Traspàs i trasllat de l'N-II al Maresme
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Demanen que l'N-II es converteixi en una «via cívica»
De El Punt:
-----------------------
Més de dues mil persones tallen l'N-II al Masnou per demanar que es converteixi en una «via cívica»
L'acte va durar una hora i mitja i no tenia el permís de l'Estat ni de la Generalitat
ADELA GENÍS. El Masnou
Nou tall a la carretera N-II, a l'altura del Masnou, per reivindicar que es converteixi en una «via cívica». Més de dues mil persones van envair ahir a tarda la calçada de quatre carrils, en una acció reivindicativa però marcada per l'esperit lúdic. Gegants, grallers i activitats infantils van servir per demanar una vegada més que se solucionin els problemes de mobilitat que hi ha a la comarca del Maresme. El tall no estava autoritzat pel govern estatal, però, tot i això, l'Ajuntament hi va donar suport.
Més de dues mil persones, segons l'organització i la policia local del Masnou, van tallar l'N-II. Demanen que una de les carreteres més conflictives de tot l'Estat espanyol deixi de ser una barrera entre els municipis i la façana marítima. El tall va començar pocs minuts abans de les set de la tarda i va durar fins passades les vuit del vespre. La reivindicació es va fer al terme municipal del Masnou i les cues a l'N-II van superar els dos quilòmetres, perquè els cotxes estaven aturats fins a Premià de Mar. A la carretera d'Alella i al circuit alternatiu que s'havia previst per dintre del municipi hi va haver trànsit molt dens i retencions.
L'acte estava convocat per la plataforma El Masnou 21, que des de fa anys lluita perquè l'N-II es converteixi en una carretera més plàcida. L'acte reivindicatiu estava programat com una activitat més de la festa major de Sant Pere, que se celebra aquests dies a la població. Tot i això, el Servei Català de Trànsit no va donar permís a l'Ajuntament del Masnou, al·legant que ahir era un dia d'operació sortida, perquè moltes persones començaven les vacances. El regidor de Seguretat Ciutadana, Ernest Suñé (PSC), va manifestar que el consistori sap que s'han contravingut les normes. «Tot i això, tenim tot el suport dels altres partits polítics i recorrerem contra la multa i arribarem al contenciós si cal», va dir el regidor. Premià de Mar va fer un tall l'any passat sense permís i la multa va ser d'uns 15.000 euros. L'alcalde del Masnou, Eduard Gisbert, va valorar de manera positiva la participació ciutadana en l'acte reivindicatiu.
ALTERNATIVES A L'N-II
La plataforma va llegir un manifest en què es demana que es redueixin els carrils de la carretera de quatre a dos, que s'aprovin definitivament les rotondes, que es faci acomplir la velocitat màxima permesa, que es busqui la manera d'aconseguir una alternativa gratuïta i que hi hagi un transport públic ràpid i econòmic.
El president de la plataforma El Masnou 21, Pere Companyó, es va mostrar satisfet per la resposta de la gent a la convocatòria. «Queda clar que la gent no vol l'N-II i que els partits polítics han de treballar per donar una solució», va assegurar Companyó.
PROBLEMA GREU
Una enquesta realitzada per la Diputació l'octubre del 2005 va revelar que un dels principals problemes dels masnovins és l'N-II. El 76,2% dels enquestats consideraven molt necessària la conversió de la carretera en una via urbana, més que l'aparcament, les zones verdes i l'habitatge. El principal passeig del Masnou és a tocar de la carretera i molts ciutadans consideren que s'ha de reduir el trànsit que hi ha al municipi.
L'enèsima protesta
Les plataformes ciutadanes El Masnou 21 i Camí Ral de Premià de Mar fa més de tres anys que lluiten perquè l'N-II es converteixi en una via amb menys trànsit. La plataforma masnovina va començar fent caravanes, en les quals s'arribava a paralitzar el trànsit, els dissabtes a la tarda per conscienciar la població de la necessitat d'eliminar l'N-II. Aquesta acció es va combinar amb talls a la carretera com el que es va fer ahir. A Premià de Mar, la plataforma Camí Ral va tallar fa poc més d'un mes la carretera i també ha protestat contra el peatge de la C-32, el més antic de l'Estat espanyol. Els portaveus de les plataformes, Pere Companyó i Rafel Anguera, asseguren que les protestes continuaran.
-----------------------
Més de dues mil persones tallen l'N-II al Masnou per demanar que es converteixi en una «via cívica»
L'acte va durar una hora i mitja i no tenia el permís de l'Estat ni de la Generalitat
ADELA GENÍS. El Masnou
Nou tall a la carretera N-II, a l'altura del Masnou, per reivindicar que es converteixi en una «via cívica». Més de dues mil persones van envair ahir a tarda la calçada de quatre carrils, en una acció reivindicativa però marcada per l'esperit lúdic. Gegants, grallers i activitats infantils van servir per demanar una vegada més que se solucionin els problemes de mobilitat que hi ha a la comarca del Maresme. El tall no estava autoritzat pel govern estatal, però, tot i això, l'Ajuntament hi va donar suport.
Més de dues mil persones, segons l'organització i la policia local del Masnou, van tallar l'N-II. Demanen que una de les carreteres més conflictives de tot l'Estat espanyol deixi de ser una barrera entre els municipis i la façana marítima. El tall va començar pocs minuts abans de les set de la tarda i va durar fins passades les vuit del vespre. La reivindicació es va fer al terme municipal del Masnou i les cues a l'N-II van superar els dos quilòmetres, perquè els cotxes estaven aturats fins a Premià de Mar. A la carretera d'Alella i al circuit alternatiu que s'havia previst per dintre del municipi hi va haver trànsit molt dens i retencions.
L'acte estava convocat per la plataforma El Masnou 21, que des de fa anys lluita perquè l'N-II es converteixi en una carretera més plàcida. L'acte reivindicatiu estava programat com una activitat més de la festa major de Sant Pere, que se celebra aquests dies a la població. Tot i això, el Servei Català de Trànsit no va donar permís a l'Ajuntament del Masnou, al·legant que ahir era un dia d'operació sortida, perquè moltes persones començaven les vacances. El regidor de Seguretat Ciutadana, Ernest Suñé (PSC), va manifestar que el consistori sap que s'han contravingut les normes. «Tot i això, tenim tot el suport dels altres partits polítics i recorrerem contra la multa i arribarem al contenciós si cal», va dir el regidor. Premià de Mar va fer un tall l'any passat sense permís i la multa va ser d'uns 15.000 euros. L'alcalde del Masnou, Eduard Gisbert, va valorar de manera positiva la participació ciutadana en l'acte reivindicatiu.
ALTERNATIVES A L'N-II
La plataforma va llegir un manifest en què es demana que es redueixin els carrils de la carretera de quatre a dos, que s'aprovin definitivament les rotondes, que es faci acomplir la velocitat màxima permesa, que es busqui la manera d'aconseguir una alternativa gratuïta i que hi hagi un transport públic ràpid i econòmic.
El president de la plataforma El Masnou 21, Pere Companyó, es va mostrar satisfet per la resposta de la gent a la convocatòria. «Queda clar que la gent no vol l'N-II i que els partits polítics han de treballar per donar una solució», va assegurar Companyó.
PROBLEMA GREU
Una enquesta realitzada per la Diputació l'octubre del 2005 va revelar que un dels principals problemes dels masnovins és l'N-II. El 76,2% dels enquestats consideraven molt necessària la conversió de la carretera en una via urbana, més que l'aparcament, les zones verdes i l'habitatge. El principal passeig del Masnou és a tocar de la carretera i molts ciutadans consideren que s'ha de reduir el trànsit que hi ha al municipi.
L'enèsima protesta
Les plataformes ciutadanes El Masnou 21 i Camí Ral de Premià de Mar fa més de tres anys que lluiten perquè l'N-II es converteixi en una via amb menys trànsit. La plataforma masnovina va començar fent caravanes, en les quals s'arribava a paralitzar el trànsit, els dissabtes a la tarda per conscienciar la població de la necessitat d'eliminar l'N-II. Aquesta acció es va combinar amb talls a la carretera com el que es va fer ahir. A Premià de Mar, la plataforma Camí Ral va tallar fa poc més d'un mes la carretera i també ha protestat contra el peatge de la C-32, el més antic de l'Estat espanyol. Els portaveus de les plataformes, Pere Companyó i Rafel Anguera, asseguren que les protestes continuaran.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
--------------------------------------------
Convoquen a fer nous talls de carretera per reclamar la millora de la N-II al Maresme
La Plataforma Camí Ral anuncia que dimecres vinent a les 20 hores interromprà el trànsit
Volen repetir l'acció el dia 7 de cada mes
Albert Calls
La indignació per la mort de l'alcalde de Premià de Mar, Jaume Batlle, en accident de trànsit a la N-II, el passat 7 de febrer, ha motivat noves accions de les plataformes cíviques que reclamen solucions per a aquesta carretera. El president de la Plataforma Camí Ral, Rafael Anguera, va anunciar que dimecres que ve, 7 de març, al voltant de les 8 de la tarda, es vol fer un tall de la carretera N-II.
Serà el primer tall en dia no festiu, dins la nova línia d'accions que volen impulsar les plataformes cíviques. Durant aquesta concentració, és previst posar rams de flors a les tanques de la carretera en record de totes les persones que han perdut la vida a la N-II. "La mort de l'alcalde Jaume Batlle ha fet vessar el got. Que un defensor com ell de trobar una solució a la N-II acabi així és rocambolesc", va explicar Anguera.
La plataforma, després de reunir-se el 25 de febrer passat i valorar la reunió entre el Servei Català de Trànsit i els alcaldes del Baix Maresme, ha plantejat una nova etapa d'accions i gestions. "Hem decidit no fer més festes lúdiques i exigir, a qui tingui la titularitat de la via, que passi a ser una via urbana. Després de 40 anys pagant peatge ens mereixem una infraestructura més digna", va apuntar Anguera. També va afegir que "no demanarem més permisos. Aquesta és la nostra manera de fer un homenatge a tots els que hi han perdut la vida".
Anguera va explicar que "no volem perjudicar cap usuari, perquè nosaltres també ho som". Tot i que no va explicar quin desenvolupament tindrà l'acció, Anguera va afirmar que "si hem de tallar la carretera la tallarem quan sigui necessari". Les noves accions previstes es volen fer el dia 7 de cada mes.
La Plataforma també vol adreçar-se als partits polítics perquè promoguin iniciatives parlamentàries i dirigir-se a polítics com el delegat del govern espanyol. Joan Rangel, el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, el president de la Generalitat i el del Govern espanyol. Sobre les mesures que va anunciar el Servei Català de Trànsit per al juny (limitació de velocitat, millorar la senyalització, posar més radars i fer més controls a la via), Anguera va assegurar que hi estan d'acord, però que no és la solució: "La solució és traslladar la N-II", va afirmar.
--------------------------------------------
Convoquen a fer nous talls de carretera per reclamar la millora de la N-II al Maresme
La Plataforma Camí Ral anuncia que dimecres vinent a les 20 hores interromprà el trànsit
Volen repetir l'acció el dia 7 de cada mes
Albert Calls
La indignació per la mort de l'alcalde de Premià de Mar, Jaume Batlle, en accident de trànsit a la N-II, el passat 7 de febrer, ha motivat noves accions de les plataformes cíviques que reclamen solucions per a aquesta carretera. El president de la Plataforma Camí Ral, Rafael Anguera, va anunciar que dimecres que ve, 7 de març, al voltant de les 8 de la tarda, es vol fer un tall de la carretera N-II.
Serà el primer tall en dia no festiu, dins la nova línia d'accions que volen impulsar les plataformes cíviques. Durant aquesta concentració, és previst posar rams de flors a les tanques de la carretera en record de totes les persones que han perdut la vida a la N-II. "La mort de l'alcalde Jaume Batlle ha fet vessar el got. Que un defensor com ell de trobar una solució a la N-II acabi així és rocambolesc", va explicar Anguera.
La plataforma, després de reunir-se el 25 de febrer passat i valorar la reunió entre el Servei Català de Trànsit i els alcaldes del Baix Maresme, ha plantejat una nova etapa d'accions i gestions. "Hem decidit no fer més festes lúdiques i exigir, a qui tingui la titularitat de la via, que passi a ser una via urbana. Després de 40 anys pagant peatge ens mereixem una infraestructura més digna", va apuntar Anguera. També va afegir que "no demanarem més permisos. Aquesta és la nostra manera de fer un homenatge a tots els que hi han perdut la vida".
Anguera va explicar que "no volem perjudicar cap usuari, perquè nosaltres també ho som". Tot i que no va explicar quin desenvolupament tindrà l'acció, Anguera va afirmar que "si hem de tallar la carretera la tallarem quan sigui necessari". Les noves accions previstes es volen fer el dia 7 de cada mes.
La Plataforma també vol adreçar-se als partits polítics perquè promoguin iniciatives parlamentàries i dirigir-se a polítics com el delegat del govern espanyol. Joan Rangel, el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, el president de la Generalitat i el del Govern espanyol. Sobre les mesures que va anunciar el Servei Català de Trànsit per al juny (limitació de velocitat, millorar la senyalització, posar més radars i fer més controls a la via), Anguera va assegurar que hi estan d'acord, però que no és la solució: "La solució és traslladar la N-II", va afirmar.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Mentre l'alternativa sigui o una autopista de peatge (que era tou, però ara ja no tant *) o una xarxa ferroviària que un dia punxa una roda i l'altre també, difícilment es podrà treure trànsit de l'actual N-II.
* fa uns anys era molt més barat (aproximadament la meitat) un Palafolls-Barcelona per la A-19 que un Hostalric-Barcelona per la A-7 i la A-17. Amb les successives pujes i els seus arrodoniments, actualment estan a un preu similar: 3,45€ per la C-32 (Mataró) i 4,11€ per la AP-7 i la C-33 (Granollers).
Salut !!
* fa uns anys era molt més barat (aproximadament la meitat) un Palafolls-Barcelona per la A-19 que un Hostalric-Barcelona per la A-7 i la A-17. Amb les successives pujes i els seus arrodoniments, actualment estan a un preu similar: 3,45€ per la C-32 (Mataró) i 4,11€ per la AP-7 i la C-33 (Granollers).
Salut !!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
-------------------------------------
Velocitat més lenta a la N-II entre Montgat i Cabrera
Els nous límits entraran en vigor l'1 de juny
Es pretén reduir la sinistralitat
Albert Calls
A partir de l'1 de juny s'establirà un límit de velocitat més lenta, de 50 km/h per als trams urbans i de 80 km/h per als interurbans, a la N-II entre Montgat i Cabrera. Aquesta va ser una de les principals mesures acordades ahir pel Servei Català de Trànsit (SCT), la demarcació de carreteres del ministeri de Foment i els alcaldes del Baix Maresme per reduir la sinistralitat en aquest tram.
En pocs dies també és previst que els operaris començaran a refer el ferm asfàltic i a modificar la senyalització horitzontal. També es canviaran els senyals verticals per informar dels nous límits de velocitat i s'instal·laran radars. Els treballs es complementaran amb la construcció de vuit rotondes que a finals del 2008 haurien d'estar acabades. Les obres de la primera, a Premià de Mar, ja han començat.
La implantació de mesures de seguretat a les parades d'autobús o la modificació del nombre de carrils per garantir amb seguretat els girs a l'esquerra amb carrils exclusius són altres de les actuacions previstes.
El president del Consell Comarcal del Maresme i alcalde de Vilassar de Mar, Pere Almera, va destacar que "canviarà molt el caràcter de l'ús de la carretera, s'anirà a poc a poc sense perdre fluïdesa". El president de la comissió de Mobilitat i alcalde de Cabrera de Mar, Carles Rocabert, va valorar que es comenci a actuar sobre la N-II amb mesures concretes per millorar la seguretat. Entre els anys 2002 i 2005 van perdre la vida en aquest tram 11 persones.
-------------------------------------
Velocitat més lenta a la N-II entre Montgat i Cabrera
Els nous límits entraran en vigor l'1 de juny
Es pretén reduir la sinistralitat
Albert Calls
A partir de l'1 de juny s'establirà un límit de velocitat més lenta, de 50 km/h per als trams urbans i de 80 km/h per als interurbans, a la N-II entre Montgat i Cabrera. Aquesta va ser una de les principals mesures acordades ahir pel Servei Català de Trànsit (SCT), la demarcació de carreteres del ministeri de Foment i els alcaldes del Baix Maresme per reduir la sinistralitat en aquest tram.
En pocs dies també és previst que els operaris començaran a refer el ferm asfàltic i a modificar la senyalització horitzontal. També es canviaran els senyals verticals per informar dels nous límits de velocitat i s'instal·laran radars. Els treballs es complementaran amb la construcció de vuit rotondes que a finals del 2008 haurien d'estar acabades. Les obres de la primera, a Premià de Mar, ja han començat.
La implantació de mesures de seguretat a les parades d'autobús o la modificació del nombre de carrils per garantir amb seguretat els girs a l'esquerra amb carrils exclusius són altres de les actuacions previstes.
El president del Consell Comarcal del Maresme i alcalde de Vilassar de Mar, Pere Almera, va destacar que "canviarà molt el caràcter de l'ús de la carretera, s'anirà a poc a poc sense perdre fluïdesa". El president de la comissió de Mobilitat i alcalde de Cabrera de Mar, Carles Rocabert, va valorar que es comenci a actuar sobre la N-II amb mesures concretes per millorar la seguretat. Entre els anys 2002 i 2005 van perdre la vida en aquest tram 11 persones.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
N-II, el polítics eviten el problema!!
N-II, el polítics eviten el problema!!
A Vilassar de Dalt no he vist cap propaganda lluitant per l’anul•lació del peatge. Es molt trist veure que els polítics del nostre poble no s’han preocupat per els nostres interessos.
Jo personalment, amb descompte VIA-T (Cada tres mesos uns 10 o 15 EUR) pago cada mes entre 60-70 Euros: Es a dir, a l’any uns 800 Euros.
Es just pagar peatge de la primera autopista de l’estat espanyol? La pressió dels veïns a aconseguit treure d’altres més moderns, i aquest sembla que es perenne.
Ni tan sols realment han volgut abaratir-lo, ja que amb el VIA-T era tan fàcil com haver posat una tarifa plana 30 EUR per la nostre comoditat, però realment no interessa.
Hi ha cap pàgina web on dirigir-se per poder signar a favor de l’anul•lació d’aquest peatge??
Si calen firmes, les aconseguirem. I a més a més legals. Però seguir pagant a la primera autopista de l’Estat es com un insult als que hem pagat tota la vida i veiem que d’altres peatges es van treien.
Els peatges actuals només encareixen la nostra vida, primer directament pagant-los, després indirectament: TOTS EL PROVEÏDORS DE LA ZONA PAGANT TAMBÉ AQUEST PEATGE, son més costos que tenen que assumir i aleshores pujar els costos dels productes que distribueixen.
Ja ni ha prou!!! Fora barreres, i fora peatges.
Volem qualitat de vida, i volem millors infraestructures. Que tal treure el peatge de Vilassar-Premià-Matarò i donar-li a canvi a la concessionària la possibilitat de allargar amb peatge el final de l’Autopista més al nord?
Això forà bo, i segur que els que marxen el cap de setmana en processions de més de dos hores ho agrairien encara que fons pagant un o dos euros.
Insisteixo: Si hi ha alguna pàgina on signar per Internet per anular el peatge de la autopista si us plau poseu-lo!!!.
Gràcies.
A Vilassar de Dalt no he vist cap propaganda lluitant per l’anul•lació del peatge. Es molt trist veure que els polítics del nostre poble no s’han preocupat per els nostres interessos.
Jo personalment, amb descompte VIA-T (Cada tres mesos uns 10 o 15 EUR) pago cada mes entre 60-70 Euros: Es a dir, a l’any uns 800 Euros.
Es just pagar peatge de la primera autopista de l’estat espanyol? La pressió dels veïns a aconseguit treure d’altres més moderns, i aquest sembla que es perenne.
Ni tan sols realment han volgut abaratir-lo, ja que amb el VIA-T era tan fàcil com haver posat una tarifa plana 30 EUR per la nostre comoditat, però realment no interessa.
Hi ha cap pàgina web on dirigir-se per poder signar a favor de l’anul•lació d’aquest peatge??
Si calen firmes, les aconseguirem. I a més a més legals. Però seguir pagant a la primera autopista de l’Estat es com un insult als que hem pagat tota la vida i veiem que d’altres peatges es van treien.
Els peatges actuals només encareixen la nostra vida, primer directament pagant-los, després indirectament: TOTS EL PROVEÏDORS DE LA ZONA PAGANT TAMBÉ AQUEST PEATGE, son més costos que tenen que assumir i aleshores pujar els costos dels productes que distribueixen.
Ja ni ha prou!!! Fora barreres, i fora peatges.
Volem qualitat de vida, i volem millors infraestructures. Que tal treure el peatge de Vilassar-Premià-Matarò i donar-li a canvi a la concessionària la possibilitat de allargar amb peatge el final de l’Autopista més al nord?
Això forà bo, i segur que els que marxen el cap de setmana en processions de més de dos hores ho agrairien encara que fons pagant un o dos euros.
Insisteixo: Si hi ha alguna pàgina on signar per Internet per anular el peatge de la autopista si us plau poseu-lo!!!.
Gràcies.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Jo no soc partidari de treure els peatges aixi com aixi. Crec que hi ha altres maneres de fer les coses:
-Augmentar i millorar la oferta de transport públic a la zona.
-Deixar el peatge gratuït per al transport públic de persones i de mercaderies.
-Donar subvencions puntuals pel pagament del peatge a qui demostri que ha de realitzar desplaçaments obligats amb el seu vehicle per aquest peatge sense alternativa raonable amb transport públic.
-Augmentar les tarifes del peatge a la resta de vehicles.
Només aixi s'aconseguirà reduir el nombre de vehicles privats, que d'altra manera, deixant-lo gratuït per tothom encara augmentaria més. Es precissament una de les claus de la mobilitat sostenible: Que el vehicle privat s'utilitzi només quan realment fa falta, es a dir, que ocupi l'últim lloc dins l'escala de la mobilitat.
-Augmentar i millorar la oferta de transport públic a la zona.
-Deixar el peatge gratuït per al transport públic de persones i de mercaderies.
-Donar subvencions puntuals pel pagament del peatge a qui demostri que ha de realitzar desplaçaments obligats amb el seu vehicle per aquest peatge sense alternativa raonable amb transport públic.
-Augmentar les tarifes del peatge a la resta de vehicles.
Només aixi s'aconseguirà reduir el nombre de vehicles privats, que d'altra manera, deixant-lo gratuït per tothom encara augmentaria més. Es precissament una de les claus de la mobilitat sostenible: Que el vehicle privat s'utilitzi només quan realment fa falta, es a dir, que ocupi l'últim lloc dins l'escala de la mobilitat.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Maresme: l'assignatura pendent del TP: aparcaments
Al Maresme hi ha un gran problema: la manca de correspondència entre la C1 i els llocs d'origen dels possibles usuaris de la C1.
M'explico.
No hi ha aparcaments dissuassòris a les estacions de la C1 per a que la gent que no viu a prop de l'estació hi pugui deixar el cotxe i continuar en tren cap a BCN.
No hi ha una xarxa de TP integrada que permeti aportar/distribuir passatgers al/del tren.
Quants habitants viuen massa lluny (en temps) d'una estació de tren i han "d'empassar-se" cada dia els embussos d'entrada i sortida de Barcelona? Quants d'aquests usuaris utilitzarien el tren si tinguéssin una combinació raonable. Quantes estacions de tren tenen parada de bus? (de memòria només recordo Mataró i Arenys, a part de Blanes)
I després un altre problema: el tren te prou capacitat per a que el percentatge de viatgers drets no suposi una incomoditat per a tots els usuaris en general?
Salut !!
M'explico.
No hi ha aparcaments dissuassòris a les estacions de la C1 per a que la gent que no viu a prop de l'estació hi pugui deixar el cotxe i continuar en tren cap a BCN.
No hi ha una xarxa de TP integrada que permeti aportar/distribuir passatgers al/del tren.
Quants habitants viuen massa lluny (en temps) d'una estació de tren i han "d'empassar-se" cada dia els embussos d'entrada i sortida de Barcelona? Quants d'aquests usuaris utilitzarien el tren si tinguéssin una combinació raonable. Quantes estacions de tren tenen parada de bus? (de memòria només recordo Mataró i Arenys, a part de Blanes)
I després un altre problema: el tren te prou capacitat per a que el percentatge de viatgers drets no suposi una incomoditat per a tots els usuaris en general?
Salut !!
Re: Maresme: l'assignatura pendent del TP: aparcaments
Que jo recordi, també Sant Andreu de Llavaneres, Calella, Cabrera-Vilassar i Vilassar.genissimon wrote:. Quantes estacions de tren tenen parada de bus? (de memòria només recordo Mataró i Arenys, a part de Blanes)
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Maresme: l'assignatura pendent del TP: aparcaments
Doncs me n'alegro. Suposo que m'han passat per alt perquè no recordo haver-hi vist cap bus aturat.UT596001 wrote:Que jo recordi, també Sant Andreu de Llavaneres, Calella, Cabrera-Vilassar i Vilassar.
Salut !!
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
I a Premià de Mar, Premià de Dalt, Vilassar de Mar, Vilassar de Dalt i Mataró hi arriben els autobusos Casas (Sarbus) que de dilluns a divendres feienrs porten unes frecuencies boníssimes (dissabtes i festius no tant però tampoc estan molt malament) i cobreixen el recorregut a Barcelona amb molt poc temps. A mes, tenen parada a Pl.Tetuan i a Pl.Catalunya, connectant amb la majoria de línies de metro i rodalies i amb molts autobusos urbans, per tant el Maresme-sud no es precissament una zona mal comunicada en transport públic.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Tall festiu a l’N-II durant tres hores
Tall festiu a l’N-II durant tres hores
28/09/2007 ALBERT CALLS
Les barreres de separació de l’N-II han generat protestes d’ajuntaments i plataformes. Diumenge 7 d’octubre, les plataformes cíviques Camí Ral i el Masnou 21 convoquen un tall festiu i reivindicatiu de l’N-II durant tres hores. El dia 8, els alcaldes de quatre municipis es reuniran amb la Demarcació de Carreteres.
Un nou pas en la lluita cívica per demanar el trasllat de l’N-II i el peatge gratuït de l’autopista. Les plataformes cíviques Camí Ral i el Masnou 21 convoquen un tall de tres hores a l’N-II, el proper diumenge 7 d’octubre. La concentració de l’acte, amb caràcter lúdic i reivindicatiu, serà davant de Can Manent, començarà a les 11 del matí i acabarà a les dues.
La festa compta amb el suport de l’Ajuntament de Premià de Mar i presenta com a plat fort una taula rodona pública amb els alcaldes del Baix Maresme. També hi haurà diverses actuacions de música i dansa, s’instal·laran porteries per jugar a futbol i cistelles per jugar a bàsquet, es farà una plantada de gegants al mig de la carretera i exhibicions de tabalers i balls de bastons i hi haurà un autobús del Banc de Sang i Teixits per donar sang, a més d’altres propostes. Els organitzadors han convidat actors i personatges coneguts de la comarca.
D’altra banda, el proper 8 d’octubre és previst que els alcaldes del Masnou, Cabrera, Premià de Mar i Vilassar de Mar es reuneixin amb el cap de la Demarcació de Carreteres de Catalunya, Lluís Bonet, per presentar-li queixes i observacions de les recents obres de l’N-II.
http://www.tribunamaresme.com/index.php ... ticia=4181
28/09/2007 ALBERT CALLS
Les barreres de separació de l’N-II han generat protestes d’ajuntaments i plataformes. Diumenge 7 d’octubre, les plataformes cíviques Camí Ral i el Masnou 21 convoquen un tall festiu i reivindicatiu de l’N-II durant tres hores. El dia 8, els alcaldes de quatre municipis es reuniran amb la Demarcació de Carreteres.
Un nou pas en la lluita cívica per demanar el trasllat de l’N-II i el peatge gratuït de l’autopista. Les plataformes cíviques Camí Ral i el Masnou 21 convoquen un tall de tres hores a l’N-II, el proper diumenge 7 d’octubre. La concentració de l’acte, amb caràcter lúdic i reivindicatiu, serà davant de Can Manent, començarà a les 11 del matí i acabarà a les dues.
La festa compta amb el suport de l’Ajuntament de Premià de Mar i presenta com a plat fort una taula rodona pública amb els alcaldes del Baix Maresme. També hi haurà diverses actuacions de música i dansa, s’instal·laran porteries per jugar a futbol i cistelles per jugar a bàsquet, es farà una plantada de gegants al mig de la carretera i exhibicions de tabalers i balls de bastons i hi haurà un autobús del Banc de Sang i Teixits per donar sang, a més d’altres propostes. Els organitzadors han convidat actors i personatges coneguts de la comarca.
D’altra banda, el proper 8 d’octubre és previst que els alcaldes del Masnou, Cabrera, Premià de Mar i Vilassar de Mar es reuneixin amb el cap de la Demarcació de Carreteres de Catalunya, Lluís Bonet, per presentar-li queixes i observacions de les recents obres de l’N-II.
http://www.tribunamaresme.com/index.php ... ticia=4181
- Alfredo_21
- N6
- Posts: 220
- Joined: Sunday 29/07/2007 19:32
- Location: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]
EL PERIÓDICO
7/10/2007
<<EUROPA PRESS
BARCELONA
Unas 4.000 personas participaron hoy en Premià de Mar (Maresme) en una fiesta reivindicativa para reclamar que el tráfico de la N-2 se desvíe a la C-32 a su paso por el municipio. Como cada día 7 de mes, los asistentes cortaron la N-2 entre las once de la mañana y las dos de la tarde.
El alcalde del municipio, Miquel Buch, explicó que fue "una reivindicación ejemplar de manera lúdico festiva" con gigantes, hinchable y una mesa redonda con participación de alcaldes de la zona, entre otros.
Buch destacó la "participación familiar" y lamentó la denuncia interpuesta por cortar la N-2 cada mes contra una concejala de Premià y contra representantes de la plataforma vecinal que reclama que la carretera nacional se convierta en una vía urbana.
"Cada uno hace lo que tiene que hacer -explicó el alcalde-, pero no buscamos sanciones, sino que se nos haga caso". En esta línea, pidió una postura "oficial" de la Generalitat sobre el futuro de la N-2 y sobre la reivindicada gratuidad de la C-32, por donde los vecinos del área piden que se desvíe el tráfico.
Una rambla o un paseo
El todavía portavoz de CiU en el Parlament, Felip Puig, estuvo entre los asistentes y lamentó que "en cuatro años no se ha avanzado en ninguna de las medidas que promovió el Gobierno de CiU en relación a la N-2".
Puig calificó de "imprescindible que la N-2 sea la Rambla del Maresme o un paseo marítimo" y aunque argumentó que la gratuidad total de la C-32 "no es posible", sí se mostró partidario de medidas para que los habitantes del Maresme no deban pagar.>>
7/10/2007
<<EUROPA PRESS
BARCELONA
Unas 4.000 personas participaron hoy en Premià de Mar (Maresme) en una fiesta reivindicativa para reclamar que el tráfico de la N-2 se desvíe a la C-32 a su paso por el municipio. Como cada día 7 de mes, los asistentes cortaron la N-2 entre las once de la mañana y las dos de la tarde.
El alcalde del municipio, Miquel Buch, explicó que fue "una reivindicación ejemplar de manera lúdico festiva" con gigantes, hinchable y una mesa redonda con participación de alcaldes de la zona, entre otros.
Buch destacó la "participación familiar" y lamentó la denuncia interpuesta por cortar la N-2 cada mes contra una concejala de Premià y contra representantes de la plataforma vecinal que reclama que la carretera nacional se convierta en una vía urbana.
"Cada uno hace lo que tiene que hacer -explicó el alcalde-, pero no buscamos sanciones, sino que se nos haga caso". En esta línea, pidió una postura "oficial" de la Generalitat sobre el futuro de la N-2 y sobre la reivindicada gratuidad de la C-32, por donde los vecinos del área piden que se desvíe el tráfico.
Una rambla o un paseo
El todavía portavoz de CiU en el Parlament, Felip Puig, estuvo entre los asistentes y lamentó que "en cuatro años no se ha avanzado en ninguna de las medidas que promovió el Gobierno de CiU en relación a la N-2".
Puig calificó de "imprescindible que la N-2 sea la Rambla del Maresme o un paseo marítimo" y aunque argumentó que la gratuidad total de la C-32 "no es posible", sí se mostró partidario de medidas para que los habitantes del Maresme no deban pagar.>>
Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella
Societat - Maresme
Foment millorarà les obres de l’N-II a petició dels alcaldes
11/10/2007 ALBERT CALLS
Unes 3.000 persones van tallar l’N-II el passat diumenge 7 d’octubre Quatre alcaldes del Baix Maresme es van reunir amb Foment el passat 9 d’octubre per transmetre les seves preocupacions. El resultat són algunes millores.
Els alcaldes del Masnou, Premià de Mar, Vilassar de Mar i Cabrera de Mar van transmetre al responsable de la Demarcació de Carreteres de l’Estat a Catalunya, Lluís Bonet, les seves queixes per unes obres a l’N-II que han provocat un allau de reclamacions veïnals. Segons Bonet, el Ministeri de Foment ha prioritzat en tot moment la seguretat a la carretera i les obres no estan acabades. Per això, les barreres de separació central no es podran canviar, ja que eviten el xoc frontal i salven vides. Altres actuacions que faran a petició dels alcaldes són l’ampliació dels carrils d’incorporació a la carretera, que no tenen visibilitat, millores a les parades d’autobús per garantir la seguretat, com la seva adeqüació per a les persones amb dificultats de mobilitat i l’ampliació del nombre d’orificis de les barreres per canalitzar l’aigua i evitar inundacions. També estudiaran un replantejament dels laterals de banda de muntanya, perquè no siguin tan agressius amb el tram urbà dels municipis, i faran, abans del proper estiu, una rotonda entre Vilassar de Mar i la carretera d’Argentona per evitar els col·lapses a la platja de Cabrera.
L’anunci d’aquestes actuacions va arribar un dia després que unes 3.000 persones tallessin l’N-II en un acte reivindicatiu i lúdic, convocat per les plataformes cíviques Camí Ral i El Masnou 21. L’absència d’alcaldes i d’un representant del PSC a la taula rodona van marcar la jornada multitudinària.
http://www.tribunamaresme.com/index.php ... ticia=4231
Foment millorarà les obres de l’N-II a petició dels alcaldes
11/10/2007 ALBERT CALLS
Unes 3.000 persones van tallar l’N-II el passat diumenge 7 d’octubre Quatre alcaldes del Baix Maresme es van reunir amb Foment el passat 9 d’octubre per transmetre les seves preocupacions. El resultat són algunes millores.
Els alcaldes del Masnou, Premià de Mar, Vilassar de Mar i Cabrera de Mar van transmetre al responsable de la Demarcació de Carreteres de l’Estat a Catalunya, Lluís Bonet, les seves queixes per unes obres a l’N-II que han provocat un allau de reclamacions veïnals. Segons Bonet, el Ministeri de Foment ha prioritzat en tot moment la seguretat a la carretera i les obres no estan acabades. Per això, les barreres de separació central no es podran canviar, ja que eviten el xoc frontal i salven vides. Altres actuacions que faran a petició dels alcaldes són l’ampliació dels carrils d’incorporació a la carretera, que no tenen visibilitat, millores a les parades d’autobús per garantir la seguretat, com la seva adeqüació per a les persones amb dificultats de mobilitat i l’ampliació del nombre d’orificis de les barreres per canalitzar l’aigua i evitar inundacions. També estudiaran un replantejament dels laterals de banda de muntanya, perquè no siguin tan agressius amb el tram urbà dels municipis, i faran, abans del proper estiu, una rotonda entre Vilassar de Mar i la carretera d’Argentona per evitar els col·lapses a la platja de Cabrera.
L’anunci d’aquestes actuacions va arribar un dia després que unes 3.000 persones tallessin l’N-II en un acte reivindicatiu i lúdic, convocat per les plataformes cíviques Camí Ral i El Masnou 21. L’absència d’alcaldes i d’un representant del PSC a la taula rodona van marcar la jornada multitudinària.
http://www.tribunamaresme.com/index.php ... ticia=4231
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tall per demanar desviament de l'N-II
Notícia de l'Avui:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mil veïns tallen durant dues hores la N-II a Vilassar per demanar el desviament de la via
EFE
Vilassar de Mar
Ult. Act. 20.01.2008 - 18:15 hs
Unes mil persones han tallat aquest diumenge al migdia la carretera N-II al seu pas per Vilassar de Mar durant dues hores per demanar el desviament immediat d'aquesta via al seu pas per la comarca del Maresme i que l'autopista C-32 sigui lliure de peatge.
L'acte, convocat per la Coordinadora No-NII, tenia un caràcter reivindicatiu-festiu i ha finalitzat cap a les 14:00 hores, després que els manifestants tallessin al llarg d'un quilòmetre en els dos sentits de la marxa la circulació en aquesta via, que és una de les que suporta més congestions de trànsit de Catalunya.
Mentre ha durat el tall, els participants en la protesta han participat en activitats lúdiques, com construccions castelleres i competicions esportives i els més petits han pogut jugar amb castells inflables.
El portaveu de la Coordinadora No-NII, Toni Esteban, ha explicat que la plataforma ha recollit 5.000 firmes de suport en un mes, ha destacat que aquesta és la primera d'altres accions que es pensen realitzar.
La coordinadora té previst celebrar la setmana que ve reunions per concretar quines seran les accions de protesta que emprendran a partir d'ara i que, segons el seu portaveu, "no seran vandàliques, però sí visibles, perquè els ciutadans se n'assabentin de les nostres reivindicacions".
"Volem que la carretera sigui una via cívica, urbana i sostenible. El 95% dels conductors que passa per aquí no para a Vilassar, així que considerem que poden circular per un altre lloc", ha manifestat Esteban.
Entre els assistents a la protesta hi havia el portaveu d'Economia i Hisenda del grup parlamentari de CiU al Congrés dels Diputats, Josep Sánchez Llibre, que ha destacat que "a la comarca del Maresme estem cansats de sentir-nos discriminats respecte la resta de Catalunya en matèria de mobilitat".
Sánchez Llibre ha expressat el seu desig que "l'actual N-II es converteixi en un passeig marítim i que en la pròxima legislatura es portin a terme els estudis per fer viable el seu trasllat per sota de l'autopista C-32 i es converteixi en una autovia sense peatge".
De la seva banda, el portaveu del grup d'ERC al parlament català, Joan Ridao, que també ha participat a l'acte, ha assenyalat que el trasllat de la carretera N-II ha "d'anar acompanyat de l'exigència a Madrid que es desdobli la línia ferroviària C-1 i d'un rescat selectiu dels peatges en general".
El també candidat d'Esquerra a les pròximes eleccions s'ha compromès a impulsar "el rescat selectiu del peatge de la C-32 entre Montgat i Mataró, que tindria un cost estimat de 750 milions d'euros i que seria factible amb una millora substancial del sistema de finançament".
També ha participat en la jornada de protesta el diputat i exconseller de Medi Ambient de la Generalitat, l'ecosocialista Salvador Milà, que ha afirmat que el trasllat de la N-II i la gratuïtat del peatge han de contemplar també unes "solucions tècniques econòmiques que permetin potenciar el transport públic i elements com el carril bici".
La Coordinadora No-NII, integrada per les plataformes cíviques de Premià de Mar, El Masnou i Vilassar de Mar, es va constituir a finals de l'any passat i és l'única interlocutora davant l'administració per aconseguir el trasllat de la carretera i alliberar el peatge de l'autopista del Maresme.
La coordinadora té previst celebrar un altre acte el pròxim 7 de febrer en record de l'alcalde de Premià, Jaume Batlle, coincidint amb l'aniversari de la seva mort per accident de trànsit en aquesta mateixa carretera.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mil veïns tallen durant dues hores la N-II a Vilassar per demanar el desviament de la via
EFE
Vilassar de Mar
Ult. Act. 20.01.2008 - 18:15 hs
Unes mil persones han tallat aquest diumenge al migdia la carretera N-II al seu pas per Vilassar de Mar durant dues hores per demanar el desviament immediat d'aquesta via al seu pas per la comarca del Maresme i que l'autopista C-32 sigui lliure de peatge.
L'acte, convocat per la Coordinadora No-NII, tenia un caràcter reivindicatiu-festiu i ha finalitzat cap a les 14:00 hores, després que els manifestants tallessin al llarg d'un quilòmetre en els dos sentits de la marxa la circulació en aquesta via, que és una de les que suporta més congestions de trànsit de Catalunya.
Mentre ha durat el tall, els participants en la protesta han participat en activitats lúdiques, com construccions castelleres i competicions esportives i els més petits han pogut jugar amb castells inflables.
El portaveu de la Coordinadora No-NII, Toni Esteban, ha explicat que la plataforma ha recollit 5.000 firmes de suport en un mes, ha destacat que aquesta és la primera d'altres accions que es pensen realitzar.
La coordinadora té previst celebrar la setmana que ve reunions per concretar quines seran les accions de protesta que emprendran a partir d'ara i que, segons el seu portaveu, "no seran vandàliques, però sí visibles, perquè els ciutadans se n'assabentin de les nostres reivindicacions".
"Volem que la carretera sigui una via cívica, urbana i sostenible. El 95% dels conductors que passa per aquí no para a Vilassar, així que considerem que poden circular per un altre lloc", ha manifestat Esteban.
Entre els assistents a la protesta hi havia el portaveu d'Economia i Hisenda del grup parlamentari de CiU al Congrés dels Diputats, Josep Sánchez Llibre, que ha destacat que "a la comarca del Maresme estem cansats de sentir-nos discriminats respecte la resta de Catalunya en matèria de mobilitat".
Sánchez Llibre ha expressat el seu desig que "l'actual N-II es converteixi en un passeig marítim i que en la pròxima legislatura es portin a terme els estudis per fer viable el seu trasllat per sota de l'autopista C-32 i es converteixi en una autovia sense peatge".
De la seva banda, el portaveu del grup d'ERC al parlament català, Joan Ridao, que també ha participat a l'acte, ha assenyalat que el trasllat de la carretera N-II ha "d'anar acompanyat de l'exigència a Madrid que es desdobli la línia ferroviària C-1 i d'un rescat selectiu dels peatges en general".
El també candidat d'Esquerra a les pròximes eleccions s'ha compromès a impulsar "el rescat selectiu del peatge de la C-32 entre Montgat i Mataró, que tindria un cost estimat de 750 milions d'euros i que seria factible amb una millora substancial del sistema de finançament".
També ha participat en la jornada de protesta el diputat i exconseller de Medi Ambient de la Generalitat, l'ecosocialista Salvador Milà, que ha afirmat que el trasllat de la N-II i la gratuïtat del peatge han de contemplar també unes "solucions tècniques econòmiques que permetin potenciar el transport públic i elements com el carril bici".
La Coordinadora No-NII, integrada per les plataformes cíviques de Premià de Mar, El Masnou i Vilassar de Mar, es va constituir a finals de l'any passat i és l'única interlocutora davant l'administració per aconseguir el trasllat de la carretera i alliberar el peatge de l'autopista del Maresme.
La coordinadora té previst celebrar un altre acte el pròxim 7 de febrer en record de l'alcalde de Premià, Jaume Batlle, coincidint amb l'aniversari de la seva mort per accident de trànsit en aquesta mateixa carretera.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Tall festiu a l’N-II durant tres hores
Jo si fos un habitant de la zona organitzaria partits de futbol, basket, tumbarse a pendre el sol, etc... tots els cap de setmana al mig de la N-II fins que deixi de ser un vía interurbana.
En poques paraules bloquejar-la indefinidament, fins el l'amo (fomento) prengui decisions.
En poques paraules bloquejar-la indefinidament, fins el l'amo (fomento) prengui decisions.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Tall festiu a l’N-II durant tres hores
Compte, que hi passa el C-10!
Llavors han de ser (...) partits de futbol o basket, (...) migdiades a la tumbona, etc.
Llavors han de ser (...) partits de futbol o basket, (...) migdiades a la tumbona, etc.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
NII
La NII ja fa moltíssims anys que demana convertir-se en una avinguda (=semàfors a dojo+rotondes a dojo+ reducció de l'ample de carrils i deixar-ne només un per sentit+posar voreres en condicions+prohibir el pas de camions).
De fet, els problemes ja comencen a l'entrada de Badalona, on manquen semàfors per evitar que la gent corri massa. I continuen per tot el Maresme...
De fet, els problemes ja comencen a l'entrada de Badalona, on manquen semàfors per evitar que la gent corri massa. I continuen per tot el Maresme...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2