Hola, sabéis que diferencia hay para que tusgsal llame a una línea interubana del Besós (BXY), o urbana (BDX - 80X)?
En un principio pensaba que las BD eran las que solamente pasaban por Badalona, y creo que siempre había sido así hasta ahora. Pero con la creación de la BD7 me ha trastocado todos los papeles. Además la BD1 debería llamarse BXY, ya que por ejemplo, es igual que la B17.
Las 80Y almenos terminan y empiezan en santa coloma.
Numeración TUSGSAL
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Això no és més que una altra evidència de que la numeració actual de les línies d'autobús és un batibull sense solta ni volta. Quant tardaran les companyies en entendre que cal posar-se d'una punyetera vegada d'acord per unificar numeracions i estar-se de donar la nota inútilment?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Tusgsal i molts operador consideren com linies urbanes aquelles que comuniquen el municipi amb algun transport fora el seu terme municipal.
La BD1 fa com linia urbana amb la conexió amb el metro i la BD7 amb la conexió amb el Tram.
Si mireu altres companyies de catalunya pasa el mateix. Aquí uns exemple:
- Urbà Sta.Eulalia de Ronçana (Sagalés): Línia urbana amb conexió amb Rodalies Renfe Granollers-Canovelles
- Urbà Lliçà d'Amunt (TLA-Sagalés): Linia urbana amb conexió amb Rodalies Renfe Granollers-Centre i estació d'autobusos.
- Urbà LA Roca de V. (Sagalés): Linia urbana amb conexió amb Rodalies Renfe Granollers-Centre i estació d'autobusos.
- Urbà Vallromanes-Vilanova V. (Sagalés): Linia urbana amb conexió amb Rodalies Renfe Granollers-Centre i estació d'autobusos.
Les altres linies de Tusgsal que tenen una vocació d'interurbana són numerades com B**.
La BD1 fa com linia urbana amb la conexió amb el metro i la BD7 amb la conexió amb el Tram.
Si mireu altres companyies de catalunya pasa el mateix. Aquí uns exemple:
- Urbà Sta.Eulalia de Ronçana (Sagalés): Línia urbana amb conexió amb Rodalies Renfe Granollers-Canovelles
- Urbà Lliçà d'Amunt (TLA-Sagalés): Linia urbana amb conexió amb Rodalies Renfe Granollers-Centre i estació d'autobusos.
- Urbà LA Roca de V. (Sagalés): Linia urbana amb conexió amb Rodalies Renfe Granollers-Centre i estació d'autobusos.
- Urbà Vallromanes-Vilanova V. (Sagalés): Linia urbana amb conexió amb Rodalies Renfe Granollers-Centre i estació d'autobusos.
Les altres linies de Tusgsal que tenen una vocació d'interurbana són numerades com B**.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
La BD1 hasta hace poco no salia de Badalona, ahora hace un dia que se ha alargado dos calles y da servicio a metro Fondo, pero es eso, la gente que lo coje en Fondo es de Badalona o se dirige a Badalona, solo conecta a Badalona que es una ciudad sin metro con esta infrastructura ferroviaria que los badaloneses han de ir a buscar a municipios como Santa Coloma.gainer wrote:Sigo viendo el mismo recorrido a la B17 que a la BD1...
Tambien el hecho que se llame B17 es que es el "clon" de la B27, un bus que hace un trayecto muy aproximado a la futura extension de la L1 de Fondo a Badalona Centre. El problema que tenia la B27 es que todo y pasar cada 10min la saturacion era tan y tan extrema en el tramo metro Fondo donde se podian llenar autobuses enteros con el chorro de gente que salia del metro y queria continuar a Badalona y hasta la futura estacion de Lloreda|Sant Crist sobretodo y hasta Badalona Centre que se hizo el refuerzo central con la nueva linia B17, le pusieron ese nombre porque se parecia al de la B27 (También estan la B30 y B31 por ejemplo) Y porque pasaba por dos municipios, y a la BD1 no le van a cambiar el nombre ahora... Bien es cierto que le podrian llamar B01, en todo caso la D y el 0 se ven de lejos igual XDDDD
Y el BD7 el recorrido que hace es por Badalona, hasta las centrales termicas es terreno de Badalona, solo hace una pequeña incursion al TRAM-RENFE.
Lo que veo "extraño" que a los buses de Santa Coloma no pongan SC1 o SC2 sino que les llaman a partir de 800...
Para mi podrian llamarlos todos del B01 al B99, que del BD1 al BD7 pasasen de B01 a B07, los 800 y siguientes a B50 y siguientes por ejemplo y tambien el TM a B90 o cualquier otro numero.
El Passeig de Gràcia com àrbrit i Centre.
Haurien de ser tots els de la zona Besòs amb la "B" i tots els de la zona llobregat amb la "L" o"LL". El límit per diferenciar si es d'una zona o un altre, el Passeig de Gràcia. Els de TMB amb números només com fins ara.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Jo, per la meva part, segueixo igual: ni B, ni L, ni romanços. És un sol continu urbà, oi? Doncs per què complicar-se la vida? No aporta cap mena d'informació addiconal perquè, a més, el Llobregat i el Besòs no deixen de ser una referència vaga, aplicada a una zona força vasta i encara més poblada.
O és que si travesso el Besòs desencadenaré una guerra civil, com Juli Cèsar quan va creuar el Rubicó?
O és que si travesso el Besòs desencadenaré una guerra civil, com Juli Cèsar quan va creuar el Rubicó?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Per això que el més convenient seria fer una única xarxa d'Autubusos per tota l'àrea metropolitana que funcionés les 24 hores. Sense fer distinció entre nit bus, tmb i el resta. Una numenclatura única de lletres i numeros. Els numeros anirien de sentit llobregat fins Besòs i les lletres de sentit sud fins a nord.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Totalment d'acord en crear una nomenclatura única, però per què imposar limitacions artificials amb nombres per línies paral·leles al litoral i lletres per les perpendiculars? Què faríem amb aquelles que passin per la Diagonal, Ctra. de Collblanc-Sants-Creu Coberta-Paral·lel, Meridiana, etc.? O les que, per qüestions del traçat, vagin ara perpendiculars, ara paral·leles, com el 22?
Amb nombres a seques n'hi ha prou! I, a més, cal urgentment una unificació, com a mínim, a nivell ATM.
Amb nombres a seques n'hi ha prou! I, a més, cal urgentment una unificació, com a mínim, a nivell ATM.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Quan em referia a les lletres i números ho deia pensant en crear línies que vagin totalment rectes, per eixemple la línia "1" seria al llarg de tota la gran via passant per hospitalet, st.adrià, etc i la lletra "E" faria tot el passeig de gràcia. De totes maneres posar tot numeros també està bé, però fent una xarxa més recta. Per exemple una linia "C" que vagi per tot el carrer bac de roda i al acabar el carrer continui amb el següent carrer recte vertical. Son eixemples
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!