Fran-Ikarus wrote:(...)
Bueno, està vist que no ens entenem ni crec que ens entenguem mai en aquets aspecte donat que els nostres punts de vista i els nostres valors son ben oposats. De totes maners per aclarar-ho de nou que no quedi:UT596001 wrote:
Aquesta "obsessió" meva pel transport es com la "obsessió" per la defensa dels animals, pel no a la guerra o pel nunca mais, es tracta de defensar que les coses es facin ben fetes (segons el meu punt de vista, clar, sempre hi haurà qui pensi diferent) i per mi, fer "espectacles" pel mig del carrer impedint el pas al transport públic (o fins i tot al privat en algunes ocasions*) o als vianants es una falta total de cultura, civisme i sentit comú per part de l'ajuntament, generalitat o qui sigui que hagi organitzat l'espectacle que sigui. Encara passa que es talli un carrer puntualment per una festa o lo que sigui si es pot passar pel carrer del costat, sempre i quant a les parades de l'autobus afectades i a la web de l'empresa s'informi amb suficient antelació (almenys 15 dies) i se senyalitzi convenientment la parada alternativa de manera que un no tingui que començar a donar voltes per trobar la parada. Però quan parlo del carrer del costat em refereixo a carrers que estiguin prop, de manera que de la parada anul·lada a una altra no hi hagi mes de com a maaaaaxim 300m. en terreny pla, i molt menys si es costerut. Es a dir, que si per exemple, el 39 ha d'anar pel c/Providència, i no hi ha cap carrer alternatiu que quedi prop, abans que fer-lo anar per Còrcega (més d'un km) es deixa lliure el carrer providència i les xuminades que hi foten per les festes de Gràcia que les posin en altres carrers. I això mateix ho dic en cas de que un desviament d'aquests faci perdre un temps excessiu (com a maaaaaaxim 7 minuts, i ja em sembla molt) a un transport.
En el cas de les milles, maratons, bicicletades, etc. hi ha un altre inconvenient: i es que no es poden creuar, per tant, entorpeixen no només el trànsit (incloient els vianants) del carrer per on passen, sino dels carrers adjacents. I això des del meu punt de vista es intolerable. Quan es fa la cursa del Corte Ingles passant pel carrer Aragó per exemple ja em diràs per on cony han de creuar els vianants. Per això crec que les curses no s'haurien de creuar per res amb la circulació. Es a dir que si volen fer curses que habilitin llocs com poden ser l'estadi de Montjuïc, el Camp Nou, el circuit de Montmeló, etc. on puguin correr tranquils sense desbaratar el correcte funcionament de la ciutat.
Em fa gràcia el concepte que teniu de "ciutat viva". Per mi, una ciutat viva es una ciutat que funciona, aquesta "maqueta 1=1" que diu en Fran Ikarus. Com a comparació amb un organisme viu, per mi la ciutat que jo descric es un oprganisme sa, en el que tot funciona com ha de funcionar, i tot va per on te que anar, i la que hi ha es com un organisme malalt, per exemple de càncer (en el sentit fisic) o d'esquizofrènia (en el sentit psicològic), on l'ordre lògic de les coses queda alterat.
Quan parles de la cultura "centenària o milenària" i de que "tant de bo que no es perdi mai" et puc citar que fins fa poc estar sotmes a les normes i dictats de l'església catòlica formava part de la cultura centenaria o milenaria, i actualment, per exemple, a la India, estar sotmes al sistema de castes o els pàries nomes poden recollir excrements i escombraria, tambe forma part de la seva cultura centenaria i milenaria. Per això es justifica que se segueixi fent? Ja se que son coses molt diferents, no penseu que les poso al mateix nivell, però com a comparació ja serveixen.
I per acabar, com he dit al principi, cadascu te els seus valors, per tant suposo que cada cop que hi hagi algun d'aquests esdeveniments jo seguiré criticant-lo i vosaltres defensant-lo. Per això hi ha llibertat d'expresió, no? (Ara no us aneu a pensar que critico la llibertat d'expresió, eh, que res no seria més lluny de la realitat)
Salutacions cordials.