JaMiRo! wrote:Hola!
Donat que això és el Fòrum del Transport Català, i no el Fòrum de l'Energia Catalana, dono per acabada les meves intervencions en aquest fil.
Vaja, primer la lia i després s'escaqueja
A veure... el que jo dic és que actualment tenim un accés a l'obtenció de l'energia molt rudimentari, cosa que fa que tinguem problemes per aconseguir-ne tota la que necessitem.
Aquest és el problema, però la solució només és qüestió de temps. Quan? Això ja no ho sabria dir, però espero que no sigui gaire i que, amb sort, la nostra generació ho pugui arribar a veure.
Moltes vegades, sobretot des d'alguns sectors més o menys ecologistes, ens fan creure que això de l'energia és com una ampolla d'aigua: quan te la beus, queda buida i ja no tens més aigua. I això no és així.
Una cosa està clara: l'energia ni es crea ni es destrueix, només es transforma. Per tant, el problema només resideix en com aconseguir-la, com a mínim, en la quantitat en que ens fa falta. I paral·lelament, és clar, no gastar-ne més de la que som capaços de produïr d'una manera sostenible en un moment donat. Són dues cares de la mateixa moneda.
Pel que fa a l'energia nuclear de fisió... com més lluny millor. El problema no el veig tant en els residus, sinó en l'enorme perillositat d'un hipotètic accident. I és que deixem-ho clar d'una vegada: si alguna de les nuclears de Catalunya petés, TOTA CATALUNYA seria inhabitable durant moltes generacions. I per cert, que em consta que fa uns anys, arran del famós incendi del 19 d'octubre de 1989 a Vandellós I, va anar de molt poc que no passés un desastre dels grossos ja que van estar a punt de quedar tots els sistemes de refrigeració desactivats. Fins el dia abans, tot era totalment segur, però a l'hora de la veritat hi va haver una sèrie de fallades i errors humans que van fer que freguessim la ratlla del cataclisme.
Ens hi volem arriscar? Jo no, gràcies.