Evidentment que el que interessa és mantenir el servei i evitar el col·lapse. La meva pregunta anava encaminada a com és que s'hagi considerat prou segur fer passar la meitat de trens per una via defectuosa en lloc de tancar-la al trànsit o si era simplement perquè els operaris tinguessin més temps per treballar entre tren i tren.entfe001 wrote:Aturar la circulació de trens a quarts de vuit del matí suposa un caos inimaginable. Vaig ser testimoni en una ocasió en què una enganxada a Sarrià va reduir a un tren cada mitja hora el servei a Sant Cugat i un tren cada hora a Sabadell i Terrassa. El caos que suposa interrompre el servei és massa gran.Guigui wrote:Algun entès em podria explicar quin sentit té fer passar menys trens en lloc de cap per una via en mal estat?
Retards, avaries i deficiències a FGC
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: No ho acabo d'entendre...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Dubto que en plena hora punta els operaris poguessin treballar a la via malmesa per reparar-la. La decisió que s'ha pres és la de limitar la velocitat al tram de via afectat per no empitjorar-ne l'estat. Com a conseqüència de la reducció de velocitat, els trens necessitaven més temps per recórrer el túnel urbà, cosa que significava una reducció de la capacitat de la línia i d'aquí la reducció de servei per evitar el col·lapse del túnel.Guigui wrote:[...]
Evidentment que el que interessa és mantenir el servei i evitar el col·lapse. La meva pregunta anava encaminada a com és que s'hagi considerat prou segur fer passar la meitat de trens per una via defectuosa en lloc de tancar-la al trànsit o si era simplement perquè els operaris tinguessin més temps per treballar entre tren i tren.
Suposo que si els tècnics de via de FGC haguessin vist que el problema era més greu haurien optat per tallar la via, però per poc que fos evitable s'havia d'evitar aquest extrem.
Deixant de banda el detall que aquest raonament pressuposa un equidistanciament de totes les estacions de la L2, cosa que és falsa.aarongilp wrote:Visca les matemàtiques elementals!! Visca l'algebra!! Ja sé que ho has fet així per que s'entengués millor, però...tant costava dir "un tren per estació"?EUKibo wrote:Personalment crec que per a que una linia vagi amb facilitat "agil" ha d'haverhi tants trens com numero d'estacions entre dos (es a dir un tren per l'estacio que ocupa i la de davant sempre buida) i multiplicat per dos pels dos sentits de la marxa.
Descarrila un tren dels Ferrocarrils entre les estacions de Reina Elisenda i Sarrià
El Periodico
EUROPA PRESS
BARCELONA
Un tren dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha descarrilat a les dues del migdia entre les estacions de Barcelona de Reina Elisenda i Sarrià quan s'ha sortit de la via un eix de les rodes, segons ha informat la companyia ferroviària.
El comboi, que circulava a una velocitat d'uns 20 quilòmetres per hora, no ha perdut l'estabilitat ni la verticalitat i no s'han hagut de lamentar ferits. Els 20 passatgers que en aquell moment estaven al tren han estat evacuats a l'estació de Reina Elisenda.
Mentre els tècnics treballaven per encarrilar el tren i restablir el servei, la companyia ha posat un servei de llançadores entre Sarrià i Reina Elisenda per via única, i els trens de les línies S1 (Terrassa) i S2 (Sabadell) han parat a totes les estacions de zona urbana.
[/url]
El Periodico
EUROPA PRESS
BARCELONA
Un tren dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha descarrilat a les dues del migdia entre les estacions de Barcelona de Reina Elisenda i Sarrià quan s'ha sortit de la via un eix de les rodes, segons ha informat la companyia ferroviària.
El comboi, que circulava a una velocitat d'uns 20 quilòmetres per hora, no ha perdut l'estabilitat ni la verticalitat i no s'han hagut de lamentar ferits. Els 20 passatgers que en aquell moment estaven al tren han estat evacuats a l'estació de Reina Elisenda.
Mentre els tècnics treballaven per encarrilar el tren i restablir el servei, la companyia ha posat un servei de llançadores entre Sarrià i Reina Elisenda per via única, i els trens de les línies S1 (Terrassa) i S2 (Sabadell) han parat a totes les estacions de zona urbana.
[/url]
descarrilament...
Ei!
Sí que passaven coses rares a FGCVallès avui...
diu que un descarrilament entre Sarrià i Reina Elisenda. Però quan jo entrava de Peu del Funicular cap a Sarrià amb un S2 (que efectivament ha parat a totes les estacions) he vist a la via que ve de Reina Elisenda (aquella davant la porta que dona a unes vies a l'exterior) un tren històric allà parat. No tinc gaire idea de quin era exactament (19 anyets i friquisme més que moderat). Crec que era quelcom així com un dels ferrocarrils de sarrià que el wefer posa com a cotxes 601 a 628...
pot ser?
Sí que passaven coses rares a FGCVallès avui...
diu que un descarrilament entre Sarrià i Reina Elisenda. Però quan jo entrava de Peu del Funicular cap a Sarrià amb un S2 (que efectivament ha parat a totes les estacions) he vist a la via que ve de Reina Elisenda (aquella davant la porta que dona a unes vies a l'exterior) un tren històric allà parat. No tinc gaire idea de quin era exactament (19 anyets i friquisme més que moderat). Crec que era quelcom així com un dels ferrocarrils de sarrià que el wefer posa com a cotxes 601 a 628...
pot ser?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: descarrilament...
Han fet servir la granota per fer la llançadora entre Reina Elisenda i Sarrià pel descarrilament?andr3u wrote:he vist a la via que ve de Reina Elisenda (aquella davant la porta que dona a unes vies a l'exterior) un tren històric allà parat. Crec que era quelcom així com un dels ferrocarrils de sarrià que el wefer posa com a cotxes 601 a 628...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Aquesta notícia no és ni del metro,ni de renfe,peró no ho sé on publicar-ho,cal dir que forma part de la L6,i per tant,crec que s'ha de posar aquí.
03/06/2007 17.13
Barcelona ciutat // Barcelona
Detinguts tres "okupes" acusats d'agredir passatgers i vigilants dels ferrocarrils
Els Mossos d'Esquadra han detingut aquesta setmana tres joves d'estètica "okupa" acusats de pegar a passatgers i vigilants dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Els fets van passar la matinada de dimarts a dimecres i l'actitud agressiva i incontrolada dels nois, d'entre 24 i 33 anys i que anaven visiblement beguts, va fer necessària la intervenció de la policia autonòmica. Un dels passatgers ha denunciat els tres detinguts i el mateix estudien fer els agents de seguretat dels ferrocarrils, un dels quals va resultar ferit en una mà.
Els fets van passar a l’estació de Sarrià dels Ferrocarrils de la Generalitat. Els tres joves anaven visiblement borratxos i, després d’entrar en un comboi amb un gos, van començar a insultar els passatgers. Alguns d’ells van decidir abandonar el tren però els que es van quedar van rebre els cops dels nois.
Alertat pels incidents, un vigilant de seguretat va acudir al comboi per intentar aturar les agressions però ell també va rebre. Els revisors fins i tot van arribar a amagar-se a la cabina per escapar-se de la ira dels agressors. Un dels agents de seguretat dels ferrocarils va resultar ferit en una mà quan intentava evitar un cop de cap.
Finalment es va optar per avisar els Mossos d’Esquadra, a qui els joves també van intentar agredir. Els policies, però, van aconseguir emmanillar-los i se’ls van emportar a la comissaria enmig d’insults. Els fets van obligar a aturar el tren durant 20 minuts.
Només ha transcendit la identitat d’un dels detinguts. Es diu Emmanuele, és de nacionalitat estrangera, té 24 anys i no té antecedents. Un dels passatgers agredits ja ha denunciat els detinguts.
03/06/2007 17.13
Barcelona ciutat // Barcelona
Detinguts tres "okupes" acusats d'agredir passatgers i vigilants dels ferrocarrils
Els Mossos d'Esquadra han detingut aquesta setmana tres joves d'estètica "okupa" acusats de pegar a passatgers i vigilants dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Els fets van passar la matinada de dimarts a dimecres i l'actitud agressiva i incontrolada dels nois, d'entre 24 i 33 anys i que anaven visiblement beguts, va fer necessària la intervenció de la policia autonòmica. Un dels passatgers ha denunciat els tres detinguts i el mateix estudien fer els agents de seguretat dels ferrocarrils, un dels quals va resultar ferit en una mà.
Els fets van passar a l’estació de Sarrià dels Ferrocarrils de la Generalitat. Els tres joves anaven visiblement borratxos i, després d’entrar en un comboi amb un gos, van començar a insultar els passatgers. Alguns d’ells van decidir abandonar el tren però els que es van quedar van rebre els cops dels nois.
Alertat pels incidents, un vigilant de seguretat va acudir al comboi per intentar aturar les agressions però ell també va rebre. Els revisors fins i tot van arribar a amagar-se a la cabina per escapar-se de la ira dels agressors. Un dels agents de seguretat dels ferrocarils va resultar ferit en una mà quan intentava evitar un cop de cap.
Finalment es va optar per avisar els Mossos d’Esquadra, a qui els joves també van intentar agredir. Els policies, però, van aconseguir emmanillar-los i se’ls van emportar a la comissaria enmig d’insults. Els fets van obligar a aturar el tren durant 20 minuts.
Només ha transcendit la identitat d’un dels detinguts. Es diu Emmanuele, és de nacionalitat estrangera, té 24 anys i no té antecedents. Un dels passatgers agredits ja ha denunciat els detinguts.
ahir a FGC?
Hola ahir a FGC cap a les 12 del migdia no circulava CAP tren de sarrià a Pl. Catalunya. algú sap perquè?
Re: ahir a FGC?
Crec haver llegit que s'havia avariat un tren.Ferry1ac1 wrote:Hola ahir a FGC cap a les 12 del migdia no circulava CAP tren de sarrià a Pl. Catalunya. algú sap perquè?
Dia: 22/06/2007 - Hora: 10:00
Per una incidència a El Prat,a la línia C2 els trens direcció nord han de finalitzar el recorregut a Gavà, i direcció sud a Sants. Renfe Rodalies ha establert un servei alternatiu d'autobusos directe, però, per enllaçar aquest tram sense circulació de trens, Gavà - Sants. Afegir que s'estan registrant retards d'uns 20 minuts a les línies C-4, C-7 i C-10. D'altra banda, i per avaria d'un tren, retards també de 20 minuts a la línia Llobregat - Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat
Quin tren s'ha averiat?
Per una incidència a El Prat,a la línia C2 els trens direcció nord han de finalitzar el recorregut a Gavà, i direcció sud a Sants. Renfe Rodalies ha establert un servei alternatiu d'autobusos directe, però, per enllaçar aquest tram sense circulació de trens, Gavà - Sants. Afegir que s'estan registrant retards d'uns 20 minuts a les línies C-4, C-7 i C-10. D'altra banda, i per avaria d'un tren, retards també de 20 minuts a la línia Llobregat - Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat
Quin tren s'ha averiat?
Semàfor avariat
I després diu en maragall que per què hi han tants semàfors
Del 20 Minutos:
Un semáforo averiado provoca retrasos en las líneas del Valles de los Ferrocarrils y la supresión de la línea L6
La avería de un semáforo en la estación barcelonesa de Provença de los Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha obligado a suprimir este mediodía el servicio de trenes de la línea L6, que cubre el trayecto entre Plaça Catalunya y Reina Elisenda, desde las 11 a las 13.30 horas.
Al suprimirse la línea 6, las línea S1 (Barcelona-Terrassa) y la S2 (Barcelona-Sabadell) han parado en todas las estaciones de la zona urbana mientras la avería no se solucinaba, provocando ello retrasos de entre seis y nueve minutos en los convois de estas líneas.
Para cubrir el trayecto entre la estación de Sarrià y Reina Elisenda, las dos últimas de la L6 y que no están incluidas en el recorrido de las líneas del Vallès se ha habilitado un servicio de autobuses.
Los usuarios afectados, según la compañía, han estado informados en todo momento de lo que estaba pasando a través de la megafonía de las estaciones, del centro de información Transmet y de los agentes de la compañía ferroviaria presentes en cada estación.
Del 20 Minutos:
Un semáforo averiado provoca retrasos en las líneas del Valles de los Ferrocarrils y la supresión de la línea L6
La avería de un semáforo en la estación barcelonesa de Provença de los Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha obligado a suprimir este mediodía el servicio de trenes de la línea L6, que cubre el trayecto entre Plaça Catalunya y Reina Elisenda, desde las 11 a las 13.30 horas.
Al suprimirse la línea 6, las línea S1 (Barcelona-Terrassa) y la S2 (Barcelona-Sabadell) han parado en todas las estaciones de la zona urbana mientras la avería no se solucinaba, provocando ello retrasos de entre seis y nueve minutos en los convois de estas líneas.
Para cubrir el trayecto entre la estación de Sarrià y Reina Elisenda, las dos últimas de la L6 y que no están incluidas en el recorrido de las líneas del Vallès se ha habilitado un servicio de autobuses.
Los usuarios afectados, según la compañía, han estado informados en todo momento de lo que estaba pasando a través de la megafonía de las estaciones, del centro de información Transmet y de los agentes de la compañía ferroviaria presentes en cada estación.
Aquest matí la megafonia de Pallejà deia que per causes alienes a FGC,els trens circulaven amb 25 minuts de retard,cap allà les 12:45minuts.Crec que ha estat anant cap a Barcelona,ja que jo anava a l'altre sentit,i fins a les 13:00 no ha passat cap tren direcció Martorell,i per si fòra poc,el tren que ha passat primer ha estat un R6 que excepcionalment ha efectuat parada.
A Continuació faig un càlcul de retrassos que he calculat a l'estació de Sant Andreu.
Tren b Hora de pas per Sant Andreu de la Barca
R6 Bcn-Igualada 12:34,ha passat a les 13:04,30 minuts de retard
S4 Bcn-Olesa 12:49,ha passat a les 13:09,20 minuts de retard i s'ha fet amb 211.04 ,si m'haguès esperat 5 minuts a Pallejà
S8 Bcn-Martorell 13:00,ha passat a les 13:13,13 minuts de retard
R5 Bcn-Manresa 13:04ha passat a les 13:15,11 minuts de retard
S8 Bcn-Igualada 13:19,ha passat a les 13:21,2 minuts de retard
Mica en mica els retrassos han anat a menys com és pot saber al càlcul de retrassos que he fet.
Algú sap per qué tot aquest enrenou a la LL-A?Algú ha patit l'averia?
Per l'altre sentit els trens anaven puntuals o amb retards que no superaven els 5 minuts.
A Continuació faig un càlcul de retrassos que he calculat a l'estació de Sant Andreu.
Tren b Hora de pas per Sant Andreu de la Barca
R6 Bcn-Igualada 12:34,ha passat a les 13:04,30 minuts de retard
S4 Bcn-Olesa 12:49,ha passat a les 13:09,20 minuts de retard i s'ha fet amb 211.04 ,si m'haguès esperat 5 minuts a Pallejà
S8 Bcn-Martorell 13:00,ha passat a les 13:13,13 minuts de retard
R5 Bcn-Manresa 13:04ha passat a les 13:15,11 minuts de retard
S8 Bcn-Igualada 13:19,ha passat a les 13:21,2 minuts de retard
Mica en mica els retrassos han anat a menys com és pot saber al càlcul de retrassos que he fet.
Algú sap per qué tot aquest enrenou a la LL-A?Algú ha patit l'averia?
Per l'altre sentit els trens anaven puntuals o amb retards que no superaven els 5 minuts.
Aquí està el motiu. Ara l'AVE, també afecta a FGC
Del 20Minutos:
Una máquina de las obras del AVE perfora parte del túnel de Ferrocarrils y obliga a cortar el tráfico más de una hora
* Ha afectado a la línea Llobregat-Anoia.
* No es la primera vez que sucede un incidente como este.
* Un tren ha tenido que retroceder al ver como la máquina perforaba el túnel.
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ya ha restablecido íntegramente el servicio de tren de la línea Baix Llobregat – Anoia, después de que una máquina perforadora de las obras del AVE haya dañado hacia las 12 del mediodía la parte superior del túnel de FGC, en l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona)
Todavía deben aclararse los motivos del incidente.
A las 11.58h, la acción de una máquina ha dañado la parte superior del túnel entre las estaciones de Sant Josep y Gornal.
Sin servicio
FGC ha suprimido los trenes con dirección a la plaza España durante más de media hora. Portavoces de Ferrocarrils preveían que los horarios recuperaran la normalidad a las 13.30h.
Sólo se han producido pequeños daños en el techo, pero no han afectado ni la catenaria ni las vías. Se han sacado los escombros y se ha comprobado que todo funcionaba correctamente.
Los trenes circulan a 10 kilómetros por hora entre Gornal y Sant Josep por las obras del AVE, así es que el conductor del tren que procedía de Sant Josep ha podido frenar y regresar a Gornal.
Fuentes de Ferrocarrils han señalado que es el tercer incidente en un año atribuible a ADIF, la empresa encargada de las obras del AVE. Estas actuaciones está previsto que concluyan con la llegada de la alta velocidad a Barcelona, en diciembre de 2007.
Del 20Minutos:
Una máquina de las obras del AVE perfora parte del túnel de Ferrocarrils y obliga a cortar el tráfico más de una hora
* Ha afectado a la línea Llobregat-Anoia.
* No es la primera vez que sucede un incidente como este.
* Un tren ha tenido que retroceder al ver como la máquina perforaba el túnel.
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ya ha restablecido íntegramente el servicio de tren de la línea Baix Llobregat – Anoia, después de que una máquina perforadora de las obras del AVE haya dañado hacia las 12 del mediodía la parte superior del túnel de FGC, en l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona)
Todavía deben aclararse los motivos del incidente.
A las 11.58h, la acción de una máquina ha dañado la parte superior del túnel entre las estaciones de Sant Josep y Gornal.
Sin servicio
FGC ha suprimido los trenes con dirección a la plaza España durante más de media hora. Portavoces de Ferrocarrils preveían que los horarios recuperaran la normalidad a las 13.30h.
Sólo se han producido pequeños daños en el techo, pero no han afectado ni la catenaria ni las vías. Se han sacado los escombros y se ha comprobado que todo funcionaba correctamente.
Los trenes circulan a 10 kilómetros por hora entre Gornal y Sant Josep por las obras del AVE, así es que el conductor del tren que procedía de Sant Josep ha podido frenar y regresar a Gornal.
Fuentes de Ferrocarrils han señalado que es el tercer incidente en un año atribuible a ADIF, la empresa encargada de las obras del AVE. Estas actuaciones está previsto que concluyan con la llegada de la alta velocidad a Barcelona, en diciembre de 2007.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Contra les potineries
Què tal si els socis de govern iniciatius, tan proclius a dur a terme campanyes pamfletàries contra la precarietat laboral, pressionessin per enviar una nodrida delegació de la inspecció de treball a les obres de la LAV? Perquè sembla que ja passa una mica de taca d'oli la incompetència que s'hi revela periòdicament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Dia: 16/08/2007 - Hora: 10:44
En aquests moments hem d'advertir als usuaris dels Ferrocarrils de la Generalitat que, a causa d'una avaria a Sarrià, els trens de les línies urbanes entre Plaça Catalunya i Sarrià porten uns retards aproximats de 15 minuts. La resta de línies de Ferrocarrils de la Generalitat, però, així com Metro, Autobusos, Tramvia i Renfe Rodalies funcionen amb normalitat a l'àrea metropolitana de Barcelona, segons ens informen els diferents operadors.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
http://www.fgc.cat/notes_premsa/descarg ... 0OLESA.pdf
FGC wrote: Incidència Línia Llobregat-Anoia: Servei d’FGC interromput entre Olesa de Montserrat i Montserrat Aeri
Per causes alienes a FGC, el servei de trens entre Olesa de Montserrat i Montserrat ha quedat interromput sobre les 15 hores. Els Bombers de la Generalitat han indicat aquesta mesura per garantir la seguretat del servei després dels moviments geològics detectats a la zona.
Barcelona, dijous 16 d’agost
Des de les 15 hores d’avui i per causes alienes a FGC, el servei de trens ha quedat interromput entre les estacions d’Olesa de Montserrat i l’estació de Montserrat Aeri. Els Bombers de la Generalitat han indicat aquesta mesura per garantir la seguretat del servei després dels moviments geològics detectats a la zona. De moment, FGC dóna servei de trens entre Manresa i Montserrat Aeri, i també entre Barcelona i Olesa de Montserrat. La freqüència de pas dels trens en aquest tram és d’una circulació cada hora en ambdós sentits. Entre les estacions d’Olesa i Montserrat Aeri, FGC dóna servei alternatiu per carretera, amb les dificultats lògiques que comporta que també estigui tallada la carretera C-55. FGC no reprendrà el servei fins que els especialistes garanteixin la
seguretat a la zona.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Corba KAO, s'enfonsa el terreny.
Trenscat wrote:http://www.fgc.cat/notes_premsa/descarg ... 0OLESA.pdf
FGC wrote: Incidència Línia Llobregat-Anoia: Servei d’FGC interromput entre Olesa de Montserrat i Montserrat Aeri
Per causes alienes a FGC, el servei de trens entre Olesa de Montserrat i Montserrat ha quedat interromput sobre les 15 hores. Els Bombers de la Generalitat han indicat aquesta mesura per garantir la seguretat del servei després dels moviments geològics detectats a la zona.
Barcelona, dijous 16 d’agost
Des de les 15 hores d’avui i per causes alienes a FGC, el servei de trens ha quedat interromput entre les estacions d’Olesa de Montserrat i l’estació de Montserrat Aeri. Els Bombers de la Generalitat han indicat aquesta mesura per garantir la seguretat del servei després dels moviments geològics detectats a la zona. De moment, FGC dóna servei de trens entre Manresa i Montserrat Aeri, i també entre Barcelona i Olesa de Montserrat. La freqüència de pas dels trens en aquest tram és d’una circulació cada hora en ambdós sentits. Entre les estacions d’Olesa i Montserrat Aeri, FGC dóna servei alternatiu per carretera, amb les dificultats lògiques que comporta que també estigui tallada la carretera C-55. FGC no reprendrà el servei fins que els especialistes garanteixin la
seguretat a la zona.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.