Asfixia del carril bus

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Post Reply
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Asfixia del carril bus

Post by George85 »

Arrel d'una notícia que he llegit avui se m'ha ocurregut presentar aquest fil per comentar situacions on el carril bus es veu afectat per un embus de trànsit.

Així que començo amb aquesta notícia d'ahir.
El Periodico wrote: 19/5/2007 UN ALTRE COL.LAPSE VIARI A L'ÀREA METROPOLITANA
Un nou accident torna a originar un embús enorme a Barcelona

• Una col.lisió múltiple a la B-23 tapa completament la sortida per l'avinguda Diagonal en hora punta
• Molts conductors triguen com a mínim tres hores per poder abandonar la ciutat pel sud


MÉS INFORMACIÓ

* MÉS DE 6 HORES PER A 56 KM

EDWIN WINKELS / MAYKA NAVARRO
BARCELONA

Aquesta vegada els va tocar a la B-23 i la Diagonal,

(...)
El xoc entre set vehicles, que es va saldar amb un ferit greu, va tallar a les 18.50 hores completament els tres carrils de la B-23, a l'altura de la ciutat esportiva del Barça. Un camió va envestir per darrere els cotxes, que estaven aturats. En plena hora punta de la massiva sortida del divendres, l'autopista va trigar només uns minuts a col.lapsar-se completament. A les vuit, la cua interminable arribava fins al centre de Barcelona. La presència de la Guàrdia Urbana a totes les cruïlles de la Diagonal sols va poder evitar que també s'embussessin els carrers transversals.

(...)
Ni el carril bus, amb una filera de desenes de busos, autocars i taxis entre la plaça de Francesc Macià i l'avinguda de Pedralbes, es va salvar del caos. "Fa gairebé 50 minuts que estic aturat", deia Javier García Álvarez, conductor d'un bus de TMB de la línia 33. En els 50 minuts, només havia aconseguit cobrir 200 metres entre Francesc Macià i l'avinguda de Sarrià. El bus anava buit. "Tots els passatgers han baixat per anar caminant o agafar el tramvia", deia.

(...)

PASSATGERS DE BUS A
l'altura de la Zona Universitària, desenes de passatgers esperaven en va els autocars de línies de mitja distància. "El bus a Lleida hauria d'haver passat a les 20.20", es queixaven la Dolors i la Concepció a les 21.15 hores. Fins a les 21.45 no va arribar el bus d'Alsina Graells. A la centraleta de l'empresa no havien contestat les trucades de les desesperades passatgeres. "No sabem què ha passat", van dir.
Óscar, empresari, havia vingut aquesta setmana tres cops de Tarragona a Barcelona. "Vaig atrapar el gran embús de dimarts, un altre dimecres i avui em pensava que seria millor agafar el bus". També va aparèixer amb hora i mitja de retard. ¿I el tren com a alternativa? "És una loteria, ja no saps mai amb quin mitjà desplaçar-te sense patir algun contratemps", deia.

ElPeriodico.cat
És inperdonable i inadmisible que el carril bus quedi bloquejat pel trànsit.

Perquè el tranvia seguia circulant i els autobusos no podien? No disposen de carril bus?

Segons diu la notícia la guàrdia urbana va betllar per a que els carrers transversals no es veiessin afectats però esta clar que com sempre es van oblidar del carril bus. Per culpa dels cotxes que circulen perpedicularment a aquest i que s'aturen envaint-lo el bus té via lliure més enllà de la intersecció però no pot passar.

Per enèssima vegada, es demostra que la guàrdia urbana poca conscienciació té amb el transport públic.

I aquesta situació no és aïllada, en hora punta del mati passa 3/4 del mateix.

L'altre dia vaig estar més de 20 min per anar de l'Illa a Pius XII.
Baró de MunChausson
N6
N6
Posts: 180
Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
Location: Esquerra de l'Eixample

Post by Baró de MunChausson »

Sembla increible que ningú no faci propostes raonables per a millorar l'eficàcia del carril-bus. Des del meu punt de vista hi ha dos problemes fonamentals:

-carril bus massa estret que no permet una circulació fluida per por a les topades

-carril bus ple de taxis. Això pot resultar lleig de dir però és la veritat. Si agafeu el bus a Diagonal entre F MAcià i Pg de Gràcia veureu com la suma de tots dos factors resulta letal. I jo dic, si els taxis no poden anar per les vies del tramvia per què carai si poden fer-ho pel carril bus en casos flagrants com aquest?
Amb la tracció sang això no passava
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Baró de MunChausson wrote:I jo dic, si els taxis no poden anar per les vies del tramvia per què carai si poden fer-ho pel carril bus en casos flagrants com aquest?
[Hereu]Pel mateix motiu pel qual el tramvia no passa de Francesc Macià. Estorbarien el cotxe privat.[/Hereu]
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

A Barcelona hi ha molts (gairebé tots) carrils Bus que no són tals, sino carrils Bus-Taxi. A més els taxis acostumen a anar més ràpid que els busos, difícilment un taxi bloquejarà un carril (a no ser que s'aturin en mig).
Baró de MunChausson
N6
N6
Posts: 180
Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
Location: Esquerra de l'Eixample

Post by Baró de MunChausson »

Sí, sí, ja sé que és legal que el taxis vagin pel carril bus, el que vull dir és que en casos concrets això potser s'hauria de replantejar. Parlo concretament del cas de la Diagonal entre F Macià i Pg de Gràcia. En aquest cas concret els busos fan de tap als taxis quan fan les parades i al seu tomb els taxis fan de tap als busos quan es queden aturats. Aquí caldria un carril només per a busos on poguessin circular sense dependre de si un cotxe del carril del costat està exactament a lloc o una mica desviat.
Amb la tracció sang això no passava
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

El problema de que els taxis circulin pel carril bus esta en que quan hi ha embus, no en surten i molts cops el bus no pot accedir a la parada perque hi ha 3 o 4 taxis davant seu.

Els taxis son molt "listillos", van entrant i sortint del carril bus segons els conve. I per mi, no hi haurien d'anar. Per molt transport públic que siguin, segueixen malgastant l'espai igual que qualsevol altre cotxe.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”