Telenotícies wrote:Brussel·les debat avui la demanda de la plataforma AVE pel Litoral
La veu dels contraris al pas de l'AVE pel centre de Barcelona se sentirà avui a Brussel·les. La comissió de peticions del Parlament Europeu debat una sol·licitud presentada per la plataforma AVE pel Litoral. Els seus membres impugnen el projecte pactat fa cinc anys pel govern central, la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona que fa passar el tren d'alta velocitat per un túnel de set quilòmetres pel centre de la ciutat. La plataforma assegura que les obres afectaran 905 edificis, inclosa la Sagrada Família, i més de 18.000 famílies. Per això demanen a l'eurocambra que adopti mesures perquè les autoritats estatals i locals es replantegin el traçat.
Els impulsors de la plataforma AVE pel Litoral, Pedro Vallejo, impugnen la trajectòria pactada el 2002 pel govern, la Generalitat i l'Ajuntament, de construir un túnel de 7 quilòmetres pel centre de la capital catalana. La plataforma AVE pel Litoral, que en els últims anys ha protagonitzat nombroses protestes, manté que els treballs d'aquesta infraestructura comportaran nombrosos perjudicis tant materials com personals.
Els líders d'aquesta entitat reclamen al Parlament Europeu que adopti les mesures que siguin necessàries per assegurar que les autoritats nacionals i locals evaluïn de nou els costos i els avantatges del projecte i que considerin altres possibles traçats amb un impacte negatiu menor.
El traçat de l'AVE pel centre de Barcelona ha centrat en els últims mesos el debat polític municipal. Mentre que el govern tripartit de Barcelona -format pel PSC, ERC i ICV-EUiA- defensa el traçat pel centre, l'oposició defensa altres alternatives. En aquest sentit, el grup municipal de CiU afirma que no té cap sentit fer passar l'AVE pel centre de la ciutat si no es fa una estació al Passeig de Gràcia. Per això, reclama prioritzar la creació del corredor del Vallès. Per la seva banda, el grup municipal del PP advoca per deixar en via morta el traçat de l'AVE pel centre de la capital catalana i estudiar la possibilitat que passi pel litoral barceloní, seguint la proposta de la plataforma veïnal.
FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
AVE pel Litoral a Brussel·les
Uns que tornen a la càrrega:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
--------------------------------------------
Europa evita debatre el traçat del TGV
La Comissió Europea no preveu que es vulneri cap norma travessant l'Eixample
El retard d'un diputat estalvia el debat
Laia Forès
El Parlament Europeu no investigarà ni debatrà la denúncia de la plataforma catalana AVE pel Litoral contra el traçat del tren de gran velocitat (TGV) pel centre de Barcelona. La Comissió Europea considera que no hi ha indicis per afirmar que el projecte no respecta la directiva europea d'impacte ambiental. El Comitè de Peticions, l'òrgan de l'Eurocambra que rep les denúncies dels ciutadans, va arxivar ahir l'expedient de la plataforma veïnal catalana sense ni tan sols debatre la qüestió pel retard d'un eurodiputat espanyol.
De fet, l'arxivament de la denúncia es podria haver evitat si l'eurodiputat del grup d'Els Verds, David Hammerstein, hagués arribat abans a la reunió del Comitè de Peticions. Hammerstein era l'encarregat de defensar l'expedient i aconseguir que el Comitè s'avingués a obrir una investigació, però la petició de la plataforma veïnal es va tractar abans d'hora i sense que l'eurodiputat hi estigués present. D'aquesta manera, ningú no va demanar que l'expedient no s'arxivés, tal com havia recomanat la Comissió Europea.
El diputat David Hammerstein va reconèixer estar "molt dolgut" per la situació i va admetre que és "possible però molt difícil" que es reobri l'expedient.
El portaveu de la Plataforma AVE pel Litoral, Pere Vallejo, va assegurar que enviarà més documentació a Brussel·les per justificar la seva demanda. "No pararem fins que algú de la UE vingui a veure com s'està fent i com s'estan malgastant els fons europeus", va afirmar Pere Vallejo.
Per la seva banda, l'alcalde Jordi Hereu confia que la decisió de l'Eurocambra serveixi per arxivar la queixa pel traçat. Hereu es va mostrar satisfet per la "racionalitat amb què Europa ha respost a la petició que volia aturar una pla estratègic per a la ciutat". L'alcalde creu que "Europa ha fet el que calia de forma racional" .
--------------------------
Nota personal sobre el text en negreta: això és el Parlament europeu o una guarderia?
--------------------------------------------
Europa evita debatre el traçat del TGV
La Comissió Europea no preveu que es vulneri cap norma travessant l'Eixample
El retard d'un diputat estalvia el debat
Laia Forès
El Parlament Europeu no investigarà ni debatrà la denúncia de la plataforma catalana AVE pel Litoral contra el traçat del tren de gran velocitat (TGV) pel centre de Barcelona. La Comissió Europea considera que no hi ha indicis per afirmar que el projecte no respecta la directiva europea d'impacte ambiental. El Comitè de Peticions, l'òrgan de l'Eurocambra que rep les denúncies dels ciutadans, va arxivar ahir l'expedient de la plataforma veïnal catalana sense ni tan sols debatre la qüestió pel retard d'un eurodiputat espanyol.
De fet, l'arxivament de la denúncia es podria haver evitat si l'eurodiputat del grup d'Els Verds, David Hammerstein, hagués arribat abans a la reunió del Comitè de Peticions. Hammerstein era l'encarregat de defensar l'expedient i aconseguir que el Comitè s'avingués a obrir una investigació, però la petició de la plataforma veïnal es va tractar abans d'hora i sense que l'eurodiputat hi estigués present. D'aquesta manera, ningú no va demanar que l'expedient no s'arxivés, tal com havia recomanat la Comissió Europea.
El diputat David Hammerstein va reconèixer estar "molt dolgut" per la situació i va admetre que és "possible però molt difícil" que es reobri l'expedient.
El portaveu de la Plataforma AVE pel Litoral, Pere Vallejo, va assegurar que enviarà més documentació a Brussel·les per justificar la seva demanda. "No pararem fins que algú de la UE vingui a veure com s'està fent i com s'estan malgastant els fons europeus", va afirmar Pere Vallejo.
Per la seva banda, l'alcalde Jordi Hereu confia que la decisió de l'Eurocambra serveixi per arxivar la queixa pel traçat. Hereu es va mostrar satisfet per la "racionalitat amb què Europa ha respost a la petició que volia aturar una pla estratègic per a la ciutat". L'alcalde creu que "Europa ha fet el que calia de forma racional" .
--------------------------
Nota personal sobre el text en negreta: això és el Parlament europeu o una guarderia?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Què és el que s'està malgastant? Perquè les obres ni han començat...El diari Avui wrote:El portaveu de la Plataforma AVE pel Litoral, Pere Vallejo, va assegurar que enviarà més documentació a Brussel·les per justificar la seva demanda. "No pararem fins que algú de la UE vingui a veure com s'està fent i com s'estan malgastant els fons europeus", va afirmar Pere Vallejo.
Exacte, hi ha tecnologia suficient perque els conceptes Sagrada Familia i Túnel AVE siguin compatibles. Però per davant de la tecnologia hi ha la malaltia de la corrupció, els interessos, el partidisme i l'electoralisme, que faran que es prometi aquesta tecnologia i es fagi una xapussa molt més barata, tal i com va passar al carmel i tot acabi malament.
Aquest és el veritable problema.
Salut,
Aquest és el veritable problema.
Salut,
Algú ha dit...
Algú de la plataforma demagògica aquesta explica que a tocar de la Sagrada Família hi ha un intercambiador del Metro de Barcelona amb tres vestíbuls i dues estacions, on cada pocs minuts passa un tren?
En fi...
En fi...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Algú ha dit...
Jo sempre he pensat, i segueixo pensant que si el túnel fos per el metro surtirien cada dia al carrer a manifestar-se per exigir l'inici de les obres.JaMiRo! wrote:Algú de la plataforma demagògica aquesta explica que a tocar de la Sagrada Família hi ha un intercambiador del Metro de Barcelona amb tres vestíbuls i dues estacions, on cada pocs minuts passa un tren?
En fi...
Bé deixem de banda el que diguin uns i altres i busquem formes imaginatives de ser conscients que l'Ave cada cop està més aprop i també que hi han unes eleccions molt pròximes que em sembla que votaré en blanc.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
RE
Hola,
Hay muchas soluciones si lo que se pretende es solucionar... si lo que se pretende es poner más problemas, pues también hay unos pocos que se pueden poner.
Saludos,
Sergio
Yo también dejaría el AVE por el túnel de Pº de Gracia, aunque las cercanías no las metería por ahíU-Bahn wrote:Santfe... http://picasaweb.google.es/voltrega/Ret ... 1282303218
Hay muchas soluciones si lo que se pretende es solucionar... si lo que se pretende es poner más problemas, pues también hay unos pocos que se pueden poner.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: RE
Tranquil, que per això últim ja tenim una bona colla d'especialistes que ja han posat mans a l'obra.Santfeliuenc wrote:Hay muchas soluciones si lo que se pretende es solucionar... si lo que se pretende es poner más problemas, pues también hay unos pocos que se pueden poner.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.cat/
-------------------------------------------
El consorci de l'AVE dóna l'última empenta al pas del tren per BCN
1. • Foment, la Generalitat i el consistori formalitzen el pacte de Madrid
RAMON COMORERA
BARCELONA
Les tres administracions involucrades en el conflictiu pas del tren d'alta velocitat pel centre de Barcelona confirmaran avui per tercera vegada en un any el traçat del túnel que unirà les estacions de Sants i Sagrera per Provença, Diagonal i Mallorca. El Consorci Alta Velocitat Barcelona, integrat pel Ministeri de Foment, la Generalitat i l'ajuntament, es reuneix aquesta tarda a la Delegació del Govern a Catalunya per donar el que hauria de ser l'última empenta a l'obra.
El secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, el conseller Joaquim Nadal i l'alcalde Jordi Hereu formalitzaran a Barcelona el pacte a què es va arribar el 8 de febrer passat a Madrid amb la ministra Magdalena Álvarez. Aquell dia es va decidir, després de superar uns sorprenents dubtes d'última hora de la titular del Ministeri de Foment, que va arribar a recuperar, com va informar aquest diari, l'alternativa del Vallès, que no hi havia marxa enrere per al traçat sota l'Eixample aprovat el 2006.
Aquest projecte té ara la seva tramitació molt avançada, pendent únicament de l'estudi d'impacte ambiental que està elaborant des del mes de novembre del 2006 el ministeri corresponent.
DESENVOLUPAR LA SAGRERA
A la reunió també està previst prendre decisions que permetin, després de mesos i fins i tot anys de bloqueig, desenvolupar el planejament previst en el milió de metres quadrats de terreny que s'alliberaran entre l'estació de la Sagrera i el nus de la Trinitat. La indefinició sobre el traçat de les vies ha impedit desafectar fins ara el sòl d'ús ferroviari que quedarà lliure i on es construiran edificis de vivendes i oficines, equipaments i un extens parc, a més a més de la gran estació intermodal de l'AVE, el metro i Rodalies.
-------------------------------------------
El consorci de l'AVE dóna l'última empenta al pas del tren per BCN
1. • Foment, la Generalitat i el consistori formalitzen el pacte de Madrid
RAMON COMORERA
BARCELONA
Les tres administracions involucrades en el conflictiu pas del tren d'alta velocitat pel centre de Barcelona confirmaran avui per tercera vegada en un any el traçat del túnel que unirà les estacions de Sants i Sagrera per Provença, Diagonal i Mallorca. El Consorci Alta Velocitat Barcelona, integrat pel Ministeri de Foment, la Generalitat i l'ajuntament, es reuneix aquesta tarda a la Delegació del Govern a Catalunya per donar el que hauria de ser l'última empenta a l'obra.
El secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, el conseller Joaquim Nadal i l'alcalde Jordi Hereu formalitzaran a Barcelona el pacte a què es va arribar el 8 de febrer passat a Madrid amb la ministra Magdalena Álvarez. Aquell dia es va decidir, després de superar uns sorprenents dubtes d'última hora de la titular del Ministeri de Foment, que va arribar a recuperar, com va informar aquest diari, l'alternativa del Vallès, que no hi havia marxa enrere per al traçat sota l'Eixample aprovat el 2006.
Aquest projecte té ara la seva tramitació molt avançada, pendent únicament de l'estudi d'impacte ambiental que està elaborant des del mes de novembre del 2006 el ministeri corresponent.
DESENVOLUPAR LA SAGRERA
A la reunió també està previst prendre decisions que permetin, després de mesos i fins i tot anys de bloqueig, desenvolupar el planejament previst en el milió de metres quadrats de terreny que s'alliberaran entre l'estació de la Sagrera i el nus de la Trinitat. La indefinició sobre el traçat de les vies ha impedit desafectar fins ara el sòl d'ús ferroviari que quedarà lliure i on es construiran edificis de vivendes i oficines, equipaments i un extens parc, a més a més de la gran estació intermodal de l'AVE, el metro i Rodalies.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Del 20 minutos:
S’inicia la transformació a la Sagrera de l’àrea ferroviària
* A l’estiu es farà el projecte per la primera fase de l’estació intermodal i la demolició de les naus velles.
* El Govern confirma el traçat de l’AVE pel centre.
Aprovat l’enderroc de l’antiga estació de mercaderies de la Sagrera, un solar que, de complir-se els terminis previstos, allotjarà al 2009 la infraestructura viària soterrada intermodal, incloent-hi l’alta velocitat.
Amb excepció del túnel de l’AVE, tot costarà més de 1.200 milions d’euros.
Demolició
Serà un inmens parc de 3,5 kilòmetres de longitud i un nou barri amb més de 10.000 vivendes
L’antiga estació es començarà a demolir en quatre mesos, el mateix temps que es trigarà a redactar el projecte de l’estació intermodal. La zona en la que es comença a actuar té 123.500 m2, entre el Pont de Bac de Roda i el Pont de Sarajevo a Sant Andreu. La formen 30 edificis.
Ho van detallar ahir, en la reunió del Consorci d’Alta Velocitat, els representants de l’Estat, la Generalitat i l’Ajuntament, que van ratificar el traçat de l’AVE pel centre de Barcelona, travessant l’Eixample.
L’actuació ferroviària coberta s’inicia pel sector Sant Andreu amb la construcció de les vies de Rodalies, Alta Velocitat i un taller soterrat Es cobrirà el tram ferroviari des del carrer 11 de Setembre fins al pont de Potosí.
El projecte viari soterrat entre la Sagrera i el Nus de la Trinitat i la connexió de la futura estació intermodal quedarà enllestit el segon trimestre de l’any i tindrà un pressupost d’execució de 250 milions per acabar amb les estructures viàries i fer el cobriment i l’eix soterrat.
Tot plegat, en superfície serà un parc immens de 3,5 km de longitud i un nou barri amb més 10.000 vivendes.
Trens sense l’estació
Els trens començaran a circular per la Sagrera abans que estigui construïda l’estació intermodal en superfície. No obstant, la part subterrània s’acabarà al 2009.
La zona soterrada acollirà quatre andanes per a Rodalies de 240 m de longitud i 8 vies per les línies C1 (Hospitalet–Mataró) i C2 (Vilanova–Maçanet); cinc andanes d’Alta Velocitat de 400 metres i nou vies, de les que inicialment només en funcionaran dues; dues estacions de metro corresponents a la futura línia L9 i a la prolongació des de l’estació de la Pau de la L4; vestíbuls d’Alta Velocitat, Rodalies, Metro i autobusos, interconnectats i accessibles des de la part muntanya de la Sagrera i des del Parc de Sant Martí; i quatre grans blocs d’aparcaments en dues plantes per a 2.600 vehicles i 77 autobusos.
S’inicia la transformació a la Sagrera de l’àrea ferroviària
* A l’estiu es farà el projecte per la primera fase de l’estació intermodal i la demolició de les naus velles.
* El Govern confirma el traçat de l’AVE pel centre.
Aprovat l’enderroc de l’antiga estació de mercaderies de la Sagrera, un solar que, de complir-se els terminis previstos, allotjarà al 2009 la infraestructura viària soterrada intermodal, incloent-hi l’alta velocitat.
Amb excepció del túnel de l’AVE, tot costarà més de 1.200 milions d’euros.
Demolició
Serà un inmens parc de 3,5 kilòmetres de longitud i un nou barri amb més de 10.000 vivendes
L’antiga estació es començarà a demolir en quatre mesos, el mateix temps que es trigarà a redactar el projecte de l’estació intermodal. La zona en la que es comença a actuar té 123.500 m2, entre el Pont de Bac de Roda i el Pont de Sarajevo a Sant Andreu. La formen 30 edificis.
Ho van detallar ahir, en la reunió del Consorci d’Alta Velocitat, els representants de l’Estat, la Generalitat i l’Ajuntament, que van ratificar el traçat de l’AVE pel centre de Barcelona, travessant l’Eixample.
L’actuació ferroviària coberta s’inicia pel sector Sant Andreu amb la construcció de les vies de Rodalies, Alta Velocitat i un taller soterrat Es cobrirà el tram ferroviari des del carrer 11 de Setembre fins al pont de Potosí.
El projecte viari soterrat entre la Sagrera i el Nus de la Trinitat i la connexió de la futura estació intermodal quedarà enllestit el segon trimestre de l’any i tindrà un pressupost d’execució de 250 milions per acabar amb les estructures viàries i fer el cobriment i l’eix soterrat.
Tot plegat, en superfície serà un parc immens de 3,5 km de longitud i un nou barri amb més 10.000 vivendes.
Trens sense l’estació
Els trens començaran a circular per la Sagrera abans que estigui construïda l’estació intermodal en superfície. No obstant, la part subterrània s’acabarà al 2009.
La zona soterrada acollirà quatre andanes per a Rodalies de 240 m de longitud i 8 vies per les línies C1 (Hospitalet–Mataró) i C2 (Vilanova–Maçanet); cinc andanes d’Alta Velocitat de 400 metres i nou vies, de les que inicialment només en funcionaran dues; dues estacions de metro corresponents a la futura línia L9 i a la prolongació des de l’estació de la Pau de la L4; vestíbuls d’Alta Velocitat, Rodalies, Metro i autobusos, interconnectats i accessibles des de la part muntanya de la Sagrera i des del Parc de Sant Martí; i quatre grans blocs d’aparcaments en dues plantes per a 2.600 vehicles i 77 autobusos.
De El Periodico:
Las obras del AVE en Barcelona dejarán de afectar a la estación de Sants a partir de septiembre :festa
La estación de Renfe de Sants, centro neurálgico de la red ferroviaria en Barcelona, recuperará la normalidad de circulación a partir del próximo mes de septiembre, cuando finalicen las obras para la llegada del AVE a Barcelona que están afectado a las vías, según ha anunciado hoy el gestor de infraestructuras Adif.
El director de la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-Figueres, Antonio Fernández Gil, ha efectuado estas declaraciones en Barcelona en un seminario sobre el proceso de las obras del AVE en la capital catalana.
Gil ha asegurado que, con la recuperación de la normalidad en Sants, todos los trenes de Cercanías y de media y larga distancia de Renfe recobrarán "la normalidad y mejorarán su puntualidad y eficiencia".
La alta velocidad llegará a la capital catalana en diciembre
Las seis vías que Sants dedicará al AVE entrarán en funcionamiento a finales de este año tras las pruebas de circulación pertinentes, que deberían empezar el próximo octubre.
El último tramo del trazado de la alta velocidad, que va de Sant Joan Despí (Baix Llobregat) a Sants, es, según Gil, "el más complicado debido a la orografía del territorio". La vía pasará por encima del río Llobregat y por debajo de diferentes líneas de Ferrocarrils de la Generalitat y del metro de Barcelona.
Saturación de la red
En el seminario también ha intervenido el director general de desarrollo de la infraestructura de Adif, Manuel Sánchez Doblado, quien ha asegurado que en algunos tramos y en determinadas horas punta, la red de Cercanías de Catalunya "sufre una saturación por encima del 100% de su capacidad".
En este sentido, ha explicado que en algunos túneles del centro de Barcelona se llega a una frecuencia de un tren cada tres minutos. Este es el máximo permitido por las instalaciones actuales, que, según Doblado, "han quedado obsoletas tras el destacado crecimiento de la demanda de Cercanías en Catalunya".
Ante esta situación, Doblado ha comentado que "es muy difícil gestionar una avería o un problema de señalización en cualquier punto de la red", lo que agrava la situación y "amplía la duración de las incidencias y afecta a otras líneas que usan las mismas vías".
Las obras del AVE en Barcelona dejarán de afectar a la estación de Sants a partir de septiembre :festa
La estación de Renfe de Sants, centro neurálgico de la red ferroviaria en Barcelona, recuperará la normalidad de circulación a partir del próximo mes de septiembre, cuando finalicen las obras para la llegada del AVE a Barcelona que están afectado a las vías, según ha anunciado hoy el gestor de infraestructuras Adif.
El director de la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-Figueres, Antonio Fernández Gil, ha efectuado estas declaraciones en Barcelona en un seminario sobre el proceso de las obras del AVE en la capital catalana.
Gil ha asegurado que, con la recuperación de la normalidad en Sants, todos los trenes de Cercanías y de media y larga distancia de Renfe recobrarán "la normalidad y mejorarán su puntualidad y eficiencia".
La alta velocidad llegará a la capital catalana en diciembre
Las seis vías que Sants dedicará al AVE entrarán en funcionamiento a finales de este año tras las pruebas de circulación pertinentes, que deberían empezar el próximo octubre.
El último tramo del trazado de la alta velocidad, que va de Sant Joan Despí (Baix Llobregat) a Sants, es, según Gil, "el más complicado debido a la orografía del territorio". La vía pasará por encima del río Llobregat y por debajo de diferentes líneas de Ferrocarrils de la Generalitat y del metro de Barcelona.
Saturación de la red
En el seminario también ha intervenido el director general de desarrollo de la infraestructura de Adif, Manuel Sánchez Doblado, quien ha asegurado que en algunos tramos y en determinadas horas punta, la red de Cercanías de Catalunya "sufre una saturación por encima del 100% de su capacidad".
En este sentido, ha explicado que en algunos túneles del centro de Barcelona se llega a una frecuencia de un tren cada tres minutos. Este es el máximo permitido por las instalaciones actuales, que, según Doblado, "han quedado obsoletas tras el destacado crecimiento de la demanda de Cercanías en Catalunya".
Ante esta situación, Doblado ha comentado que "es muy difícil gestionar una avería o un problema de señalización en cualquier punto de la red", lo que agrava la situación y "amplía la duración de las incidencias y afecta a otras líneas que usan las mismas vías".
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
O sigui, que titulen la part agradable que un individu s'ha aventurat a llançar a l'aire, mentre que un altre diu una cosa que s'ajusta més a la realitat, perduda cap al final de l'article, per dir que tot vindrà a funcionar igual. De fet, si ens mirem les causes dels indidents d'aquest darrer mig any, la majoria són alienes a la construcció de la LAV.
Bon titular que s'han tret de la màniga, just a temps per salvar els mobles de l'Hereu!
Bon titular que s'han tret de la màniga, just a temps per salvar els mobles de l'Hereu!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N5
- Posts: 104
- Joined: Sunday 07/01/2007 11:04
- Location: HISPANIA CITERIOR
¿De verás habrá dicho eso o será una versión libre del periodista?metring wrote:De El Periodico:
Las obras del AVE en Barcelona dejarán de afectar a la estación de Sants a partir de septiembre :festa
(...)
El último tramo del trazado de la alta velocidad, que va de Sant Joan Despí (Baix Llobregat) a Sants, es, según Gil, "el más complicado debido a la orografía del territorio". La vía pasará por encima del río Llobregat y por debajo de diferentes líneas de Ferrocarrils de la Generalitat y del metro de Barcelona.
(...)
Véase lo que dice el diccionario de la RAE:
orografía.
(Del gr. ὄρος, montaña, y -grafía).
1. f. Parte de la geografía física que trata de la descripción de las montañas.
2. f. Conjunto de montes de una comarca, región, país, etc.
¿Qué montañas hay entre Sant Joan Despí y Sants?
Sí, Manuel, pero...
habria que investigar a ver cual es más acertada
http://www.grec.cat/home/cel/dicc.htmorografia
[1888; de oro- i -grafia]
f GEOMORF Part de la geografia física que tracta de la descripció dels relleus i de llur estructuració, més o menys regular, en una regió determinada..
habria que investigar a ver cual es más acertada
-
- N5
- Posts: 104
- Joined: Sunday 07/01/2007 11:04
- Location: HISPANIA CITERIOR
Esto se aleja del asunto, pero ya que estamos, hay que señalar que el Sr. Gil hablaba en español, por tanto son de aplicación las directrices de la RAE; además, que etimológica e históricamente orografía es lo que es. Si lo traje a colación no es por meterme en espinosos terrenos lingüísticos, sino para recalcar el poco rigor con que hablan algunos personajes más o menos públicos.
Como no quiero irme más por los cerros de Úbeda, dejo para otro lugar la discusión acerca de cómo se incorporan muchas palabras a la lengua catalana.
Como no quiero irme más por los cerros de Úbeda, dejo para otro lugar la discusión acerca de cómo se incorporan muchas palabras a la lengua catalana.