JA CIRCULA UN SWANSEA DE 1874 A MALLORCA

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
swansea
N2
N2
Posts: 16
Joined: Thursday 20/04/2006 0:15

JA CIRCULA UN SWANSEA DE 1874 A MALLORCA

Post by swansea »

L'Associació d'Amics del Ferrocarril de Balears ha restaurat un cotxe de segona - correu Swansea Wagon dels Ferrocarrils de Mallorca. és el més antic de l'Estat Espanyol en la seva categoria i és el primer cotxe restaurat que surt dels tallers de la AAFB. Es troba estacionat a una de les vies de l'estació intermodal on es pot visitar pel públic. Actualment es restaura un Wumag alemany de 1927 i es reconstrueix un Brown Marshall de finals del S. XIX. Al mes d'abril s'iniciarà la reconstrucció d'un furgó. Aquesta tasca es duu a terme gràcies al Taller d'Ocupació de la AAFB, que ocuap a deu alumnes i tres mestres fusters. El projecte finançat pels Fons Social Europeu - SOIB i amb la participació de SFM pretén anar restaurant tot el material mòbil que encara queda de l'antiga Companyia dels Ferrocarrils de Mallorca.
swansea
N2
N2
Posts: 16
Joined: Thursday 20/04/2006 0:15

fotos del swansea

Post by swansea »

Se m'ha oblidat. Podeu veure fotos del Swansea a http://www.mallorcatren.com
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

Una pregunta, mantenen l'ample de via original (una iarda, 914mm) o l'adapten a l'actual ample de via de SFM (un metre)?

Gràcies.

Salut !!
swansea
N2
N2
Posts: 16
Joined: Thursday 20/04/2006 0:15

ample mètric

Post by swansea »

Si, efectivament els eixos del material que es restaura s'adapten a l'ample mètric. No fer-ho suposaria condemnar aquest material a estar damunt un pedestal i no ens pareix el més correcte. L'objectiu és que circuli.
carris
N2
N2
Posts: 10
Joined: Saturday 30/12/2006 23:46
Location: Barcelona

Post by carris »

Trobo molt correcte el canvi d'ample de via, a més de lògic, encara que sempre hi havia el recurs de fer-lo anar per la línia de Sóller, que tampoc és el cas, donat que eren originals de "Ferrocarrils de Mallorca"
swansea
N2
N2
Posts: 16
Joined: Thursday 20/04/2006 0:15

És fàcil

Post by swansea »

El fet que el material restaurat per la AAFB s'hagi adaptat a la via mètrica no implica que, en un moment donat, se'l pugui substituir els eixos mètrics per altres de iarda. Disposam d'eixos d'ample iàrdic que en qualsevol moment es poden posar. Com que es material de només dos eixos, és molt fàcil canviar-los. Basta aixecar el cotxe i fer el canvi per uns altres del matzem. El wumag que s'està restaurant és mètric "de naixement", amb la qual cosa no suposa cap problema. Pero el que crec que és interessant és que sigui una restauració viva, és a dir, que pugui permeti la circulació del material.
hospitalenc
N5
N5
Posts: 82
Joined: Friday 15/06/2007 18:36
Location: L´Hospitalet.

Post by hospitalenc »

Magnífiques iniciatives aquestes de posar en ordre de marxa tot aquest material antic, aquí a Barcelona i Catalunya els aficionats (tret dels de Lleida i algun mès) nomès fan que fer fotos i jugar amb trens electrics o de jardí......quan acabeu, a veure si tambè aprofiteu tot seguit per a restaurar tambè el català/mallorquí com a llengua d´us normal a la pàgina aquesta de "Mallorca Tren", perque en moltes coses tinc la impresió que a Mallorca encara es trobeu encorats una mica (una mica molt) als anys 70s. encara...... ;)
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”