Plans futurs de soterrament

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Post Reply
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Plans futurs de soterrament

Post by Guigui »

Obro un fil pensat per aplegar-hi tots els projectes de soterrament, tant els més ferms com els més vagues, que van sorgint per Catalunya. En aquest sentit, començo amb el que alguns pretenen realitzar a Sitges, segons informa l'Avui:

--------------------------------------------------------------------------------------

Sitges estudia com soterrar la línia de tren

Bernat Deltell

Estudiar quina és la millor solució per a la integració del ferrocarril al seu pas per Sitges és l'objectiu del protocol acordat entre Ajuntament, Generalitat i ministeri de Foment. Amb aquest protocol es vol estudiar la viabilitat d'un projecte que solucioni definitivament l'actual traçat del ferrocarril, que parteix en dues meitats el municipi "i suposa una ferida al territori", segons el conseller Joaquim Nadal.

L'alcalde, Jordi Baijet, va recordar que l'equip de govern ja va encarregar un estudi a Barcelona Regional en el qual es proposava el soterrament de la via del tren com una de les solucions possibles a l'hora d'integrar el ferrocarril en un centre urbà. Això significaria soterrar en un radi de tres quilòmetres l'actual traçat del ferrocarril, concretament l'àrea situada entre Terramar i el port d'Aiguadolç. Aquesta obra representaria recuperar 44.000 m2 de territori i, "per tant, suposaria una millora de l'entorn", segons Baijet.

Amb tot, aquest nou protocol, finançat completament pel ministeri, estudiarà les diverses alternatives en un termini d'un any. A partir de llavors ja s'entrarà en un procés d'estudis i tràmits "i, per l'experiència d'altres municipis, les obres s'iniciarien en deu anys", reconeix Baijet.

--------------------------------------------------------------------------------------

Salten a la vista formulacions com "la millor solució per a la integració del ferrocarril al seu pas per Sitges", paradigmàtica per la ràbia soterradora que impera al nostre país. Com si, en matèria de TP, no hi hagués res més important a cardar!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

El ferrocarril arribà a Sitges fa centenars d'anys i fins ara no sel's hi ha encès la bombeta de que "parteix el poble en dos".
I això que el ferrocarril passa per sobre del nivell de les cases, és a dir, hi ha diversos ponts que l'eleven, i no hi ha cap pas a nivell.
Hi haurà alguna relació amb les noves urbanitzacions construïdes paral.leles a la via en direcció a Vilanova i la Geltrú ?
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Sí els molestes el ferrocarril,que se'n vaguin a un altre lloc.
A mès això de que parteix Sitges en 2 no m'ho crec,parteix la zona Marítima amb la zona urbana,i punt!!!!!!!!!
N'estic ben farts de demanar soterraments per tot arreu,te'n vas a altres llocs d'Europa i tot el ferrocarril per superfície inclùs a grans ciutats de milions habitants i ningú diu res i aquí per un poble de 15.000(Sitges en té mès,referint-me a Pallejà)ja els molesta.Peró que és això?
A mès no n'hi ha cap pas a nivell a tot Sitges,almenys de fer el burro soterrant que facin mès passos superiors,o que facin una espècie d'aqueducte com el de Girona o el que volen fer a Cornellà sí el problema és que estan mal comunicats entre les dues bandes,i a sota de l'aqueducte és crea aparcaments,parcs,etc...Peró Soterrar NO!!!!!!!!!!!
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,
Pere wrote:El ferrocarril arribà a Sitges fa centenars d'anys i fins ara no sel's hi ha encès la bombeta de que "parteix el poble en dos"...
Andá, ¿si? ¿y cuantos "centenares de años" hace que el tren pasa por Sitges?

:atac

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

125 anys, em sembla :D :D

Aviam, Sitges té 23.000 habitants i d'aquí 20 anys les previsions són de 40.000.

La veritat és que el tren passa pel bell mig del poble, això no es pot pas negar, a les poblacions del Maresme si que és veritat, ja que en una banda hi ha el poble i a l'altra el mar, però a Sitges la via passa entre el nucli històric de finals segle XIX i el creixement posterior de caire urbà, no sé com dir-ho, perquè tant a la costa en direcció sud (Terramar) i en direcció nord (Aiguadolç) el que hi ha son urbanitzacions, mentre que el barri del Poble Sec i tot el que etan construint ara està més enllà de la via és o serà igual de dens en edificis que el centre històric.

Actualment al centre del poble hi ha dos passos inferiors per a vehicles i cotxes (bé, estan a nivell del carrer perquè en certs trams la via va més elevada), mentre que també hi ha dos més només per a vianants, un, que també te rampes i ascensors, i un altre que és a la vegada el pas inferior entre andanes de l'estació d RENFE, amb màquines validadores, i per tant els veïns disposen d'un passi especial per poder passar (i per tant colar-se :) :) ).

No és el meu cas, jo visc al centre històric, a 5 minuts caminant de l'estació i per tnt no disposo d'aquest passi (només el tenen els dels barris de l'altra banda).

Potser sí que és un pel massa exagerat el soterrament, però a part de per l'evident especulació que porta això (St. Andreu de la Barca?), crec que tambés ervirà per igualar una mica les dues bandes del poble, ja que tradicionalment s'ha associat als qui viuen a l'altra banda amb un nivell adquisitiu inferior, ja que els pisos són més barats i per tant són els barris que han acollit més immigrants al llarg dels anys.

Ah,i per acabar dir que, com no, el nostre estimat* alcalde comença a parlar del soterrament setmanes abans de les eleccions. Curiós, no? Sobretot més recordant que fa 4 anys dein el mateix que ara i no han fet res.

* Que consti que el coneixo personalment, de fet era el director fins fa 4 anys de la escola on jo anava.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Veig fotos de Paris a un altre post i alè al bell mig de Paris ferrocarril a la superfície i al voltant ple de pisos,i ningú és queixa.
En canvi aquí tothom és queixa,fins i tot a pobles petits de menys de 15.000 habitants com Montmelò o Pallejà quan van demanar soterrar.
A la resta d'Europa ningú és queixa,jo això no acabaré d'entendre-ho.
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

I a algun lloc es queixen de les autopistes?
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

A Sitges la C32 passa bastant allunyada dels habitatges, i a l'única urbanització que hi ha a prop van possar barreres en forma d'arbre :D perquè els veïns es van queixar.

A Castelldefels també e van queixar i també hi ha barrerres contra el so, i a Almeda el mateix...

A Barcelona es va soterrar el primer cinturó (ronda del mig), que era una veritable autopista urbana, i al tram de Mitre es poden veue moltíssimes pancartes contra el soroll dels cotxes.

Sí que hi ha gent que es quexa de les autopistes :!:
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

Doncs jo he vist un munt de cartells tipus: "NO vies del TREN", o "Volem dormir, però els trens no ens deixen" i en contra de les autopistes/carreteres n'hauré vist molt poques, crec que per la N-II i poc més.
Cal a dir que estic en contra dels soterraments inútils.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Re

Post by Pere »

Santfeliuenc wrote: Hola,
Pere wrote:El ferrocarril arribà a Sitges fa centenars d'anys i fins ara no sel's hi ha encès la bombeta de que "parteix el poble en dos"...
Andá, ¿si? ¿y cuantos "centenares de años" hace que el tren pasa por Sitges?

:atac

Saludos,
Sergio
Me he pasado unos cuantos pueblos diciendo centenares, pero a los 100 llega :D
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Re

Post by mikado »

Pere wrote:
Santfeliuenc wrote: Hola,
Pere wrote:El ferrocarril arribà a Sitges fa centenars d'anys i fins ara no sel's hi ha encès la bombeta de que "parteix el poble en dos"...
Andá, ¿si? ¿y cuantos "centenares de años" hace que el tren pasa por Sitges?

:atac

Saludos,
Sergio
Me he pasado unos cuantos pueblos diciendo centenares, pero a los 100 llega :D
El 29 de diciembre de 1881 y gracias al impulso de Francesc Gumà i Ferran llegó a Vilanova i la Geltrú el ferrocarril, así que si suponemos q a Sitges fue el mismo añ0, hace 126 años.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

U-Bahn wrote:I a algun lloc es queixen de les autopistes?
Passa per Montcada i Reixac en tren i perdràs el compte de les pancartes que demanen "Soterrament total ARA" (sempre l'ara, ja i hic et nunc). Passa-hi pels carrers a tocar del pont quilomètric de la C-33 i compara...

Hi ha gent tan estúpida que em venen ganes de ventar-los una bufa quan rondinen. >:(
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

La crisi arribarà als soterraments?

Post by Guigui »

Ara que ha baixat radicalment la cotització del totxo, tots els plans de soterrament quedaran en paper mullat? Serà interessant fer-ne un seguiment, perquè podria donar-nos una bona explicació d'aquesta dèria.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Re: Plans futurs de soterrament

Post by JaMiRo! »

Jo tinc els Ferrocarrils de la Generalitat ben a prop (fins i tot els puc veure des del dormitori, des del despatx i des del menjador) i cap queixa respecte del soroll. Molesten més els pocs cotxes que passen per davant de ca meva.

I, deixant de banda, el plaer de veure potassers passant... :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Post by 593Dromedario »

Val a dir que, a la meva zona, on a partir de dissabte començaran a fons amb les obres de l'AVE, fa temps es deia que "serviria per unir barris" de l'una i l'altra banda, quan entre Sant Andreu-Sagrera i La Verneda hi ha molt parc i descampat a més de via, i el TF; és a dir, una altra fal·làcia, ja que el que separa les zones no només són les vies. Veurem com queda.
wertymetrotren
N5
N5
Posts: 106
Joined: Tuesday 11/11/2008 16:49

Re: Plans futurs de soterrament

Post by wertymetrotren »

ha mataro faran una estacio subterranea
wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments
User avatar
solde13
N5
N5
Posts: 96
Joined: Friday 02/01/2009 12:39
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Location: Montmeló
Contact:

Re:

Post by solde13 »

Mako448 wrote:Veig fotos de Paris a un altre post i alè al bell mig de Paris ferrocarril a la superfície i al voltant ple de pisos,i ningú és queixa.
En canvi aquí tothom és queixa,fins i tot a pobles petits de menys de 15.000 habitants com Montmelò o Pallejà quan van demanar soterrar.
A la resta d'Europa ningú és queixa,jo això no acabaré d'entendre-ho.
Un dia prodries venir a montmeló, el tren parteix el poble completament en dos.


Si les coses es fesin bé, no caldria gastar tants calers en soterraments, perquè a montmeló si no fos la alta velocitat, segurament no haguessin soterrat les vies.


Per cert, per culpa de les obres es tarda mes de 15 minuts de passar d'un cantó a l'altre del poble, que abans amb el pont es tardaven 5 segons, durant un temps van obrir un pas alternatiu però ara l'han tancat per les obres. I a peu han tancat el pas per sota les vies a l'estació i han instalat una pasarel·la que també deu n'hi do el tros de volta que fas.




Salutacions :ok
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

A Mataró, molt verd

Post by Guigui »

wertymetrotren wrote:ha mataro faran una estacio subterranea
Però no vol dir que soterrin el que hi ha. Concretament, hi ha un pla incipient fer passar el traçat per l'interior, cosa que a Mataró significaria que haurien de fer una estació nova que, donada la manca d'espai en superfície, per força seria subterrània. A més, el desplaçament del traçat de la línia del Maresme tot just arriba a idea, encara no hi ha ni projecte definit.

Editat
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”