Presentació del tren del rècord de velocitat

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

...

Post by JaMiRo! »

8-)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Re: ...

Post by aarongilp »

JaMiRo! wrote:8-)
Tu no posis cares que no has fet res xD
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Torracollons

Post by JaMiRo! »

aarongilp wrote:Tu no posis cares que no has fet res xD
:llengua
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Aquesta nit al 33, a les 22.11, el programa de reportatges 60 minuts emet un treball francès que mostra el rècord mundial de velocitat que es va batre l'any passat quan un TGV va arribar als 574,8 km/h a la línia París - Estrasburg.
TV3 wrote: 574 Km/h, un rècord del tren

A punt de l'arribada de l'AVE a Barcelona, "60 Minuts" recull en un reportratge l'últim rècord mundial d'un tren alta velocitat: 574 km/hora. Per primera vegada, un equip de televisió ha pogut treballar enmig dels tècnics per fer-nos viure entre bastidors una proesa única al món. En el reportatge es mostren tots els preparatius i les proves que van portar a batre aquest rècord i la història de l'evolució de l'alta velocitat en el tren, que ara fa competència a l'avió.

¿Qui s'hauria pogut imaginar, al final de la Segona Guerra Mundial, durant el renaixement dels ferrocarrils a Europa, que es podria circular cada dia a 300 km/h, que és el doble de la velocitat dels trens més ràpids d'aquella època? ¿Qui s'hauria pogut imaginar que el tren, que semblava condemnat davant de l'automòbil i de l'aviació, tornaria a ser un dels líders en els desplaçaments de l'ordre dels mil quilòmetres? I qui hauria dit mai que un dia un tren podria circular a 574,8 km/h?

En aquest documental presentem la història de la gran velocitat, que va començar quan una colla d'enginyers dels ferrocarrils francesos van iniciar el projecte C03, que el 1972 va tenir com a resultat un tren experimental únic al món, el TGV 001 amb turbines de gas. Aquell tren va permetre explorar la gamma de velocitats entre els 200 i els 300 km/h i va portar al naixement del TGV París-Lió, amb un primer rècord de 380 km/h. Els documents de l'època permeten veure retrospectivament el projecte, el primer rècord del món i el segon, a 515,3 km/h.

Ara que han passat 25 anys s'ha pogut explorar amb un tren experimental les velocitats entre els 400 i els 500 km/h amb un rècord extraordinari de 574,8 km/h aconseguit amb una seguretat sorprenent.

Un reportatge realitzat per Michael Chevalet.
Cinexport. França
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Re: Presentació del tren del rècord de velocitat

Post by aim »

Gràcies per l'avís, victorcasta .
Instagram: Ferrocarril | Aviació
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Presentació del tren del rècord de velocitat

Post by Platanito »

Reportatge interessantíssim i esfereïdor, i també una bona oportunitat per provar el dual i el sots-titulat del descodificador de TDT, ja que el text no s'emetia pel senyal analògic.

Impactant el moment, durant la prova d'assagi, en què un tros de plàstic s'enganxa al bogie, i com els discos de fre es fiquen vermells! :o
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Marchando!

Post by JaMiRo! »

Mmm, això dóna per una enquesta. Marchaaaaando... ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”