Caldrà donar-li un plus per hores extra...orique wrote:El ninot aquest s'està guanyant els bytes, últimament...Guigui wrote:
FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Ep!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
M'està començant a pujar la mosca al nas.
Sí, ja sé això de no donar de menjar a un troll, però és que ja no podia més.
Jo he estat vint-i-cinc minuts esperant a l'andana d'Encants a que arranqués el meu metro sense que hi hagués cap avís per megafonia ni a les pantalles. I quan vaig baixar a l'andana ja feia estona que estava el metro parat.EUKibo wrote:TMB en tres avaries que he patit en moooooolt de temps (i mira que agafo el metro molt i molt sovint) a Glòries Clot i LaPau als 5min de produïrse m'han informat que es paralitzava el servei en certes estacions
Això últim és fals a la L2.EUKibo wrote:a TMB se que les estacions estan iluminades, tenen com a minim una persona a l'estacio que em pugui fer bescanvis o que en cas d'emergencia pugui gestionar l'evacuacio i avisar a emergencies
En això estic d'acord. A FGC mai li donen funda a la meva àvia quan es renova el passi de pensionista.EUKibo wrote:O detalls com que vas a la taquilla i demanes una funda de tarjeta i te la donen...
Jo he hagut d'obrir el meu paraigües en més d'una ocasió dins de les instal·lacions del metro per les goteres. Concretament, a Universitat L2.EUKibo wrote:O que quan plou pots seguir agafant el transport (¬¬ al metro es obvi ja ho se) pero a Renfe ho trobo realment retrassat que encara les estacions no tinguin marquesines de veritat.
A Passeig de Gràcia Renfe té accesos al Passeig de Gràcia i a Pau Claris, mentre que la L3 només els té al carrer Aragó i no a Consell de Cent.EUKibo wrote:O per exemple a Maresme|Forum hi ha una sortida a Diagonal Mar i l'altre a Forum, en canvi a SAnt Andreu Renfe hi ha sortida al nucli urba pero no vers la Maquinista...
Col·labores a la Viquipèdia?EUKibo wrote:des que van fer la gran expropiacio Renfe nomes ha obrat vers la destruccio de Barcelona, ha fet molt de mal a la movilitat, pero ja fa molt de temps del Porcioles i ja es hora que Renfe s'hagues posat al dia...
De moment ningú s'ha posat amb els crims que tu comets contra la llengua catalana.EUKibo wrote:Cal que Renfe hagi de donar més explicacions a l'ATM i que aquesta pugui sancionarla pels crims que comet.
Sí, ja sé això de no donar de menjar a un troll, però és que ja no podia més.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Boques del metro que no hi són i altres que sí
La L3 també té sortida a Consell de Cent. En canvi, trobo inconcebible que la L4 no la tingui a Diputació ni que a Fontana només es pugui sortir per Astúries i no també per Montseny.entfe001 wrote:A Passeig de Gràcia Renfe té accesos al Passeig de Gràcia i a Pau Claris, mentre que la L3 només els té al carrer Aragó i no a Consell de Cent.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Boques del metro que no hi són i altres que sí
XooofGuigui wrote:La L3 també té sortida a Consell de Cent. En canvi, trobo inconcebible que la L4 no la tingui a Diputació ni que a Fontana només es pugui sortir per Astúries i no també per Montseny.entfe001 wrote:A Passeig de Gràcia Renfe té accesos al Passeig de Gràcia i a Pau Claris, mentre que la L3 només els té al carrer Aragó i no a Consell de Cent.
El que no entenc jo com és que es pot fer tant autobombo en contra d'una empresa...a poca gent li agrada com funciona, si, però només veig a una persona que estigui criticant tant i de forma tant abusiva, a més de no tenir en compte molts factors. Si et plau, prou ja d'aquest color. Amb comportaments així no és d'extranyar que als aficionats se'ns tingui mania...EUKibo wrote:No entenc com aquestes alçades pugui haver gent que encara defensi a Renfe i més encara quan les coses són tant evidents...
P.D.: Admins, disculpeu aquest off-topic, però ho trobo justificat perquè em sembla que ja n'hi ha prou.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
No anem bé...
EUKibo> <JaMiRo!EUKibo wrote:TMB en tres avaries que he patit en moooooolt de temps (i mira que agafo el metro molt i molt sovint) a Glòries Clot i LaPau als 5min de produïrse m'han informat que es paralitzava el servei en certes estacions, en una d'aquestes ocasions no m'ha afectat i les altres dues una vaig agafar TRAM i vaig trigar 10min més i l'altra vaig baixar una estacio abans i vaig trigar no gaire més.
A Renfe mai els trens baixen dels retards de 5min, i fins que no superen els 20min no hi ha una possiblilitat que t'informin... En aquest deficit d'informacio i atencio no calen diners, nomes cal que engeguin la megafonia per avisar del retard abans d'accedir a les estacions i que puguis agafar un servei alternatiu. Si se que els trens van amb retard de 20min agafo un bus urba i arribo 10min de mes rapid que es, mes els 20min de retard.
A Renfe em sento estafat tots els dies, en canvi a TMB se que les estacions estan iluminades, tenen com a minim una persona a l'estacio que em pugui fer bescanvis o que en cas d'emergencia pugui gestionar l'evacuacio i avisar a emergencies, que hi ha escales que es pot sortir sense fer cues de mes de 3min, que hi ha planols! planol dels transports integrats a dins dels trens, a les andanes i als vestibuls, a l'anar a una estacio nova hi ha senyalitzacions i planols on t'indiquen els enllaços, les destinacions de linies... O detalls com que vas a la taquilla i demanes una funda de tarjeta i te la donen... O que quan plou pots seguir agafant el transport (¬¬ al metro es obvi ja ho se) pero a Renfe ho trobo realment retrassat que encara les estacions no tinguin marquesines de veritat. O per exemple a Maresme|Forum hi ha una sortida a Diagonal Mar i l'altre a Forum, en canvi a SAnt Andreu Renfe hi ha sortida al nucli urba pero no vers la Maquinista...
A mi m'importa un rave qui gestioni Renfe, de fet m'hagradaria que la gestiones l'Estat pel fet que hi hagi diversitat als transports, que ens portin idees que potser a FGC no tenen i pressupostos diferents, pero des que van fer la gran expropiacio Renfe nomes ha obrat vers la destruccio de Barcelona, ha fet molt de mal a la movilitat, pero ja fa molt de temps del Porcioles i ja es hora que Renfe s'hagues posat al dia...
En resum, que a Renfe amb les meves llengues no tinc vocabulari suficient per calificarla. I no m'importa que aquesta sigui espanyola, si els FGC funcionessin aixi diria el mateix, pero les dades son aberrants, consultant documents on surt una proporcio 3/22 de gast comparant Madrid i Barcelona... A cap pais les infrastructures regionals les controlen centralment d'aquesta manera. Cal que Renfe hagi de donar més explicacions a l'ATM i que aquesta pugui sancionarla pels crims que comet.
Tinc reclamacions de fa mes de 7 mesos quan al metro responen en 2 setmanes crec, i com el missatge que cito a dalt, llegint algunes coses un s'encen. Parlo com a usuari de Rodalies Renfe en hora laboral.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
La llei del consumidor s'escapa de Renfe Rodalies, de fet, tot i que a Renfe li van fer rentat d'imatge al 2004 tot funciona igual, l'empresa segueix éssent igual, de tal manera que reclamacions a Renfe Operadora a Sants et fiquen el sella d'ADIF...fantito wrote:Hola EUKibo, i demés.
De tot aixó que exposes, tot té a veure amb la relació 'prestador del servei'/usuari i, que se sàpiga, a Catalunya en té plenes competencies el Govern de la Generalitat. Perquè el Govern de la Generalitat no aplica d'una vegada la Lleig del Consumidor al servei prestat per Renfe a Catalunya?
Quan trobis respostes al que et plantejo, tindràs la resposta als teus maldecaps.
De la meteixa manera es pot parlar amb el tema del transport adaptat, amb el tema de la gestió de residus, amb el tema del transport de matèries perilloses, amb el tema energètic i en tants altres temes la competencia dels quals ja els tenia el Govern de la Generalitat des de fa más de 25 anys i mai s'han aplicat a Renfe.
Totes les empreses que presten serveis han de tenir llibres oficials de reclamació, però Renfe Operadora es veu que no, Renfe operadora es en realitat administració estatal i per això no té aquests fulls de reclamació i et donen fulls que els deuen utilitzar per a paper de water o els hi fan alguna mena de tractament quimic i els fiquen als matarates que fiquen a les potes del seients de les 440.
De fet, esgotant la via de reclamacio falsa que Renfe Operadora posa a servei (web on no se't guarda cap prova conforme has trames una reclamacio i reclamacio a estacions in situ ja que no es com a TMB que et donen el paper i el pots omplir tranquilament a casa sense que t'estorbin i sense estorbar la resta de passatgers que tambe vulguin reclamar).
Ara estic a les denuncies en les administracions catalanes, vaig denunciar en l'ATM uns fets que se m'han repetit més d'un cop que afecten al meu titol de viatge integrat, amb aquesta reclamacio a aquesta entitat intento que l'ATM prengui messures de retenir els ingressos a Renfe dels titols integrats per no prestar el servei que en teoria ha d'oferir. Tambe he escrit a DPTOP de la Generalitat perque l'administracio autonomica catalana que esta al nivell de l'estat pugui exigirli a aquest explicacions. I a la que tambe he reclamat es al Sindic de Greuges que estan estudiant el meu cas, aquesta institucio catalana en teoria s'encarrega de perseguir a les administracions que abusen dels ciutadans i penso que amb reclamacions per fets greus amb mes de 7 mesos sense contestar i moltes mes reclamacions amb mes de 2 mesos crec que és motiu suficient perque el Sindic prengui mesures contra Renfe.
Espero no perdre la confiança que tinc en les administracions (exceptuant ministeri de fomento òbviament) i no necessitar haver d'accedir de manera personal a tribunals.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Renfe Operadora NO s'escapa a cap llei, ni la del consumidor ni a cap altra, encara que sigui Renfe sigui de Foment i la llei sigui catalana. Si amb la Llei del Consumidor a la mà no passa res... és perquè a la Generalitat no li dóna la gana de fer res.EUKibo wrote:La llei del consumidor s'escapa de Renfe Rodalies, de fet, tot i que a Renfe li van fer rentat d'imatge al 2004 tot funciona igual, l'empresa segueix éssent igual, de tal manera que reclamacions a Renfe Operadora a Sants et fiquen el sella d'ADIF...
Totes les empreses que presten serveis han de tenir llibres oficials de reclamació, però Renfe Operadora es veu que no, Renfe operadora es en realitat administració estatal i per això no té aquests fulls de reclamació i et donen fulls que els deuen utilitzar per a paper de water o els hi fan alguna mena de tractament quimic i els fiquen als matarates que fiquen a les potes del seients de les 440.
L'ATM no té cap poder sancionador sobre Rodalies Renfe.
I si no et responen els fulls de reclamació de Renfe, només has de demanar un full de reclamació de la Generalitat, cosa que els hi suposarà desemborsar 300 euros pel simple fet d'usar-lo.
El problema és que, en moltes ocasions, qui ha patit el viatge (sobretot si es de rodalies) ja ni passa per ficar una reclamació perquè necessita arribar el més aviat possible a la seva destinació (treball, estudis...) i per tant, ja tenim un munt de gent que hauria de queixar-se, que no es queixa.
D'altra banda, el desconeixement generalitzat d'això que comentes, victor, provoca que ningú vagi més enllà de la simple reclamació a renfe, però bàsicament perque no sap els seus propis drets, no sap el que significa el simple gest d'introduir el bitllet a la màquina per picar-lo.
D'altra banda, el desconeixement generalitzat d'això que comentes, victor, provoca que ningú vagi més enllà de la simple reclamació a renfe, però bàsicament perque no sap els seus propis drets, no sap el que significa el simple gest d'introduir el bitllet a la màquina per picar-lo.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Exactament a més de que la gent després té pressa et fan tota mena de dificultats per reclamar, entre que et comencen a preguntar de tot, et miren malament, et comencen a criticar, s'estan 5min per treure el llibre... (i aixo mentre hi ha gent que vol treure bitllets de regionals) no et donen boligraf i repeteixo, a TMB et donen el full i l'omples a casa! A Renfe l'has d'omplir d'un en un i colapsan la finestreta...buertu wrote:El problema és que, en moltes ocasions, qui ha patit el viatge (sobretot si es de rodalies) ja ni passa per ficar una reclamació perquè necessita arribar el més aviat possible a la seva destinació (treball, estudis...) i per tant, ja tenim un munt de gent que hauria de queixar-se, que no es queixa.
D'altra banda, el desconeixement generalitzat d'això que comentes, victor, provoca que ningú vagi més enllà de la simple reclamació a renfe, però bàsicament perque no sap els seus propis drets, no sap el que significa el simple gest d'introduir el bitllet a la màquina per picar-lo.
I pel que sembla NO té fulls de reclamació amb vigència legal. Renfe sembla que enganya fent veure amb la nova imatge que és una empresa, pero en realitat és administració estatal, renfe és ministerio de fomento, i renfe també és molts cops ADIF, ens diuen que d'ha liberalitzat el ferrocarril però encara a la pràctica continuen amb el mateix sistema des que es va fer la gran expropiació de vies ibèriques.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Per a que serveixen? Reitero, moltes reclamacions i molts mesos de retard i les poques que s'han dignat a contestar son les que les causes de la incidencia es aliena a l'empresa i en una d'elles vaig reclamar que m'expliquessin cada quant rentaven els trens i com perque el meu tren estava ple de vomits per dins, capa de greix als vidres i graffitis interns i externs, a mes que el meu tren el van anular i em van deixar a Gava on es van viure massificacions extremes ja que descarregaven tots els passatgers de Gava-SantVicenç en aquella estacio i havien obert nomes una porta de menys de 2 metres perque sortis la gent i entres...Jordilar wrote:Demostra-ho. Les reclamacions de renfe son totalment vigents legalmet.EUKibo wrote:I pel que sembla NO té fulls de reclamació amb vigència legal.
Salut,
No em van explicar res del seu sistema de neteja (potser per no quedar en evidencia) i de l'avaria no em parlaven, nomes que estaven d'obres, i a Gava... ja veus quantes obres fan cada dia!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
A n'EUKibo
EUKibo, permet-me que t'ho digui d'una manera diferent: en general, encertes el fons però l'erres de mig a mig en la forma. Amb tanta descàrrega de bilis, la gent deixa de prendre't seriosament i quedes com un casca-ràbies.
Take it easy, my dear!
->
Take it easy, my dear!
->
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Si us plau, no fiqueu missatges com aquest. Si us fixeu en els meus missatges fico "chicha" no insulto i prou, simplement narro uns fets i comento i en cap cas em fico amb ningu del foro, per aixo crec que es aquest foro per comentar assumtes. Reitero, si us plau no poseu missatges sense contingut, si us fixeu hi ha alguns que nomes escribiu tota l'estona criticantme directament a mi sense parlar res dels trens. I mira, a mi no em molesta que defenseu el vostra punt de vista, de fet m'agrada poder discutir amb la gent i mes amb gent que s'estima el ferrocarril, per aixo en referencia als vostres missatges.fantito wrote:Sóm nosaltres Renfe? Et podem solucionar alguna cosa nosaltres?
Noi, sembla que en comptes de estar molest amb la Renfe ho estiguis amb nosaltres. I aixó ja fa pudor.
No, no estic molest amb ningu del foro, m'agrada discutir, potser aquest comentaris si que em molesten una mica a vere si podem evitar enfrontaments tant directes en plan personal i no en plan tema de dialogacio.
I clar que no sou la Renfe, i me n'alegro, estic segur que si vosaltres fossiu Renfe no estariem parlant ara mateix d'aixo i Rodalies Barcelona i Regionals Catalunya que veritablement estat igual o pitjor que Rodalies serien una altra historia.
I solucionarme qui sap si em podeu solucionar, aqui al foro que esta per dialogar em podeu dir el que penseu, el que podria fer, explicar les vostres experiencies i punts de vista.
I ja per acabar torno al tema: TGV Barcelona.
Tinc un parell de dubtes, deixaran obert el costat mar de l'estacio de sants per a que entri la llum? Quan passaran la resta de vies de rodalies al costat mar? I el fet que destrueixin 2 de les 6 uniques vies que havia a Barcelona es perque l'AVE que partira del mateix nivell de vies que els rodalies haura de baixar semisoterrantse fins al seu tunel no?
I preguntes respecte el Prat: El pont del Llobregat tambe han reduit definitivament la capacitat de 3 a 2 vies, hi ha algun pla per despres fer les 2 vies mes que calen fins Barcelona si no es fa el pla Santfeliuenc GranVia-Diagonal?
I sobre el ramal Gornal? Pel que he vist posa que abans havia dues vies i que despres de les obres deixaran 1.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Vaja... Crec que aquest ramal es força interessant, conecta amb Can Tunis i permet mes maniobres als trens (tot i que amb el nou ramal..., pero igualment el nou ramal serà d'ample internacional oi?)UT596001 wrote:El destí del ramal del Gornal és la seva desaparició.EUKibo wrote:I sobre el ramal Gornal? Pel que he vist posa que abans havia dues vies i que despres de les obres deixaran 1.
I el que penso es que podrien subsanar el gran deficit de frequencies de la C2 (Des de clot per anar a castelldefels passa un tren cada 30min en hora punta) es fer trens Vilanova-L'hosptitalet, estil Transilien francès que fa servei tipus Rodalies pero sense atravessar la ciutat, això si, aquest sistema necessita d'una xarxa de metro molt potent que pugui absorvir aquests passatges que han de continuar el seu viatge fins els desti final. A Barcelona hi ha quelcom similar a Espanya on acaben les linies dels FGC i la L1 i L3 absorveixen molts passatgers.
Cal dir pero que un sistema aixi hauria de ser provisional, cal urgentment un nou tunel de pas vertader a Barcelona, perque un altre tema, el tunel AVE segons Fomento treura colapse a les linies convencionals, pero les vies de la R2 estan majoritariament colapsades pels Regionals, o viceversa, les vies dels Regionals estan colapsades per la R2, i l'AVE no fara serveis d'aquest tipus quan arribi a Barcelona...
I just al contrari l'AVE podria generar encara mes colapse perque mes gent utilitzara el ferrocarril i no hi ha lloc on ficar mes trens.
El nou ramal de mercaderies El Papiol-Can Tunis (ja en funcionament) també tindrà ample UIC.EUKibo wrote:Vaja... Crec que aquest ramal es força interessant, conecta amb Can Tunis i permet mes maniobres als trens (tot i que amb el nou ramal..., pero igualment el nou ramal serà d'ample internacional oi?)
Fals. En hora punta hi ha un tren cada 15 minuts aproximadament:I el que penso es que podrien subsanar el gran deficit de frequencies de la C2 (Des de clot per anar a castelldefels passa un tren cada 30min en hora punta)
-Trens Sant Celoni-Vilanova
-Trens Granollers-Castelldefels
----------------------------------------------
Nota de l'administrador:
Els missatges relatius a les freqüències de la C2 han hagut de ser esborrats, ja que es desviaven totalment del tema i, degut a la llargada del fil, ha sigut tècnicament impossible separar-los en un fil nou.
Qui en vulgui parlar, li suggereixo que obri un nou fil al respecte.
Perdoneu les molèsties, però és pel bé del fòrum
----------------------------------------------
De EPC:
Adif finaliza el viaducto del AVE sobre el Llobregat
1. • La instalación de las vías permitirá iniciar en otoño las pruebas hasta Sants
RAMON COMORERA
BARCELONA
La línea de alta velocidad culminó ayer la obra más característica del tramo que llevará el AVE hasta Barcelona. La estructura del espectacular viaducto de 870 metros de largo que salva el río Llobregat, la línea de los Ferrocarrils de la Generalitat y la carretera C-245 en Sant Boi quedó completada con la unión definitiva de los dos tramos, el de acero y el de hormigón, que forman el largo paso elevado. El gestor de infraestructuras ferroviarias Adif reveló a este diario que se han retirado los últimos elementos utilizados en la conexión de las dos partes, con lo que la obra se puede recorrer ya en toda su longitud. Ahora se empezarán a colocar con rapidez los sistemas de electrificación y de seguridad y, posteriormente, las vías.
Hasta la estación de Sants quedan aún 12 kilómetros, nueve de ellos de túnel, con obras importantes por acabar. En ellas se está trabajando a toda velocidad desde hace tiempo y, a partir de este mes, con más intensidad aún por la ampliación de las horas nocturnas útiles sin tráfico ferroviario en la zona de L'Hospitalet. Pero Adif considera que la finalización del viaducto es un gran paso para cumplir la previsión de que en otoño, entre octubre y noviembre, puedan empezar las pruebas de circulación en este último tramo. El objetivo es que el primer AVE llegue a Sants a final de año, como han anunciado repetidamente responsables del Ministerio de Fomento.
Estas pruebas con trenes técnicos especiales previas a la apertura de la línea se están realizando ya desde el 8 de mayo en el tramo que va desde la estación de Perafort, en Tarragona, donde acaba por ahora el recorrido que empieza en Madrid, y el viaducto completado ayer. En los próximos meses, los de mayor intensidad y dificultad de las obras según han reconocido los responsables de Adif, se acabará la excavación del túnel hasta Sants, al mismo tiempo que se construirá la plataforma de las vías y se colocarán los sistemas eléctricos y de seguridad y señalización.
EL ÚLTIMO PUENTE
La última obra aún no empezada, pero que lo será de inmediato, según informó ayer Adif, es el viaducto de 212 metros con el que la línea de alta velocidad cruzará por segunda vez el Llobregat tras pasar por El Prat. Los trabajos se iniciarán una vez acabe, dentro de pocos días, el derribo del viejo puente de las vías de Cercanías. La nueva estructura para estos trenes, independiente de la del AVE, se puso en servicio el 24 de marzo cuando abrió la estación de El Prat.
Adif finaliza el viaducto del AVE sobre el Llobregat
1. • La instalación de las vías permitirá iniciar en otoño las pruebas hasta Sants
RAMON COMORERA
BARCELONA
La línea de alta velocidad culminó ayer la obra más característica del tramo que llevará el AVE hasta Barcelona. La estructura del espectacular viaducto de 870 metros de largo que salva el río Llobregat, la línea de los Ferrocarrils de la Generalitat y la carretera C-245 en Sant Boi quedó completada con la unión definitiva de los dos tramos, el de acero y el de hormigón, que forman el largo paso elevado. El gestor de infraestructuras ferroviarias Adif reveló a este diario que se han retirado los últimos elementos utilizados en la conexión de las dos partes, con lo que la obra se puede recorrer ya en toda su longitud. Ahora se empezarán a colocar con rapidez los sistemas de electrificación y de seguridad y, posteriormente, las vías.
Hasta la estación de Sants quedan aún 12 kilómetros, nueve de ellos de túnel, con obras importantes por acabar. En ellas se está trabajando a toda velocidad desde hace tiempo y, a partir de este mes, con más intensidad aún por la ampliación de las horas nocturnas útiles sin tráfico ferroviario en la zona de L'Hospitalet. Pero Adif considera que la finalización del viaducto es un gran paso para cumplir la previsión de que en otoño, entre octubre y noviembre, puedan empezar las pruebas de circulación en este último tramo. El objetivo es que el primer AVE llegue a Sants a final de año, como han anunciado repetidamente responsables del Ministerio de Fomento.
Estas pruebas con trenes técnicos especiales previas a la apertura de la línea se están realizando ya desde el 8 de mayo en el tramo que va desde la estación de Perafort, en Tarragona, donde acaba por ahora el recorrido que empieza en Madrid, y el viaducto completado ayer. En los próximos meses, los de mayor intensidad y dificultad de las obras según han reconocido los responsables de Adif, se acabará la excavación del túnel hasta Sants, al mismo tiempo que se construirá la plataforma de las vías y se colocarán los sistemas eléctricos y de seguridad y señalización.
EL ÚLTIMO PUENTE
La última obra aún no empezada, pero que lo será de inmediato, según informó ayer Adif, es el viaducto de 212 metros con el que la línea de alta velocidad cruzará por segunda vez el Llobregat tras pasar por El Prat. Los trabajos se iniciarán una vez acabe, dentro de pocos días, el derribo del viejo puente de las vías de Cercanías. La nueva estructura para estos trenes, independiente de la del AVE, se puso en servicio el 24 de marzo cuando abrió la estación de El Prat.