El metro de Nova York

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Y yo lo que quiero es que esa supuesta "referencia de vete a saber qué" tenga como mínimo dos ejes fundamentales cubiertos por las infraestructuras básicas que la puedan vertebrar.

Por lo menos eso.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Blast!

Post by JaMiRo! »

Hola!
sortrens wrote:Barcelona está de moda, tenim el Woody Allen que rodarà una pel.licula i que és un enamorat de la ciutat.
Po fale... :x
sortrens wrote:Tenim l'alcalde Jordi Hereu negociant amb Nova York l'intercanvi d'informació per les infrastructures del futur.
Vés quin model el tal Hereu, aquell qui no vol unir els tramvies perquè molesten el trànsit privat... >:(
sortrens wrote:I titular: Barcelona ajuda a Nova York a urbanitzar zones industrials absoletes de Nova York per fer un 22@. Som una gran referència de futur nois!!!
Sí, per fer un 22@ on els preus dels pisos siguin exorbitats i obliguin els joves com el cas de servidor a exiliar-se a ciutats amb preus més assequibles.

Eh, però estic orgullòs d'ésser barceloní... :x

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
buertu
N7
N7
Posts: 384
Joined: Thursday 26/01/2006 22:42
Location: Sant Joan Despí

Post by buertu »

Bé, m'he estagt donant una volta per una web bastant interessant sobre el metro de nova york http://www.nycsubway.org/maps/track.html i la veritat és que es nota bastant que allà han sapigut com fer les coses, com a mínim millor que aquí.
Hi ha moltes línies amb 3 o 4 vies pel qual es poden fer diferents tipus de serveis. Aquí en teniu un exemple, a Manhattan http://images.nycsubway.org/trackmap/bigdowntown.png. Això no hauria estat malament a la linia 9/10, una linia molt llarga i la gent que vulgui fer-la (casi) sencera, li sortirà a compte agafar el tren o altres opcions i no pas tirar-s'hi una bona estona voltant per Barcelona, fent zig-zags
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

buertu wrote:Bé, m'he estagt donant una volta per una web bastant interessant sobre el metro de nova york http://www.nycsubway.org/maps/track.html i la veritat és que es nota bastant que allà han sapigut com fer les coses, com a mínim millor que aquí.
Hi ha moltes línies amb 3 o 4 vies pel qual es poden fer diferents tipus de serveis. Aquí en teniu un exemple, a Manhattan http://images.nycsubway.org/trackmap/bigdowntown.png. Això no hauria estat malament a la linia 9/10, una linia molt llarga i la gent que vulgui fer-la (casi) sencera, li sortirà a compte agafar el tren o altres opcions i no pas tirar-s'hi una bona estona voltant per Barcelona, fent zig-zags
A més cal tenir en compte que Manhattan té una extensió de 59 km2 i Barcelona en té 100 Km2, per tant si a Manhattan tenen trens Semidirectes o Exprés perquè no a Barcelona que és més gran que Manhattan? Si fem comparacions a nivell de "Nova York Ciutat" aquesta té una extensió de "780 km2" i 633 km2 té l'Àrea Metropolitana de Barcelona, per tant, perquè no crear una super xarxa de Metro semblant a la de Nova York City per aquests 633 km2 nostres :?:
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

sortrens wrote:A més cal tenir en compte que Manhattan té una extensió de 59 km2 i Barcelona en té 100 Km2, per tant si a Manhattan tenen trens Semidirectes o Exprés perquè no a Barcelona que és més gran que Manhattan? Si fem comparacions a nivell de "Nova York Ciutat" aquesta té una extensió de "780 km2" i 633 km2 té l'Àrea Metropolitana de Barcelona, per tant, perquè no crear una super xarxa de Metro semblant a la de Nova York City per aquests 633 km2 nostres :?:
Ara t'ho dic de memòria, però em sembla recordar que, comparat amb la resta del continu urbà, Manhattan és força més petit en relació amb NYC que Barcelona amb l'AMB. A més, el metro exprés de Barcelona ja existeix, s'anomena Rodalies i, això sí, deixa molt a desitjar, però ja hi ha per on començar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Es sebut que el metro de NY té moltes estacions per superfície, algu sap a quin tant per cent dels casos :idea: Es adir un 25% son estacions en superficie i l'altre 75% soterrades. Algu em pot corregir :?: Aquí el metro de Barcelona un 99% es soterrat i tant sols 1% o menys es al aire lliure com el cas de Can Boixeras i alguna de la "L1".
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

sortrens wrote:Es sebut que el metro de NY té moltes estacions per superfície, algu sap a quin tant per cent dels casos :idea: Es adir un 25% son estacions en superficie i l'altre 75% soterrades. Algu em pot corregir :?: Aquí el metro de Barcelona un 99% es soterrat i tant sols 1% o menys es al aire lliure com el cas de Can Boixeras i alguna de la "L1".
Doncs estacions no ho sé, però un 40% de la xarxa està a superfície.
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

sortrens wrote: A més cal tenir en compte que Manhattan té una extensió de 59 km2 i Barcelona en té 100 Km2, per tant si a Manhattan tenen trens Semidirectes o Exprés perquè no a Barcelona que és més gran que Manhattan? Si fem comparacions a nivell de "Nova York Ciutat" aquesta té una extensió de "780 km2" i 633 km2 té l'Àrea Metropolitana de Barcelona, per tant, perquè no crear una super xarxa de Metro semblant a la de Nova York City per aquests 633 km2 nostres :?:
a NYC hi viuen 8,2 milions de persones, quasi el doble que aquí
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

L'única estació que indiscutiblement es troba en superfície és Mercat Nou. Can Boixeres té un edifici que la cobreix i Torre Baró es troba notablement enclotada si bé no té res al damunt.
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

I Bordeta? :D Pobreta...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: El metro de Nova York

Post by metring »

Un interessant missatge del bloc d'en Roger Melcior, sobre el metro North Railroad a N.Y.:

http://rogermelcior.wordpress.com/2009/ ... lroad-mnr/


El Metro North Railroad (MNR)

14 Agost 2009 per Roger

Avui parlaré del mitjà de transport ferroviari que faig servir a diari per accedir a Manhattan des de Tarrytown: Metro North Railroad.


* Sobre el Metro North Railroad

Aquest servei està gestionat per la MTA (Metropolitan Transport Autority of NY) i té com a estacions terminals la Grand Central Terminal i la Penn Station. Compta amb la Harlem line, la Hudson line, la New Haven line, la Port Jervis line i la Pascack Valley line. Per tal d’arribar a Tarrytown s’ha de fer ús de la Hudson Line. Hi ha dos tipus de trens que arriben a Tarrytown: els locals (que triguen uns 50 minuts) i els expréss (que fan el recorregut amb uns 35).

La destinació final dels locals és Croton-Harnon i dels expréss Poughkeepsie. Hi ha trens des de les 5 de la matinada (sentit NYC) i fins la 1.50 de la matinada (sentit Tarrytown). A hora punta (on peak) el servei és de 6 trens hora i a l’hora vall (off peak) 4 trens per hora.

Pel que fa a la puntualitat, normalment NO són puntuals i els retards de menys de 10 minuts són habituals.

Pel que fa a les tarifes dels títols de transport crec que són bastant cares i a això s’hi afegeix una gamma poc variada de títols de transport. L’anada i tornada de Tarrytown a Grand Central val uns 20 dòlars, malgrat ser unes 31 milles (amb Renfe Rodalies costa uns 8 euros). Jo he optat per l’abonament mensual, pel que ja semblo un commuter.


* Tarrytown, estació de commuters de Nova Jersei

Image

P8140798Gràcies al pont appan Zee Bridge, que creua el Hudson, molts ciutadans de Nova Jersei utilitzen l’estació de Tarrytown per accedir a la xarxa ferroviària de Nova York. En aquesta estació hi ha un gran aparcament dissuasori pels vehicles que venen del Tappan Zee Bridge.


* Infraestructura i combois

Image

Totes les travesses de la via són de fusta i la majoria d’estacions tenen 4 vies per facilitar el pas dels trens directes. La línia circula vora el riu Hudson i hi ha trams que fan pensar amb la línia del Maresme. Fins i tot m’ha estranyat veure un tram de via al mateix nivell que el Hudson i a pocs metres (suposo que el Hudson, per la seva amplada, té un cabdal regular al llarg de l’any). La línia no disposa de catenària, però els trens agafen l’electricitat per un rail addicional als rails de la via, tal i com passa al subway.

Image

Vies paral·leles al riu Hudson

Image

Substitució de travesses a Irvignton


* Revisió de bitllets

Image

Protecció del personal de MNR

Es fa a cada comboi i per més d’un interventor. De fet els interventors estan protegits com a autoritat pública per l’Estat de Nova York com a agents de l’autoritat. Destaca que posen un cartronets a sobre cada seient després de revisar els bitllets. Els colors van canviant en funció del revisor que els posa i es foraden d’acord amb el nombre de seients ocupats a cada bloc de seients. En un altre ordre de cosa vull destacar que els títols d’anada i tornada se’ls queden a la tornada, pel que el passatger es queda sense cap mena de justificant d’haver realitzat el viatge (és clar que segur que als EUA no hi ha Assegurança Obligatòria de Viatge, ja que seria ser paternalistes…).


* El famós forat

Segurament a molts us sonarà el mític “Mind the gap” de l’Underground de Londres… Doncs bé a Metro North Railroad (MNR) és “As you leave the train please watch the gap between the train and the platform”. (Ara la pregunta pels “Traductors i Interpretadors” seria si el forat es pot mirar tal i com es fa amb la televisió o amb la pel·lícula!).

Doncs bé, resulta que el MNR fa pedagogia als viatgers en relació al famós forat. Dins i fora dels combois hi ha advertències megafòniques i també senyalització. Això no s’acaba aquí! Resulta que hi ha com un prospecte informatiu del “gap”. Es defineix què és el forat, perquè hi és i de quins tipus hi ha…

Vegeu-ho:

Image

GAP

El millor de tot és que l’espai entre l’andana i el tren no es nota i, a més a més, són de pis baix… Llavors ve quan em pregunto si cal fer tanta publicitat del gap…


* Teleindicadors

Em queixava dels teleindicadors de Renfe Rodalies que porten dos anys posant “Renfe Rodalies”. Doncs bé, els teleindicadors del MNR no van gaire més enllà. Normalment estan amb la data i l’hora posada i, poques vegades, funcionen.

Image
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: El metro de Nova York

Post by metring »

Aquí teniu algunes fotillos del N.Y. Transit Museum, de quan hi vaig ser fa 2 anys:

http://www.flickr.com/photos/29749318@N07/?saved=1
User avatar
Kane_84
N5
N5
Posts: 145
Joined: Sunday 27/06/2010 14:30
Location: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Re: El metro de Nova York

Post by Kane_84 »

He estado viendo un documental de National Geographic sobre la construcción de la nueva serie R163 de Nueva York, son construidos en una planta Alstom en Brasil y estan pensados para una vida de 50 años. Lo que mas me llamó la atención es que el material movil jubilado es arrojado al océano previa descontaminación con tal de crear arrecifes artificiales.

¿Os imaginais un 1000 bajo el mediterraneo?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No un 1000, precisament

Post by Guigui »

Kane_84 wrote:¿Os imaginais un 1000 bajo el mediterraneo?
Per als 3000R, és el millor que podrien fer. Ara mateix.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: El metro de Nova York

Post by metring »

Kane_84 wrote:He estado viendo un documental de National Geographic sobre la construcción de la nueva serie R163 de Nueva York, son construidos en una planta Alstom en Brasil y estan pensados para una vida de 50 años. Lo que mas me llamó la atención es que el material movil jubilado es arrojado al océano previa descontaminación con tal de crear arrecifes artificiales.

¿Os imaginais un 1000 bajo el mediterraneo?
D'això se'n va parlar a un documental que va emetre La Sexta fa uns anys i del que vaig parlar-ne al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=15 ... +nova+york
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: El metro de Nova York

Post by metring »

http://eskup.elpais.com/el_pais

fwd @SandroPozzi: Tras 10 años cerrada, la estación de metro en el World Trade Center de las líneas N y R dirección sur abrirá esta tarde al público. Fue cerrada tras el desplome de las Torres Gemelas el 11-S. La estación de enlace en Fulton Street estará acabada en 2012.
User avatar
Nozomi
N8
N8
Posts: 687
Joined: Thursday 13/08/2009 0:18

Re: El metro de Nova York

Post by Nozomi »

Día lluvioso en la gran manzana:

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: El metro de Nova York

Post by metring »

Nozomi wrote:Día lluvioso en la gran manzana:

...y bajo ella, y después decimos de aquí!!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Malament, aquí i allí

Post by Guigui »

metring wrote:y después decimos de aquí!!
Una cosa no treu l'altra.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Onada de calor

Post by Ferry1ac1 »

Al metro de Nova York i a la xarxa de rodalia hi ha una alerta per si l'onada de calor que s'hi preveu els obliga a baixar el consum d'electricitat.

Podeu trobar la informació completa a: http://mta.info/news/stories/?story=715
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”