Així que començo amb aquesta notícia d'ahir.
És inperdonable i inadmisible que el carril bus quedi bloquejat pel trànsit.El Periodico wrote: 19/5/2007 UN ALTRE COL.LAPSE VIARI A L'ÀREA METROPOLITANA
Un nou accident torna a originar un embús enorme a Barcelona
• Una col.lisió múltiple a la B-23 tapa completament la sortida per l'avinguda Diagonal en hora punta
• Molts conductors triguen com a mínim tres hores per poder abandonar la ciutat pel sud
MÉS INFORMACIÓ
* MÉS DE 6 HORES PER A 56 KM
EDWIN WINKELS / MAYKA NAVARRO
BARCELONA
Aquesta vegada els va tocar a la B-23 i la Diagonal,
(...)
El xoc entre set vehicles, que es va saldar amb un ferit greu, va tallar a les 18.50 hores completament els tres carrils de la B-23, a l'altura de la ciutat esportiva del Barça. Un camió va envestir per darrere els cotxes, que estaven aturats. En plena hora punta de la massiva sortida del divendres, l'autopista va trigar només uns minuts a col.lapsar-se completament. A les vuit, la cua interminable arribava fins al centre de Barcelona. La presència de la Guàrdia Urbana a totes les cruïlles de la Diagonal sols va poder evitar que també s'embussessin els carrers transversals.
(...)
Ni el carril bus, amb una filera de desenes de busos, autocars i taxis entre la plaça de Francesc Macià i l'avinguda de Pedralbes, es va salvar del caos. "Fa gairebé 50 minuts que estic aturat", deia Javier García Álvarez, conductor d'un bus de TMB de la línia 33. En els 50 minuts, només havia aconseguit cobrir 200 metres entre Francesc Macià i l'avinguda de Sarrià. El bus anava buit. "Tots els passatgers han baixat per anar caminant o agafar el tramvia", deia.
(...)
PASSATGERS DE BUS A
l'altura de la Zona Universitària, desenes de passatgers esperaven en va els autocars de línies de mitja distància. "El bus a Lleida hauria d'haver passat a les 20.20", es queixaven la Dolors i la Concepció a les 21.15 hores. Fins a les 21.45 no va arribar el bus d'Alsina Graells. A la centraleta de l'empresa no havien contestat les trucades de les desesperades passatgeres. "No sabem què ha passat", van dir.
Óscar, empresari, havia vingut aquesta setmana tres cops de Tarragona a Barcelona. "Vaig atrapar el gran embús de dimarts, un altre dimecres i avui em pensava que seria millor agafar el bus". També va aparèixer amb hora i mitja de retard. ¿I el tren com a alternativa? "És una loteria, ja no saps mai amb quin mitjà desplaçar-te sense patir algun contratemps", deia.
ElPeriodico.cat
Perquè el tranvia seguia circulant i els autobusos no podien? No disposen de carril bus?
Segons diu la notícia la guàrdia urbana va betllar per a que els carrers transversals no es veiessin afectats però esta clar que com sempre es van oblidar del carril bus. Per culpa dels cotxes que circulen perpedicularment a aquest i que s'aturen envaint-lo el bus té via lliure més enllà de la intersecció però no pot passar.
Per enèssima vegada, es demostra que la guàrdia urbana poca conscienciació té amb el transport públic.
I aquesta situació no és aïllada, en hora punta del mati passa 3/4 del mateix.
L'altre dia vaig estar més de 20 min per anar de l'Illa a Pius XII.