Nou telefèric de Montjuic
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
El 26 d'abril de forma oficial.
Quatre autoexpenedores avall + taquilla
L'estació intermitja només accepta gent en sentit baixada, no de pujada.
Més de 50 cabines circulant, a`ptes per a vuit persones cadascuna.
Adaptades a PMR, si bé cal aturar la instal.lació si puja algú amb cadira de rodes, atès que el telecabina és de marxa continua.
Quatre autoexpenedores avall + taquilla
L'estació intermitja només accepta gent en sentit baixada, no de pujada.
Més de 50 cabines circulant, a`ptes per a vuit persones cadascuna.
Adaptades a PMR, si bé cal aturar la instal.lació si puja algú amb cadira de rodes, atès que el telecabina és de marxa continua.
Trenscat wrote:Quin dia l'inauguren? Podríem fer una trobada per anar-lo a provar no?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
¿Dónde podemos ver fotos de las nuevas cabinas?
Saludos,
Sergio
¿Dónde podemos ver fotos de las nuevas cabinas?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Un dia fantàstic per inaugurar, en dijous, si, senyor...liniadelRipollés wrote:El 26 d'abril de forma oficial.
Quatre autoexpenedores avall + taquilla
L'estació intermitja només accepta gent en sentit baixada, no de pujada.
Més de 50 cabines circulant, a`ptes per a vuit persones cadascuna.
Adaptades a PMR, si bé cal aturar la instal.lació si puja algú amb cadira de rodes, atès que el telecabina és de marxa continua.
Trenscat wrote:Quin dia l'inauguren? Podríem fer una trobada per anar-lo a provar no?
Algú podrà anar-hi?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Deu ser que d'aquí al 25 de maig tenen l'agenda atapeïda. I com que els cavernícoles d'Alstom encara no han convertit la velocitat de rècord del TGV aquell en velocitat comercial ni se'ls ha acudit d'adaptar-lo per al metro de Barcelona, doncs no es pot ser en dos llocs al mateix temps...metring wrote:Un dia fantàstic per inaugurar, en dijous, si, senyor...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Eh!
Si et llegeixes les converses cordials que he tingut últimament amb l'Ecomobisostrans sobre la velocitat, entendràs què volia dir.JaMiRo! wrote:Guigui wrote:I com que els cavernícoles d'Alstom
Eh, tú, un respecte.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Gràcia
No, si ja l'he entès , però això de cavernícoles m'ha fet gràcia.Guigui wrote:Si et llegeixes les converses cordials que he tingut últimament amb l'Ecomobisostrans sobre la velocitat, entendràs què volia dir.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Para el que no allá visto todavía el nuevo aéreo aquí os lo presento
http://tu.tv/videos/aereo-de-montjuic
otro día, cuando este inaugurado, haré el resto.
Saludos, 8)
Pedro
http://tu.tv/videos/aereo-de-montjuic
otro día, cuando este inaugurado, haré el resto.
Saludos, 8)
Pedro
Doncs va a ser que el 26 no!liniadelRipollés wrote:El 26 d'abril de forma oficial.
Quatre autoexpenedores avall + taquilla
L'estació intermitja només accepta gent en sentit baixada, no de pujada.
Més de 50 cabines circulant, a`ptes per a vuit persones cadascuna.
Adaptades a PMR, si bé cal aturar la instal.lació si puja algú amb cadira de rodes, atès que el telecabina és de marxa continua.
Trenscat wrote:Quin dia l'inauguren? Podríem fer una trobada per anar-lo a provar no?
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
L'obren el 16!!!!
De la web de l'Ajuntament de Barcelona:
Montjuïc estrena nou telefèric
publicat el 11/05/2007 a les 16:05 h.
El transport permet arribar a la part més alta de la muntanya, el Castell, en un trajecte de 15 minuts
Un viatge de quinze minuts en què gairebé durant tot el trajecte és impossible mantenir la boca tancada davant les superbes vistes de Barcelona. Així és el nou telefèric de Montjuïc, que es posa en funcionament novament per al públic el proper 16 de maig.
Les cabines es poden agafar en tres estacions: el Parc de Montjuïc, el Mirador i el Castell, tot i que es recomana començar per l'estació situada a la cota més baixa, que és la del Parc de Montjuïc.
Arribar a aquest punt és ben fàcil amb el Funicular de Montjuïc, que s'atura a la mateixa parada on es pot agafar el nou telefèric de Montjuïc.
Un cop s'adquireix el tiquet, que té la modalitat d'anada i tornada (7,50 euros per a adults i 5,75 euros per a infants) o bé només d'anada (5,50 euros per a adults i 4,25 euros per a infants) fins al Castell, s'accedeix al vestíbul des d'on es puja a les cabines.
Cal explicar que el nou telefèric de Montjuïc té poc a veure amb l'antic, ja que la instal·lació s'ha fet completament nova per guanyar capacitat, accessibilitat i integració amb l'entorn. Així, dues cabines estan equipades amb cinturons de seguretat per a cadires de rodes.
Per citar una de les noves característiques de la instal·lació, les espaioses cabines són totalment vidrades i permeten vistes panoràmiques de la ciutat i, segurament, les més privilegiades.
Tot assegut en la cabina i sense gairebé la necessitat de girar el cap, només amb un lent moviment dels ulls, es pot contemplar algunes localitats del Baix Llobregat a la llunyania, els edificis emblemàtics de l'avinguda Diagonal i la plaça d'Espanya.
També es pot contemplar de manera admirable la plaça de Catalunya i l'edifici d'un conegut centre comercial, la Catedral, la Sagrada Família, els vaixells de creuers del port, la Vila Olímpica, la Torre AGBAR i la zona del Fòrum.
En total, el trajecte recorre uns 750 metres i les cabines salven 84,5 metres de desnivell que hi ha entre les estacions de Parc de Montjuïc i el Castell.
Un altre element destacable del projecte és que les cabines es guarden durant la nit en una nau semisoterrada, on es fa la revisió tècnica i la seva neteja. Així s'evita el seu deteriorament i es pot garantir al màxim la seguretat de la instal·lació.
Més de 400.000 persones pujaran al telefèric
L'obertura del telefèric té lloc després de 10 mesos d'obres en què s'ha reconstruït la instal·lació des de gairebé a partir de zero: les estacions, els suports, la maquinària i les cabines.
El cost total ha ascendit a 14,5 milions d'euros i aquest transport de lleure estarà gestionat per l'empresa pública Telefèric de Montjuïc (filial 100% de Transports Metropolitans de Barcelona), que preveu que prop de 400.000 persones l'utilitzin al llarg del primer any de funcionament.
El nou telefèric, que es finançarà de manera exclusiva dels ingressos propis de l'explotació, ha reduït al màxim l'impacte mediambietal i permet gaudir al llarg de tot l'any d'aquestes instal·lacions gràcies a les noves mesures de seguretat i a una maquinària més potent.
De la web de l'Ajuntament de Barcelona:
Montjuïc estrena nou telefèric
publicat el 11/05/2007 a les 16:05 h.
El transport permet arribar a la part més alta de la muntanya, el Castell, en un trajecte de 15 minuts
Un viatge de quinze minuts en què gairebé durant tot el trajecte és impossible mantenir la boca tancada davant les superbes vistes de Barcelona. Així és el nou telefèric de Montjuïc, que es posa en funcionament novament per al públic el proper 16 de maig.
Les cabines es poden agafar en tres estacions: el Parc de Montjuïc, el Mirador i el Castell, tot i que es recomana començar per l'estació situada a la cota més baixa, que és la del Parc de Montjuïc.
Arribar a aquest punt és ben fàcil amb el Funicular de Montjuïc, que s'atura a la mateixa parada on es pot agafar el nou telefèric de Montjuïc.
Un cop s'adquireix el tiquet, que té la modalitat d'anada i tornada (7,50 euros per a adults i 5,75 euros per a infants) o bé només d'anada (5,50 euros per a adults i 4,25 euros per a infants) fins al Castell, s'accedeix al vestíbul des d'on es puja a les cabines.
Cal explicar que el nou telefèric de Montjuïc té poc a veure amb l'antic, ja que la instal·lació s'ha fet completament nova per guanyar capacitat, accessibilitat i integració amb l'entorn. Així, dues cabines estan equipades amb cinturons de seguretat per a cadires de rodes.
Per citar una de les noves característiques de la instal·lació, les espaioses cabines són totalment vidrades i permeten vistes panoràmiques de la ciutat i, segurament, les més privilegiades.
Tot assegut en la cabina i sense gairebé la necessitat de girar el cap, només amb un lent moviment dels ulls, es pot contemplar algunes localitats del Baix Llobregat a la llunyania, els edificis emblemàtics de l'avinguda Diagonal i la plaça d'Espanya.
També es pot contemplar de manera admirable la plaça de Catalunya i l'edifici d'un conegut centre comercial, la Catedral, la Sagrada Família, els vaixells de creuers del port, la Vila Olímpica, la Torre AGBAR i la zona del Fòrum.
En total, el trajecte recorre uns 750 metres i les cabines salven 84,5 metres de desnivell que hi ha entre les estacions de Parc de Montjuïc i el Castell.
Un altre element destacable del projecte és que les cabines es guarden durant la nit en una nau semisoterrada, on es fa la revisió tècnica i la seva neteja. Així s'evita el seu deteriorament i es pot garantir al màxim la seguretat de la instal·lació.
Més de 400.000 persones pujaran al telefèric
L'obertura del telefèric té lloc després de 10 mesos d'obres en què s'ha reconstruït la instal·lació des de gairebé a partir de zero: les estacions, els suports, la maquinària i les cabines.
El cost total ha ascendit a 14,5 milions d'euros i aquest transport de lleure estarà gestionat per l'empresa pública Telefèric de Montjuïc (filial 100% de Transports Metropolitans de Barcelona), que preveu que prop de 400.000 persones l'utilitzin al llarg del primer any de funcionament.
El nou telefèric, que es finançarà de manera exclusiva dels ingressos propis de l'explotació, ha reduït al màxim l'impacte mediambietal i permet gaudir al llarg de tot l'any d'aquestes instal·lacions gràcies a les noves mesures de seguretat i a una maquinària més potent.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Saludos,
Sergio
Cierto, se ha olvidado de Pla de Palau y de la FNB.orique wrote:Em sembla que en Santfeliuenc et diria que no...EUKibo wrote:¬¬ D'UPC a Barcelona que sàpiga només hi ha a Zona Universitària i a Hospital Clínic, el Campus del Besòs al Fòrum (Can Llima) està en projecte i amb la renovació de la Zona Universitària potser ni el fan.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Hoy es 16 y según todos los indicios el nuevo teleférico de Montjuïc debería de haberse inaugurado.
Acabo de entrar en la web de TMB y ni una reseña, ni una nota de prensa, ni un comentario, ni una foto... qué extraño es esto ¿no?
Saludos,
Sergio
Hoy es 16 y según todos los indicios el nuevo teleférico de Montjuïc debería de haberse inaugurado.
Acabo de entrar en la web de TMB y ni una reseña, ni una nota de prensa, ni un comentario, ni una foto... qué extraño es esto ¿no?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
¡Ep!
¡Hola!
Pues creo que sí ha sido inaugurado...
Barcelona abre hoy el nuevo teleférico de Montjuïc
BARCELONA, 16 May. (EUROPA PRESS) -
Barcelona abre hoy el nuevo teleférico de Montjuïc después de diez meses de obras para renovar la instalación, según informó Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB).
El teleférico cuenta con un trayecto de 752 metros y tres estaciones, diseñadas por el arquitecto Joan Forgas, que están equipadas con facilidades para personas con movilidad reducida. El nuevo teleférico es 60 metros más corto que el antiguo, ya que la estaión superior se sitúa fuera del recinto del castillo.
El teleférico cuenta con un total de 55 cabinas, de ocho plazas cada una, equipadas con grandes áreas vidriadas y puertas automáticas. La instalación abrirá todos los días a las 10 de la mañana y cerrará en función de las estaciones y la luz solar.
¡Saludos!
Pues creo que sí ha sido inaugurado...
Barcelona abre hoy el nuevo teleférico de Montjuïc
BARCELONA, 16 May. (EUROPA PRESS) -
Barcelona abre hoy el nuevo teleférico de Montjuïc después de diez meses de obras para renovar la instalación, según informó Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB).
El teleférico cuenta con un trayecto de 752 metros y tres estaciones, diseñadas por el arquitecto Joan Forgas, que están equipadas con facilidades para personas con movilidad reducida. El nuevo teleférico es 60 metros más corto que el antiguo, ya que la estaión superior se sitúa fuera del recinto del castillo.
El teleférico cuenta con un total de 55 cabinas, de ocho plazas cada una, equipadas con grandes áreas vidriadas y puertas automáticas. La instalación abrirá todos los días a las 10 de la mañana y cerrará en función de las estaciones y la luz solar.
¡Saludos!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Nou telefèric de Montjuïc.
Ahir casualment estava a Barcelona i vaig llegir al 20 minutos que s'inagurava el telesfèric de Montjuïc, i cap allà que vaig anar. Vaig pujar a les 10:13 i vaig tornar a baixar a les 10:20, vaig parar a l'estació central i tot seguit vaig tornar a agafar-lo cap avall. No m'hi podia entretenir mes per que tenia pressa, però puc fer algunes observacions:
·L'estació central hauria de funcionar en les 2 sentits. Ara mateix nomes va cap avall.
·No s'haurien d'obrir les portes amb el telesfèric en marxa, sino que s'hauria d'aturar totalment i llavors obrir-se.
·Hauria d'estar integrat, ja que es una exageracio que cobrtin 5,50 per anar i 7,50 per anar i tornar.
·L'estació central hauria de funcionar en les 2 sentits. Ara mateix nomes va cap avall.
·No s'haurien d'obrir les portes amb el telesfèric en marxa, sino que s'hauria d'aturar totalment i llavors obrir-se.
·Hauria d'estar integrat, ja que es una exageracio que cobrtin 5,50 per anar i 7,50 per anar i tornar.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
¿Qué os parece? cuesta la friolera de 5,50 € sólo ida y 7,50 € si es ida y vuelta. Igual se piensan que alguien va a sacar sólo ida y así quedarse a dormir en el castillo, cachis en la mar. Y además de ser un robo, por supuesto, ni siquiera está integrado, lógicamente, si de robar se trata, integrarlo sería un error.
Mientras que luego utilicen el dinero para volver a poner cuidadores para los jardines de Montjuïc, esos que había frente a la entrada inferior del parque de atracciones. Porque es penoso cómo tienen los jardines de Mossen Cinto Verdaguer, las plantas hechas una pena, las flores destrozadas y moribundas, todo lleno de gente pisando el césped y tirándose allí en el suelo...
Saludos,
Sergio
¿Qué os parece? cuesta la friolera de 5,50 € sólo ida y 7,50 € si es ida y vuelta. Igual se piensan que alguien va a sacar sólo ida y así quedarse a dormir en el castillo, cachis en la mar. Y además de ser un robo, por supuesto, ni siquiera está integrado, lógicamente, si de robar se trata, integrarlo sería un error.
Mientras que luego utilicen el dinero para volver a poner cuidadores para los jardines de Montjuïc, esos que había frente a la entrada inferior del parque de atracciones. Porque es penoso cómo tienen los jardines de Mossen Cinto Verdaguer, las plantas hechas una pena, las flores destrozadas y moribundas, todo lleno de gente pisando el césped y tirándose allí en el suelo...
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Re
Home... iduen que no és un mitjà de transport, sinó una aracció turística.Santfeliuenc wrote:¿Qué os parece? cuesta la friolera de 5,50 € sólo ida y 7,50 € si es ida y vuelta.
la veritat és que és molt discutible si feia falta o no. De tota manera, aquest alt preu dieun que serveix perquè sigui un transport que s'autofinanciï, sense necessitar subvencions. Ja veurem
Vine a veure la Plaça de la Sagrada Família, o la de Gaudí. Fa 30 anys que visc en aquesta zona, i mai les havia vist tant brutes i destrossades. No hi ha ningú que vigili, els jardiners pràcticament no existeixen, el reg ha desaparegut, tenim una dotzena de borratxos que viuen al mig de la plaça en semi-barraques des de fa un any (increïble però cert) i que ho llencen (i ho fan) tot entre les plantes, ahir la gent fugia de la plaça Gaudí (la del llac) perquè estava infestada de núvols de mosquits que han trobat el seu lloc ideal entre la brutícia i l'aigua estancada, alguns dels quals arriben a introduïr-se a l'estació del metro (recordeu l'any passat aquella plaga de mosquits?), fa mesos (anys?) que no reposen la sorra que s'endú l'aigua, etc, etc. Perdó per l'Off-Topic, però cada vegada que veig com està tot de penós, i en un lloc tant cèntric, fa ràbia tanta deixadesa.Santfeliuenc wrote:Mientras que luego utilicen el dinero para volver a poner cuidadores para los jardines de Montjuïc, esos que había frente a la entrada inferior del parque de atracciones. Porque es penoso cómo tienen los jardines de Mossen Cinto Verdaguer, las plantas hechas una pena, las flores destrozadas y moribundas, todo lleno de gente pisando el césped y tirándose allí en el suelo...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT