Intercanviador Martorell Central

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Intercanviador Martorell Central

Post by victorcasta »

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques posarà en servei dilluns vinent, 21 de maig, la nova estació de Martorell-Central de la línia Llobregat – Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.

· Martorell-Central està situada al barri de Can Carreres entre les estacions d’FGC de Martorell-Vila i Martorell-Enllaç.
· La nova instal·lació funcionarà com a intercanviador amb el servei de rodalies de Renfe (C4 i C7).
· Es preveu que durant el primer any utilitzin la nova estació uns 130.000 viatgers i a partir del tercer, 160.000
· La construcció de la infraestructura ha suposat una inversió de 2,8 MEUR
· En paral·lel, s’estan duent a terme les obres d’urbanització a l’entorn de l’estació, que compten amb un pressupost total de 11,4 MEUR, es desenvolupen en dues fases.

Nova estació i nou intercanviador

Dilluns vinent entrarà en servei la nova estació de Martorell Central de la línea Llobregat – Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, entre les estacions de Martorell-Vila i Martorell-Enllaç. Situada al costat de l’actual estació de Martorell de rodalies Renfe, la nova estació funcionarà com a intercanviador entre ambdós serveis ferroviaris. Així, aquesta proximitat permetrà ara fer la connexió entre les dues estacions pel carrer en un parell de minuts. En un futur està previst un enllaç directe entre l’estació de Renfe i la de FGC. D’aquesta manera, la instal·lació que entra en servei permetrà millorar la mobilitat en transport públic a la zona i potenciar la intermodalitat.

L’estació Martorell-Central, ubicada al barri de Can Carreres, té dues plantes i una superfície de 950 m2 i estarà adaptada a persones amb mobilitat reduïda mitjançant escales mecàniques i ascensors. L’edifici de l’estació és un espai rectangular, situat perpendicularment a la platja de vies, en el que predominen la transparència i la lleugeresa, amb façanes que combinen la pedra granítica negra, el vidre i l’alumini. La nova estació de Martorell, que ha suposat una inversió de 2,6 MEUR, destaca per la seva gran lluminositat, gràcies a unes parets de vidre que permeten l’entrada de la llum solar pels quatre fronts.

La instal·lació compta amb dos accessos (nord i sud), l’un des del carrer Nou Montserrat i l’altre proper a la carretera de Piera, concebut com un mirador amb pèrgola. A la planta superior de l’edifici, que té una superfície útil de 645 m2, se situa un ampli vestíbul, de 370 m2, on estan ubicades les màquines expenedores de bitllets i les barreres tarifàries. També disposa d’un bar d’uns 118 m2. A la planta inferior, situada al nivell de les vies, se situen les dependències tècniques d’FGC. L’estació compta amb una andana central única, de 8 metres d’amplada i 130 metres de llarg.

Proper metro comarcal

L’estació tindrà un servei amb una freqüència mitja de pas d’un tren cada set minuts i mig destinació a Barcelona (Plaça d’Espanya) en hora punta, des de la posada en servei fins a les 8.30. En hores vall, la resta del dia, els usuaris disposaran d’un tren cada deu minuts en sentit Barcelona. Pel que fa als trens que es dirigeixen en direcció nord, cap a Igualada i Manresa, el servei durant tot el dia serà d’un tren cada hora en direcció a Igualada, un direcció a Manresa, i dos en direcció a Olesa. Tots els trens de les línies que facin parada a Martorell-Central també ho faran a Martorell-Enllaç.

En aquesta nova estació s’hi aturaran tots els combois de la línia Llobregat-Anoia:
· S8: Pl. Espanya-Martorell-Enllaç
· R6: Pl. Espanya-Igualada
· S4: Pl. Espanya-Olesa de Montserrat
· R5: Pl. Espanya-Manresa Baixador

Cal tenir en compte que aquestes freqüències es veuran multiplicades una
vegada es completin les actuacions que el DPTOP està duent a terme amb el desdoblament d’aquesta línia i que la convertiran en un metro comarcal. Així, es preveu que a finals d’aquest any la línea pugui tenir ja una freqüència de pas d’un tren cada 5 minuts en hora punta i un cada 8 minuts i mig en hora vall entre Barcelona i Martorell.

Integració a l’entorn

La implantació d’aquesta estació inclou un conjunt d’actuacions per tal
d’integrar-la a la ciutat i millorar el seu entorn. Així, al mateix temps que s’ha construït la nova estació, el DPTOP està duent a terme en dues fases la urbanització del seu voltant amb un pressupost total de 11,4 MEUR.

PRIMERA FASE
El dilluns, amb la posada en marxa de la nova estació també entraran en funcionament la major part de les obres d’aquesta primera fase d’urbanització que ha tingut un pressupost de 5,8 MEUR:

- El pàrquing de l’estació que estarà situat al costat de l’entrada nord tindrà 116 places de cotxe i actuarà d’element dissuasori de l’ús del vehicle privat, donant el servei de park and ride.
- Carrer Nou de Montserrat s’ha modificat el seu traçat, s’ha pavimentat i a les voreres s’han instal·lat baranes i il·luminació.
- Plaça enjardinada davant de l’entrada nord de l’estació s’ha construït una plaça enjardinada on s’han plantat palmeres.
- Rotonda que enllaça aquest el carrer Nou de Montserrat amb l’Avinguda Joaquim de Barniola, i una petita plaça al costat de la rotonda on s’ha posat il·luminació i bancs.
- Integració del carrer Montserrat: finalment es preveu completar aquest més de juny les obres per integrar el carrer Montserrat a la nova configuració urbana i millorar-ne la connectivitat i mobilitat. Així, es finalitzarà la pavimentació del carrer i la zona del pas inferior de l’estació i les rampes que permetran l’accés directe a l’estació.

SEGONA FASE
La segona fase d’urbanització que millorarà encara més l’entorn de l’estació i la connexió amb l’estació de Renfe començarà aquest mateix mes de maig. Compta amb un pressupost de 5,6 MEUR i es preveu que estigui finalitzada el segon trimestre del 2008. Aquesta segona fase inclou
bàsicament dues actuacions:

- Cobriment de les vies de RENFE aquesta es la gran actuació d’aquesta segona fase. Sobre les vies de RENFE es realitzarà una plaça que estarà dotada de zones verdes i àrees de descans. Aquesta plaça facilitarà i reduirà encara més el transbordament entre les línies de Renfe i d’FGC. Per tal de que les persones amb mobilitat reduïda puguin gaudir d’aquest intercanvi també es comunicaran ambdues estacions unes rampes.
- Arranjament dels edificis del carrer Montserrat per tal d’adaptar les cases d’aquest carrer a la nova fisonomia moderna del barri. Les façanes d’aquest carrer de Can Carreres es pintaran i es milloraran els acabats.


Comunicat de premsa del DPTOP, 18 de maig de 2007
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Com deia Mr.Bean:

ALELUUUUUUUUUUUUUUUUUIA!!!
ALELUUUUUUUUUUUUUUUUUIA!!!
ALELUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUIIIIIIIIIIIAAAAAAAAAAAAA!!!

:x :x :x :x :x :D

A partir d´ara hi haurà un autèntic transbord que possibilitarà les següents relacions:

1)Igualada/Piera/Olesa/St.Andreu de la Barca-
-Cerdanyola Universitat/St.Cugat

2)Igualada/Piera/Olesa/Manresa-Molins de Rei/St.Feliu/Sants/Pl.Catalunya

3)Manresa/Montserrat/Olesa-Vilafranca/Vendrell/St.Vicenç/Tarragona

Si la gent aprèn a utilitzar aquesta estació, hi haurà una millora del servei important.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Sí, pero... ateniéndonos al cachondeo de planos de la RMB que nos ponen en las estaciones, ¿en qué zona estaría esta nueva estación de Martorell? ¿y en qué zona estarían las otras estaciones que son también de Martorell?

:x

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Zones Martorell

Post by Guigui »

Segons la pròpia ATM, la cosa està de la següent manera:

Al mapa de l'RMB, el municipi de Martorell forma part, en la seva totalitat, de la zona 3B. En canvi, al plànol del transport ferroviari integrat, Martorell-Vila forma part de la zona 2B, mentre que la resta d'estacións de Martorell (Martorell, Martorell-Central i Martorell-Enllaç) estan situades a la zona 3B.

Sembla que Martorell-Vila està situat en el municipi de Castellbisbal. En qualsevol cas, podria esvair-se el dubte sorgit sobre la ubicació de Martorell-Central.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
sanlucar-playa
N5
N5
Posts: 104
Joined: Sunday 07/01/2007 11:04
Location: HISPANIA CITERIOR

Re: Zones Martorell

Post by sanlucar-playa »

Guigui wrote:
(...)

Sembla que Martorell-Vila està situat en el municipi de Castellbisbal. En qualsevol cas, podria esvair-se el dubte sorgit sobre la ubicació de Martorell-Central.
Así es. El río Llobregat hace de límite entre los TT.MM. de Martorell y Castellbisbal. De hecho, en tiempos de la CGFC la estación se llamaba "Martorell-Villa - Castellbisbal".

Un caso similar se daba con la cercana estación primitiva de vía ancha de Martorell, hoy sin servicio, en la que campa este rótulo:

Image
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Ei, la coneixeu?? La que es veu el túnel antic?
Last edited by metring on Sunday 20/05/2007 11:37, edited 1 time in total.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

437.001 wrote: A partir d´ara hi haurà un autèntic transbord que possibilitarà les següents relacions:

1)Igualada/Piera/Olesa/St.Andreu de la Barca-
-Cerdanyola Universitat/St.Cugat

2)Igualada/Piera/Olesa/Manresa-Molins de Rei/St.Feliu/Sants/Pl.Catalunya

3)Manresa/Montserrat/Olesa-Vilafranca/Vendrell/St.Vicenç/Tarragona

Si la gent aprèn a utilitzar aquesta estació, hi haurà una millora del servei important.
No t'olbidis de la Piera/Igualada-Vilafranca/Vendrell/St.Vicenç/Martorell
i St.Andreu de la Barca/Pallejà-Viafranca/Vendrell/St.Vicenç/Tarragona
Per altra banda,si el tram Cerdanyola-Mollet estiguera en servei de passatgers(que ho estarà d'aquí a uns anys,serà possible aquestes relacions).
-Girona-UAB(sense passar per Barcelona)
-Girona/St.Celoni/Granollers-Martorell/Piera/Igualada/Olesa/Manresa
-Girona-Tarragona sense passar per Barcelona.
-St:Andreu Barca/Martorell/Pallejà-Granollers/St.Celoni/Girona
També crec convenient crear una nova estació intermodal a Cerdanyola a la zona d'enllaç entre la R4 i la R7,i la nova R8,que anirà de Martorell a Granollers(la R7 hauria de passar a ser circular),per facilitar relacions com:
-Girona/St.Celoni/Granollers-Sabadell/Terrassa/Manresa
-Tarragona/St.Vicenç/Vilafranca-UAB/Sabadell/Terrassa(sense passar per Barcelona)
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Post by trainman »

21/5/2007 LAS INFRAESTRUCTURAS FERROVIARIAS|LA MEJORA DE LA RED|BAIX LLOBREGAT

Martorell estrena hoy la tercera estación de Ferrocarrils, de 950 m2
• Situada a pocos metros de la parada de Renfe, facilitará los transbordos


Vista del exterior de la nueva estación de Martorell-Central de Ferrocarrils de la Generalitat, ayer. Foto: JORDI BARRERAS CRISTINA BUESA
MARTORELL
Las instalaciones ferroviarias de Martorell (Baix Llobregat) empiezan, poco a poco, a adecentarse. Tres meses después de que el Ministerio de Fomento se decidiese a reformar la estación de Cercanías, ahora le llega el turno a la línea de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). La flamante y diáfana estación de Martorell-Central entra en servicio hoy. Se trata de un equipamiento completamente nuevo ubicado en el barrio de Can Carreras, que se suma a las dos estaciones de los ferrocarriles que ya funcionan en la ciudad, Martorell-Vila y Martorell-Enllaç.
La intermodalidad, es decir, las buenas conexiones entre los diferentes transportes públicos, es un reto que hace años que se escribe en las agendas de los planificadores de infraestructuras. En este municipio, se daba la circunstancia de que la transitada estación de Renfe estaba alejada de las dos paradas de FGC. Para solventarlo, se decidió construir el equipamiento que abre hoy.

DOS MINUTOS A PIE
Los pasajeros de uno u otro servicio ferroviario podrán hacer transbordo al otro. Desplazándose a pie, estos distan solo un par de minutos. En una fase posterior, cuando hayan finalizado las obras en la estación de Renfe (donde llegan las líneas C4 y C7), el intercambio será más cómodo porque se hará a través de una plaza, en la que se habilitarán rampas para personas con movilidad reducida.
Además de los 2,6 millones de euros que ha costado la estación de Martorell-Central, se han invertido 5,8 millones de euros en la urbanización de los alrededores. Así, se ha construido un aparcamiento para 116 vehículos junto a la entrada norte. Las modificaciones viarias en los alrededores --como en la calle de Nou de Montserrat y en una plaza ajardinada-- son otras obras que también se estrenan hoy.
Martorell-Central tiene 950 metros cuadrados distribuidos en dos plantas, donde destaca el uso del vidrio para que la luz del sol penetre en su interior. A través de un único andén central de ocho metros de ancho y 130 de largo, los viajeros de los ferrocarriles catalanes podrán coger un tren en dirección a Barcelona cada 10 minutos.

FUTURO METRO COMARCAL
Esta frecuencia de paso de los convoyes se incrementará a primera hora de la mañana: hasta las 8.30 horas, los trenes circularán en dirección a la capital catalana cada siete minutos y medio, según los cálculos de la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques. Una vez se hayan completado las obras de desdoblamiento de la línea Llobregat-Anoia, dando paso a lo que se conoce como el futuro metro comarcal, a finales de año pasará un tren cada cinco minutos.

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... 2&h=070521
sanlucar-playa
N5
N5
Posts: 104
Joined: Sunday 07/01/2007 11:04
Location: HISPANIA CITERIOR

Post by sanlucar-playa »

Bueno, son cuatro las partes en que quedó dividida la antigua estación. Los inquilinos la emplean más bien como segunda residencia, y pagan alquiler al Adif.

De la parte de la plataforma comprendida entre el edificio y la boca del túnel, la cual está cercada y se utiliza como huerto, no supieron aclararme su situación legal.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

El Periódico wrote:Tres meses después de que el Ministerio de Fomento se decidiese a reformar la estación de Cercanías, ahora le llega el turno a la línea de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
Hi ha una cosa que no acabo d'entendre, a veure si entre tots me l'aclariu: Al final, hi haurà dues estacions d'Adif a Martorell, oi? És a dir, Martorell-Central i Martorell. Però oi que fins ara només hi havia Martorell? Doncs com és que ara parlen de Martorell-Central com si ja existís abans o com si fos l'antiga de Martorell? Acabo que ja no entenc res.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Adif nomes tindrà 1 estació, la que fins ara es diu Martorell, i que a partir d'ara segurament es dirà Martorell-Central per igualar-se a la de FGC.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Ecomobisostrans wrote:Adif nomes tindrà 1 estació, la que fins ara es diu Martorell, i que a partir d'ara segurament es dirà Martorell-Central per igualar-se a la de FGC.
Doncs si és així, l'ATM ja pot anar corregint, i ben de pressa, el seu plànol. D'aquí venia l'empanada mental que em feia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

:o Joder quina cagada! Ara els hi envio un e-mail.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

Stiaput! Doncs sí que és una bona cagada...

Per cert, si es confirma que Martorell-Vila pertany a la zona 2... Algú sap si es pot anar caminant des d'allà al nucli urbà? Es pot creuar el pont del Diable?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Platanito wrote:Per cert, si es confirma que Martorell-Vila pertany a la zona 2... Algú sap si es pot anar caminant des d'allà al nucli urbà? Es pot creuar el pont del Diable?
Més d'un cop ho he fet jo per no haver de pagar tres zones per anar a Martorell 8-) (normalment anava amb abonament de dues zones pel trajecte Barcelona - UAB, i tant Barcelona - Martorell com UAB - Martorell són tres zones integrades, així que no em quedava altre remei per no haver de pagar bitllet senzill). Ara, anar a peu del Pont del Diable fins a l'estació d'Adif és una passejada de gairebé mitja hora.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

entfe001 wrote:
Platanito wrote:Per cert, si es confirma que Martorell-Vila pertany a la zona 2... Algú sap si es pot anar caminant des d'allà al nucli urbà? Es pot creuar el pont del Diable?
Més d'un cop ho he fet jo per no haver de pagar tres zones per anar a Martorell 8-) (normalment anava amb abonament de dues zones pel trajecte Barcelona - UAB, i tant Barcelona - Martorell com UAB - Martorell són tres zones integrades, així que no em quedava altre remei per no haver de pagar bitllet senzill). Ara, anar a peu del Pont del Diable fins a l'estació d'Adif és una passejada de gairebé mitja hora.
Parles amb un que acostuma a baixar alguns diumenges a TMB Mundet i agafar el tren de tornada a Renfe Cerdanyola o a FGC Sant Cugat...

The question is: el passeig és segur, o hi ha risc d'arrollament, ofegament, atracament, despreniment...?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Platanito wrote:Parles amb un que acostuma a baixar alguns diumenges a TMB Mundet i agafar el tren de tornada a Renfe Cerdanyola o a FGC Sant Cugat...
I jo alguns dies tornant de l'Autònoma he anat a agafar el tren a Cerdanyola - Ripollet :)
Platanito wrote:The question is: el passeig és segur, o hi ha risc d'arrollament, ofegament, atracament, despreniment...?
Una mica de risc d'atropellament n'hi ha per la zona del barri del pont del Diable més que res perquè les voreres pràcticament no existeixen, i la poca que hi ha sol estar ocupada per alguna obra. També podem considerar risc d'ofegament creuar l'Anoia ni que sigui per un pont pels efluvis que de vegades manen d'aquella aigua :x

Pel que fa a risc d'atracament, és cert que aquella zona no té molta bona fama però a mi mai m'ha passat res, si bé jo no hi passaria amb el sol ja post.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

He resseguit amb blau l'itinerari que segueixo entre Martorell Vila i Martorell ADIF. El punt blau de l'esquerra representa l'estació d'ample ibèric i el de la dreta la de FGC. No és l'únic camí possible, senzillament és el que trobo més còmode i/o agradable.

Image
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Eloi, és el que vam seguir aquell dia?
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

aarongilp wrote:Eloi, és el que vam seguir aquell dia?
Doncs no n'estic segur, més que res perquè ara ni tan sols recordo que vaig fer el camí amb tu :x
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”