Ves a Portbou i entendràs el document.Jordi Freixas wrote:Ja sé com va el tema, però torno a repetir el fragment que m'ha cridat concretament l'atenció: "cadascuna de les vies anirà destinada a la circulació en una direcció".
Connexió cremallera Ribes - Nuria fins al Tren Groc (????)
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Aquest document fa referència a la connexió Puigcerdà - La Tor de Querol, i que jo sàpiga (i amb permís d'en Bernat), la cosa de seguir a hores d'ara més o menys així:
Si aquest tren va cap a La Tor de Querol, em sembla que ho tindrà una mica complicat si pretenen fer-lo tornar a Puigcerdà per la via del costat...
Si aquest tren va cap a La Tor de Querol, em sembla que ho tindrà una mica complicat si pretenen fer-lo tornar a Puigcerdà per la via del costat...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Has estat mai a Portbou? Els trens espanyols poden portar passatge de Portbou a Cerbère i han de tornar a Espanya de buit i per anar de Cerbère a Portbou és la SNCF qui hi va i se'n torna de buit a França. I ho fan així perquè així està estipulat en un conveni semblant al que has llegit més amunt. Que entre Puigcerdà i La Tor no passi així és perquè França està incomplint el conveni i és Renfe qui assegura el servei en direcció França -> Espanya.
En quant a que t'has llegit el conveni i no veus enlloc que digui que l'Estat espanyol ha de ser el titular de la infrastructura.... bé doncs, llavors qui va anar a signar davant els francesos? És d'entendre que hi va anar el titular i no cap Generalitat de Catalunya. I si t'has llegit bé el document diu que qualsevol modificació haurà d'ésser comunicada a l'altra part mitjançant exercici diplomàtic. Que és el que t'he explicat més amunt.
En quant a que t'has llegit el conveni i no veus enlloc que digui que l'Estat espanyol ha de ser el titular de la infrastructura.... bé doncs, llavors qui va anar a signar davant els francesos? És d'entendre que hi va anar el titular i no cap Generalitat de Catalunya. I si t'has llegit bé el document diu que qualsevol modificació haurà d'ésser comunicada a l'altra part mitjançant exercici diplomàtic. Que és el que t'he explicat més amunt.
El primer que diu les coses pel seu nom.fantito wrote:Com a Portbou o Irun. Els trens sols poden prestar servei en un sentit i no en l'altre, que li correspon a l'altre administració.
Fins ara s'estava discutint una trivialitat: que les vies de tren, si no hi ha agulles pel mig, defineixen una única direcció: en el cas dels trams internacionals, un eix Espanya - França.
Una cosa diferent és el sentit amb el qual els trens recorren la via.
Això significa, reglament en mà, que amb un sol bitllet es poden fer a FGC desplaçaments Sabadell - Sant Cugat - Sabadell però no Sabadell - Sant Cugat - Terrassa
Sí, he anat a Portbou. I sí, he comprovat com funciona això. Però la teva explicació i el que he llegit en el contracte, senzillament no els hi veig massa relació (que sí, que és interpretable que vulgui dir això, però donant-hi unes quantes voltes de rosca).victorcasta wrote:Has estat mai a Portbou? Els trens espanyols poden portar passatge de Portbou a Cerbère i han de tornar a Espanya de buit i per anar de Cerbère a Portbou és la SNCF qui hi va i se'n torna de buit a França. I ho fan així perquè així està estipulat en un conveni semblant al que has llegit més amunt. Que entre Puigcerdà i La Tor no passi així és perquè França està incomplint el conveni i és Renfe qui assegura el servei en direcció França -> Espanya.
En quant a que t'has llegit el conveni i no veus enlloc que digui que l'Estat espanyol ha de ser el titular de la infrastructura.... bé doncs, llavors qui va anar a signar davant els francesos? És d'entendre que hi va anar el titular i no cap Generalitat de Catalunya. I si t'has llegit bé el document diu que qualsevol modificació haurà d'ésser comunicada a l'altra part mitjançant exercici diplomàtic. Que és el que t'he explicat més amunt.
D'altra banda, que l'estat espanyol fos el que firmés el conveni, no vol dir que no pugui passar la titularitat de la part espanyola d'aquest tram transfronterer, a una administració espanyola de l'estat (la Generalitat).
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Tornem on erem abans. No pot perquè és un conveni, un contracte. Per modificar-lo t'has de posar d'acord amb l'altra banda!!! Coi, no sé quants cops t'ho he repetit...Jordi Freixas wrote:D'altra banda, que l'estat espanyol fos el que firmés el conveni, no vol dir que no pugui passar la titularitat de la part espanyola d'aquest tram transfronterer, a una administració espanyola de l'estat (la Generalitat).
Però és que jo no parlo pas d'incomplir el contracte. Que el contracte segueixi vigent, i es "segueixi"* complint tal i com està estipulat, amb la diferència que la titularitat passaria a formar part d'una administració espanyola diferent a la que va firmar el conveni inicialment (de la mateixa manera, que l'actual administració amb la qual es porta a terme el conveni és diferent a la que ho va firmar).victorcasta wrote:Tornem on erem abans. No pot perquè és un conveni, un contracte. Per modificar-lo t'has de posar d'acord amb l'altra banda!!! Coi, no sé quants cops t'ho he repetit...Jordi Freixas wrote:D'altra banda, que l'estat espanyol fos el que firmés el conveni, no vol dir que no pugui passar la titularitat de la part espanyola d'aquest tram transfronterer, a una administració espanyola de l'estat (la Generalitat).
* això ho he posat pel tema de França de no fer arribar els seus trens a Puigcerdà.
I sobre això:
D'entrada, pel que segons això es defineix com a direcció, un eix internacional França - Espanya, dic jo que hauria de ser igual tant per una banda com per l'altra; és la mateixa connexió.El primer que diu les coses pel seu nom.
Fins ara s'estava discutint una trivialitat: que les vies de tren, si no hi ha agulles pel mig, defineixen una única direcció: en el cas dels trams internacionals, un eix Espanya - França.
Una cosa diferent és el sentit amb el qual els trens recorren la via.
Això significa, reglament en mà, que amb un sol bitllet es poden fer a FGC desplaçaments Sabadell - Sant Cugat - Sabadell però no Sabadell - Sant Cugat - Terrassa
I després... sobre el tema del bitllet que dius, no aniria al revers la cosa?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Que França incompleixi el contracte no li dona dret a Espanya a incomplir-lo. A més, potser sí que s'hi van posar d'acord a l'explotació actual anys després.Jordi Freixas wrote:Però és que jo no parlo pas d'incomplir el contracte. Que el contracte segueixi vigent, i es "segueixi"* complint tal i com està estipulat, amb la diferència que la titularitat passaria a formar part d'una administració espanyola diferent a la que va firmar el conveni inicialment (de la mateixa manera, que l'actual administració amb la qual es porta a terme el conveni és diferent a la que ho va firmar).victorcasta wrote:Tornem on erem abans. No pot perquè és un conveni, un contracte. Per modificar-lo t'has de posar d'acord amb l'altra banda!!! Coi, no sé quants cops t'ho he repetit...Jordi Freixas wrote:D'altra banda, que l'estat espanyol fos el que firmés el conveni, no vol dir que no pugui passar la titularitat de la part espanyola d'aquest tram transfronterer, a una administració espanyola de l'estat (la Generalitat).
* això ho he posat pel tema de França de no fer arribar els seus trens a Puigcerdà.
El que jo t'estic dient és que un contracte -aquest i qualsevol tipus de contracte- és entre dos parts. Si una canvia, s'ha de modificar. I punt.
Aquesta cláusula del conveni va ser denunciada per França (i no pas per la SNCF) l'any 1967. O sigui que no hi ha incompliment.
Pel que fa a la capcitat de negociar acords internacionals (amb validesa com a tractats segons el Conveni de Viena que els regula), és requisit que la part negociadora tingui legitimitat i sigui "plenipotenciària", cosa que a Espanya només té el Rei, el President del Govern, i el Ministre d'exteriors.
Tot acord firmat per qualsevol òrgan de l'Estat, incloent la Generalitat, ha d'estar refrendat per qualsevol d'aquestes persones per que aquest acord obligui l'Estat espanyol.
Això sense perjudici de les autoritzacions necessàries de les Corts i del control previ de constitucionalitat del Tribunal Constitucional, ja que com s'ha dit, una vegada ratificat i publicat l'acord, aquest integra el dret intern i és d'obligat compliment per sobre del dret intern.
Pel que fa a la subrogació de l'acord a la Generalitat, com que aquest òrgan no està legitimat internacionalment per obligar l'Estat, d'una banda aquest hauria d'aceptar expresament la modificació (una llei especifica), i no mitjançant una norma genèrica (com l'Estatut)i l'estat francès hauria d'acceptar a la Generalitat com a interlocutor ja que no és subjecte legitimat en dret internacional.
Espero que t'hgi quedat clar.:-)
Pel que fa a la capcitat de negociar acords internacionals (amb validesa com a tractats segons el Conveni de Viena que els regula), és requisit que la part negociadora tingui legitimitat i sigui "plenipotenciària", cosa que a Espanya només té el Rei, el President del Govern, i el Ministre d'exteriors.
Tot acord firmat per qualsevol òrgan de l'Estat, incloent la Generalitat, ha d'estar refrendat per qualsevol d'aquestes persones per que aquest acord obligui l'Estat espanyol.
Això sense perjudici de les autoritzacions necessàries de les Corts i del control previ de constitucionalitat del Tribunal Constitucional, ja que com s'ha dit, una vegada ratificat i publicat l'acord, aquest integra el dret intern i és d'obligat compliment per sobre del dret intern.
Pel que fa a la subrogació de l'acord a la Generalitat, com que aquest òrgan no està legitimat internacionalment per obligar l'Estat, d'una banda aquest hauria d'aceptar expresament la modificació (una llei especifica), i no mitjançant una norma genèrica (com l'Estatut)i l'estat francès hauria d'acceptar a la Generalitat com a interlocutor ja que no és subjecte legitimat en dret internacional.
Espero que t'hgi quedat clar.:-)
Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.
doncs no, els ports de Barcelona i Tarragona no estan traspassats. Hi ha un acord, que afecta al conjunt de l'Estat, de que la propietat es de l'Estat, que fixa una norma bàsica de funcionament per a tots els ports mentre que les comunitats tenen el dret d'anomenar als presidents de cada port de la seva autonomia.Els ports de Barcelona i Tarragona fan serveis internacionals i estan traspassats a la Generalitat. Els aeroports de Sabadell, Girona i Reus, també han de ser traspassats a la Generalitat, i com a mínim el de Girona, fa serveis internacionals.
O sigui que, no hi ha discusió possible. Ah sí, bé... els ports de Barcelona i Tarragona van ser traspassats a la Generalitat a través de l'esmentat article 150.2
I a on es pot comprobar això exactament?
PD: Sobre l'explicació d'abans, en cap moment he pretès donar a entendre que la Generalitat es pugui declarar de bones a primeres, propietaria d'un tram internacional, però ara que Espanya (el seu govern) se suposa que és més simpàtica que mai amb Catalunya, doncs en principi no hi haurien d'haver dubtes de constitucionalitat.
PD: Sobre l'explicació d'abans, en cap moment he pretès donar a entendre que la Generalitat es pugui declarar de bones a primeres, propietaria d'un tram internacional, però ara que Espanya (el seu govern) se suposa que és més simpàtica que mai amb Catalunya, doncs en principi no hi haurien d'haver dubtes de constitucionalitat.
Sobretot perquè article de l'Estatut que veuen que hi apareix la paraula "traspàs", "nació" o "Catalunya" és un article que passa per la rentadora...Disculpeu la sortida de tema però creia convenient aclarar aquesta frase.Jordi Freixas wrote:però ara que Espanya (el seu govern) se suposa que és més simpàtica que mai amb Catalunya, doncs en principi no hi haurien d'haver dubtes de constitucionalitat.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...