Me'n vaig a Bilbo!

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
Trenscat
N10
N10

Me'n vaig a Bilbo!

Post by Trenscat »

Aquest pont de l'1 de maig marxo de viatge amb la xicota a Bilbo. Evidentment no es tracta d'un viatge ferroviari però alguna cosa segur que cau. M'agradaria que em diguessiu coses ferroviàries que no em puc perdre sota cap concepte a Bilbo. Tenim previst anar un dia a Donostia en Euskotren des de Bilbo i evidentment agafar el metro i el tramvia, a més de potser FEVE. A més, possiblement agafarem el funicular d'Artxanda (a Bilbo) i el d'Igeldo (a Donostia).

Tinc alguns dubtes: a renfe el tema fotos ja sabem com està. A Euskotren i metrobilbao tinc entès que és lliure, oi? És que de metrobilbao no ho tinc clar perquè a la web diu que no es poden fer fotos ni vídeos sense autorització. I a FEVE crec que es necessita autorització però que si fas fotos potser tampoc t'acosen com a renfe.

En fi, ja em direu a veure què puc anar a visitar. Ah! I també s'accepten propostes turístiques "estàndard" :)
aarongilp
N10
N10

Post by aarongilp »

Quan vaig voltar per zona feve duia la "sábana", que és el permis de fotografíes, a mode de foli. No me'l van demanar cap cop. A MetroBilbao també dúiem permís, però per anar a fer fotos ens vam acostar al cap d'estació a dir-li i ensenyar-li i cap problema. Com que a MetroBilbao tens molts llocs descoberts pots provar de fer fotos a l'aire lliure durant el trajecte. Una bona zona és entre Getxo i Plentzia, molt maco tot allò.

Apart, jo intentaria no perdre'm una visita a Bermeo (amb ET) ni a Orduña (Renfe C3). Són dos dels llocs que vaig veure i em van agradar molt. També pots anar a Balmaseda amb una 3600 i/o un Apolo...D'altra banda, també és molt recomanable d'agafar el BPT, des de Abando fins a Santurzi o San Julián de Muskiz...Sentiràs el que és "baixar al tren" enlloc de "pujar al tren", sobretot si l'agafes a Olaveaga :D
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
JaMiRo!
N10
N10

Gaudir

Post by JaMiRo! »

Gaudeix del viatge, Bernat! ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
aim
N9
N9

Post by aim »

No se si va ser a tranvia.org que vaig llegir que ja no calia cap permís per fer fotografies al metro de Bilbao.

Bon viatge. (jo em tindré que quedar a casa ja que a la uni no ens donen festa i per tant de pont res de res).
orique
N9
N9

Post by orique »

Hola Bernat!

Fa poc jo també vaig estar per Euskadi. A Bilbao podeu fer servir el bitllet d'un dia o bé (com vaig fer jo) comprar un Creditrans, que no és més que una targeta multiviatge que cal anar recarregant, com la dels mòbils. El que té de bo la creditrans és que serveix per a gairebé tots els transports, fins i tot per al Pont Penjat de Portugalete (que heu d'anar a veure) i pels ascensors :o del pont que creua la ria per sobre del Guggenheim (ho sento, no recordo el nom)

Si aneu en avió a Bilbao hi ha un servei de BizkaiBus des de l'Aeroport fins a la terminal d'autobusos, cada mitja hora. El bitllet senzill val 1,20 € (són dues zones). Si aneu en tren o en cotxe, no us caldrà :D .

Més enllà de l'Euskalduna encara es poden veure restes de l'antic tram del BPT. Val la pena també veure el famós vitrall de l'estació d'Abando. Si teniu sort podreu veure el Transcantábrico a l'estació de Concordia, al costat d'Abando.

Per agafar el funicular d'Artxanda cal anar fins al Zubizuri (Pasarel·la sobre la ria dissenyada pel Calatrava). Si no ho trobeu pregunteu per la Plaça del Funicular.

Per altra banda, si no teniu lloc on dormir, jo em vaig allotjar a la pensió San Mamés (al costat del camp de futbol i de la terminal d'autobusos) amb una relació qualitat/preu força bona. Inclús hi ha un PC d'accés lliure per connectar-se al FTC ;).

Si aneu a Donostia via Euskotren (com un servidor) podreu veure les obres de soterrament de Durango, i just abans d'arribar a Zumaia veureu la via abandonada del Ferrocarril de l'Urola. Si podeu i coincidiu amb un dia en què circula el tren de vapor, podeu baixar a Azpeitia amb l'autobús d'Euskotren que surt de la mateixa estació de Zumaia.

A Donostia, per anar al Igeldoko Funikularra :P caldrà que us arribeu a la platja i allí busqueu una parada del bus 16, que us deixarà, després de donar una bona volta per un barri residencial, a la mateixa plaça del funicular. A la tornada heu de vigilar d'agafar l'autobús correcte, doncs la plaça és un cul de sac i els autobusos d'ambdós sentits s'aturen a la mateixa parada.

Si podeu, arribeu-vos al Bidasoa, allí veureu les grans estacions d'Irun i d'Hendaia.

I per acabar, uns enllaços:

http://www.dbus.es Autobusos de Donostia
http://www.metrobilbao.net Metro Bilbao
http://www.sanmames.net La pensió que us dic...
http://www.puente-colgante.com Pont Penjat de Biscaia
entfe001
N10
N10

Post by entfe001 »

Juanjo Olaizola va penjar fa temps a es.rec.trenes la derogació de la prohibició de presa de fotografies a MetroBilbao. Intentaré buscar-te-la, però en principi no hauries de tenir cap problema.

Pel que fa a visita cultural, no pots deixar d'anar a veure l'arbre de Gernika. Si bé no és el que sobrevisqué al bombardeig (morí fa poc), és un símbol que, al meu parer, bé es mereix una visita.
Trenscat
N10
N10

Post by Trenscat »

Gràcies a tots per les vostres respostes. Una pregunta Aaron, el permís de FEVE com el vas aconseguir? Te l'envien directament per e-mail o per correu ordinari? Ho dic perquè marxo divendres a la tarda (en avió) i clar, possiblement ja no hi sigui a temps.
ABB_Traccion
N7
N7

Post by ABB_Traccion »

El permís de FEVE te l' envien per correu... però triguen emm... bastant tirant a massa (al menys amb el meu cas) Jo el vaig demanar per gener i fins a finals de febrer no em va arribar a casa... :?

Salutacions!
metring
Administrador

Post by metring »

El que passa és que de Bilbao a Donostia, triga molt amb l'Euskotren, és més ràpid amb autocar.
Santfeliuenc
N10
N10

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Dependiendo de qué avión cojas igual hasta nos vemos en El Prat y en el mismo avión, jejejejeje.

Salgo el 27 para Loiu y vuelvo el 1 al Prat.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
aarongilp
N10
N10

Post by aarongilp »

Trenscat wrote:Gràcies a tots per les vostres respostes. Una pregunta Aaron, el permís de FEVE com el vas aconseguir? Te l'envien directament per e-mail o per correu ordinari? Ho dic perquè marxo divendres a la tarda (en avió) i clar, possiblement ja no hi sigui a temps.
Com diu en David, se t'envia per correu, però bé, les gestions no les vaig fer jo, sino un amic, i no sé el que li va tardar. Quan es va derogar la prohibició a MetroBilbao? Jo vaig anar-hi a l'agost de 2005 i encara tinc la còpia del permís conforme es necessitava. De totes formes, en quant a FEVE, ja et dic. No ens el van demanar enlloc, tot i que vam fer moltes fotos a FEVE (tant a Concordia, a Santander, a Oviedo i al Ferrol, així com en una població intermitja entre Bilbao i Santander anomenada "Marrón" xD
Image

entfe001
N10
N10

Post by entfe001 »

He trobat el fil a Google Groups. La derogació de la prohibició a MetroBilbao data del 7 de febrer de 2006.
aarongilp
N10
N10

Post by aarongilp »

entfe001 wrote:He trobat el fil a Google Groups. La derogació de la prohibició a MetroBilbao data del 7 de febrer de 2006.
Així, amb raó duia jo permís...doncs res, celebro que ja no sigui necessari i quasi serà per enmarcar :D
Image

swansea
N2
N2

Post by swansea »

Val la pena visitar el funicular de Larreineta. és un funicular amb una història molt curiosa. La caixa era, i és, movible i pot transportar vehicles sobre el bastidor. Allà hi ha plafons amb la història del funicular. A més allà d'alt hi ha una vista molt guapa de la ria de bilbao.
entfe001
N10
N10

Post by entfe001 »

entfe001 wrote:Pel que fa a visita cultural, no pots deixar d'anar a veure l'arbre de Gernika. Si bé no és el que sobrevisqué al bombardeig (morí fa poc), és un símbol que, al meu parer, bé es mereix una visita.
Precisament avui ha fet 70 anys del fatídic bombardeig.
Santfeliuenc
N10
N10

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Llevo desde el 27 por la tarde-noche aquí en la zona de Bilbao y aún no he visto a Bernat, ¿dónde se debe haber metido? con lo pequeñito que es esto ya debería habérmelo cruzado unas dos o tres veces...

:boig3

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
orique
N9
N9

Re: Re

Post by orique »

Santfeliuenc wrote:Hola,

Llevo desde el 27 por la tarde-noche aquí en la zona de Bilbao y aún no he visto a Bernat, ¿dónde se debe haber metido? con lo pequeñito que es esto ya debería habérmelo cruzado unas dos o tres veces...

:boig3

Saludos,
Sergio
xD
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”