vies amb travesses de fusta, en fi tot plegat et fan sentir un gilipolles, sobretot quan et diuen allò tan típic de..............................no siguis tan tancat home, no t´obssessionis tan per Madrid.
Vaig anar a Madrid el desembre passat i a Madrid els túnels urbans també tenen travesses de fusta. A més, el "túnel de la Risa" estructuralment s'està caient a trossos (literalment), a part que l'estació de Recoletos (la colateral d'Atocha) està tota apuntalada i també feta pols.xevi wrote:I aqui, 4 estacions que tenim pel centre i estan igual que fa 40 anys i si us hi fixeu el túnel de Pl. Catalunya encare hi ha vies amb travesses de fusta, en fi tot plegat et fan sentir un gilipolles, sobretot quan et diuen allò tan típic de..............................no siguis tan tancat home, no t´obssessionis tan per Madrid.
Uf menos mal!!!! amb el "túnel de la Risa" ja estic més tranquil.
Parlant seriosament, crec que el tunel de la risa és l´excepció que confirma la regla. La colateral d´Atocha la fan NOVA, completament NOVA, a més a més l´amplien que fa por. Vinga va! ara tampoc ens posarem a discutir per una evidència i és que Madrid no només té les millors rodalies d´Espanya si no també una de les millors d´Europa, sobretot en manteniment i servei.
Parlant seriosament, crec que el tunel de la risa és l´excepció que confirma la regla. La colateral d´Atocha la fan NOVA, completament NOVA, a més a més l´amplien que fa por. Vinga va! ara tampoc ens posarem a discutir per una evidència i és que Madrid no només té les millors rodalies d´Espanya si no també una de les millors d´Europa, sobretot en manteniment i servei.
Extraído de la Edición Digital de El Periódico de hoy.
La inversión en el metro de Madrid supera en el 136% la de Barcelona
• En 15 años, el precio del billete se ha triplicado en la capital catalana y solo se ha doblado en la española
• Barajas estrena el tren de la T-4 mientras la T- Sur de El Prat abrirá en el 2008 sin fecha para la L-9
El área metropolitana de Madrid tiene un 25% más de población que la de Barcelona, 5,9 millones de habitantes frente a 4,7, pero los indicadores del transporte público multiplican hasta por cinco esta diferencia en favor de la primera, según un informe realizado en la propia capital española por el Ministerio de Medio Ambiente y la Universidad Politécnica de Madrid. Es el caso de la inversión en la red de metro, el principal modo de transporte en las grandes conurbaciones, que es un 136% superior. Esta cifra baja hasta un 54% en el gasto total del sector incluyendo el autobús, el tranvía y otros operadores ferroviarios, pero aún así es más del doble de la de los vecinos a los que se presta servicio.
El desfase es más que evidente. Mientras Madrid invierte 989 millones de euros en la infraestructura del metro y otros 480 en material móvil, Barcelona se queda en 560 y 60, respectivamente. La situación se corrige, aunque de forma leve, con los datos del tranvía, algo superiores aquí, con 351 y 90 millones, frente a los 230 y 75 de la capital del Estado. La corrección es más perceptible con los 100 millones que invierten los Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, operador autonómico inexistente en el caso de Madrid. Sin embargo, los totales, incluido el autobús, siguen muy alejados: 1.848 millones frente a 1.198.
OBSERVATORIO DE LA MOVILIDAD
Estos datos y muchos más, todos ellos desfavorables para la capital catalana, los ha reunido el Observatorio de la Movilidad Metropolitana en el estudio que acaba de realizar sobre la situación del transporte público en el 2005 en las 15 áreas españolas donde existen autoridades y consorcios de movilidad.
La puesta en servicio el pasado viernes de la prolongación de la línea 8 del metro madrileño, desde las terminales de Barajas, donde ya llegaba el suburbano, hasta la nueva y gigantesca T-4, refuerza el panorama asimétrico de las estadísticas. Los 2,5 kilómetros, 14 vagones y 52 millones de euros de la línea contrastan con la situación de la T-Sur de El Prat que debe abrirse en el 2008, aunque sin fechas para la llegada de la L-9 y la L-2. Esta obra avanza lentamente en la Zona Franca, pero sin proyecto aprobado ni plazos entre el municipio de El Prat y las pistas.
Barcelona no solo tiene mucho menos metro que Madrid, 110 kilómetros de líneas frente a 226 (es decir, más del doble), sino que además los billetes son más caros y han aumentado de forma más notable en los últimos 15 años. Un billete sencillo del suburbano costaba en el 2005 un euro en la capital española y 1,15 en Barcelona.
En el caso de los títulos múltiples, las cifras eran 5,8 euros frente a una banda de 6,3 a 38,55, según el tipo de abono. El incremento del billete sencillo de metro fue entre 1990 y el 2005 de un 115% en Madrid y de un 195% en Barcelona. En estos años, el índice de precios al consumo creció tan solo un 72,6%, según destaca el informe.
Aún hay otro dato que se añade a esta cadena de desequilibrios. En la red madrileña, los fondos que recibe la empresa del suburbano como subvención oficial constituyen un 51% del coste de las operaciones, una cifra que en Barcelona cae hasta situarse tan solo en un 15%.
La inversión en el metro de Madrid supera en el 136% la de Barcelona
• En 15 años, el precio del billete se ha triplicado en la capital catalana y solo se ha doblado en la española
• Barajas estrena el tren de la T-4 mientras la T- Sur de El Prat abrirá en el 2008 sin fecha para la L-9
El área metropolitana de Madrid tiene un 25% más de población que la de Barcelona, 5,9 millones de habitantes frente a 4,7, pero los indicadores del transporte público multiplican hasta por cinco esta diferencia en favor de la primera, según un informe realizado en la propia capital española por el Ministerio de Medio Ambiente y la Universidad Politécnica de Madrid. Es el caso de la inversión en la red de metro, el principal modo de transporte en las grandes conurbaciones, que es un 136% superior. Esta cifra baja hasta un 54% en el gasto total del sector incluyendo el autobús, el tranvía y otros operadores ferroviarios, pero aún así es más del doble de la de los vecinos a los que se presta servicio.
El desfase es más que evidente. Mientras Madrid invierte 989 millones de euros en la infraestructura del metro y otros 480 en material móvil, Barcelona se queda en 560 y 60, respectivamente. La situación se corrige, aunque de forma leve, con los datos del tranvía, algo superiores aquí, con 351 y 90 millones, frente a los 230 y 75 de la capital del Estado. La corrección es más perceptible con los 100 millones que invierten los Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, operador autonómico inexistente en el caso de Madrid. Sin embargo, los totales, incluido el autobús, siguen muy alejados: 1.848 millones frente a 1.198.
OBSERVATORIO DE LA MOVILIDAD
Estos datos y muchos más, todos ellos desfavorables para la capital catalana, los ha reunido el Observatorio de la Movilidad Metropolitana en el estudio que acaba de realizar sobre la situación del transporte público en el 2005 en las 15 áreas españolas donde existen autoridades y consorcios de movilidad.
La puesta en servicio el pasado viernes de la prolongación de la línea 8 del metro madrileño, desde las terminales de Barajas, donde ya llegaba el suburbano, hasta la nueva y gigantesca T-4, refuerza el panorama asimétrico de las estadísticas. Los 2,5 kilómetros, 14 vagones y 52 millones de euros de la línea contrastan con la situación de la T-Sur de El Prat que debe abrirse en el 2008, aunque sin fechas para la llegada de la L-9 y la L-2. Esta obra avanza lentamente en la Zona Franca, pero sin proyecto aprobado ni plazos entre el municipio de El Prat y las pistas.
Barcelona no solo tiene mucho menos metro que Madrid, 110 kilómetros de líneas frente a 226 (es decir, más del doble), sino que además los billetes son más caros y han aumentado de forma más notable en los últimos 15 años. Un billete sencillo del suburbano costaba en el 2005 un euro en la capital española y 1,15 en Barcelona.
En el caso de los títulos múltiples, las cifras eran 5,8 euros frente a una banda de 6,3 a 38,55, según el tipo de abono. El incremento del billete sencillo de metro fue entre 1990 y el 2005 de un 115% en Madrid y de un 195% en Barcelona. En estos años, el índice de precios al consumo creció tan solo un 72,6%, según destaca el informe.
Aún hay otro dato que se añade a esta cadena de desequilibrios. En la red madrileña, los fondos que recibe la empresa del suburbano como subvención oficial constituyen un 51% del coste de las operaciones, una cifra que en Barcelona cae hasta situarse tan solo en un 15%.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Aquí teniu l'informe (crec que és l'últim que s'ha fet):
INFORME
INFORME
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Lo de siempre
La historia de siempre, señores...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Lo de siempre
Hola,
El problema es que nadie invierte bien aquí y ya le pueden dar el doble o el cuádruple que a Madrid que lo seguirá invirtiendo en líneas que se enroscan y que no paran de dar vueltas por lugares innecesarios como la L9/L10, la L12 que se pretendía, etc.
Saludos,
Sergio
Sí, la historia de siempre, con invertir aquí una vez y bien (Diagonal y Gran Vía) adelantaríamos más que si en Madrid invirtiesen el triple que aquí durante 10 años.JaMiRo! wrote:La historia de siempre, señores...
El problema es que nadie invierte bien aquí y ya le pueden dar el doble o el cuádruple que a Madrid que lo seguirá invirtiendo en líneas que se enroscan y que no paran de dar vueltas por lugares innecesarios como la L9/L10, la L12 que se pretendía, etc.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"