Em sembla que el Patrol te tracció total, pero vaja.BRILL 18 wrote:El Nissan Patrol, tampoc te traccio permanent a las quatre rodes, es cert que la majoria de 4x4 que es veuen son SUV, pero el que realment es de joguet son els anomenats de luxe, Tuareg, Cayenne, X5 etc.etc.Vox wrote:Crec que esteu parlant dels SUV, no dels 4x4. Es a dir, parlem dels BMW X5, VW Touareg, Mercedes ML, Volvo XC90 etc, no? Doncs son SUV i no tots tenen tracció integral permanent o 4x4. Es més, NO estan pensats per anar per muntanya i menys encara per fer off road.
Dic tot això pq realment son els SUV els que han popularitzat l'ús dels mateixos per la ciutat i per gent que realment no els necessita. Un Nissan Patrol es un tot terreny i tambè 4x4, mentre que un BMW X5 es capaç de no poder ni pujar una rampeta.
Vox
Sobre que els SUV no poden pujar ni una rampeta, sento estar en desacord, depen del SUV, de fet jo tinc un SUV, NISSAN XTRAIL, m¡agradaria que veiesis el que es capaç de fer, es clar dintra de les seves limatacions, no es un trialero, pero si un caminero, que es de lo que es tracte. els trialeros si que no respecten la natura.
Jo el que volia dir es que la gent acostuma a anomenar 4x4 a tot cotxe gran que veuen i aquests, avui dia, la majoria son SUV tipus Cayenne, Touareg i demés, que NO serveixen per fer camp fora de 4 pistes de terra.
I si serveixen encara que sigui una mica (ML per exemple), tant es pq la majoria dels seus compradors no els fiquen per la terra, sino per us 100% carretera normal.
Els tot terrenys clàsics, bé amb sistemes permanents de tracció total, bé amb sistemes de delantera/total, continuen sent comprats, en general, per la mateixa gent de sempre.
Xtrail, Rav4 i demés em semblen més raonables com a suma de semi tot terreny + SUV (es a dir, fer sevir un cotxe gros i alt com si fos una berlina normal).
En resum, que la noticia inicial parla de SUV i concretament dels SUV de luxe, que son els que han causat aquesta pujada monumental en la venda de cotxes grossos. Qui abans es comprava una berlina gran i ara es compra un "4x4", com els hi diuen, no compren pas un Patrol o un Land Cruiser, sino un BMW X5, Touareg, ML etc
Vox