Aeroport de Sabadell

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Aeroport de Sabadell

Post by UT596001 »

Dos morts en estavellar-se una avioneta a Badia del Vallès

http://www.telenoticies.com/noticia/not191478304.htm

Una avioneta s'ha estavellat aquest migdia contra un edifici a Badia del Vallès. Segons les primeres informacions, els dos ocupants de l'aparell han mort i una tercera persona ha resultat ferida de gravetat. Per causes que no se saben, l'avioneta, que acabava de sortir de l'aeròdrom de Sabadell, s'ha precipitat a terra i en el descens ha topat amb un edifici de vivendes del carrer Menorca de Badia del Vallès

Dues persones han mort després de caure una avioneta a prop de Badia del Vallès. L'altre ocupant de l'avió ha quedat ferit i ha estat traslladat a un centre hospitalari. Els morts són el pilot i un fotògraf de l'empresa Paisajes Españoles que es dedicava a fer fotografies aèries.

Acabaven de sortir de l'aeròdrom de Sabadell quan han alertat que tenien un problema i han demanat poder fer una operació de retorn. L'aparell ha caigut en una zona arbrada a tocar del número 4 del carrer Menorca i segons fonts municipals no ha causat ferits entre els veïns.

No és la primera vegada que cau un aparell als voltants de l'aeroport de Sabadell. Després d'un altre sinistre semblant, al mig de l'autopista C-58, a Sant Quirze del Vallès, els ajuntaments del voltant van demanar mesures que evitessin que els avions sobrevolessin els nuclis poblats.

Font: telenotícies.com

-------------------------------------------------------------------------------

Comentari personal: acabo de trucar a la meva àvia que viu a Badia (aproximadament a uns 200-250 metres de l'accident) i m'ha dit que ha passat de tot per el seu carrer: ambulàncies, bombers, policia... cosa que ha fet que hi hagués cert caos a Badia.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

El que era cínic era sentir dir als telediaris que s'havia de plantejar el fet que hi hagués vivendes prop de l'aeròdrom de Sabadell.

I jo pregunto... per què s'hi han deixat construir? Perquè fa uns anys era ben bé als afores.

Així que per mi... daño colateral de casa barata.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Quina por!
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Cada any hi ha milers de morts a les carreteres. Ningú es planteja eliminar ni traslladar les carreteres, ni prohibir els cotxes (bé, algú sí...).
M'agradaria saber quanta gent ha mort a la zona del Vallès en accidents de trànsit durant aquest any i ni ens n'hem assabentat.
En canvi, després d'anys de no haver-hi passat res, un avió té un problema, cau i moren dues persones (els pilots de l'avió) i ja volem clausurar l'aeroport i traslladar-lo als Monegros.
Conclusió: hi ha vida intel·ligent a la Terra?
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

El que deia... comença el sensacionalisme.
De El Periódico de Catalunya:
-------------------------------------
Ales que fan por

• El sinistre reactiva la prolongada oposició de Barberà, Sant Quirze i Badia a l'aeroport de Sabadell
• Uns 300 veïns es van concentrar ahir a la nit com a protesta


L'avioneta sinistrada ahir no va explotar, però va avivar la flama de la prolongada oposició a l'aeroport de Sabadell. Des de fa anys, Barberà i Sant Quirze del Vallès --municipis inclosos a la zona de vol de les avionetes-- i Badia han protagonitzat queixes oficials, mobilitzacions populars i reunions amb responsables d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) per reclamar seguretat, menys soroll i fins i tot el trasllat de la instal.lació a una zona no poblada. Ahir a la nit, 300 persones es van concentrar a l'Ajuntament de Badia, on es va guardar un minut de silenci per les víctimes.
La manifestació, convocada per l'Associació de Veïns de Badia, va recuperar les velles reclamacions. "Hem de trobar solucions i no descartem més accions", va explicar el president de l'entitat, Andrés Llantada. La concentració va comptar amb el suport de la Federació d'Associacions de Veïns (FAV) de Barberà, entitats de Sant Quirze i la Coordinadora Pro Trasllat de l'Aeroport, que va anunciar la seva reactivació després de l'accident.
A la protesta s'hi va sumar l'alcalde de Badia, José Luis Jimeno, que avui ha convocat els seus homòlegs de Sant Quirze, Sebastià Ruiz (CiU) i Barberà, José Antonio Robles (PSC), per buscar "una posició comuna" Ahir, ja van enviar un telegrama conjunt al Ministeri de Foment. Jimeno va dir: "L'aeroport hauria de canviar completament la seva gestió i millorar la seguretat o replantejar la seva ubicació". I va denunciar: "No tots els pilots respecten les mesures de seguretat i un dia lamentarem molts morts".
El líder veïnal de Badia va confessar que els veïns no acaben de notar les millores pactades amb AENA per garantir la seguretat, com per exemple modificar les rutes i instal.lar silenciadors. "Cada dia hi ha més hangars. Els avions volen molt baix i pocs porten silenciador. A l'estiu s'han de tancar les finestres pel soroll", va afirmar Llantada. El president veïnal va recordar que quan les autoritats van decidir crear Badia, els anys 60, "no van mirar les conseqüències".
El president de la FAV de Barberà, Manuel Muñoz, va coincidir amb el líder veïnal de Badia a destacar la poca sensibilitat de l'Ajuntament de Sabadell, que es manté al marge. El president va invitar els polítics a "moure el cul per solucionar el problema".

L'aeroport es defensa
L'Aeroclub Barcelona-Sabadell va defensar, en canvi, que "la seguretat aèria als voltants de l'aeroport és superior a la d'un altre tipus d'activitats" i va recordar que no hi ha hagut mai "víctimes no relacionades directament amb l'operació de vol". Però Muñoz va respondre: "¿Fins quan continuarà aquesta sort?".
El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va qualificar d'"exagerat demanar el tancament de l'aeroport", que va considerar "fonamental per a l'àrea de Barcelona". No obstant, Nadal va avançar que ha sol.licitat a AENA que investigui l'accident i millori la seguretat del recinte.
La polèmica va arribar al senador sabadellenc Jordi Casas (CiU), que ahir va qualificar l'aeroport d'"un perill per a les persones" que "no aporta res a la ciutat". Casas va acusar l'Ajuntament de Sabadell de fer seguidisme a AENA.

------------------------------

Una altra ubicació
El 1910 es va realitzar a Barcelona el primer vol amb motor. Llavors, l'alcalde de Sabadell ja es va posar en contacte amb l'Associació de Locomoció Aèria per sol.licitar un aeròdrom a la ciutat. L'1 d'agost del 1934 es va inaugurar finalment. No es va pensar en aquell moment que l'expansió urbanística produiria l'acostament de les vivendes a les zones de maniobra d'aterratge i enlairament dels avions.
Actualment és més un club esportiu que un aeroport. Allà s'hi ubiquen quatre escoles de vol i la resta de l'activitat es reparteix entre vols privats, aerotaxis i serveis i vols institucionals. L'any passat es van realitzar un total de 42.902 operacions, un elevat nombre. Últimament s'han produït bastants accidents. Ara han mort dues persones i podrien haver estat més.
Potser ja és hora de buscar una ubicació millor i destinar les seves 76 hectàrees a un altre tipus d'equipaments, a causa de l'escassetat de terreny lliure a Sabadell.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Post by Sky »

Proposen traslladar l'aeròdrom de Sabadell a Alfés

El President de la Diputació de Lleida, Isidre Gavín, ha proposat avui que la població d’Alfés (Segrià) aculli un aeròdrom de les característiques del de Sabadell que avui té la petició de tancament de tres alcaldes de la zona del Vallès (Barberà, Sant Quirze i Badia) per la inseguretat que aquestes instal·lacions creen a les poblacions esmentades. Gavín ha assegurat que Alfés reuneix les condicions necessàries i immillorables per acullir les activitats que a nivell de Catalunya es porten a terme a l’aeròdrom de Sabadell com les activitats esportives, empresarials, de formació de vols i de dissenys i proves aeronàutiques.

--

e-noticies.com
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

wefer wrote:Cada any hi ha milers de morts a les carreteres. Ningú es planteja eliminar ni traslladar les carreteres, ni prohibir els cotxes (bé, algú sí...).
M'agradaria saber quanta gent ha mort a la zona del Vallès en accidents de trànsit durant aquest any i ni ens n'hem assabentat.
En canvi, després d'anys de no haver-hi passat res, un avió té un problema, cau i moren dues persones (els pilots de l'avió) i ja volem clausurar l'aeroport i traslladar-lo als Monegros.
Conclusió: hi ha vida intel·ligent a la Terra?
Marçal, com vaig sovint per Badia et puc dir que la reindivicació de tancar l'aeroport no és nova, hi és des de fa força temps (i el mateix amb els veïns de Barberà, Sant Quirze del Vallès i barris de Campoamor i Espronceda de Sabadell).

A part no sè què podria passar si una avioneta s'estrella contra un bloc d'11 o 16 altures de Badia. Res segur que no. Més d'un cop he pogut presenciar personalment des del pis de la meva àvia avionetes passant a pocs metres dels blocs. És més, m'extranya que no hagi passat això abans. A més, recordo que no fa gaire una avioneta va tenir que fer un aterratge d'emergència... enmig de l'autopista C-58!

Per d'altra banda, quina utilitat té aquest aeroport? Senzillament: CAP. Només per a 4 avionetes pijes i encara gràcies. Bé, a l'estiu hi són els helicòpters dels bombers, però un heliport neccesita molt menys espai.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

I per què no es reivindica justificacions de per què es va deixar construir un bloc de 16 pisos a les rodalies d'on maniobren les avionetes?

Per què no es trasllada la casa en lloc de l'aeroport, que és més barat?

Recordem que l'aeroport és dels anys 30. En aquella època aquests pobles eren quatre cases.

Prou especulació i més seny, si us plau.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

En això estic d'acord.

D'altra banda, cal recordar que Badia va néixer als anys 70 de la mà del llavors "Ministerio de la Vivenda" que es va dedicar a fer mútliples polígons de vivendes arreu de l'àrea metropolitana. Barris com Bellvitge, la Mina, Canyelles, Campoamor... van néixer per donar cabuda a tota la inmigració provinent del camp en aquella època (la meva àvia, que viu a Badia, va venir d'un poble de Ciudad Real) i encara no es van fer uns quants (per exemple, el "Polígono Puigverd" a Castellar del Vallès). D'altra banda, Badia havia de ser molt més gran del que havia de ser, però entre la construcció de l'autopista C-58, que havia de passar per el bell mig de carrers acabats d'urbanitzar, i el mateix aeroport van retallar la mida del polígon. Per tant, als anys 30 Badia del Vallès no existia. De fet, legalment Badia del Vallès és municipi independent des del 1994.

I traslladar les cases... doncs no sé, millor traslladar l'aeroport. Aquest aeroport no aporta res pràctic a la xarxa de transport, només serveix perquè 4 pijos puguin volar. En canvi, a Badia hi viuen ni més ni menys que 14.000 persones en menys d'1 metre quadrat. Anteposem el dret de volar dels rics al dret de tenir sostre de 14.000 persones? Jo, personalment, NO. Recordo a més que Badia va arribar a tenir un sostre de 30.000 habitants...
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

Mirat així tens raó.

Però jo ho veig d'una altra banda i és que si una casa es prop d'un aeroport és més barata i per tant s'inclou en el preu la molèstia. El mateix amb el tren o amb les cases que hi ha/havia prop del port.

Si després et molesta, doncs "se siente". Demanar un trasllat o soterrament és absolutament demagògic i ho haurien de pagar els que veuran com les seves cases pugen de valor perquè han fet fora el vei que primer els afavoria pel fet d'aconseguir les coses més barates i ara que ho tenen els fa nosa perquè exigeixen una qualitat a la qual van renunciar BEN CONSCIENTMENT al principi.

Entenc que els molesti, pero no hi ha cap veí que no sapigués d'aquest risc quan va comprar la casa.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Sí, però tingues en compte que per l'època molta gent només podia optar a allò, i eren de protecció oficial (i de fet, ho continuen sent). També aplicable per els barris de Campoamor i Espronceda de Sabadell.

Una altra cosa seria el barri de Can Gorgs de Barberà del Vallès, edificat als anys 50-60, on són tot cases unifamiliars (per entendren's, tot el que hi ha al voltant de l'estació de Barberà del Vallès). Aquests si que van comprar allà la casa perquè volien.

O els barris a prop de la C-58 de Sant Quirze del Vallès, que crec que pràcticament són nous de trinca, tot unifamiliars.

D'altra banda, no sé si als anys 60-70 l'aeroport tenia l'activitat que té ara.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Deixant de banda les qüestions quant a la utilitat de l'aeròdrom, no considero just que l'especulació de 30 anys enrere hagi de modificar unes instal·lacions que porten molts més anys en aquest lloc sense que ningú els molestés. La construcció d'aquests pisos en un lloc evidentment inadequat és el que ha causat el risc per a les persones que hi viuen i no l'aeròdrom que no en té cap culpa de la (des)planificació urbanística. Fixa't que en el fons es tracta d'un cas de mobbing a l'aeròdrom: seran els nouvinguts veïns els que expulsaran aquesta legítima instal·lació.

Posem per cas que el tren arriba finalment a Castellar. Al cap d'un temps, es construeix un gratacels adjacent a la via, però amb tanta mala fortuna que elements d'aquesta se'n desprenen i cauen a la línia ferroviària. S'ha de desviar el tren fent-lo donar més volta per garantir-ne la seguretat del mateix? O és que mai s'hauria d'haver construit aquest edifici?
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Si els avions seguissin la ruta correcta tampoc passaria gaire (o no: a l'altra banda de l'autopitsta C-58 hi ha la UAB), ja que crec haver sentit que els avions han de fer servir per defecte la sortida sobrevolant l'autopista C-58, però es passen la norma per el forro. Bé, no obstant un avió no fa molt va tenir que fer servir l'autopista com a pista d'emergència... de fet, si un està una estoneta a l'estació de Barberà del Vallès podrà comprovar el número d'avionetes que passen sobrevolant a poca altura l'estació.

No sé, tot plegat això de l'aeròdrom és una mica espinós. Si els avions sortissin sobrevolant la C-58 tampoc passaria gaire, però com s'ho passen per el forro paren on van a parar, i ha estat un miracle que no s'estavellés contra el bloc de pisos (el bloc de pisos té 11 plantes, 4 pisos per planta, són iguals que el que viu la meva àvia). En total 44 vivendes per bloc de pisos, però la configuració dels blocs de pisos allà fa que hi hagi enganxats 2 o 3 blocs alhora. Un número força gran de gent...

D'altra banda, tenim un aeròdrom inutilitzat a cavall entre Sabadell i Castellar del Vallès que està força bé (només caldria construir els accesos, ara només per una tortuosa pista forestal desde Sabadell o Castellar). Només caldria accedentar la pista actual i si de cas acondicionar la zona i ja està, es tanca l'aeròdrom actual i punt. Ara bé, caldria garantir que allà no s'hi construís, perquè si no ja hi tornem a ser... bé, l'aeròdrom és a 5 km del nucli urbà de Castellar, entremig només hi ha el polígon industrial que fa uns 2-2,5 km de llarg.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Ara que esmentes l'Autònoma, permeteu-me fer un petit apunt un xic off-topic: fa un parell d'anys la Generalitat de Catalunya va decidir fer una presentació als mitjans de comunicació dels nous helicòpters i avionetes per a la lluita contra els incendis forestals a l'estiu. Aquest acte va ser en dia feiner de juny. Ara bé, a ningú li va passar pel cap que al costat del parc de bombers de la presentació, el de Bellaterra, hi ha un campus universitari replet d'estudiants jugant-se-la en els exàmens del segon semestre. No cal ni esmentar la punyetera gràcia que fa sentir el soroll d'helicòpters mentre t'estàs barallant per trobar un isomorfisme entre dos grups. Pel que sé, l'assumpte acabà amb queixa formal per part del rectorat a la Generalitat.

A tot arreu fan parides d'aquestes.

País.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

De El Periódico de Catalunya:
-------------------------------------
La Generalitat diu que l'aeroport de Sabadell és "imprescindible"

• Badia, Barberà i Sant Quirze reclamen que es tanqui o es traslladi la instal.lació
• Els alcaldes demanen que només hi operin els vols dels serveis de salvament


El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va insistir ahir que el Govern català descarta tancar l'aeroport de Sabadell perquè "és imprescindible per a Catalunya i per a la regió metropolitana". No obstant, recolzarà les demandes de més seguretat plantejades ahir per Badia, Barberà i Sant Quirze del Vallès després de l'accident d'una avioneta en una plaça de Badia en què van morir els dos ocupants. Però els alcaldes reclamen al Ministeri de Foment, com a condició irrenunciable, "que es traslladi o que es tanqui" el polèmic equipament.
Els alcaldes de Badia, José Luis Jimeno (PSC); Barberà, José Antonio Robles (PSC), i Sant Quirze, Sebastià Ruiz (CiU) van acordar ahir en una reunió formar un front comú. Van demanar que s'adoptin mesures de seguretat transitòries per "garantir la tranquil.litat de la població" fins que es tanqui definitivament la instal.lació. Van reclamar que es canviï l'orientació de la pista cap a Sant Pau de Riu-sec i l'eix de l'autopista, que s'imposi l'ús de silenciadors, que es revisi el sistema d'aproximació a l'aeroport i es redueixi el nombre de vols.

NI ESCOLES NI EXHIBICIONS
José Luis Jimeno es va mostrar convençut que algun dia aconseguiran l'objectiu perquè "la zona està completament urbanitzada i poblada". "Ja ha passat abans amb altres infraestructures fetes fa 80 anys i que ara no tenen sentit", va afegir. Van reclamar que, de moment, es traslladin les escoles de pilots "perquè són les que més vols generen" i que es prohibeixin "les exhibicions aèries" i els moviments d'avionetes amb aquesta finalitat. Van acceptar només les operacions "de serveis necessaris per a la comunitat com ara l'extinció d'incendis o salvament".
L'acord recupera la històrica demanda de trasllat defensada sempre pels veïns. José Antonio Robles va coincidir amb els seus homòlegs que el benefici de l'aeroport per a les seves poblacions és "zero". Al capdavant s'hi va sumar també l'ajuntament de Cerdanyola. El regidor de Seguretat Ciutadana, Alfons Escoda (ICV), va anar ahir a la trobada d'alcaldes per oferir la seva col.laboració com a municipi molt pròxim al recinte i víctima de la contaminació acústica" i del possible perill que suposa que les avionetes sobrevolin la localitat.
El tinent d'alcalde de Serveis Personals de Sabadell, Joan Manau, va anunciar que l'ajuntament ha sol.licitat a la Generalitat la convocatòria d'"una reunió urgent per parlar del futur de l'aeroport" amb totes les parts implicades. Manau va manifestar la seva "comprensió" tant de la postura dels alcaldes com "de la preocupació dels veïns" i va expressar el seu suport a les mesures "que evitin qualsevol tipus de risc" perquè accidents com el de dimecres "no tornin a passar".
Badia, Barberà i Sant Quirze esgotaran "la via del diàleg i la negociació" amb el Ministeri de Foment, perquè, com va recordar Jimeno, la Generalitat "no té competències en aeroports". Ruiz va recordar que, després de quatre anys d'espera per ser rebuts per un responsable d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA), el novembre del 2004 es va aconseguir el compromís de "prolongar la pista 150 metres per facilitar enlairaments a més altura i el gir cap a l'autopista i evitar el pas per nuclis urbans".
L'alcalde va afegir que al juliol es va celebrar una altra reunió amb AENA per tornar a tractar l'assumpte, però que el resultat va ser "decebedor". "Ens va assegurar que no adoptarien mesures a curt termini i que ni s'havia iniciat l'expropiació de terrenys per allargar la pista".

L'OFERTA D'ALFÉS
El president de la Diputació de Lleida, Isidre Gavín, va proposar ahir a la Generalitat els terrenys de l'aeròdrom d'Alfés (Segrià) per ubicar-hi els serveis i les activitats que ara es desenvolupen a l'ae- roport de Sabadell.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

De El Punt:
--------------------------------
Badia, Sant Quirze i Barberà del Vallès exigeixen el trasllat de l'aeroport de Sabadell

La Generalitat assegura que és una peça «imprescindible» que s'ha de mantenir, però reforçant-ne la seguretat

V.P./J.A.. Badia del Vallès

L'accident mortal d'una avioneta al nucli urbà de Badia del Vallès ha reactivat les mobilitzacions contra aquest equipament, situat en terme municipal de Sabadell. Ahir els alcaldes de Badia, José Luis Jimeno; Barberà, José Antonio Robles, i Sant Quirze, Sebastià Ruiz, van demanar el tancament o el trasllat definitiu de l'aeroport «per la perillositat que té l'actual instal·lació». Mentre esperen la solució definitiva, els alcaldes, amb el suport també de Cerdanyola, exigeixen una sèrie de mesures de seguretat, com canviar l'orientació de la pista i reduir el nombre de vols. Ahir mateix, el secretari per la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va reiterar que l'aeroport no es tancarà perquè és una peça «imprescindible».

Els tres alcaldes ja han sol·licitat una entrevista amb la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, per fer-li arribar la petició de trasllat i exigir-li l'aplicació d'una sèrie de mesures de seguretat provisionals, com ara el canvi d'orientació de la pista cap al polígon sabadellenc de Sant Pau de Riu-sec i l'eix de l'autopista C-58 per evitar que els avions sobrevolin zones habitades. També demanen que els vols es reduexin a la mínima expressió, suprimint totes les activitats de les escoles d'aviació i les exhibicions aèries, i que es fixi com a mesura obligatòria la utilització de silenciadors en tots els mitjans aeris. «Volem que es faci servir únicament per a actuacions d'emergència», va manifestar l'alcalde de Badia, José Luis Jimeno, després de mostrar el seu convenciment que «amb el temps l'aeroport es traslladarà perquè està entre quatre poblacions que estan creixent».
No és la primera vegada que els alcaldes vallesans demanen mesures de seguretat a l'aeroport de Sabadell. I ja estan cansats de promeses. «A final del 2004, Foment ens va garantir que allargaria la pista per aconseguir que els avions s'enlairessin abans, però aquest mes de juliol ens han dit que això va per llarg perquè encara no s'han expropiat els terrenys», comentava ahir l'alcalde de Sant Quirze, Sebastià Ruiz. Si aquest cop no obtenen garanties, emprendran noves accions que ahir tampoc van voler concretar.

Compromís del govern
Com a la majoria, a Nadal la petició dels alcaldes li va sonar a repetició. «Ja l'he sentit moltes vegades -va dir Nadal-, però també diuen que si no és possible un altre emplaçament, es reforci la seguretat i es revisin les rutes.» I és això el que Nadal es va comprometre a fer: estudiar la millora de la seguretat i revisar les vies d'aproximació a l'aeròdrom. Però el tancament que exigeixen els alcaldes està descartat perquè, segons el secretari per la Mobilitat de la Generalitat, és una peça «imprescindible» en les polítiques de formació de pilots i prevenció d'incendis de l'executiu català.
Tot i la insistència d'aquest diari, ahir ni el Ministeri de Foment ni Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (Aena) van voler fer cap comentari sobre això. Fonts del ministeri van assegurar que havien donat ordres expresses a AENA perquè fos ella com a responsable directa de l'aeroport de Sabadell la que es pronunciés. Aquesta, però, tampoc va fer declaracions.
L'Aeroclub Sabadell va lamentar l'accident de l'avioneta a Badia, però va garantir que la seguretat aèria a l'entorn de l'aeroport «està, amb escreix, molt per sobre de l'existent en altres tipus d'activitats laborals, socials i esportives, com pot ser la manipulació de productes tòxics o perillosos (...) i el mateix ús del cotxe en els desplaçaments personals».

--------------------------------

Un poble de Lleida s'ofereix com a alternativa
El mateix dia que els alcaldes vallesans en demanaven el trasllat, a l'aeroport de Sabadell ja li va sortir el primer pretendent. El president de la Diputació de Lleida, Isidre Gavín, va proposar el poble d'Alfés com a alternativa. Segons Gavín, Alfés reuneix les condicions «necessàries i immillorables per acollir les activitats esportives, empresarials, de formació de vols i de disseny i proves aeronàutiques que es duen a terme a Sabadell, ja que actualment existeix un projecte d'asfaltatge de la pista de l'aeròdrom d'Alfés que podria concretar-se en pocs mesos».
Ahir l'Ajuntament de Sabadell, governat pel socialista Manuel Bustos, va sol·licitar a la Generalitat una reunió urgent en la qual participi també Aena i el govern espanyol i tots els municipis afectats per l'activitat de l'aeroport. El primer tinent d'alcalde, Joan Manau, va assegurar que Sabadell «donarà suport a totes les mesures que garanteixin la seguretat», però va recordar que aquest ajuntament «sempre ha apostat per potenciar la funció formativa de l'aeròdrom». Prova d'això, va subratllar Manau, és que hi ha un projecte museístic i «un acord amb la UPC perquè els alumnes d'enginyeria aeronàutica puguin fer pràctiques a les seves instal·lacions».

----------------------------------

Més de 80 anys de vols civils i militars
L'aeroport de Sabadell existeix des de molt abans que comencessin a fer els primers blocs de pisos de Badia, a començament dels anys setanta. El van inaugurar oficialment l'1 d'agost de l'any 1934 després que Sabadell cedís els terrenys -ocupa un espai de 76 hectàrees- al ja desaparegut Ministeri de la Guerra. L'impulsor del projecte va ser l'Aeroclub Sabadell, que després d'aquest últim accident ha tornat a remarcar que en «80 anys d'operacions d'aeronaus mai ha ocorregut cap accident en què s'hagin hagut de lamentar víctimes no relacionades directament en l'operació de vol».
En un primer moment l'aeroport era utilitzat tant per l'aviació civil com per la militar, però durant la Guerra Civil es van instal·lar els tallers de l'Aeronàutica Naval, en els quals es van acabar de construir els primers 230 avions de guerra Polikarpov 1-15, d'una sèrie de 300. Ja durant la postguerra es va crear el que s'anomenava Parc Eventual de Sabadell, on es van revisar i reparar avions de guerra fins a la dècada dels cinquanta.
L'any 1953, amb la instal·lació de l'Aeroclub Barcelona-Sabadell, s'impulsa l'activitat aeronàutica, tot i que bona part de les instal·lacions -dos hangars, un taller de reparacions, magatzems, dipòsits de combustible...- continuaven destinats a l'aviació militar.
Aquest caràcter militar inicial de les instal·lacions ha anat quedant enrere progressivament i avui l'aeroport centra la seva activitat en la formació que imparteixen quatre escoles d'aviació, els vols comercials i els serveis i vols institucionals. També està obert al tràfic civil internacional d'avionetes.

43.000 operacions
La mitjana d'operacions en els últims anys ha estat de prop de 52.000 anuals i Aena ha assegurat que el nou pla director aprovat per transformar i ampliar les instal·lacions no implicarà una major activitat. L'any 2004 van haver-hi 42.902 operacions i en els primers vuit mesos d'aquest any se n'han fet 32.839.
Tot i que les peticions de tancament es produeixen des fa més de trenta anys, en tot aquest temps només hi ha hagut un intent seriós de reduir la seva activitat a la màxima expressió. Ho va promoure el govern de CiU quan el setembre de l'any 2002 va fer públic un pla estratègic de promoció dels aeroports de Catalunya que pretenia reduir l'activitat del de Sabadell un 90% i deixar-lo només per a activitats esportives i lúdiques. CiU, que al final no va tenir temps de tirar endavant el projecte, era partidària de revisar el pla director de l'aeroport elaborat per Aena i aprovat per l'Ajuntament de Sabadell i construir un nou aeroport metropolità que dependria de la Generalitat per absorbir part del trànsit de Sabadell.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

wefer wrote:L'Aeroclub Sabadell va lamentar l'accident de l'avioneta a Badia, però va garantir que la seguretat aèria a l'entorn de l'aeroport «està, amb escreix, molt per sobre de l'existent en altres tipus d'activitats laborals, socials i esportives, com pot ser la manipulació de productes tòxics o perillosos (...) i el mateix ús del cotxe en els desplaçaments personals».
Seguint amb la lògica d'aquestes protestes veïnals, d'aquí quatre dies demanaran la supressió de la línia ferroviària per les molèsties que causa. Ara bé, la C-58 ni tocar-la, tots sabem com n'és de silenciosa una via ràpida... :|
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Avui aprofitant que he fet una visita a la meva àvia a Badia he passat per el lloc de l'accident.

Allà l'únic rastre de la desgràcia és un arbre que li falta la copa i unes flors en un fanal.

I veient el lloc on va caure, va ser un miracle que no passés cap desgràcia. Va caure a menys de 10 metres d'un bloc de pisos. L'avió vindria sobrevolant la C-58 ja que aquests blocs són molt a prop de l'autopista.
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Post by abegot »

entfe001 wrote:
wefer wrote:L'Aeroclub Sabadell va lamentar l'accident de l'avioneta a Badia, però va garantir que la seguretat aèria a l'entorn de l'aeroport «està, amb escreix, molt per sobre de l'existent en altres tipus d'activitats laborals, socials i esportives, com pot ser la manipulació de productes tòxics o perillosos (...) i el mateix ús del cotxe en els desplaçaments personals».
Seguint amb la lògica d'aquestes protestes veïnals, d'aquí quatre dies demanaran la supressió de la línia ferroviària per les molèsties que causa. Ara bé, la C-58 ni tocar-la, tots sabem com n'és de silenciosa una via ràpida... :|
La C-58 la podien soterrar, .... :o y el camp d'aterratge de Sabadell, també.

Nota informativa: A Suissa, tots els camps militars d'aviació a reacció i
turboreactors están soterrats, i les pistes d'aterratge, son molt curtes.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Apaaaaaa...

Post by JaMiRo! »

Les autopistes ni tocar-les... :)

I l'aerodrom bé estaria cambiar-lo a un altre lloc...Perquè és cínic dir que la gent no hauria de viure a prop...

L'aeròdrom és per afeccionats a l'aviació i hauria de portar-se a un altre lloc ja que en ser per afeccionats hi ha trastos i sobrevolar zones poblades amb trastos...com que no...no crec que un veí en comprar un pis prop de l'aerodrom penses en aquests riscos...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Post Reply

Return to “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”