Extra, extra: Talgo Lorca-Barcelona con la rama 4B5
Ja, però és que sembla que ho estiguéssis assegurant. Evidentment, en un cas hipotètic no seria justificable, però si si la distància fos major. Hi ha veus que diuen (res segur) que Elipsos té en ment trens tipus BCN - Frankfurt o algo així, nocturns, quan hi hagi l'AV fins a Perpignan.Jordi Freixas wrote:Estava parlant d'un cas hipotètic en que anés per via d'Alta Velocitat des de Tarragona fins al final del recorregut.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
No. Els T6 nocturns duen portes manuals, mentre que els diurns (i els cotxes superreclinables) les duen automàtiques. Els Elipsos són TOTS T6.252-071 wrote:Els elipsos internacional porten cotxes de 5ª generació pero son pocs els que porten aquest tipus de cotxe i només es distingeixen a simple vista per les portes que tenen unes barres ja que no són automatiques.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Home... no directament, però quan portes estona parlant de Trens Hotel, que si per via convencional, que si per Alta Velocitat, que si quan l'enllaç Barcelona - Perpinyà estigui acabat potser posen tren nocturns Barcelona - Frankfurt... docns no sé. Vist així, ets tu qui n'ha parlat de THGV (que d'altra banda, ho veig el més llògic eh!)
Si t'hi fixes, jo només he dit que aniran via LGV fins a Perpignan. Allà agafaran la convencional fins a destinació. I de fet, TrenHotel és un invent espanyol. I com a tren nocturn, els més ràpids (inclosos T6) van a 200 km/h.Jordi Freixas wrote:Home... no directament, però quan portes estona parlant de Trens Hotel, que si per via convencional, que si per Alta Velocitat, que si quan l'enllaç Barcelona - Perpinyà estigui acabat potser posen tren nocturns Barcelona - Frankfurt... docns no sé. Vist així, ets tu qui n'ha parlat de THGV (que d'altra banda, ho veig el més llògic eh!)
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Mmm...si. Conec el cas dels "TGV Nuit", que no són res més que TGV's normals i corrents que circulen en horari nocturn, uns fent els temps habituals (pel que et pots trobar sortir de destinació a la una de la nit i arribar a les 4 de la matinada) i d'altres que es paren en alguna estació per fer temps.Jordi Freixas wrote:Doncs... tren nocturn. I igualment, no hi han trens nocturns d'Alta Velocitat?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
No. No hi ha trajectes en AV suficientment llargs com per justificar un TAV nocturn. Quan hi hagi la LGV Est fins a dins d'Alemanya, o bé quan hi hagi LAV des de Sevilla fins a Paris (incloent o excloent el tram Nîmes - Perpignan, m'és igual), aleshores sí que s'hi podria començar a pensar, però també has de tenir en compte que durant la nit s'executen els treballs de manutenció de les línies d'AV...Jordi Freixas wrote:Però jo em refereixo amb camarots. Per fer trajectes especialment llargs, però per Alta Velocitat.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
D'acord, però dic jo que es deu poguer alternar per trams d'Alta Velocitat. Per exemple... la connecció Sevilla - Paris en pocs anys serà una realitat. I de París en amunt, dic jo que també hi hauran trams d'Alta Velocitat. I encara que en la major part del recorregut hi hagi via convencional, no pot resultar un estalvi de temps important aprofitar els trams existents d'Alta Velocitat?
Tot això de cara a un hipotètic BCN - Frankfurt, que pel que m'has dit abans, si es fa, deduiblement serà amb algun tren tipu Talgo. Això de fer servir TrensHotel d'Alta Velocitat, ho dic basant-me en la restricció que em vas dir un dia dels trams francesos de la LAV, que no hi pot circular res que no vagi com a mínim a 300. Em sembla que podria ser una manera interessant de rendibilitzar els serveis.
Tot això de cara a un hipotètic BCN - Frankfurt, que pel que m'has dit abans, si es fa, deduiblement serà amb algun tren tipu Talgo. Això de fer servir TrensHotel d'Alta Velocitat, ho dic basant-me en la restricció que em vas dir un dia dels trams francesos de la LAV, que no hi pot circular res que no vagi com a mínim a 300. Em sembla que podria ser una manera interessant de rendibilitzar els serveis.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Un TH té sentit per a temps de recorregut de l'ordre de les 10-12 hores.
En AV s'aconsegueix una velocitat comercial al voltant dels 200 Km/h sense gaire esforç.
10-12 hores a 200 Km/h són 2000-2400 Km.
Distàncies per carretera:
Barcelona-Berlin 1875 Km
Barcelona-Varsòvia 2411 Km
Madrid-Amsterdam 1761 Km
Madrid-Viena 2423 Km
Sevilla-París 1730 Km
Sevilla-Frankfurt 2294 Km
Sevilla-Roma 2390 Km
Salut !!
En AV s'aconsegueix una velocitat comercial al voltant dels 200 Km/h sense gaire esforç.
10-12 hores a 200 Km/h són 2000-2400 Km.
Distàncies per carretera:
Barcelona-Berlin 1875 Km
Barcelona-Varsòvia 2411 Km
Madrid-Amsterdam 1761 Km
Madrid-Viena 2423 Km
Sevilla-París 1730 Km
Sevilla-Frankfurt 2294 Km
Sevilla-Roma 2390 Km
Salut !!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Crec que 8 hores de trajecte és ideal per posar un tren que surti d'una ciutat a les 22-23 hores i arribi a destí a les 6-7 del matí
Això ens dóna que a partir dels 1.500 Km (fet tot per Alta Velocitat) ja seria perfectament viable.
Això ens dóna que a partir dels 1.500 Km (fet tot per Alta Velocitat) ja seria perfectament viable.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Efectivament, però l'altre impediment que hi ha és el fet que a la nit la via es manté, i no pots realitzar operacions de manteniment si t'hi passen trens...No sé fins a quin punt es podrien fer passar trens sense entorpir notablement les labors de manteniment.Jordi Freixas wrote:Això de fer servir TrensHotel d'Alta Velocitat, ho dic basant-me en la restricció que em vas dir un dia dels trams francesos de la LAV, que no hi pot circular res que no vagi com a mínim a 300. Em sembla que podria ser una manera interessant de rendibilitzar els serveis.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Les tasques de manteniment també es fan a les línies convencionals, i a la nit moltes estan farcides de trens de mercaderies i alguns nocturns de viatgers.aarongilp wrote:No sé fins a quin punt es podrien fer passar trens sense entorpir notablement les labors de manteniment.
Mentre hi hagi doble via en tot el recorregut i no es pretengui anar a 300 Km/h, no crec que hi hagi massa problema perquè per una LAV hi passin cinc o sis trens durant tota la nit.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT