TREN DE LA L-3 SERIE 300 ANY 1924
TREN DE LA L-3 SERIE 300 ANY 1924
si no recordo malament quan metro de bcn va celebrar els seus 75 anys el nada de 1999 es va procedir a la restauració d´un metro de la seria 300 de l´antic gran metro (actual l-3).
finalment es va restaurar i va circular per celebrar els 75 anys de metro fent el mateix recorregut, és a dir de pl catalunya a lesseps. tmb no ha tornat a informar sobre aquest tren, he trucat 10000 vegades a tmb i mai ningú de la companyia m´ha sabut informar, només una vegada una dona de tmb em va dir que li tenien que terure els florescens per posar-li bombetes antigues.
la última resposta de tmb va ser que truqués a l´asoc. amics del ferrocarril, quins collons que tenen!!! espero que tmb aprengui algún dia de fgc.
si algú en sap algo.
moltes gràcies.
xavi
finalment es va restaurar i va circular per celebrar els 75 anys de metro fent el mateix recorregut, és a dir de pl catalunya a lesseps. tmb no ha tornat a informar sobre aquest tren, he trucat 10000 vegades a tmb i mai ningú de la companyia m´ha sabut informar, només una vegada una dona de tmb em va dir que li tenien que terure els florescens per posar-li bombetes antigues.
la última resposta de tmb va ser que truqués a l´asoc. amics del ferrocarril, quins collons que tenen!!! espero que tmb aprengui algún dia de fgc.
si algú en sap algo.
moltes gràcies.
xavi
L'any 2000 la soci va organitzar una excursió nocturna pel metro de Barcelona. Es va recorre la L1,L5,L3 i L4. Part d'aquest trajecte es va fer amb el 300. Per cert per una averia, crec ak seccionador, el tren, quan circulava per ramal que conecta la L3 i L4 a Passeig de Gracias, es va quedar parat i els aficionats van intentar moure a tracció sang el cotxe. Aquesta es la última circulació que conec del 300. Hi ha un video on esta grabada tota la excursió
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Jo només sé dir-te que el tren està a les cotxeres de Triangle, i que el "Linternón" era un dels pocs detalls que conscientment quedaven pendents de portar a estat original. De la il·luminació interior ja no sabria dir com està.
Segurament l'han tret per a circular en alguna altra ocasió, però desconec quants cops, i quant de temps fa que no el treuen.
Per cert, el tren torna a portar la seva numeració original M1/M6/M8.
Segurament l'han tret per a circular en alguna altra ocasió, però desconec quants cops, i quant de temps fa que no el treuen.
Per cert, el tren torna a portar la seva numeració original M1/M6/M8.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Jo vaig fer el viatge del 75è aniversari Plaça Catalunya-Lesseps i Lesseps-Catalunya (i una mica més després ) dins del tren restaurat, un petit plaer si bé curt.
TMB va aturar la circulació de tota la L3 mentre el tren estava en moviment, anunciant als viatgers per megafonia que era a causa "de l'acte central del 75è aniversari" (traducció: no se'n refiaven de la circulació d'aquell tren)
En aquella ocasió va circular amb tercer carril, si bé crec que també porta pantògraf.
Si no costa molt, el podríem llogar.
TMB va aturar la circulació de tota la L3 mentre el tren estava en moviment, anunciant als viatgers per megafonia que era a causa "de l'acte central del 75è aniversari" (traducció: no se'n refiaven de la circulació d'aquell tren)
En aquella ocasió va circular amb tercer carril, si bé crec que també porta pantògraf.
Si no costa molt, el podríem llogar.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Jo, fa uns 4 anys, vaig enviar un mail a Relacions Externes de TMB, interessant-me per alguns dels vehicles preservats o preservables (en aquell cas, els autobusos Pegaso 6035 i 6038, i l'antic comboi històric de la L1 que al Cel Ferroviari sia), i la Maite Peris finalment em va respondre totes les preguntes.
Vull dir que preguntant a TMB, potser una mica tard, però segur que expliquen en quin estat es troba el tren, i si tenen algun plan a curt termini per a ell...
Vull dir que preguntant a TMB, potser una mica tard, però segur que expliquen en quin estat es troba el tren, i si tenen algun plan a curt termini per a ell...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- bigboy4013
- N2
- Posts: 12
- Joined: Tuesday 04/10/2005 2:01
- Contact:
Bones:
Jo vaig anar un dia al Triangle a veure el 300, aixo farà com uns 2 anys aproximadament, vaig anar a veure els tallers i a per poder fer corre lel 300, pero el quan el "mestre" va aixecar el panto, pero no arivaba corrent als equips de tracció, osigui que, el 300 no funcionava i no el vaig probar, i aixi segueix desde llavors.
El 400, que hi ha a Sagrera, vaig escoltar que el volien possar un panto per poder fer circulacions, pero amb el bandalisme actual a la ciutat condal i l'estat del 400, que només tenen un cotxe motor, es practicament, impossible de que sorti a correr mai.
Per cert, per que no començeu a criticar a TMB, si no el reparen, es per que no tenen ni material, ni personal qualificat.
Jo vaig anar un dia al Triangle a veure el 300, aixo farà com uns 2 anys aproximadament, vaig anar a veure els tallers i a per poder fer corre lel 300, pero el quan el "mestre" va aixecar el panto, pero no arivaba corrent als equips de tracció, osigui que, el 300 no funcionava i no el vaig probar, i aixi segueix desde llavors.
El 400, que hi ha a Sagrera, vaig escoltar que el volien possar un panto per poder fer circulacions, pero amb el bandalisme actual a la ciutat condal i l'estat del 400, que només tenen un cotxe motor, es practicament, impossible de que sorti a correr mai.
Per cert, per que no començeu a criticar a TMB, si no el reparen, es per que no tenen ni material, ni personal qualificat.
ALCO forever!!!!
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Bones, bigboy. Per fi algú que té informació directa de l'estat dels vehicles.
El fet de que el 400 només tingui un cotxe motor influeix en que no pugui tornar a circular? Desconec les causes tècniques, només és que em sobta una mica, perquè a priori sembla més senzill (a grandes trazas) posar en estat de circulació un cotxe que 3, 4 o 5.
TMB mereix el reconeixement pertinent per haver restaurat el tren original del Gran Metro (a.k.a. "tren de la sèrie 300"), però també la crítica per no haver estat capaços, pel que sembla, de donar continuitat al projecte. No sé pas qui el devia restaurar, però imagino que si va ser possible tornar a posar-lo en marxa, no hauria de ser gaire més difícil reparar-lo ara...
Jo penso que directament la política d'empresa no dona gairebé suport a aquesta mena d'activitats, i això és bastant criticable (comparació odiosa: quantes vehicles, entre preservats i material clàssic reciclat en material auxiliar, que també és una manera maca de continuar veure rodant trens molt veterans, té el Metro de Madrid)
El fet de que el 400 només tingui un cotxe motor influeix en que no pugui tornar a circular? Desconec les causes tècniques, només és que em sobta una mica, perquè a priori sembla més senzill (a grandes trazas) posar en estat de circulació un cotxe que 3, 4 o 5.
TMB mereix el reconeixement pertinent per haver restaurat el tren original del Gran Metro (a.k.a. "tren de la sèrie 300"), però també la crítica per no haver estat capaços, pel que sembla, de donar continuitat al projecte. No sé pas qui el devia restaurar, però imagino que si va ser possible tornar a posar-lo en marxa, no hauria de ser gaire més difícil reparar-lo ara...
Jo penso que directament la política d'empresa no dona gairebé suport a aquesta mena d'activitats, i això és bastant criticable (comparació odiosa: quantes vehicles, entre preservats i material clàssic reciclat en material auxiliar, que també és una manera maca de continuar veure rodant trens molt veterans, té el Metro de Madrid)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
el 400 situat a Sagrera està completament restaurat però no pot circular per dues raons: 1) no està equipat amb pantògraf. 2) es massa ample actualment per poder circular. Se li haurien de treure tots els estreps com a mínim.
Se li ha construit un atril, perquè la gent hi pogui accedir més comodament.
Se li ha construit un atril, perquè la gent hi pogui accedir més comodament.
Nomes una questio...una peana per accedir-hi mes facilment?..."vaig anar al triangle fa dos anys a veure el 300"...AIXO VOL DIR QUE TOTES AQUESTES GRANS RELIQUIES E SPODEN VISITAR?...com quan amb qui on COMOOOORRRRR!!! jo vull jo vull!!!
Amb qui he de parlar? on m'he d'apuntar, es pot anar simplement per la cara? doneu-me informació siusplau...m'encantaria poder veure el 300...el 400 totes aquestes coses que tant ens agraden...i aixo de l'excursio nocturna al metro? com va?...iwal que els ramals que conecten linies...seria wapo poder circular per ells...ja que circulant de servei no es frequent que facin servir aquests tunels no?
Amb qui he de parlar? on m'he d'apuntar, es pot anar simplement per la cara? doneu-me informació siusplau...m'encantaria poder veure el 300...el 400 totes aquestes coses que tant ens agraden...i aixo de l'excursio nocturna al metro? com va?...iwal que els ramals que conecten linies...seria wapo poder circular per ells...ja que circulant de servei no es frequent que facin servir aquests tunels no?
Ah, doncs jo passo de veure'ls. Per cert, només cal que vagis allà i entris com si estiguessis a casa teva, i si algun VJ et surt al pas li dius "Aparta, esbirro, que vengo a ver trenes".alex86bcn wrote:jo vull jo vull!!!
Amb qui he de parlar? on m'he d'apuntar, es pot anar simplement per la cara? doneu-me informació siusplau...m'encantaria poder veure el 300...el 400 totes aquestes coses que tant ens agraden...
Ara seriosament... L'escala deu ser pel personal de TMB, perquè si llegeixes una mica els fils del fòrum sobre patrimoni veuràs que TMB no permet visites tret de comptades ocasions a entitats com la AAFCB, així que difícilment uns mindundis com naltros hi podrem anar.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Estava millor com a llançadora Sarrià - Reina Elisenda en hora punta...BRILL 18 wrote:Sobre el comentari d'en FRANK de politiques d'empresa, no cal anar a Madrid per veure material antic fent trens de servei, FGC te una Granota de dos cotxes, com a tren de servei. Es pot veure facilment ja que normalment esta aparcada al COR de Rubi