Trens directes Barcelona-Mataró?
Trens directes Barcelona-Mataró?
Del 20 minutos:
Mataró-Barcelona en 15 minuts quan la Generalitat gestioni Rodalies de Renfe
Trens directes fins a Barcelona escurçaran el temps del viatge.
* El Govern reduirà el trajecte fins un 70% des de capitals de comarca.
* Ho farà posan més combois quan tingui la gestió de Rodalies.
Quan la Generalitat assoleixi la gestió de Rodalies-Renfe (un dels primers punts a negociar amb el nou Estatut), es fixarà com a objectiu reduir el temps de viatge entre les capitals de comarca i Barcelona ciutat. Per aconseguir-ho, potenciarà els trens directes i semidirectes amb menys parades.
Les primeres millores de temps es produiran a l'Anoia i el Bages i a la línia de Martorell a Barcelona
Tal com consta al Pla d’Infraestructures del Transport a Catalunya , escurçarà el temps de viatge a Barcelona fins un 70% des de les capitals de comarca, amb més trens directes o semidirectes fins a Barcelona.
15 minuts des de Mataró
Així, per exemple, el recorregut que ara fa un tren de Rodalies entre Mataró i l’estació de Barcelona-Plaça de Catalunya, emprant entre 39 i 40 minuts, amb els trens orbitals o directes es farà en 15 minuts.
Les primeres millores de temps es localitzaran aquest any a l’Anoia i el Bages, guanyant de 15 a 20 minuts pel desdoblament de Pallejà o l’apartador de Capellades.
La línia de Martorell a Barcelona, pel Baix Llobregat, guanyarà sis minuts.
Metro de divendres nit
L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va assegurar ahir que no descarta obrir el metro també les nits de divendres, tot i que abans caldrà passar la prova dels dissabtes que s’inicia el dia 14. «És una qüestió organitzativa», va dir.
Transports Metropolitans preveu que, amb un tren cada 15 minuts, les tres hores d’ampliació del servei de la nit de dissabte hi haurà 10.000 usuaris més.
Mataró-Barcelona en 15 minuts quan la Generalitat gestioni Rodalies de Renfe
Trens directes fins a Barcelona escurçaran el temps del viatge.
* El Govern reduirà el trajecte fins un 70% des de capitals de comarca.
* Ho farà posan més combois quan tingui la gestió de Rodalies.
Quan la Generalitat assoleixi la gestió de Rodalies-Renfe (un dels primers punts a negociar amb el nou Estatut), es fixarà com a objectiu reduir el temps de viatge entre les capitals de comarca i Barcelona ciutat. Per aconseguir-ho, potenciarà els trens directes i semidirectes amb menys parades.
Les primeres millores de temps es produiran a l'Anoia i el Bages i a la línia de Martorell a Barcelona
Tal com consta al Pla d’Infraestructures del Transport a Catalunya , escurçarà el temps de viatge a Barcelona fins un 70% des de les capitals de comarca, amb més trens directes o semidirectes fins a Barcelona.
15 minuts des de Mataró
Així, per exemple, el recorregut que ara fa un tren de Rodalies entre Mataró i l’estació de Barcelona-Plaça de Catalunya, emprant entre 39 i 40 minuts, amb els trens orbitals o directes es farà en 15 minuts.
Les primeres millores de temps es localitzaran aquest any a l’Anoia i el Bages, guanyant de 15 a 20 minuts pel desdoblament de Pallejà o l’apartador de Capellades.
La línia de Martorell a Barcelona, pel Baix Llobregat, guanyarà sis minuts.
Metro de divendres nit
L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va assegurar ahir que no descarta obrir el metro també les nits de divendres, tot i que abans caldrà passar la prova dels dissabtes que s’inicia el dia 14. «És una qüestió organitzativa», va dir.
Transports Metropolitans preveu que, amb un tren cada 15 minuts, les tres hores d’ampliació del servei de la nit de dissabte hi haurà 10.000 usuaris més.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Trens directes Barcelona-Mataró?
[quote="metring
La línia de Martorell a Barcelona, pel Baix Llobregat, guanyarà sis minuts.
.[/quote]
Això refereint-se a la LL-A,suposo?
Segur que és pot col.locar un directe Barcelona-Mataró amb l'alt trànsit que registra la R1?Ho veig massa complicat.
S'hauria de fer trams de via triple o quadruple(per exemple,entre Badalona i Sant Adrià hi caben 4 vies).A mès a la R1 estacions amb vies apartades per deixar convoys i que el directe no se'ls menji,ben poques n'hi han:Badalona,El Masnou i Montgat???.
A la LL-A sincerament,els R5 i R6 hurien de fer menys atuardes,quan s'acabi el desdoblament,fer algún tram nou de via quadrúple,aprofitar les vies apartadores i ampliar el nombre de serveis.Els R5 i R6 haurien de ser directes entre Martorell i Sant Boi.I a partir d'aquí directes fins a Espanya(sí,sense aturada a Carrilet).EL qui volgui anar a una estació compresa entre Sant Boi i Barcelona pot agafar un L8.I el mateix,qui volgui anar a una estació compresa entre Martorell i Molí Nou que agafi un S8 o un S4.Passa que hi ha manca d'infraestructures.
La línia de Martorell a Barcelona, pel Baix Llobregat, guanyarà sis minuts.
.[/quote]
Això refereint-se a la LL-A,suposo?
Segur que és pot col.locar un directe Barcelona-Mataró amb l'alt trànsit que registra la R1?Ho veig massa complicat.
S'hauria de fer trams de via triple o quadruple(per exemple,entre Badalona i Sant Adrià hi caben 4 vies).A mès a la R1 estacions amb vies apartades per deixar convoys i que el directe no se'ls menji,ben poques n'hi han:Badalona,El Masnou i Montgat???.
A la LL-A sincerament,els R5 i R6 hurien de fer menys atuardes,quan s'acabi el desdoblament,fer algún tram nou de via quadrúple,aprofitar les vies apartadores i ampliar el nombre de serveis.Els R5 i R6 haurien de ser directes entre Martorell i Sant Boi.I a partir d'aquí directes fins a Espanya(sí,sense aturada a Carrilet).EL qui volgui anar a una estació compresa entre Sant Boi i Barcelona pot agafar un L8.I el mateix,qui volgui anar a una estació compresa entre Martorell i Molí Nou que agafi un S8 o un S4.Passa que hi ha manca d'infraestructures.
Passaria una mica com aquell tema que vaig treure fa un temps, sobre fer metros expres, i del que vam treure la conclusió de que, sense quatre vies, poca cosa es pot fer amb l'infrastructura que hi ha actualment al Metro de Barcelona.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Els polítics a vegades no entenen que hi ha coses per sobre d´ells, com per exemple les lleis de la física.
Si tens un tren cada 10 minuts, per exemple, que va parant a cada estació, i triga 40 minuts a arribar a Mataró, vol dir que en un moment donat hi ha d'haver un mínim de 4 trens a la línia entre BCN i Mataró. Per tant, i tirant baix, un tren que trigui 15 minuts hauria d'avançar 3 trens més lents en el seu recorregut.
Si a la línia només hi ha una via per anar i una per tornar, com se suposa que han d'avançar-se els trens? La Generalitat comprarà trens voladors?
Una opció seria apartar els trens més lents a les estacions. Això és d'una complexitat molt gran, ja que cada tren ha d'estar en el lloc adequat on hi hagi una via per poder-lo apartar i en el moment adequat. com que això mai passa, cada avançament s'costuma a saldar amb uns quants minuts afegits. Aleshores... posaran trens que trigui 15 minuts de BCN a Mataró a canvi de doblar el que es triga a fer la resta de trajectes intermitjos? Tant és, perquè és impossible planificar-ho tot tant bé, amb aquestes freqüències, com perquè el tren ràpid no s'hagi de parar per culpa de tenir un de lent davant que encara no s'ha pogut apartar.
El més divertit de tot: si la Generalitat promet trigar 15 minuts de BCN a Mataró, com és que per anar a Terrassa o Sabadell a través de les línies que gestiona FGC des de fa més de 25 anys es triguen encara més de 40 minuts? Com és que antigament hi circulaven trens semidirectes més ràpids que els trens convencionals i la Generalitat els va suprimir?
Si tens un tren cada 10 minuts, per exemple, que va parant a cada estació, i triga 40 minuts a arribar a Mataró, vol dir que en un moment donat hi ha d'haver un mínim de 4 trens a la línia entre BCN i Mataró. Per tant, i tirant baix, un tren que trigui 15 minuts hauria d'avançar 3 trens més lents en el seu recorregut.
Si a la línia només hi ha una via per anar i una per tornar, com se suposa que han d'avançar-se els trens? La Generalitat comprarà trens voladors?
Una opció seria apartar els trens més lents a les estacions. Això és d'una complexitat molt gran, ja que cada tren ha d'estar en el lloc adequat on hi hagi una via per poder-lo apartar i en el moment adequat. com que això mai passa, cada avançament s'costuma a saldar amb uns quants minuts afegits. Aleshores... posaran trens que trigui 15 minuts de BCN a Mataró a canvi de doblar el que es triga a fer la resta de trajectes intermitjos? Tant és, perquè és impossible planificar-ho tot tant bé, amb aquestes freqüències, com perquè el tren ràpid no s'hagi de parar per culpa de tenir un de lent davant que encara no s'ha pogut apartar.
El més divertit de tot: si la Generalitat promet trigar 15 minuts de BCN a Mataró, com és que per anar a Terrassa o Sabadell a través de les línies que gestiona FGC des de fa més de 25 anys es triguen encara més de 40 minuts? Com és que antigament hi circulaven trens semidirectes més ràpids que els trens convencionals i la Generalitat els va suprimir?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
A mi el què em fa més gràcia és això que diu que a FGC amb els apartadors de Vilanova del Camí, Capellades i el desdoblament de Capellades guanyaran 15 minuts els trens!! Com no pugin la velocitat màxima a 140 km/h i rectifiquin corbes ho vec complicat Com a molt el què millorarà és l'interval de pas dels trens... A més, de moment FGC posarà encara més parades pels R5 i R6 que no pas menys, com seria el millor...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Pues jo no em conformo! Si els cotxes van a 120Km/h els trens haurien d'anar a 130, i si a les rondes van a 80Km/h els trens haurien d'anar a 90Km/h. El que no pot ser es que a Espanya continuem tenint els trens més lents que els cotxes! (http://www.youtube.com/watch?v=jhSOt8tOqho tren frances paralel a una autopista).genissimon wrote:De Barcelona a Mataró, 30 Kms, en 15 minuts implica una velocitat comercial de 120 Km/h. Això no són rodalies !! És alta velocitat !!
Eleccions, eleccions !!!
Ja em conformaria amb els regionals a 80 Km/h de comercial i els rodalies a 60 Km/h.
Salut !!
Trams com Barcelona-Mataró, Barcelona-Castelldefels, Barcelona-Granollers i fins i tot Barcelona-Martorell necessiten 4 vies per funcionar bé. D'aquestes 4, 2 es poden utilitzar per rodalies tradicional renfe i 2 per regionals i rodalies expres ¬¬ que jo els faria senzillament regionals que paressin al nucli de rodalies, per exemple Tarragona-Mataró amb parades a Sant Vicenç, Vilanova, Castelldefels, BarcelonaSants, Catalunya o Passeig, Barcelona Sagrera, Badalona, Mataró. I on el tren vagi a velocitats de 150Kmh! Que estem al segle 21! A França n'han agafat 575Kmh! 150Kmh es no res! I si tenen poques parades i vies segregades, amb trens amb tecnologia minimament avançada...
Els expres de mataró podrien utilitzar la via de la costa ja que les parades existents es torben sobre el mar i una mica allunyada dels centres i els trens rodalies com tal que utilitzesin les noves vies del soterrament pels centres de les ciutats.
I a Barcelona-Castelldefels que posin 4 vies que no costaria gaire perque de Castelldefe a El Prat hi ha espai de sobres...
Amb la pasta del deficit historic tindriem per aixo i molt més, direu que seria utopic, pero jo no ho veig aixi, es quelcom molt possible i viable, calen moltes noves infrastructures del transport i que aquestes siguin millor que el vehicle privat, la poblacio ho clama aixo, volem millores del transport public i ja! El que no está be es tant dir i poc fer aquests que proclamen aquesta noticia no tenen vergonya, tant dir i poc fer, la L9 n'es un exemple, a correcuita a proclamarla abans d'eleccions i mireu, fa 3 anys que hauria d'estar operativa i encara ens queden 6 més minim! Prou de parlar i actuin senyors politics!
Volem que surtin als medis de comunicacio a no dir que volen fer, sino a fer! A presentar el projecte, a materialitzarlo! Tanta propaganda que es va fer a la L9 i per que? perque despres de fernos "ilusions" de que per fi començarien a acabar deficits tant aberrants en el transport encara estem esperant que obrin encara que sigui un tram... En resum, si aquestes rodalies competents i ideals per Barcelona no estaran fins d'aqui a 10 anys per que coi fan propaganda ara? Tant dir i mira, encara ni tant sols han traspassat res de la Renfe a Catalunya...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Això, això! Barcelona-Mataró en 5 minuts amb TGV Duplex! Yeah!!!EUKibo wrote:I on el tren vagi a velocitats de 150Kmh! Que estem al segle 21! A França n'han agafat 575Kmh! 150Kmh es no res!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
jajaj, no home, tampoc tant! XD Jo amb que vagin a 120, y que amb parades la velocitat sigui 100 ja em conformo! XDGuigui wrote:Això, això! Barcelona-Mataró en 5 minuts amb TGV Duplex! Yeah!!!EUKibo wrote:I on el tren vagi a velocitats de 150Kmh! Que estem al segle 21! A França n'han agafat 575Kmh! 150Kmh es no res!
Passa que les empreses ferroviàries d'aquí a causa de la manca d'infraestructures han d'apostar per oferir un bon servei i unes bones frequencies,peró no s'aposta en el temps de durada.
Una de les empreses que realitza aquesta aposta és FGC,de Barcelona a Sabadell en cotxe hi haurà ¿20 minuts?,doncs amb FGC 45 minuts !!
Passa que el temps de trajecte segons quins trajectes pot arribar a ser etern,proveu a fer un S4 desde Olesa fins a Barcelona,en cotxe triges 25 minuts,peró en tren 1 hora!!!!
Aixó és el que no pot ser,les empreses de TP(enespecial les de ferrocarrils,RENFE i FGC),han d'apostar per oferir uns trajectes amb un temps de duració que pugui competir amb el temps que trigues en el cotxe.Peró clar amb la saturació de trens i la manca d'infraestructura,díficil ho veig.
S'hauria d'apostar per oferir trams de quadruple via,especialment a la R1,R2,R4sud i R5 i R6.Aquestes dues últimes cada dia fan mès parades!!!!
També és veritat que gràcies a Martorell Central anar d'Igualada al centre de Barcelona el temps de trajecte serà inferior,perqué et permetrà fer canvi amb RENFE i et pots estalviar fins a 15 minuts(sí la renfe és puntual clar),per anar al centre de Barcelona.Amb un R6 són 43 minuts fins a Espanya,i 12 minuts mès de metro fins a Catalunya.
Amb renfe són 40 minuts fins al centre de Barcelona.
A Madrid no sé com s'ho faràn per col.locar-hi els 'Civis',amb tanta circulació de trens que tenen allà!!!
Una de les empreses que realitza aquesta aposta és FGC,de Barcelona a Sabadell en cotxe hi haurà ¿20 minuts?,doncs amb FGC 45 minuts !!
Passa que el temps de trajecte segons quins trajectes pot arribar a ser etern,proveu a fer un S4 desde Olesa fins a Barcelona,en cotxe triges 25 minuts,peró en tren 1 hora!!!!
Aixó és el que no pot ser,les empreses de TP(enespecial les de ferrocarrils,RENFE i FGC),han d'apostar per oferir uns trajectes amb un temps de duració que pugui competir amb el temps que trigues en el cotxe.Peró clar amb la saturació de trens i la manca d'infraestructura,díficil ho veig.
S'hauria d'apostar per oferir trams de quadruple via,especialment a la R1,R2,R4sud i R5 i R6.Aquestes dues últimes cada dia fan mès parades!!!!
També és veritat que gràcies a Martorell Central anar d'Igualada al centre de Barcelona el temps de trajecte serà inferior,perqué et permetrà fer canvi amb RENFE i et pots estalviar fins a 15 minuts(sí la renfe és puntual clar),per anar al centre de Barcelona.Amb un R6 són 43 minuts fins a Espanya,i 12 minuts mès de metro fins a Catalunya.
Amb renfe són 40 minuts fins al centre de Barcelona.
A Madrid no sé com s'ho faràn per col.locar-hi els 'Civis',amb tanta circulació de trens que tenen allà!!!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Una vegada, parlant amb un alt encarregat de circulació de FGC Vallès, vaig preguntar-li si tenien previst escurçar la durada del trajecte entre BCN i Terrassa o Sabadell posant trens semidirectes.Mako448 wrote:Una de les empreses que realitza aquesta aposta és FGC,de Barcelona a Sabadell en cotxe hi haurà ¿20 minuts?,doncs amb FGC 45 minuts !!
Passa que el temps de trajecte segons quins trajectes pot arribar a ser etern,proveu a fer un S4 desde Olesa fins a Barcelona,en cotxe triges 25 minuts,peró en tren 1 hora!!!!
La resposta fou que no es podia amb la infraestructura actual. Això ja ho sabia, però al preguntar per què no reclamaven fer una tercera o fins i tot quarta via per poder-ho fer, em va venir a dir que ells no volien problemes, i que al que es dediucaven és a fer que la gent que agafava FGC anés raonablement còmode i que el sistema funcionés. Que la velocitat no era cap prioritat.
És clar, això està molt bé vist de del punt de vista intern de FGC... però mai aconseguirem buidar les autopistes mentre es trigui menys de la meitat de temps en cotxe que en tren.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
De fet d'aqui el exit del metro, la majoria de desplaçaments interns de la ciudad de Barcelona es fan en metro, aixo es degut a que es bastant agil, tot i que para molt sovint vas moltisim mes rapid que en bus, i si tens bona combinacio mes rapid que en cotxe, ja que el metro no te semafors i pot agafar els 80 sota terra. A més que s'estalvia un el temps d'aparcar el vehicle i principalment que es un servei que fa competencia de la bona al vehicle privat, perque potser trigues el mateix o menys i a mes estalvies calers i ets un bon ciutadà respectant el medi ambient.
Les linies R no competeixen amb els carrers de Barcelona sino amb les autopistes, igual que el metro supera la velocitat del cotxes per ciutat i d'aqui la utilitzacio massiva que fa la gent (tot i que encara queda molt metro per fer al Barcelonès i al BaixLlobre :p eh santfe!) els trens de rodalies haurien d'agafar els 120Kmh per serveis convencionals amb parades molt mes agils (perque les doble pis a clot/passeig/sants en hora punta de la R2 vamos que no triguen minuts en descarregar i carregar...) i els serveis rodalies-express o regionals-rodalies s'haurien d'habilitar a 150Kmh sense cap mena de dificultat.
I com be apunteu... El principal problema del ferrocarril a Catalunya son les inversions en infrastructura de les administracions, molt per sobre dels operadors, Renfe per exemple, tot i que pot comprar mes trens i atendre millor als clients no te res a fer amb el malestat i l'escassetat de vies i estacions... Igual que FGC que poden donar un servei molt implecable, pero calen vies...
Les linies R no competeixen amb els carrers de Barcelona sino amb les autopistes, igual que el metro supera la velocitat del cotxes per ciutat i d'aqui la utilitzacio massiva que fa la gent (tot i que encara queda molt metro per fer al Barcelonès i al BaixLlobre :p eh santfe!) els trens de rodalies haurien d'agafar els 120Kmh per serveis convencionals amb parades molt mes agils (perque les doble pis a clot/passeig/sants en hora punta de la R2 vamos que no triguen minuts en descarregar i carregar...) i els serveis rodalies-express o regionals-rodalies s'haurien d'habilitar a 150Kmh sense cap mena de dificultat.
I com be apunteu... El principal problema del ferrocarril a Catalunya son les inversions en infrastructura de les administracions, molt per sobre dels operadors, Renfe per exemple, tot i que pot comprar mes trens i atendre millor als clients no te res a fer amb el malestat i l'escassetat de vies i estacions... Igual que FGC que poden donar un servei molt implecable, pero calen vies...
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Realment és difícil fer trens més ràpids amb la infrastructura actual, tot i que realment és una pena. Cal que els polítics de dalt decideixin si volen fer una inversió potent o no. Està clar que FGC prima per sobre de tot una major accessibilitat als trens (que es pugui agafar des del màxim de llocs possibles) que no pas la velocitat. I de fet si els governs no fan una aposta decidida d'inversió mai es podrà solventar. De fet ara ja passa que quan un S1 surt darrere un S5/S55 a Sarrià al matí ha d'anar més lent del compte per no atrapar-lo
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
A mi si que se m'acudeix un sistema simple i barat de millorar la velocitat comercial d'alguns serveis de rodalies com el "metro" del Vallès sense que es produeixin "alcances" entre semidirectes i "borregueros": parades alternes en les estacions de menor utilització del tronc comú. Altrament dit: els S1 paren en unes i els S2 en altres. Noti's que si aquesta mesura es combina amb una millora de freqüències, no tindria perquè implicar una pèrdua de serveis per cap estació (aquesta millora de freqüències es podria aconseguir eliminant els S5/S55 i reduint els L6 a llançadora des de Sarrià)
Estacions que se m'acudeixen poden entrar en aquest "paren alternament": Muntaner, Bonanova, Tres Torres, Peu del Funicular, Baixador de Vallvidrera, Les Planes, La Floresta i futura Ronda de Dalt-IQS.
Com ho veieu?
Estacions que se m'acudeixen poden entrar en aquest "paren alternament": Muntaner, Bonanova, Tres Torres, Peu del Funicular, Baixador de Vallvidrera, Les Planes, La Floresta i futura Ronda de Dalt-IQS.
Com ho veieu?
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
L'adreça correcta del video de l'Eukibo es aquesta:
http://www.youtube.com/watch?v=jhSOt8tOqho
Quin goig que fa, la veritat. Un pot anar dins el tren i fer als cotxes amb tot el seu orgull (encara que dificilment et veuran per la velocitat)
Jo el que faria amb la R5 i la R6 es construir de nou les vies pels semidirectes, i les actuals deixar-les pels serveis actuals que fan totes les parades.
http://www.youtube.com/watch?v=jhSOt8tOqho
Quin goig que fa, la veritat. Un pot anar dins el tren i fer als cotxes amb tot el seu orgull (encara que dificilment et veuran per la velocitat)
Jo el que faria amb la R5 i la R6 es construir de nou les vies pels semidirectes, i les actuals deixar-les pels serveis actuals que fan totes les parades.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Velocitat Comercial: Distància d'origen a destí dividit pel temps emprat.
Exemples:
Girona-Sants en CEX: 102 Km en 1h13'-> 83,83 Km/h
Girona-Sants en REG: 102 Km en 1h30'-> 68 Km/h
Blanes-Pl.Catalunya en Rodalies: 64 Km en 1h15'-> 51,20 Km/h
Manresa-Lleida en regional: 115* Km en 2h20' -> 49,28 Km/h
Lleida-Pobla de Segur: 90 Km en 1h50' -> 49,09 Km/h
Tarragona-Sants en CEX: 100* Km en 1h26'-> 69,76 Km/h
* Distàncies aproximades des que renfe ha tancat la plana de càlcul de distàncies entre estacions de la seva web.
Per tant, en algunes relacions encara estem lluny dels 60 Km/h en rodalies i dels 80 en regionals, tot i que alguna relació concreta els superi (i, a la vegada, tingui problemes d'excés de passatgers).
Salut !!
Exemples:
Girona-Sants en CEX: 102 Km en 1h13'-> 83,83 Km/h
Girona-Sants en REG: 102 Km en 1h30'-> 68 Km/h
Blanes-Pl.Catalunya en Rodalies: 64 Km en 1h15'-> 51,20 Km/h
Manresa-Lleida en regional: 115* Km en 2h20' -> 49,28 Km/h
Lleida-Pobla de Segur: 90 Km en 1h50' -> 49,09 Km/h
Tarragona-Sants en CEX: 100* Km en 1h26'-> 69,76 Km/h
* Distàncies aproximades des que renfe ha tancat la plana de càlcul de distàncies entre estacions de la seva web.
Per tant, en algunes relacions encara estem lluny dels 60 Km/h en rodalies i dels 80 en regionals, tot i que alguna relació concreta els superi (i, a la vegada, tingui problemes d'excés de passatgers).
Salut !!