EUKibo wrote:Potser es que Renfe (per variar) volia cobrar zones de mes i per aixo aquest mapa tant raro a Martorell, Martorell-Central per R4 R5 i R6 et cobren 2 zones i per la R7 et cobren 3.
Ja que hi som posats: Rubí - Martorell són dues zones amb bitllets de Renfe i tres amb títols integrats de l'ATM.
EUKibo wrote:Potser es que Renfe (per variar) volia cobrar zones de mes i per aixo aquest mapa tant raro a Martorell, Martorell-Central per R4 R5 i R6 et cobren 2 zones i per la R7 et cobren 3.
Ja que hi som posats: Rubí - Martorell són dues zones amb bitllets de Renfe i tres amb títols integrats de l'ATM.
La relació concreta Rubí-Martorell en un mes no deu ni tenir tants passatgers com la relació Barcelona-Aeroport en només un parell de dies.
Esque no hi ha mes, Renfe sempre cobra zones de mes, per cobrar zones de mes en els trajectes mes utilitzats és obvi que ha d'ajustar i algunes relacions concretes que potser tenen una demanda de 100 passatgers al dia que els hi cobren una zona menys estan estafant a desenes de milers que els hi cobren d'1 a 3 zones de més i els hi impedeixen accedir al sistema integrat.
EUKibo wrote:
Esque no hi ha mes, Renfe sempre cobra zones de mes, per cobrar zones de mes en els trajectes mes utilitzats és obvi que ha d'ajustar i algunes relacions concretes que potser tenen una demanda de 100 passatgers al dia que els hi cobren una zona menys estan estafant a desenes de milers que els hi cobren d'1 a 3 zones de més i els hi impedeixen accedir al sistema integrat.
Al contrari, fillet meu. Renfe ha permès als usuaris dels títols de l'ATM que viatgin a l'aeroport a molt bon preu, tenint en compte que l'únic transport ferroviari que hi ha hagut mai a aquesta instal.lació costava 4 zones.
-------------------------
Editat per administrador per contingut inadequat
-------------------------
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
I els guiris quina culpa tenen de que al demanar bitllet senzill els hi cobrin zona 4? O una persona que un dia (si sempre va en cotxe) que per necessitat ha d'agafar un dia el TP per anar a l'aeroport li han de cobrar 3 zones de mes i ja ni dir les deficiencies de puntualitat, sanitaries, de comoditat, capacitat, rapidesa, informacio, climatitzacio, correspondencia de la R10...
Que la gent no ho sap aixo! La gent veu un mapa de zones i no sap que hi ha un altre! Aixo nomes passa a Renfe, no hi ha cap mes explicacio, estafen, s'aprofiten de la gent que no la te per la ma i sap que te l'has de l'has de vigilar a tota hora perque tot ho fan alreves, una d'aquestes zones la dualitat de planols, la tarificacio baixa on les relacions "comunes" (defineixo no comunes Rubí-Martorell, Vallcarca/coneguda als planols com */-Sant Vicenç de Castellet o El Vendrell-Cunit) et cobren zones de menys i a mes donen facilitats de corresponencia amb altres operadors amb tots els beneficis per la movilitat de Barcelona. I despres el mapa ganes d'anar contra el mon de Renfe on et cobren mes zones per Mataro-Barcelona, Aeroport-Badalona, Castelldefels-Hospitalet i un inmens etcetera etcetera.
La zonificació ATM fa aigües per relacions no radials, com ara la C7.
Un cas curios que m'explica un amic.
UAB 2b - Santa Perpetua 2c
Aproximadament un 10 km per l'Autopista AP-7. Si no hi ha trafic 15 minuts.
Renfe via Montcada 3 zones: 2C , 1 , 2B. Afegit que es Renfe qui m'obliga a fer la volta per Montcada quan existeix una linia ferroviaria directa en servei que em comunica directament. Si estigues en servei seria 1 zona, al ser estacions colaterals.
Sta Perpetua -> UAB Sagales + FGV via Sabadell 2 zones. Es necesari 2 validacio de una T-10 de 1 zona o 1 validació de una T-10 de 2 zones.
UAB -> Sta Perpetua FGC + Sagales via Sabadell1 zona. Es marca una tarjeta de 1 zona al entrar a FGC a l'UAB. A Sabadell es transborda a la Sagales linia Sabadell- Sant Fost. La validadora de Sagales ho interpreta com un transbord.
¿En que quedem? Quantes zones ATM val anar de Santa Perpetua a la UAB?
ATM s'hauria revisar la tarifació per trajectes no radials. No pot ser que un trajecte de fins 10km en cobrin 2 i 3 zones.
Si.. es el problema de la tarificacio per zones, pero cal ser conscient que els trajectes orbitals a la Generalitat-Ajuntaments els hi costa molt mes de finançar que no els trajectes radials, també per això no s'ho miraran gaire de rebaixar-ho, bé es cert que algun cas pot arribar a ser una mica surreal com el que poses de Staperp-UAB, pero aquest cas el problema es de les companyies tambe que fan volta atravessant mes zones de les que cal, en tot cas, (aixo no ho expliquen gaire be) si la teva zona d'origen i de desti estan contigues haurien de cobrar dues zones, es problema de l'operador que et fa fer volta!
En tot cas jo com a Badaloní també he patit i disfrutat de la integració tarifària, per anar a Masnou des de Badalona em cobren 2 zones estant al costat i en canvi per anar a Castelldefels només em cobren 1 zona! Com que per tot el morro als del Baix Llobregat els hi van donar la corona 1 i als del mareme no es el que hi ha... De vegades surto guanyant i de vegades perdent, pero en tot cas jo seria partidari de potser rebaixar les zones 2 i 3 ja que tenen demanda forta (Mataró, Granollers, Sabadell, Terrassa, Martorell, Vilafranca, Vilanova) i són prou rentables i ara que estan posant Civia amb tot el que s'estalvien d'energia podien rebaixar preus.
EUKibo wrote:Com que per tot el morro als del Baix Llobregat els hi van donar la corona 1 i als del mareme no es el que hi ha...
La zona 1 es va fer coincidir amb els 18 municipis pertanyents a l'EMT. Així q per tot el morro res de res, ja q recordo q als municipis de l'EMT tant els seus habitants com les empreses paguen anualment un impost sobre el transport públic, cosa q no es fa a la resta de la RMB.
EUKibo wrote:Com que per tot el morro als del Baix Llobregat els hi van donar la corona 1 i als del mareme no es el que hi ha...
No sabia jo que Tiana i Montgat no fossin del Maresme... o que municipis del Baix Llobregat com Abrera o Sant Esteve Sesrovires fossin de la corona 1...
davida wrote:Sta Perpetua -> UAB Sagales + FGV via Sabadell 2 zones. Es necesari 2 validacio de una T-10 de 1 zona o 1 validació de una T-10 de 2 zones.
UAB -> Sta Perpetua FGC + Sagales via Sabadell1 zona. Es marca una tarjeta de 1 zona al entrar a FGC a l'UAB. A Sabadell es transborda a la Sagales linia Sabadell- Sant Fost. La validadora de Sagales ho interpreta com un transbord.
¿En que quedem? Quantes zones ATM val anar de Santa Perpetua a la UAB?
ATM s'hauria revisar la tarifació per trajectes no radials. No pot ser que un trajecte de fins 10km en cobrin 2 i 3 zones.
Això també passa quan vaig de Castellar a la resta del Vallès. Al trajecte d'anada em marca dos cops la T-10 de 1 zona: la primera a Castellar i la segona a Sabadell prengui el que prengui. En canvi, a la tornada marco la T-10 al transport que sigui al Vallès, i al fer transbord a la Vallesana m'interpreta com a transbord ja que hi ha una parada a Sabadell autoritzada a descarregar viatjers al no arribar el bus urbà de Sabadell i puc tornar amb una T-10 de 1 zona.
EUKibo wrote:Si.. es el problema de la tarificacio per zones, pero cal ser conscient que els trajectes orbitals a la Generalitat-Ajuntaments els hi costa molt mes de finançar que no els trajectes radials,
A part que no és cert, més que res perquè tot es fa amb autobús (i RENFE la C7) no veig el motiu enlloc per el que paguem més per un servei molt més penós per el simple fet de que la línia no va a Barcelona.
EUKibo wrote:Com que per tot el morro als del Baix Llobregat els hi van donar la corona 1 i als del mareme no es el que hi ha...
La zona 1 es va fer coincidir amb els 18 municipis pertanyents a l'EMT. Així q per tot el morro res de res, ja q recordo q als municipis de l'EMT tant els seus habitants com les empreses paguen anualment un impost sobre el transport públic, cosa q no es fa a la resta de la RMB.
A mi el que em sembla ilògic és que Castelldefels pagui la meitat per anar a Barcelona que una persona que vingui de Sant Climent de Llobregat tot i estar aquesta població més a prop de Barcelona, o que una que visqui a Cerdanyola tot i havent-hi la meitat de distància de Cerdanyola a Barcelona.
La zonificació s'ha d'establir per distància per abolir aquest tipus de favoritisme descarat sense explicació. A part que la EMT hauria de desaparèixer en favor de la ATM.
Last edited by UT596001 on Thursday 26/04/2007 15:39, edited 1 time in total.
EUKibo wrote:Com que per tot el morro als del Baix Llobregat els hi van donar la corona 1 i als del mareme no es el que hi ha...
La zona 1 es va fer coincidir amb els 18 municipis pertanyents a l'EMT. Així q per tot el morro res de res, ja q recordo q als municipis de l'EMT tant els seus habitants com les empreses paguen anualment un impost sobre el transport públic, cosa q no es fa a la resta de la RMB.
A mi el que em sembla ilògic és que Castelldefels pagui la meitat per anar a Barcelona que una persona que vingui de Sant Climent de Llobregat tot i estar aquesta població més a prop de Barcelona, o que una que visqui a Cerdanyola tot i havent-hi la meitat de distància de Cerdanyola a Barcelona.
La zonificació s'ha d'establir per distància per abolir aquest tipus de favoritisme descarat sense explicació. A part que la EMT hauria de desaparèixer en favor de la ATM.
Pero Sant Climent entraría dentro de Zona 1 o no? Porque el único medio de transporte que llega allí es la L88, y desde Viladecans, vas con un 1ª Zona...
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
França451 wrote:Pero Sant Climent entraría dentro de Zona 1 o no? Porque el único medio de transporte que llega allí es la L88, y desde Viladecans, vas con un 1ª Zona...
Sant Climent de Llobregat està a la zona 2A. Des de Viladecans en teoria es permet anar amb una T-10 / T-50/30 / T-70/30 / T-FM/FN 70/90 de 1 zona ja que excepcionalment entre dos municipis contigus de zones limítrofs es permet fer servir aquests títols de una zona sempre i quan no es faci transbord. Suposo que el mateix passaria des de Sant Boi si hi hagués autobús des d'allà.
És a dir, que si es fa un Gavà-Sant Climent, cal emprar una tarjeta de dues zones.