Com que veig que sou gent força competent, us proposo contestar al següent.
Quin és el traçat d'aquesta carretera a la vora de Barcelona?
Endevinalla: carretera de Cornellà a Fogars de Tordera
Endevinalla: carretera de Cornellà a Fogars de Tordera
Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Endevinalla: carretera de Cornellà a Fogars de Tordera
A veure: Primer de tot, el topònim va variar fa uns anys, ja no és Fogars de Tordera, ara és Fogars de La Selva, imagino que tot evitar confusions donat que Tordera (el poble, que no el riu) és a la provincia de Barcelona i Fogars a la de Girona, però això són especulacions meves…). Segon, et dirè la part que conec, de manera que la resta de companys puguin acabar la feina. El final de la carretera que esmentes és al mig de la carretera (ara no recordo la denominació) de la carretera (valga la redundancia) que comunica Hostalric/Massanes amb Tordera. Doncs aquesta carretera (continuu redundant) té el seu inici a la sortida 10 de l’AP-7. Abans de fer la variant la C-35 pasava pel centre de Hostalric. Suposo que la carretera de Massanes a Tordera era la continuació natural d’aquesta. Actualment la C-35 comença a Parets del Vallès on continua fins a l’inicia de la C-60, des d’aquí hi ha un rotonda que enllaça els accesos a la C-60 amb la C-35 i la carratera de la Roca, però suposo que l’antic traçat és el de la carretera que pasa pel centre de la Roca del Vallès i que enllaça aquesta amb Santa Coloma de Gramanet. Des de Santa Coloma fins a Barcelona ja em perdo. Per tant haurà de continuar algun altre company.Bauvilla wrote:Com que veig que sou gent força competent, us proposo contestar al següent.
Quin és el traçat d'aquesta carretera a la vora de Barcelona?
Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Aquesta carretera, que va ser inaugurada, a troços l'any 1891 anava de Cornellá i circulant per Mataró i diversos pobles de l'interior del Maresme (Llavaneres, Sant Iscle de Vallalta...) havia d'arribar a Fogars.
Si mireu en guies Pàmies antigues, veureu que el primer tram, el que va de Cornellà de llobregat fins a Sant Andreu de Palomar passava:
Començant en el centre de Cornellà, direcció Esplugues i on entra per Barcelona per la avuí Avinguda però fins fa poc Carretera d'Esplugues, Pg Reina Elisenda, Pg Bonanova, Pg Sant Gervasi, Pg Vall d'Hebron i Pg de Valldaura (en lletra cursiva petita posava al costat del nom del carrer, el nom de la carretera)
Pel que fa als trams del Maresme són dispersos i convindria fr un treball de camp pels pobles per trobar les restes de la carretera.
Es suposa que soc aficionat al ferrocarril
Si mireu en guies Pàmies antigues, veureu que el primer tram, el que va de Cornellà de llobregat fins a Sant Andreu de Palomar passava:
Començant en el centre de Cornellà, direcció Esplugues i on entra per Barcelona per la avuí Avinguda però fins fa poc Carretera d'Esplugues, Pg Reina Elisenda, Pg Bonanova, Pg Sant Gervasi, Pg Vall d'Hebron i Pg de Valldaura (en lletra cursiva petita posava al costat del nom del carrer, el nom de la carretera)
Pel que fa als trams del Maresme són dispersos i convindria fr un treball de camp pels pobles per trobar les restes de la carretera.
Es suposa que soc aficionat al ferrocarril
Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.