A dins del zoo hi havia hagut un tren?
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
A dins del zoo hi havia hagut un tren?
amb vies? o la meva memòria m'està jugant una mala passada?
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Creo haber visto uno pero sin vías de ningún tipo, un trenecillo de esos en plan "chun-chun playero entre Calafell y Comarruga".
Si ha habido vías no tengo ni idea, nunca he visto.
Saludos,
Sergio
Creo haber visto uno pero sin vías de ningún tipo, un trenecillo de esos en plan "chun-chun playero entre Calafell y Comarruga".
Si ha habido vías no tengo ni idea, nunca he visto.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Segon els llibre del Salmeron "Els trens de barcelona" Volum 14A de la coleccion Els trens de Catalunya al zoo hi havia un tren.
Jo recordo de molt petit, a finals del 70, haver vist alguna resta en alguna visita al parc.
Con ser construit en colaboració am S.A. Tibidabo (la empresa del parc d'atraccions del Tibidabo). Les locomotores eren d'aspecte modern sembla a les series 1600-1800 de Renfe, amb un pes de 1500kg, fre hidrulic i fre d'estacionament. Hi havien 4 cotxes de passatgers
Va ser inagurat el 1958 amb un ample de via de 600mm, carril de forma trapezoïdal de 25k/m procedents del funicular del Tibidabo. Tenia un recorregut de 164m en forma de oval. Tenia 1 tunels, 2 ponts i un pa nivell. El llibre no diu quan es va tancar, pero que el 1972 despres d'un temps fora de servei es va traslladar el material al Tibidabo i posteriorment desballestat
Jo recordo de molt petit, a finals del 70, haver vist alguna resta en alguna visita al parc.
Con ser construit en colaboració am S.A. Tibidabo (la empresa del parc d'atraccions del Tibidabo). Les locomotores eren d'aspecte modern sembla a les series 1600-1800 de Renfe, amb un pes de 1500kg, fre hidrulic i fre d'estacionament. Hi havien 4 cotxes de passatgers
Va ser inagurat el 1958 amb un ample de via de 600mm, carril de forma trapezoïdal de 25k/m procedents del funicular del Tibidabo. Tenia un recorregut de 164m en forma de oval. Tenia 1 tunels, 2 ponts i un pa nivell. El llibre no diu quan es va tancar, pero que el 1972 despres d'un temps fora de servei es va traslladar el material al Tibidabo i posteriorment desballestat
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
val, és que a mi em sonava haver vist vies per allà dins de molt petit, veig que la meva memòria no em fallava
la locomotora sobre un pedestal estava a fora, al parc de la ciutadella, jo em referia a dins del parc zoológic
el 72 jo no havia nascut, així que el que segur que no vaig veure va ser el tren en funcionament, el que sí que vaig veure i fer servir és el que hi havia al tibidabo fins a principis dels 80, on ara hi ha una mena de tren-muntanya russa que segueix pràcticament el mateix recorregut (túnel inclòs), quan el van tancar vaig tenir un disgust molt gran, i vaig viure uns quants anys amb l'esperança que el reobririen, de fet en uns plànols del tibidabo posava Tren (reobertura 87), i ni el 87, ni el 88 ni el 89...
la locomotora sobre un pedestal estava a fora, al parc de la ciutadella, jo em referia a dins del parc zoológic
el 72 jo no havia nascut, així que el que segur que no vaig veure va ser el tren en funcionament, el que sí que vaig veure i fer servir és el que hi havia al tibidabo fins a principis dels 80, on ara hi ha una mena de tren-muntanya russa que segueix pràcticament el mateix recorregut (túnel inclòs), quan el van tancar vaig tenir un disgust molt gran, i vaig viure uns quants anys amb l'esperança que el reobririen, de fet en uns plànols del tibidabo posava Tren (reobertura 87), i ni el 87, ni el 88 ni el 89...
ES PELIGROSO ASOMARSE
Segons el mateix llibre del Salmeron el tren FFCC de parc de Tibidabo que tenia un seccio amb cremallera, va ser clausurat el 1982. Jo si recordo haber-hi viatjat. Recordo que sovint estaba fora de servei pero alguna vegada si hi havia pujat.Mortadel·lo wrote: ...
el 72 jo no havia nascut, així que el que segur que no vaig veure va ser el tren en funcionament, el que sí que vaig veure i fer servir és el que hi havia al tibidabo fins a principis dels 80, on ara hi ha una mena de tren-muntanya russa que segueix pràcticament el mateix recorregut (túnel inclòs), quan el van tancar vaig tenir un disgust molt gran, i vaig viure uns quants anys amb l'esperança que el reobririen, de fet en uns plànols del tibidabo posava Tren (reobertura 87), i ni el 87, ni el 88 ni el 89...
Actualment hi ha una mena de montanya rusa que aprofita el traçat.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Jo el del Zoo m'enrecordo molt vagament,...... es que soc del 69 pero si que m'enrecordo.
El del Tibidabo era la "meva" atracció, no volia pujar enlloc mes a cambi de fer aquell tren unes deu vegades , al principi feia quatre voltes mes tard van baixar a dues i despres i quant hi havia molta gent una volta, era un tren preciós, a la part baixa hi habia una especie d'estany amb peixos de "pega" de plastic, i si hi habia una zona de cremallera darrera del castell i crec que la corrent es prenia per tercer carril, tinc un fragment de pelicula a on surt part del recorregut d'aquest tren en moviment, si algu l'interesa?.....Es fantastic recordar alló!!!
Quan van posar el nou tren que mes aviat sembla una montanya rusa, la cosa va cambiar molt, abans eren unes placides voltes amb un velocitat moderada i xiulet inclos, ara era un tren que anava bastant mes rapid sobre uns carrils diferentes tipus muntanya rusa i la veritat acollonaba mes i tenia molta menys gracia, vaja no en tenia-TE ninguna, suposo que abans els nens es divertien amb atraccions sencilles i encantadores i els nens d'ara sels ha de posar cap per avall etc.. perque sentin algo....o es divertexin, coses de les diferentes generacions i el que els hi ensenyem als nens, jo amb l'antic en tenia prou per passar-ho be.
Al Parc d'atraccions de Montjuich tambe n'hi habia un ambientat mes aviat al Far-West i que era un bucle amb la secció del mitg de triple via y compartit per el viatje d'anada i el de tornada, nos e si m'he explicat....
Aquest tambe el recordo forÇa, encara que com el del Tibidabo (El original) RES de RES, sembla que tot aquell material un cop es va desmantellar aquest tren algu ho va comprar per preservar-ho...pero com que ha passat tant temps, VES TU A SABER ON PARA i si existeix encara.
El del Tibidabo era la "meva" atracció, no volia pujar enlloc mes a cambi de fer aquell tren unes deu vegades , al principi feia quatre voltes mes tard van baixar a dues i despres i quant hi havia molta gent una volta, era un tren preciós, a la part baixa hi habia una especie d'estany amb peixos de "pega" de plastic, i si hi habia una zona de cremallera darrera del castell i crec que la corrent es prenia per tercer carril, tinc un fragment de pelicula a on surt part del recorregut d'aquest tren en moviment, si algu l'interesa?.....Es fantastic recordar alló!!!
Quan van posar el nou tren que mes aviat sembla una montanya rusa, la cosa va cambiar molt, abans eren unes placides voltes amb un velocitat moderada i xiulet inclos, ara era un tren que anava bastant mes rapid sobre uns carrils diferentes tipus muntanya rusa i la veritat acollonaba mes i tenia molta menys gracia, vaja no en tenia-TE ninguna, suposo que abans els nens es divertien amb atraccions sencilles i encantadores i els nens d'ara sels ha de posar cap per avall etc.. perque sentin algo....o es divertexin, coses de les diferentes generacions i el que els hi ensenyem als nens, jo amb l'antic en tenia prou per passar-ho be.
Al Parc d'atraccions de Montjuich tambe n'hi habia un ambientat mes aviat al Far-West i que era un bucle amb la secció del mitg de triple via y compartit per el viatje d'anada i el de tornada, nos e si m'he explicat....
Aquest tambe el recordo forÇa, encara que com el del Tibidabo (El original) RES de RES, sembla que tot aquell material un cop es va desmantellar aquest tren algu ho va comprar per preservar-ho...pero com que ha passat tant temps, VES TU A SABER ON PARA i si existeix encara.
Jo soc del 72...
¿Si encara existeix encara ho desconec?
Segons el llibre del Salmeron, any 1990, el material del ferrocarril cremallera del Tibidabo va ser preservat per un particular.faristol wrote: Aquest tambe el recordo forÇa, encara que com el del Tibidabo (El original) RES de RES, sembla que tot aquell material un cop es va desmantellar aquest tren algu ho va comprar per preservar-ho...pero com que ha passat tant temps, VES TU A SABER ON PARA i si existeix encara.
¿Si encara existeix encara ho desconec?
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
D'això no en queda res, i estava a la Ciutadella. Hi ha un parterre que els jardiners de la zona internament l'anomenen "La màquina de Tren", d'igual que una determinada zona del Parc l'anomenen "l'estació de França"
Rodalíes wrote:No exactamente un tren, pero sí una locomotora de vapor expuesta en un pedestal. Ahora no sé cuál es su estado general... (está montado sobre vía, claro está)
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Vejam que estic encuriosit (bonito palabro): de quina montanya rusa del Tibidabo esteu parlant?
Vaja, que com és, a quina zona del parc està etc Jo els primers cops que vaig anar al Tibidabo va ser cap el 1983/1984 potser, i no recordo res d'això, ni unes posibles restes.
Vejam, de montanya rusa allà hi ha la clàssica i tmb hi ha un trenet que va força depressa, a la part inferior del parc.
Vox
Vaja, que com és, a quina zona del parc està etc Jo els primers cops que vaig anar al Tibidabo va ser cap el 1983/1984 potser, i no recordo res d'això, ni unes posibles restes.
Vejam, de montanya rusa allà hi ha la clàssica i tmb hi ha un trenet que va força depressa, a la part inferior del parc.
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Aquest es el "Tibidabo Express", que sempre que entra al tunel comencen a sonar sons de crits (ho vaig descobrir fa molts i molts anys quan tenia 12 anys que estava jo sol al trenet i al entrar al tunel començaven els crits )Vox wrote:..... hi ha un trenet que va força depressa, a la part inferior del parc.
Aquest tren circula amb ATO? :begut
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
:begut :begutGuigui wrote:No, amb "Llet Nostra".Denisuko wrote:Aquest tren circula amb ATO? :begut
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
Crec que parlen del trenet que hi ha a la part baixa, que fou reconvertit a una espècie de muntanya russa quan es va fer la darrera gran remodelació, l'any 1989.
Jo recordo haver vist, cap l'any 1985, el tren-cremallera original ja en desús, però recordo haver-lo vist, anys abans, funcionant. Es tractava d'un tren molt en la línea de les atraccions que hi havia a l'època.
Jo recordo haver vist, cap l'any 1985, el tren-cremallera original ja en desús, però recordo haver-lo vist, anys abans, funcionant. Es tractava d'un tren molt en la línea de les atraccions que hi havia a l'època.
Aquí unaltre que va descobrir lo dels crits jaja Parlo del '91/'92 jejeDenisuko wrote:Aquest es el "Tibidabo Express", que sempre que entra al tunel comencen a sonar sons de crits (ho vaig descobrir fa molts i molts anys quan tenia 12 anys que estava jo sol al trenet i al entrar al tunel començaven els crits )Vox wrote:..... hi ha un trenet que va força depressa, a la part inferior del parc.
Aquest tren circula amb ATO? :begut
I sí, va amb ATO i ATP, doncs el frena al passar per l'estació
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Hola:
Com a complement d'aquesta informació dir que al 1888 es va inaugurar el primer tren al Parc de la Ciutadel.la (no al recinte del zoo), que va durar fins el 1920. Es va construir un segon tren aprofitant alguns vagons i elements del primer que va funcionar fins els anys 50.
En el llibre El Tramvia del Tibidabo d'Albert Gonzalez surt una foto del 12-10-1971 on es veu amagatzemat a les cotxeres del Tramvia Blau el tren que circulaba dintre del zoo, que com be comenteu que va ser inaugurat al 1958 i clausurat cap el 1970.
Salutacions
Com a complement d'aquesta informació dir que al 1888 es va inaugurar el primer tren al Parc de la Ciutadel.la (no al recinte del zoo), que va durar fins el 1920. Es va construir un segon tren aprofitant alguns vagons i elements del primer que va funcionar fins els anys 50.
En el llibre El Tramvia del Tibidabo d'Albert Gonzalez surt una foto del 12-10-1971 on es veu amagatzemat a les cotxeres del Tramvia Blau el tren que circulaba dintre del zoo, que com be comenteu que va ser inaugurat al 1958 i clausurat cap el 1970.
Salutacions