Bus urbà a Girona i voltants
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Pues l'empresa Planas, que nomes te 6 autobusos (5 standards i 1 furgoneta) te Noge's.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- ABB_Traccion
- N7
- Posts: 322
- Joined: Sunday 07/01/2007 2:49
Els mercedes eren de Teisa, mentre que aquests Scania són de TMG. Teisa també té alguns Scania, però se'ls distingeix molt fàcilment dels de TMG.ABB_Traccion wrote:Uns quants (un parell o tres) vaig veure jo el dilluns, quan era a Girona amb l' institut, també vaig veure 5 Mercedes-Benz Hispano Hábit.
Salutacions!
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Per cert, aprofito el fil per dir que TMG s'està conventint en l'estimada Vallesana d'en Robert. Els horaris de les línies 1 i 2 són massa ajustats i difícilment es poden complir. Al matí encara es pot aguantar, però a la tarda és un desastre: els autobusos passen quan poden. Ara fa una hora he esperat la L2 a Reggio Emilia durant vint-i-cinc minuts quan la freqüència de pas teòrica és de quinze
Doncs nen...han afegit un torn de més per evitar precisament això. Però s'ha de dir que totes les línies duen problemes per culpa de les obres del carrer de la Rutlla, incloses les línies de Salt, que enxampen els embussos des de la Pl. Europa / Pl. Rodona en endavant i la de Sarrià...entfe001 wrote:Per cert, aprofito el fil per dir que TMG s'està conventint en l'estimada Vallesana d'en Robert. Els horaris de les línies 1 i 2 són massa ajustats i difícilment es poden complir. Al matí encara es pot aguantar, però a la tarda és un desastre: els autobusos passen quan poden. Ara fa una hora he esperat la L2 a Reggio Emilia durant vint-i-cinc minuts quan la freqüència de pas teòrica és de quinze
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Veig que els mals costums s'estenen arreu...entfe001 wrote:Per cert, aprofito el fil per dir que TMG s'està conventint en l'estimada Vallesana d'en Robert. Els horaris de les línies 1 i 2 són massa ajustats i difícilment es poden complir. Al matí encara es pot aguantar, però a la tarda és un desastre: els autobusos passen quan poden. Ara fa una hora he esperat la L2 a Reggio Emilia durant vint-i-cinc minuts quan la freqüència de pas teòrica és de quinze
Canvis a la xarxa d'autobusos de Girona
Obro aquest nou fil per posar-hi les novetats que hi vagi haguent a la zona de Girona, i començo per una en concret:
La freqüència de la línia 11 del transport urbà augmenta fins a 15 minuts.
A partir del 21 de maig la línia 11 (CAP Güell - CAP Santa Clara - CAP Montilivi - UdG Montilivi - Sant Daniel) passarà cada 15 minuts de dilluns a divendres, cada 30 minuts els dissabtes al matí i cada hora els dissabtes tarda. Els diumenges i festius no hi haurà servei.
(Extret de la pàgina web de TMG)
Per a la realització del servei s'incorporaran dues de les quatre noves Irisbus-Iveco - Unvi Cidade-I, recentment adquirides. Les altres dues aniran a parar a les línies L7 (en substitució d'una Mercedes Sprinter per a transport escolar) i L10 (en substitució d'un dels dos MAN - Beulas Gianino, a retirar).
Aquí en teniu un parell de fotos preses dissabte dia 12 a les cotxeres de TMG a Torre Mirona (Salt):
P.D.: Des d'aquí, agraïr (encara que dubto que ho llegeixin) les facilitats que em van donar per a fer les fotos
La freqüència de la línia 11 del transport urbà augmenta fins a 15 minuts.
A partir del 21 de maig la línia 11 (CAP Güell - CAP Santa Clara - CAP Montilivi - UdG Montilivi - Sant Daniel) passarà cada 15 minuts de dilluns a divendres, cada 30 minuts els dissabtes al matí i cada hora els dissabtes tarda. Els diumenges i festius no hi haurà servei.
(Extret de la pàgina web de TMG)
Per a la realització del servei s'incorporaran dues de les quatre noves Irisbus-Iveco - Unvi Cidade-I, recentment adquirides. Les altres dues aniran a parar a les línies L7 (en substitució d'una Mercedes Sprinter per a transport escolar) i L10 (en substitució d'un dels dos MAN - Beulas Gianino, a retirar).
Aquí en teniu un parell de fotos preses dissabte dia 12 a les cotxeres de TMG a Torre Mirona (Salt):
P.D.: Des d'aquí, agraïr (encara que dubto que ho llegeixin) les facilitats que em van donar per a fer les fotos
Hola!
Dilluns es van posar en servei les noves freqüències de la L11. Vaig anar-ho a veure i de fet vaig estrenar una de les fregonetes, la 0583FPL (n'adjunto foto). Estan prou bé, tot i que tenen molts fallos, de les 3 que hi ha (que al final totes van a parar a la L11), dilluns a una no li anava la rampa, a l'altra no li anava bé el bkb ni el graó reclinable i l'altra no sé quin problema tenia. Aquí teniu dues fotos preses al Campus de Montilivi (un dels extrems de la línia) amb dos dels tres busitos que per ara hi ha (el quart arribarà d'aquí a poc).
Dilluns es van posar en servei les noves freqüències de la L11. Vaig anar-ho a veure i de fet vaig estrenar una de les fregonetes, la 0583FPL (n'adjunto foto). Estan prou bé, tot i que tenen molts fallos, de les 3 que hi ha (que al final totes van a parar a la L11), dilluns a una no li anava la rampa, a l'altra no li anava bé el bkb ni el graó reclinable i l'altra no sé quin problema tenia. Aquí teniu dues fotos preses al Campus de Montilivi (un dels extrems de la línia) amb dos dels tres busitos que per ara hi ha (el quart arribarà d'aquí a poc).
Girona: Augment d'un 55% del nombre d'usuaris del bus urbà
Diari de Girona wrote:Augmenten un 55% els usuaris d´autobús des de l´increment de freqüències a l´octubre
DDEG, GIRONA.
L´augment de freqüències ha provocat que la major art de les línies d´autobús de Girona doblin el nombre de viatgers des de l´octubre. La línia 11 -coneguda com a la ruta dels CAP que va de la Devesa, a Santa Clara, a Montilivi- ha passat de 600 usuaris mensuals a gairebé 3.000 durant el julol passat. Encara que aquest és l´increment més significatiu, també és destacable el creixement de les línies 1 i 2, que han passat d´uns 3.000 a gairaebé 9.000 usuaris durant el mes de juny. Aquestes línies uneixen Montjuïc i el Trueta amb els Jutjats i l´Avellaneda. La mitjana de totes les línies supera el 55% d´usuaris al juliol.
Tot i l´increment de viatgers també s´ha demostrat que a l´estiu baixa, i molt, el nombre de viatgers. En les dues línies més utilitzades, la 1 i la 2, els usuaris van passar dels 8.800 del juny fins a 6.500 del juliol passat.
Hi ha serveis que han seguit augmentant durant l´estiu. És el cas del bus circular de Salt, que va començar amb 314 usuaris mensuals i va assolir el seu rècord el passat juliol, amb 1.111 viatgers, que coincideix amb la Festa Major de Salt. Paradoxalment, l´Ajuntament està estudiant anul·lar aquest servei i canviar-lo per un altre que podria passar pel Barri Vell. També va augmentar la línia 4, que passa pel centre comercial del Pla de Salt, coincidint amb el període de rebaixes.
L´octubre passat, l´Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) va impulsar com a primera mesura per potenciar l´ús de l´autobús l´ampliació de línies i freqüències a Girona i a tota la seva àrea urbana. Les línies 1 i 2 van reduir el temps d´espera als quinze minuts -quan estaven en 30-, la línia 7 va passar d´una freqüència d´una hora a 30 minuts, la Línia 6 (Sarrià de Ter Girona), surt cada 15 minuts, i la línia que connecta amb Sant Gregori va passar dels vuit recorreguts diaris a un viatge cada 60 minuts. La línia 11 també va reduir el temps d´espera, en passar dels trenta als quinze minuts.
El projecte de la Generalitat potencia substancialment la principal línia de l´àrea urbana, entre Girona i Salt. S´han ampliat les freqüències de pas dels autobusos, fet que permet reduir el temps d´espera la meitat. La línia 3 entre Girona i Salt va passar de quinze a deu minuts, i la línia 4 dels vint minuts als quinze en hora punta. Pel que fa als busos urbans de Salt, també es van reduir els temps d´espera i, d´aquesta manera, la línia 3 va canviar dels quinze als deu minuts d´espera, la línia 4 dels vint als quinze minuts i es va crear una nova línia circular que surt cada trenta minuts.
Girona i la seva àrea urbana van experimentar un increment del 77% dels serveis de bus a l´octubre passat, ja que va passar dels 229 viatges per sentit i dia actual fins als 406.
La darrera fase seria la de la integració tarifària per als 46 municipis, que està previst que estigui en funcionament a partir del 2008. El preu del bitllet aniria segons una zonificació establerta, que abaratiria els viatges de poblacions properes com Banyoles o Riudellots.
Tres nous autobusos urbans a Girona pel 2008
Tres nous autobusos urbans pel 2008
L'alcaldessa Anna Pagans també va anunciar ahir que durant l'any que ve l'Ajuntament comprarà tres nous autobusos urbans, que serviran per substituir-ne de vells i rebaixar així la mitjana d'edat del parc municipal de vehicles de transport públic. Això representarà una despesa de 720.000 euros, i els tres nous vehicles estaran adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. Per Pagans, aquesta adquisició és un pas més en l'impuls del transport públic: «Aquest 2007 hem engegat una nova fase d'impuls molt important, ja que amb l'ATM i TMG hem pogut millorar línies i freqüències.» Actualment, la flota d'autobusos de TMG (Transports Municipals del Gironès) és de 31 vehicles, la majoria dels quals estan adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. D'altra banda, Pagans també va anunciar que estan estudiant millores per aplicar-les durant el 2008: que la línia 10 passi de tenir una freqüència de pas d'un autobús cada hora a un servei cada mitja hora, i que la línia 7 passi de circular cada 30 minuts a fer-ho cada 20.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2679008
L'alcaldessa Anna Pagans també va anunciar ahir que durant l'any que ve l'Ajuntament comprarà tres nous autobusos urbans, que serviran per substituir-ne de vells i rebaixar així la mitjana d'edat del parc municipal de vehicles de transport públic. Això representarà una despesa de 720.000 euros, i els tres nous vehicles estaran adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. Per Pagans, aquesta adquisició és un pas més en l'impuls del transport públic: «Aquest 2007 hem engegat una nova fase d'impuls molt important, ja que amb l'ATM i TMG hem pogut millorar línies i freqüències.» Actualment, la flota d'autobusos de TMG (Transports Municipals del Gironès) és de 31 vehicles, la majoria dels quals estan adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. D'altra banda, Pagans també va anunciar que estan estudiant millores per aplicar-les durant el 2008: que la línia 10 passi de tenir una freqüència de pas d'un autobús cada hora a un servei cada mitja hora, i que la línia 7 passi de circular cada 30 minuts a fer-ho cada 20.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2679008
Salt acorda instal·lar marquesines a totes les parades d'aut
Salt acorda instal·lar marquesines a totes les parades d'autobús
M.B.. Salt.
L'Ajuntament de Salt va aprovar en l'últim ple, per unanimitat de tots els grups, donar suport a una moció presentada per IPS-ICV que suposa la millora de la informació i de les parades d'autobús. Així, la proposta estableix la iniciació d'un pla per a la progressiva implantació de marquesines a totes les parades, a més de dotar-les d'informació detallada sobre les línies, els horaris i els recorreguts, tant de les del municipi com de les de Girona. La proposta demana també coordinació entre l'empresa concessionària i el Consorci del Transport Públic de l'àrea de Girona per tal d'informar recíprocament tots els usuaris, i demanar les subvencions als organismes pertinents per implantar aquestes millores.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2679025
M.B.. Salt.
L'Ajuntament de Salt va aprovar en l'últim ple, per unanimitat de tots els grups, donar suport a una moció presentada per IPS-ICV que suposa la millora de la informació i de les parades d'autobús. Així, la proposta estableix la iniciació d'un pla per a la progressiva implantació de marquesines a totes les parades, a més de dotar-les d'informació detallada sobre les línies, els horaris i els recorreguts, tant de les del municipi com de les de Girona. La proposta demana també coordinació entre l'empresa concessionària i el Consorci del Transport Públic de l'àrea de Girona per tal d'informar recíprocament tots els usuaris, i demanar les subvencions als organismes pertinents per implantar aquestes millores.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2679025
Per fi es desmenteixen els rumors! De moment, res de Scania-Castrosua, que és el que es comentava últimament.
D'altra banda, no sé jo si la L10 té gent suficient per a passar cada 30 minuts, però és bona idea. La L7 sí que té possibilitats d'expansió, sobretot pel fet d'estar servida per furgonetes...
D'altra banda, no sé jo si la L10 té gent suficient per a passar cada 30 minuts, però és bona idea. La L7 sí que té possibilitats d'expansió, sobretot pel fet d'estar servida per furgonetes...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Ja tocava perquè les parades de bus de Salt feien riure... això si les veies clar! Ho dic perquè vaig estar per allà fa poc fent fotos ja que havia de fer un estudi de mobilitat generada d'un nou sector que s'ha desenvolupar per allà i havíem de mirar una mica com estava el transport públic.
- Attachments
-
- "Parada" de bus actual de Salt al carrer Rafael Masó
- P071218205.jpg (150.05 KiB) Viewed 11111 times
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Osti, la parada de l'insti!!!! És la parada següent a la de casa meva (Pl. Canigó). El cas és que aquí no em consta que hagi pujat ningú al bus mai (el final de línia de la L4 és molt aprop i a la LC no hi puja ningú), pel que la marquesina no la trobo justificada, sí però un pal com deu mana amb horaris i tota la pesca. Totes les parades de la zona nova de Salt (barri de La Maçana Nova i La Maçana Vella) són així, algunes inclòs es para per allà on es creu que hi hauria de ser la parada (L4 al costat de la Terminal d'Autobusos). Però d'aquí a posar marquesines a totes les parades sabent que en algunes no s'hi puja...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Tres nous autobusos urbans a Girona pel 2008
Deixant de banda el fet que la línia, amb la freqüència actual d'una hora, transporta bàsicament aire (i és que Fornells tampoc és tan gran), em pregunto si realment assignaran tres vehicles a la línia perquè amb mitja hora no es fa el circuit sencer ni de casualitat. La L10 amb dos vehicles i cada mitja hora pot ser pitjor que els anys esplèndids de la Vallesanatrainman wrote:Pagans també va anunciar que estan estudiant millores per aplicar-les durant el 2008: que la línia 10 passi de tenir una freqüència de pas d'un autobús cada hora a un servei cada mitja hora
Re: Salt acorda instal·lar marquesines a totes les parades d'aut
Home, no sé si tindrà menys afluència que la que hi ha a la rotonda passat el Trueta, on el L2 dóna la volta