Consulta sobre ferrobús/tren no elèctric (GNC)

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Consulta sobre ferrobús/tren no elèctric (GNC)

Post by George85 »

El cas és que fent treballar les meves neurones, m'ha sortit el dubte sobre si hi ha algún tipus de vehicle ferroviari de GNC tipus ferrobús o tamagotchi.



:?: :roll:
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Disculpa'm...

Post by JaMiRo! »

Disculpa'm que estigui mig adormit, però què és GNC? :?: ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Gas Natural Comprimit
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Re: Disculpa'm...

Post by George85 »

JaMiRo! wrote:Disculpa'm que estigui mig adormit, però què és GNC? :?: ;)

Ecomobisostrans wrote:Gas Natural Comprimit
Exacte!

un sistema semblant al dels busos com aquest:

Image
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

El que s'aplica a ferrocarrils es ara la MAGLEV (MAGnetic LEVitation), de fet son bastant ambigus i molt ferrocarril no es que diguem, pero el que sembla es que els trens "normals" tots van amb electricitat, excepte antics que encara van amb vapor o diesel com trens que encara compra Renfe. Sembla que aqui a Espanya l'Alta Velocitat encara la continuarem tenint a 320... enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

un parell de puntualitzacions ;)
EUKibo wrote:els trens "normals" tots van amb electricitat, excepte antics que encara van amb vapor o diesel
el vapor sí ha quedat desfassat, encara que hi ha hagut intents de recuperar-lo i encara es fa servir en alguns països.
En canvi, el dièsel no és un sistema antic ni desfassat, sinó que és un sistema de tracció diferent a l'electricitat, amb els seus avantatges i els seus inconvenients
EUKibo wrote:enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
No existeix cap tren de levitació magnètica (ni de cap altre tipus) que circuli a 500 Km/h de velocitat màxima en explotació comercial. El que més s'hi acosta és l'únic tren de levitació magnètica en funcionament comercial, el Transrapid de Shanghai, però "només" arriba fins els 400 Km/h.
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

En el que jo estava pensant era en un material que servís per a linies amb poca demanda. Vehicles amb unes característiques semblants a les d'un tram però que no sigui elèctric i per descomptat tampoc dièsel. ;)
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Cosetes...

Post by JaMiRo! »

Hola!
EUKibo wrote:El que s'aplica a ferrocarrils es ara la MAGLEV (MAGnetic LEVitation), de fet son bastant ambigus i molt ferrocarril no es que diguem...
Correcte, de fet al món de l'enginyeria no es consideren ferrocarril ;) . En canvi, el sistema de rodadura pneumàtica utilitzat, per exemple, al Metro de París, si es considera ferrocarril, donat que en cas de fallida del sistema de pneumàtics els trens recorren a una rodadura ferroviària clàssica. :o

Igualment, la levitació magnètica és una tecnologia encara molt incipient i per tant no és correcte dir que és "el que s'aplica ara", i més tenint en compte els pocs exemples que hi ha pel món. ;)
EUKibo wrote:pero el que sembla es que els trens "normals" tots van amb electricitat, excepte antics que encara van amb vapor o diesel com trens que encara compra Renfe.
Amb el tema del vapor d'acord, però dir que els Dièsel són trens antics... :?

I no només els compra Renfe Operadora, que trens Dièsel n'hi ha per tot arreu. De fet, als Estats Units la tracció Dièsel és molt extesa.

La tracció Dièsel compren tres tipus: tracció mecànica, tracció hidràulica i tracció elèctrica. En el primer cas, entre eix i motor Dièsel s'estableix un sistema de canvi de marxes semblant al que coneixem del món de l'automòbil; en el segon cas, s'interposa un embragatge hidràulic entre eix i motor Dièsel; en el tercer cas, el motor Dièsel carrega unes bateries que després fan funcionar un motor elèctric, que mou l'eix. :!:
EUKibo wrote:Sembla que aqui a Espanya l'Alta Velocitat encara la continuarem tenint a 320... enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
Clar, és que anar a 320 km/h és realment una velocitat tercermundista... :begut

Per acabar. Company George85, el Gran Google sempre té la resposta. Si la cerca en català o en castellà no té resultats, l'anglès és una bona sortida. Així, doncs, hi ha vehicles ferroviaris de GNC. :D ;)

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Re: Cosetes...

Post by George85 »

JaMiRo! wrote:
(...)

Per acabar. Company George85, el Gran Google sempre té la resposta. Si la cerca en català o en castellà no té resultats, l'anglès és una bona sortida. Així, doncs, hi ha vehicles ferroviaris de GNC. :D ;)

Salut!
Gràcies JaMiRo!

Pel que sembla, el sistema no esta tan desenvolupat com el dels autobusos. Esperem que s'acabi desenvolupant per tenir un sistema ferroviari més eficient i respectuós amb el medi ambient ;)
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Cosetes...

Post by Ecomobisostrans »

JaMiRo! wrote:
EUKibo wrote:Sembla que aqui a Espanya l'Alta Velocitat encara la continuarem tenint a 320... enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
Clar, és que anar a 320 km/h és realment una velocitat tercermundista... :begut
Doncs si, tenint la tecnologia suficient per anar a 500 i pico, anar a 320 es tercermundista.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Cosetes...

Post by Guigui »

Ecomobisostrans wrote:Doncs si, tenint la tecnologia suficient per anar a 500 i pico, anar a 320 es tercermundista.
Doncs res, tu, no se'n parli més. Proposo que la següent excursioneta ferroviària la fem per anar a veure la línia Kinshasa-Luanda, que deu anar a aquesta velocitat de cargol. En liniadelRipollés segur que ens farà una dissertació sobre sistemes obsolets que ja només són bons per al museu. I els profans direm: "Però com poden anar encara amb aquestes rampoines! Realment, aquests governs corruptes són incapaços de desenvolupar el país, com hi ha món!"

I mentrestant, aquí, mobilitat sostenible i ecològica trencant el mur del so i deixant Europa a les fosques (excepte les frangetes d'AV, és clar). Això sí, sortirem de Barcelona a l'hora de sopar i arribarem a Copenhaguen a l'hora de dinar del mateix dia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Re: Comentaris...

Post by aarongilp »

JaMiRo! wrote:I més tenint en compte que vostè se suposa que és ecologista. :?
Això ja ho vaig dir jo en un altre fil, crec que el del rècord de velocitat...Quelcom extrany hi ha per aquí...:? :D
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Be, el límit entre la necessitat i la no necessitat es una mica confus, evidentment que anar a 500 Km/h no es tan necessari com una xarxa de metro i rodalies en condicions, però això no vol dir que si un servei es pot millorar no es millori. I d'energia se'n pot produir per això i per molt mes sense malmetre el medi ambient.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Ho diré més clar per que sembla que no se m'ha acabat d'entendre: No es que consideri tercermundista la velocitat de 320 Km/h, que ja es una velocitat respectable, sinó el fet de que es vagi molt per sota del que es podria anar.
A mi el que em sembla tercermundista es que les coses que beneficien als ciutadans es facin per sota de les possibilitats reals.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Els missatges relatius a les formes d'obtenció d'energia, han sigut separats en aquest altre fil:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=5672
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”