Connexió cremallera Ribes - Nuria fins al Tren Groc (????)

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jordi Freixas

Connexió cremallera Ribes - Nuria fins al Tren Groc (????)

Post by Jordi Freixas »

Algú en sap alguna cosa?
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

M'he permès la llicència de canviar connecció per connexió... És que feia una mica de mal als ulls :roll:

Respecte al tema en sí potser antigament hi havia hagut alguna idea de fer-ho però avui dia dubto moltíssim que mai s'arribi a dur a terme. Per què ben mirat, què en treuríem? Fer una obra caríssima de dubtosa utilitat pública, a no ser que sigui merament turística que la veritat és que tampoc crec que fos tan rendible com per justificar-la.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Perdó per la falta.

Això és perquè ho he llegit en els comentaris d'una foto de Tranvia Portal. A mi també em sembla força estrany.
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Post by marcel »

Aixo va ser una brillant idea que va tenir algun iluminat sobre la decada dels seixanta, quan l'arribada del turisme extranger va donar un cop de mà a les finances de FMGP i de rebot a les possibles millores de l'empresa.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Si el cremallera arribés al tren groc, llavors el cremallera no seria d'FGC, llavors seria de FEVE-SNCF i llavors aniria de groc...NONONO...

Veuríem llavors trens rotulats en perfecte bilingüe català-francès :P a la CataNord, encara que una de les dues llengües no fes falta realment... :P :P

Llavors tampoc tindrien sentit les TRANSTADLER a peu que ens fotem en Romi65, en Marcel i jo mateix amb caracter anual, esperant que algun cagarruixes del fòrum s'hi atreveixi, algun dia, també.

Aquest any toca la Núria-Toès. Qui s'apunta? Quan desaparegui la gran capa de neu al voltant del 2800m ja s'hi podrà anar. No queda tant.
marcel wrote:Aixo va ser una brillant idea que va tenir algun iluminat sobre la decada dels seixanta, quan l'arribada del turisme extranger va donar un cop de mà a les finances de FMGP i de rebot a les possibles millores de l'empresa.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

liniadelRipollés wrote:Si el cremallera arribés al tren groc, llavors el cremallera no seria d'FGC, llavors seria de FEVE-SNCF i llavors aniria de groc...NONONO...
De fet, el debat a on s'estava comentant aquest tema, venia a compte de que el tram Irun - Hendaya de la línia d'Euskotren, i després d'anys de pertànyer únicament aquest tros de la linia a FEVE, pertany actualment a Euskotren.

No veig perquè no es pot gestionar aquest hipotètic tram entre IferCat i RFF.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:No veig perquè no es pot gestionar aquest hipotètic tram entre IferCat i RFF.
Perquè un escamot sediciós de sometents i miquelets podria permetre una nova invasió de tropes napoleòniques.

:x :pistola
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Serie-1000-metro
N7
N7
Posts: 506
Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contact:

Post by Serie-1000-metro »

La idea inicial, per ajuntar les dues linies, era a trabés d'un telecabina, sino recordu malament el telecabina surtia del poble d'Err, i pujava fins a Nuria.


Salut i peles!!!
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Guigui wrote:
Jordi Freixas wrote:No veig perquè no es pot gestionar aquest hipotètic tram entre IferCat i RFF.
Perquè un escamot sediciós de sometents i miquelets podria permetre una nova invasió de tropes napoleòniques.

:x :pistola
Home, però dic jo que la invasió també es podria fer a partir dels aeroports de Reus i Girona, no?
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Bé, en qualsevol cas podria pertànyer perfectament a Euskotren, o en el cas que ens ocupa el fil, a IferCat i sent en qualsevol cas plenament constitucional.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Jordi Freixas wrote:Bé, en qualsevol cas podria pertànyer perfectament a Euskotren, o en el cas que ens ocupa el fil, a IferCat i sent en qualsevol cas plenament constitucional.
No.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

entfe001 wrote:
Jordi Freixas wrote:Bé, en qualsevol cas podria pertànyer perfectament a Euskotren, o en el cas que ens ocupa el fil, a IferCat i sent en qualsevol cas plenament constitucional.
No.
Article 150.2:
El Estado podrá transferir o delegar en las Comunidades Autónomas, mediante ley orgánica, facultades correspondientes a materia de titularidad estatal que por su propia naturaleza sean susceptibles de transferencia o delegación. La ley preverá en cada caso la correspondiente transferencia de medios financieros, así como las formas de control que se reserve el Estado.

O sigui.... Sí. ;)
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Jordi Freixas wrote:
entfe001 wrote:
Jordi Freixas wrote:Bé, en qualsevol cas podria pertànyer perfectament a Euskotren, o en el cas que ens ocupa el fil, a IferCat i sent en qualsevol cas plenament constitucional.
No.
Article 150.2:
El Estado podrá transferir o delegar en las Comunidades Autónomas, mediante ley orgánica, facultades correspondientes a materia de titularidad estatal que por su propia naturaleza sean susceptibles de transferencia o delegación. La ley preverá en cada caso la correspondiente transferencia de medios financieros, así como las formas de control que se reserve el Estado.

O sigui.... Sí. ;)
No. Les línies internacionals es regeixen per convenis específics signats per els països que intervenen, i aquests s'han de complir. Euskotren arriba fins a Hendaia però el traçat, crec recordar, és de l'Estat i no de la Comunitat Autònoma Basca.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

El tram Irun-Hendaia és de FEVe i l'explota ET.
Jordi Freixas wrote:
liniadelRipollés wrote:Si el cremallera arribés al tren groc, llavors el cremallera no seria d'FGC, llavors seria de FEVE-SNCF i llavors aniria de groc...NONONO...
De fet, el debat a on s'estava comentant aquest tema, venia a compte de que el tram Irun - Hendaya de la línia d'Euskotren, i després d'anys de pertànyer únicament aquest tros de la linia a FEVE, pertany actualment a Euskotren.

No veig perquè no es pot gestionar aquest hipotètic tram entre IferCat i RFF.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

fantito wrote:Continua llegint fins que trobis allò de que els serveis internacionals no podran ser traspassats a les conmunitats autònomes i aleshores en ho poses també, si et plau.
Els ports de Barcelona i Tarragona fan serveis internacionals i estan traspassats a la Generalitat. Els aeroports de Sabadell, Girona i Reus, també han de ser traspassats a la Generalitat, i com a mínim el de Girona, fa serveis internacionals.

O sigui que, no hi ha discusió possible. Ah sí, bé... els ports de Barcelona i Tarragona van ser traspassats a la Generalitat a través de l'esmentat article 150.2 ;)
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Que jo sàpiga, la pista de l'aeroport de Girona no arriba als Pirineus.

De l'estació d'autobusos de Girona hi ha serveis internacionals per carretera i la titular de la instal·lació és la Generalitat de Catalunya.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

entfe001 wrote:Que jo sàpiga, la pista de l'aeroport de Girona no arriba als Pirineus.
Doncs que jo sàpiga, el meu germà agafa l'avió a Girona per anar regularment i tornar de París :roll:
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Jordi Freixas, em sembla que t'estàs confonent. Una cosa és la infrastructura i l'altra són els vehicles que hi circulen. En el cas de les pistes dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell les infrastructures es troben íntegrament en territori català, independentment que des d'ells surtin avions cap a fora.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Oh collons!! I la infraestructura també!! Encara que la via connecti amb l'estat francès, fins al moment d'arribar a la frontera pertany a l'estat espanyol, en conseqüència, a la comunitat autònoma de Catalunya. O... és que potser la via de la SNCF que arriba a Portbou és de RFF?

A més, a la teva web hi ha una foto que vas fer entre Puigcerdà i La Tor de Querol, a on es veu clarament el canvi.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Necessitem instaurar uns premis Rascaolé amb urgència (o, pels veterans de l'Alguna pregunta més, premis Ale-buie) :roll:
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”