Trens directes Barcelona-Mataró?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Pues jo pel trajecte Badalona-Montigalà fins Castelldefels trigo 1h40min minim... de Badalona_RENFE a Castelldefels_RENFE son 1h10min... La velocitat comercial... Ja la podeu calcular... Comptant que al tunel de Passeig van entre 0 i 30Kmh tota la estona...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Jo, per anar de Barcelona a Tarragona o Girona (que de tant en tant em toca per feina) prefereixo mil cops el tren que no pas el cotxe. Em costa menys de la meitat (bitllet contra peatge + benzina) i trigo aproximadament el mateix de centre a centre. D'acord que les freqüències podrien ser millors però entra en els meus càlculs.

I això ho diu algú a qui li encanta conduir. Però no hi ha res com descansar al tren i veure com va passant el paisatge, per molt vist que el tingui.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
ddbar
N5
N5
Posts: 102
Joined: Wednesday 01/02/2006 20:30

Post by ddbar »

L'única manera d'introduir semidirectes en la línia de la costa és crear un nou servei fins al Masnou. Estic pensant en el curt termini entès com aquell període en que és impossible físicament canviar estructures. De moment, i sense gaires inversions, podrien aprofitar la via apartada en aquesta estació i portar-hi un tren cada 15 minuts des d'aeroport, Castelldefels, Molins de Rei... això ja ho deixaria a criteri del planificador de línies. A partir d'aquí uns segons trens amb parades a totes les estacions fins Arenys de Mar cada 30 minuts que permetrien estalviar als semidirectes les parades de Sant Andreu de Llavaneres i Caldes d'Estrac. Més al nord podrien continuar serveis cada 15 minuts fins Blanes o Maçanet i un de cada dos podria suprimir algunes parades o bé
alternar-les.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Guigui wrote:Jo, per anar de Barcelona a Tarragona o Girona (que de tant en tant em toca per feina) prefereixo mil cops el tren que no pas el cotxe. Em costa menys de la meitat (bitllet contra peatge + benzina) i trigo aproximadament el mateix de centre a centre. D'acord que les freqüències podrien ser millors però entra en els meus càlculs.

I això ho diu algú a qui li encanta conduir. Però no hi ha res com descansar al tren i veure com va passant el paisatge, per molt vist que el tingui.
100%d'acord.I també t'estalvies buscar aparcament i el preu sim aparques en zones blaves.
Per anar a Girona i Tarragona ho veig molt mès còmode en tren que en cotxe.
A mès per anar a Tarragona és triga 1 hora i 6 minuts nomès segons els horaris de regionals,en veritat és triga una mica mès,peró nomès una mica,en cotxe trigo una hora i mijtà.
Clar que és triga poc,peró has de sumar mitja hora mès per el trajecte Sant Andreu-Barcelpna de FGC o qualsevol altre trajecte que haguis de fe rper anar a Sants i no siguis de Barcelona ciutat.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Mako448 wrote:
Guigui wrote:Jo, per anar de Barcelona a Tarragona o Girona (que de tant en tant em toca per feina) prefereixo mil cops el tren que no pas el cotxe. Em costa menys de la meitat (bitllet contra peatge + benzina) i trigo aproximadament el mateix de centre a centre. D'acord que les freqüències podrien ser millors però entra en els meus càlculs.

I això ho diu algú a qui li encanta conduir. Però no hi ha res com descansar al tren i veure com va passant el paisatge, per molt vist que el tingui.
100%d'acord.I també t'estalvies buscar aparcament i el preu sim aparques en zones blaves.
Per anar a Girona i Tarragona ho veig molt mès còmode en tren que en cotxe.
A mès per anar a Tarragona és triga 1 hora i 6 minuts nomès segons els horaris de regionals,en veritat és triga una mica mès,peró nomès una mica,en cotxe trigo una hora i mijtà.
Clar que és triga poc,peró has de sumar mitja hora mès per el trajecte Sant Andreu-Barcelpna de FGC o qualsevol altre trajecte que haguis de fe rper anar a Sants i no siguis de Barcelona ciutat.
Jo també hi afegeixo entre 20 i 30 minuts per arribar-me a Pg. de Gràcia i també en previsió de possibles cues a taquilla, ja que les MAEs de Regionals estan degudament tapades amb horaris per indicar que estan fora de servei (bé, mai no les he vist en funcionament).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Aixó dic jo?No haurien de posar unes noves maes de regionals?Aquestes noves MAE'S haurien de ser com les de rodalies peró de regionals.
Trigan miolt,no creieu?Esque les cues que és lien a Sants a algunes hores de la tarda sobretot i també del amtí.
Si s'habelitessin MAES de regionals les cues de les taquilles serien de menor durada i mès curtes.
Jo vaig estar-hi un dissabte quasi 20 minuts a la cua,i era dissabte a les 17:00!!!!,i per culpa d'aquesta cua tan gran vaig estar a punt de pedre el regional a Cerbere que surt a les 17:25.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Doncs jo que he perdut un tren a Girona per culpa de cua a taquilla. Una hora més d'espera a l'agradable estació del Clot :|
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Re: Trens directes Barcelona-Mataró?

Post by sortrens »

metring wrote:Del 20 minutos:

Mataró-Barcelona en 15 minuts quan la Generalitat gestioni Rodalies de Renfe

Trens directes fins a Barcelona escurçaran el temps del viatge.

* El Govern reduirà el trajecte fins un 70% des de capitals de comarca.
* Ho farà posan més combois quan tingui la gestió de Rodalies.

Quan la Generalitat assoleixi la gestió de Rodalies-Renfe (un dels primers punts a negociar amb el nou Estatut), es fixarà com a objectiu reduir el temps de viatge entre les capitals de comarca i Barcelona ciutat. Per aconseguir-ho, potenciarà els trens directes i semidirectes amb menys parades.

Les primeres millores de temps es produiran a l'Anoia i el Bages i a la línia de Martorell a Barcelona
Tal com consta al Pla d’Infraestructures del Transport a Catalunya , escurçarà el temps de viatge a Barcelona fins un 70% des de les capitals de comarca, amb més trens directes o semidirectes fins a Barcelona.

15 minuts des de Mataró

Així, per exemple, el recorregut que ara fa un tren de Rodalies entre Mataró i l’estació de Barcelona-Plaça de Catalunya, emprant entre 39 i 40 minuts, amb els trens orbitals o directes es farà en 15 minuts.

Les primeres millores de temps es localitzaran aquest any a l’Anoia i el Bages, guanyant de 15 a 20 minuts pel desdoblament de Pallejà o l’apartador de Capellades.

La línia de Martorell a Barcelona, pel Baix Llobregat, guanyarà sis minuts.

Metro de divendres nit

L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va assegurar ahir que no descarta obrir el metro també les nits de divendres, tot i que abans caldrà passar la prova dels dissabtes que s’inicia el dia 14. «És una qüestió organitzativa», va dir.

Transports Metropolitans preveu que, amb un tren cada 15 minuts, les tres hores d’ampliació del servei de la nit de dissabte hi haurà 10.000 usuaris més.
Molt ben fet. D'aquesta manera tindrem una veritable xarxa de Metro Exprés per Barcelona Ciutat, Àrea Metropolitana Bcn i resta de la província!!!
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

Jo crec que sense un bona infraestructura no es fa res.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”