30 conductores de busos TMB més
30 conductores de busos TMB més
Enllaç a la notícia
Les trenta places, que s'ampliaran, estaven destinada a dones en situació d'atur
13/09/2006 12:02 h.
Pels carrers de Barcelona circulen deu conductores d'autobús noves que ja han superat diverses proves, cursos de formació específics i períodes de pràctiques que es van organitzar per a 300 dones, totes en atur.
Aquestes deu dones pertanyen a un primer grup de trenta dones que s'incorporaran en els propers mesos a la plantilla de conductors d'autobús de TMB, després que hagin obtingut el permís de conduir D, específic per a aquest tipus de vehicles.
Ampliar la presència femenina en la plantilla
La intenció de la direcció de TMB, però, és continuar amb les incorporacions per assolir la paritat en aquest àmbit, un sector en què la presència de dones és encara molt reduïda. De fet, només el 3% dels conductors d'autobusos de TMB són dones (76 dones davant 2.700 homes).
El president de TMB, Xavier Casas, va insistir que els cursos es continuaran oferint fins a aconseguir l'equilibri, com el que ja hi ha a la plantilla de conductors de metro, en què el 40% són dones.
Cursos de formació
La formació d'aquestes noves conductores consta d'un curs específic organitzat pel departament de Treball de la Generalitat i per TMB.
Després d'haver-se tret el carnet D, les conductores van superar un curs teòric de 195 hores i classes pràctiques de 80 hores que van servir perquè sabessin quines són les línies d'autobusos de la ciutat, la política d'atenció als clients i el sistema tarifari, entre altres aspectes.
Les trenta places, que s'ampliaran, estaven destinada a dones en situació d'atur
13/09/2006 12:02 h.
Pels carrers de Barcelona circulen deu conductores d'autobús noves que ja han superat diverses proves, cursos de formació específics i períodes de pràctiques que es van organitzar per a 300 dones, totes en atur.
Aquestes deu dones pertanyen a un primer grup de trenta dones que s'incorporaran en els propers mesos a la plantilla de conductors d'autobús de TMB, després que hagin obtingut el permís de conduir D, específic per a aquest tipus de vehicles.
Ampliar la presència femenina en la plantilla
La intenció de la direcció de TMB, però, és continuar amb les incorporacions per assolir la paritat en aquest àmbit, un sector en què la presència de dones és encara molt reduïda. De fet, només el 3% dels conductors d'autobusos de TMB són dones (76 dones davant 2.700 homes).
El president de TMB, Xavier Casas, va insistir que els cursos es continuaran oferint fins a aconseguir l'equilibri, com el que ja hi ha a la plantilla de conductors de metro, en què el 40% són dones.
Cursos de formació
La formació d'aquestes noves conductores consta d'un curs específic organitzat pel departament de Treball de la Generalitat i per TMB.
Després d'haver-se tret el carnet D, les conductores van superar un curs teòric de 195 hores i classes pràctiques de 80 hores que van servir perquè sabessin quines són les línies d'autobusos de la ciutat, la política d'atenció als clients i el sistema tarifari, entre altres aspectes.
Hi estic d'acord, seria qüestió de preparar a la gent i oposicions, independentment que siguin homes o dones, però suposo que per a que comenci a haver igualtat, han fet aquesta promoció, per tal de donar a conèixer aquesta feina a les dones, d'alguna forma havien de fer-ho. Jo el que espero és que algún dia això deixi de ser notícia, que no passi allò de "ala, una dona conduïnt el metro, o el bus!" (I per suposat, que ningú es posi en contra, que hi ha de tot )
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Als urbans de Salt ho van intentar, i actualment només en queda una. Les altres van marxar a interurbans o bé van plegar. A TMG no n'hi ha cap. I reconec que com a client les conductores no porten l'autobús amb tanta elegància com els conductors. Almenys amb els urbans. Perquè, no ho sé, però és el que hi ha.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Igualtat! Qui conduïa? M'és igual si és una tia!
A mí m'és igual qui em porti mentre em porti bé. No he dit pas que els ho regalin... però això de... 30 places només dones perquè blablablah... no. Feu una oposició com Déu mana, i qui valgui, que entri, sigui home, dona, operat, marciano, neng o de la cope... que es faci publicitat perquè qualsevol persona que vulgui s'hi pugui presentar, doneu les facilitats que siguin perquè puguin fer les proves... però a mi em fot molt, però MOLT, trobar-me llocs de treball amb "abstenerse chicos", "mujeres de más de 50 años", etc.
La xorrada del assumpte, s'ha de dir com si cridessiu allò de Llibertat, Amnistia... les tempestes m'afecten molt...
La xorrada del assumpte, s'ha de dir com si cridessiu allò de Llibertat, Amnistia... les tempestes m'afecten molt...
I aquí no acaba la cosa...
Quitaté tú pa ponerme yo
http://www.20minutos.es/noticia/151996/ ... es/xofers/ :
TMB acomiadarà 11 dones xofers després de fitxar-ne una desena
M. PATRICIO / Y. LÁZARO. 14.09.2006
Les claus:
Aquest mes se’ls acaba el contracte que tenien per a l’estiu.
Es pregunten per què són diferents a les noves conductores.
En total s'acomiada 140 treballadors amb contractes temporals.
Un dia després que el departament de Treball i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) anunciessin la incorporació d’11 dones a la plantilla de conductors de bus, ahir es va confirmar que unes altres 11, que han treballat aquest estiu, perdran la feina.
Segons va denunciar UGT i va confirmar TMB, el 30 de setembre, acomiadaran 140 conductors perquè els finaliza el contracte d’obra i servei.
Situació il·lògica
Des del sindicat no veuen lògic que tingui tant de ressò l’entrada d’11 noves conductores quan s’estan fent fora 11 dones més.
El secretari general d’UGT Autobusos, José Luis Olalde, va afirmar que les treballadores que ara han de deixar l’empresa es pregunten: "quina diferència hi ha entre jo i la que ara entra?".
Olalde va recordar que les conductores que acomiaden tenen un número de llicència anterior a les noves incorporacions.
Per tant, tenen més experiència i "s’han pagat el carnet de conductores d’autobús de la seva butxaca", mentre que les altres han obtingut una subvenció.
TMB va explicar que els 140 treballadors acomiadats i les noves conductores "han seguit dos processos diferents". Les noves incorporacions van ser seleccionades a la primavera per una iniciativa conjunta amb Treball.
http://www.20minutos.es/noticia/151996/ ... es/xofers/ :
TMB acomiadarà 11 dones xofers després de fitxar-ne una desena
M. PATRICIO / Y. LÁZARO. 14.09.2006
Les claus:
Aquest mes se’ls acaba el contracte que tenien per a l’estiu.
Es pregunten per què són diferents a les noves conductores.
En total s'acomiada 140 treballadors amb contractes temporals.
Un dia després que el departament de Treball i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) anunciessin la incorporació d’11 dones a la plantilla de conductors de bus, ahir es va confirmar que unes altres 11, que han treballat aquest estiu, perdran la feina.
Segons va denunciar UGT i va confirmar TMB, el 30 de setembre, acomiadaran 140 conductors perquè els finaliza el contracte d’obra i servei.
Situació il·lògica
Des del sindicat no veuen lògic que tingui tant de ressò l’entrada d’11 noves conductores quan s’estan fent fora 11 dones més.
El secretari general d’UGT Autobusos, José Luis Olalde, va afirmar que les treballadores que ara han de deixar l’empresa es pregunten: "quina diferència hi ha entre jo i la que ara entra?".
Olalde va recordar que les conductores que acomiaden tenen un número de llicència anterior a les noves incorporacions.
Per tant, tenen més experiència i "s’han pagat el carnet de conductores d’autobús de la seva butxaca", mentre que les altres han obtingut una subvenció.
TMB va explicar que els 140 treballadors acomiadats i les noves conductores "han seguit dos processos diferents". Les noves incorporacions van ser seleccionades a la primavera per una iniciativa conjunta amb Treball.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: I aquí no acaba la cosa...
La campanya de publicitat perfecte: espai als mitjans gratis, i a sobre no els costa ni un euro la contractació perquè ho fan amb els diners que s'estalvien al prescindir d'11 treballadors.metring wrote:Des del sindicat no veuen lògic que tingui tant de ressò l’entrada d’11 noves conductores quan s’estan fent fora 11 dones més.
Que per això s'ha de jugar amb el pa d'11 persones? I a qui l'importa això?
Ah, i de pas, fent aquestes rotacions, t'estalvies que els treballadors agafin vicis del tipus unir-se entre ells per denunciar injustícies o irregularitsts, o fer-se d'un sindicat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
I ara, més.
De la web de l'Ajuntament de Barcelona:
Dones al volant dels autobusos
Cada vegada són més, però encara són poques les dones al volant d’un autobús. Per capgirar aquesta situació, Barcelona Activa i Transports Metropolitans de Barcelona han signat un conveni per a col·laborar en la formació de dones conductores d’autobusos.
La iniciativa forma part del programa NOA, impulsat per l'agència de desenvolupament local, amb l’objectiu de facilitar la inserció laboral de dones aturades en sectors amb llocs de treball a cobrir i amb poca representació femenina.
Una quinzena de dones ja estan participant en un curs ocupacional de conductores d'autobús.
El procés formatiu de les candidates es va iniciar al mes de desembre, amb accions d'acolliment i informació, orientació professional en el perfil, i preparació de les dones per a la seva capacitació professional, tant teòrica com pràctica.
Les quinze dones ja han superat amb èxit la prova teòrica i es troben actualment en la fase de superar els exàmens pràctics, per assolir l’acreditació necessària per a la conducció d'autobusos.
D'acord amb el conveni signat, les dones que superin la primera fase de formació i capacitació, accediran a la formació pròpia de TMB.
Aquelles candidates que superin la prova de conducció de la companyia i hagin completat tot el programa podran accedir com a conductores de la companyia quan TMB disposi de vacants d’aquest perfil professional.
Un 70% més de dones
Des de fa temps, TMB impulsa mesures per incrementar el percentatge de dones entre el seu personal. Durant el 2006 va augmentar un 70% el nombre de dones conductores de la companyia, passant de les 69 del 2005 a les 117 del 2006.
A la plantilla de TMB, les dones han passat de representar el 2,77% l’any 2005 a més del 4% el 2006, una proporció que l’empresa pretén continuar ampliant en anys successius.
L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha presidit l’acte de signatura del conveni i ha felicitat Barcelona Activa i TMB per haver arribar a aquest acord. L’alcalde, que ha volgut agrair la valentia de les quinze seleccionades, confia que aquesta mena d’iniciatives no calguin en un futur, ja que "a poc a poc" s’estan donant passos endavant en matèria d’igualtat.
"Mantindrem el nostre suport a aquesta mena d’iniciatives que serveixen per a cohesionar la ciutat, fer-la més equitativa i justa per a tots els seus integrants, tant homes com dones", ha afegit Hereu.
A l’acte també hi ha assistit el primer tinent d’alcalde i president de TMB, Xavier Casas; la regidora d’Ocupació i Innovació i presidenta de Barcelona Activa, Maravillas Rojo, i les quinze participants en el programa de formació.
Més Metro
A preguntes dels periodistes, l’alcalde ha anunciat que el Metro podria obrir més nits en un futur, ampliant l’oferta que es posa en marxa a partir del 14 d’abril quan el servei obre de manera ininterrompuda les nits de dissabtes i la vigília de festius.
Aquest experiència d’obrir les nits de dissabtes i de vigília de festius estarà en període de proves durant sis mesos. "Encara no es pot assegurar res, perquè s’ha de veure com es desenvolupa la prova", ha dit l’alcalde que s’ha mostrat confiat que aquesta prova "sortirà bé" i que no ha descartat ampliar el servei a altres nits, en especial la de divendres.
Dones al volant dels autobusos
Cada vegada són més, però encara són poques les dones al volant d’un autobús. Per capgirar aquesta situació, Barcelona Activa i Transports Metropolitans de Barcelona han signat un conveni per a col·laborar en la formació de dones conductores d’autobusos.
La iniciativa forma part del programa NOA, impulsat per l'agència de desenvolupament local, amb l’objectiu de facilitar la inserció laboral de dones aturades en sectors amb llocs de treball a cobrir i amb poca representació femenina.
Una quinzena de dones ja estan participant en un curs ocupacional de conductores d'autobús.
El procés formatiu de les candidates es va iniciar al mes de desembre, amb accions d'acolliment i informació, orientació professional en el perfil, i preparació de les dones per a la seva capacitació professional, tant teòrica com pràctica.
Les quinze dones ja han superat amb èxit la prova teòrica i es troben actualment en la fase de superar els exàmens pràctics, per assolir l’acreditació necessària per a la conducció d'autobusos.
D'acord amb el conveni signat, les dones que superin la primera fase de formació i capacitació, accediran a la formació pròpia de TMB.
Aquelles candidates que superin la prova de conducció de la companyia i hagin completat tot el programa podran accedir com a conductores de la companyia quan TMB disposi de vacants d’aquest perfil professional.
Un 70% més de dones
Des de fa temps, TMB impulsa mesures per incrementar el percentatge de dones entre el seu personal. Durant el 2006 va augmentar un 70% el nombre de dones conductores de la companyia, passant de les 69 del 2005 a les 117 del 2006.
A la plantilla de TMB, les dones han passat de representar el 2,77% l’any 2005 a més del 4% el 2006, una proporció que l’empresa pretén continuar ampliant en anys successius.
L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha presidit l’acte de signatura del conveni i ha felicitat Barcelona Activa i TMB per haver arribar a aquest acord. L’alcalde, que ha volgut agrair la valentia de les quinze seleccionades, confia que aquesta mena d’iniciatives no calguin en un futur, ja que "a poc a poc" s’estan donant passos endavant en matèria d’igualtat.
"Mantindrem el nostre suport a aquesta mena d’iniciatives que serveixen per a cohesionar la ciutat, fer-la més equitativa i justa per a tots els seus integrants, tant homes com dones", ha afegit Hereu.
A l’acte també hi ha assistit el primer tinent d’alcalde i president de TMB, Xavier Casas; la regidora d’Ocupació i Innovació i presidenta de Barcelona Activa, Maravillas Rojo, i les quinze participants en el programa de formació.
Més Metro
A preguntes dels periodistes, l’alcalde ha anunciat que el Metro podria obrir més nits en un futur, ampliant l’oferta que es posa en marxa a partir del 14 d’abril quan el servei obre de manera ininterrompuda les nits de dissabtes i la vigília de festius.
Aquest experiència d’obrir les nits de dissabtes i de vigília de festius estarà en període de proves durant sis mesos. "Encara no es pot assegurar res, perquè s’ha de veure com es desenvolupa la prova", ha dit l’alcalde que s’ha mostrat confiat que aquesta prova "sortirà bé" i que no ha descartat ampliar el servei a altres nits, en especial la de divendres.
Re: ...
Sabia que saltaries per aquí . Ja et dic, no sé si és cosa de les conductores d'aquí o és en general, però et puc assegurar que així com hi ha autèntics desastres de conductors (n'hi ha un que estic per regalar-li la meva L de cotxe quan me la tregui), algunes dones de les dels urbans de Girona i Salt condueixen amb menys finor, potser més destresa. Podria ser perquè la majoria d'elles s'han tret el carnet no fa massa temps i no havien portat vehicles grossos abans, mentre que la majoria de conductors nous que entren són ex-camioners o ex-buseros. I no sóc jo l'únic que ho diu. Potser no ho vaig dir com calia, però tot té la seva lògica, no?JaMiRo! wrote:...aarongilp wrote:I reconec que com a client les conductores no porten l'autobús amb tanta elegància com els conductors.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Tele tassssi a la BD5
Hola!
Bé, respecto la teva opinió però no la comparteixo.
Jo crec que hi ha conductors burros i conductores burres, si bé malauradament els primers són més nombrosos. Avui, sense anar més lluny, he baixat amb la BD5 a l'estació de Rodalies Renfe de Badalona; el paio que portava el microbús anava fotent unes frenades i uns cops de volant horrorosos i totalment anticomfortables; a sobre, tenia posada la ràdio a tota pastilla (y para más inri era Radio Tele Tassssi... ).
Jo, en general com a tusero (usuari de la TUSGSAL, els busos de Badalona) estic més content amb les conductores que amb els conductors.
Salut!
Bé, respecto la teva opinió però no la comparteixo.
Jo crec que hi ha conductors burros i conductores burres, si bé malauradament els primers són més nombrosos. Avui, sense anar més lluny, he baixat amb la BD5 a l'estació de Rodalies Renfe de Badalona; el paio que portava el microbús anava fotent unes frenades i uns cops de volant horrorosos i totalment anticomfortables; a sobre, tenia posada la ràdio a tota pastilla (y para más inri era Radio Tele Tassssi... ).
Jo, en general com a tusero (usuari de la TUSGSAL, els busos de Badalona) estic més content amb les conductores que amb els conductors.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Tele tassssi a la BD5
Sense ànim de generar polèmiques tontes, també hi ha més conductors que conductores (i molts més)JaMiRo! wrote:si bé malauradament els primers són més nombrosos.
Tens raó
Cert...Per tant caldria parlar en termes relatius i no absoluts (Eloi, quiet... )...orique wrote:Sense ànim de generar polèmiques tontes, també hi ha més conductors que conductores (i molts més)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
A mi m'es igual si condueix una dona o un home, hi ha de tot independentment si son dones o homes. A TUSGSAL que hi ha més dones el que si que puc dir es que, generalment, les dones son mes simpatiques que els conductors a l'hora de saludar a l'entrar al bus. I els conductors generalment s'ho agafen amb una pachorra impresionant, surten tard perque s'estan massa estona descansant o van molt lents pels carrers.