TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Doncs sí, sí que va aprofitar... :P

La 319-212 va arribar a les 10 de la nit a Sabadell Sud i esperava a repetir la mateixa maniobra que l'anterior vegada.

Image

Poc després també va arribar la 252-070 "Altaria", i em van explicar que la 252-072 de l'altra vegada estava averiada. Per això tenia problemes de frenada abans de sortir, i van haver d'aturar-se a l'alçada de Barberà del Vallès perquè treia fum.

Image

La maniobra va fer-se sense complicacions però va demorar-se perquè..... els de CAF estaven sopant qui sap on. :)

Image

El viatge va iniciar-se a les 0.40 i en 30 minuts vam arribar a Torre Baró, a 15 km/h clavats, i reduïnt a la corba Montcada i Reixac-Manresa per evitar un possible descarrilament, degut a la petita diferència d'ample. Des de Torre Baró fins a Pl. Catalunya van ser uns altres 30 minuts, on hi havia qui treia el cap per una porta lateral que estava oberta per tenir una millor vista del túnel. A la 1.50 el tren va fer entrada a Pl. Catalunya a 10 km/h, com mana la limitació.

Image

L'olor a gasoil es ficava a la gola i el maquinista de la 319 espera a que, a la cua, es desenganxi el vagó plataforma, per continuar la maniobra.

Image

Un cop desenganxat, el tren va més enllà del senyal de sortida de Pl. Catalunya (on la catenària estava sense tensió, per les obres de Sants) fins passada l'agulla.

Image

Ja sé que és amb bastanta mala qualitat però així estava l'agulla.

Image

El tren comença a empènyer el 6002 cap al metro, i la 252 quasi es fica en via Metro. Per sort, quedaven quatre dits entre el pantògraf abaixat de la 252 i la catenària rígida del Metro. El proper cop no s'arriscaran tant, i demanaran que el 4000 s'avanci per agafar-lo.

Image

Un cop desenganxat el Scharfenberg del 6000 de la 252, es procedeix a retirar les locomotores i tornar a tancar l'agulla.

Image

El 6000 ja estava llest per marxar i la 4072-4318-4071-4070-4069 (la del terra blau) esperava per empènyer el nou company de línia cap a Santa Eulàlia, viatge que no vaig poder fer.

Image

A les 2.30, la maniobra ja havia acabat.

Vull agraïr a la gent d'Adif i de CAF.

També agraïr a en Carles Salmerón, que em va comentar que estava pensant en reeditar els dos volums d'"El Metro de Barcelona", tot i que no sabia si actualitzats, o amb el mateix text que la primera edició.

I comentar, a més, que una persona de CAF ens va comentar que els trens regionals dièsel i elèctrics que va comprar Renfe, seran de caixa Civia, tot i que amb interiorisme diferent i amb només una porta per cotxe.

Salut.
User avatar
iluro
N5
N5
Posts: 119
Joined: Friday 06/05/2005 23:23
Location: El Clot, Barcelona

Post by iluro »

Fantástico reportaje, Victor, gracias.

Una pregunta tonta, ¿ Que función tiene la 252 ? ¿ no se puede " enganchar " el 6000 directamente a la 319 ?


Saludos.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

[mode="Homer Simpson"]Hmmmmm, agulla de Catalunyaaaa...[/mode]
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

iluro wrote:Fantástico reportaje, Victor, gracias.

Una pregunta tonta, ¿ Que función tiene la 252 ? ¿ no se puede " enganchar " el 6000 directamente a la 319 ?


Saludos.
Pues si te tengo que ser sincero, tampoco lo entiendo, porque me comentaron que la 319 podria arrastrarlo sola. Eso sí, el tubo de aire que cruzaba el 6000 para el freno de la plataforma, estaba conectado a la 269.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

IMPRESSIONANT!!!

Post by JaMiRo! »

IMPRESSIONANT Víctor!!! :o :o :o

:plas

Et van deixar estar allà a Plaça Catalunya? O tenies enxufe? :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Post by trainman »

Muy buenas fotos Víctor yo a la 252 no la vi pasar por Cerdanyola, pero sí a la 319-212 (oí sonido de locomotora diesel y allí estaba ella camino de Sabadell-Sud, como atronaba la retales, se iba alejando y todavía se la oía), mis primeras palabras al verla fueron: "Ya va a por el 6000 del Metro" y la gente que me oyó decirlo se quedó flipando :D :D , como diciendo "¿un tren del Metro pasando por Cerdanyola?" :x :x

Por cierto, ¿se sabe cuando llegará el tercer 6000?
Last edited by trainman on Friday 01/06/2007 16:47, edited 3 times in total.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: IMPRESSIONANT!!!

Post by victorcasta »

JaMiRo! wrote:Et van deixar estar allà a Plaça Catalunya? O tenies enxufe? :D
:P

Anava enxufat, sí, però el meu enxufe l'havia conegut aquella mateixa tarda... 8-) :secret
trainman wrote:Por cierto, ¿se sabe cuando llegará el tercer 6000?
Ni idea. Sólo sé que hoy se hacía la entrega a TMB del tren habiendo superado las pruebas, después de que la Generalitat le diera el visto bueno, como tren apto para transportar gente. La entrega del segundo será el día 12 ó 13.
Last edited by victorcasta on Friday 01/06/2007 0:07, edited 1 time in total.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Jefe!

Post by JaMiRo! »

victorcasta wrote:Anava enxufat, sí, però el meu enxufe l'havia conegut aquella mateixa tarda... 8-) :secret
Víctoooooooooooooor, Víctoooooooooooor... :reve

:D :D :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Post by faristol »

IM-PRE-SIO-NANT!! Gracies victorcasta per compartir-ho i per fer posible el veure aixo!!!

:reve :reve :reve

La famosa agulla EXISTE, com Teruel, i es usable!!!


Sobre el dels llibres del Carles Salmeron seria bo e interesant una reedició i sobretot una actualització.
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Post by aim »

:reve :reve :reve :reve :reve

Moltíssimes gràcies pel reportatge !
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

:o

¡Documento Extremecedor!
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

:yotb
ES PELIGROSO ASOMARSE
Jordilar

Post by Jordilar »

El meu nivell de degeneració mental em permet, sense tenir cap tipus de remordiments, de masturbar-me contemplant aquestes fotos.


Obviament, no estic tant malament :boig2



Respecte el tema de la 252, crec que es una cuestió del adaptador d'engaxall schafemberg que encaixa millor en una 252.

També cal dir, que les 252 son unes especialistes en liar-la quan van remolcades.

Salut,
User avatar
oscar440
N8
N8
Posts: 778
Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Post by oscar440 »

Molt bones fotos!!!

:plas :plas :plas :plas :plas

Salutacions.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Peaso reportatge!!! I més meritori, que quan es veien els 5000 per Fabra i Puig (el passeig, no l'estació, que us conec ;) ).
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

En fi Víctor, enhorabona per les magnífiques fotos, realment són brillants!! :D
User avatar
evarujo
N6
N6
Posts: 187
Joined: Friday 23/03/2007 17:42

Post by evarujo »

un 10 per les fotos!!! Felicitats!!!
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Gràcies per les fotos! Impressionant veure la 6000 per Plaça Cat cantó Adif, així com les dues besties :D

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Post by Miquel »

Unes fotos fantàstiques, les millors.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
sigfrid440s
N6
N6
Posts: 292
Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
Facebook: ssygger
Location: Barcelona
Contact:

Post by sigfrid440s »

Hola fotrapeople.

Unes imatges acollonants, molt molt bones.


Respecte al misteridel perque de la 252, m'ho van comentar pero no m'enrecordo gaire be.

Es per motius de frenatje


Salutations
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”