Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
De El Periódico de Catalunya:
-------------------------------------
La Generalitat planeja carrils d'accés a BCN per als cotxes compartits
• Mobilitat estudia que els vehicles amb més de dos ocupants usin vies de bus des de Molins i Ripollet
• L'entrada nord de la Gran Via tindrà des de Montgat un carril reservat, exclusiu per a autobusos
La Generalitat estudia mesures urgents per reduir els col.lapses i la congestió dels accessos a Barcelona a les hores punta. Una d'aquestes possibilitats és que els cotxes amb més de dos ocupants puguin entrar per dos dels tres futurs carrils reservats a autobusos, que es faran a la Diagonal (des de Molins de Rei, decisió que depèn del Ministeri de Foment) i a la C-58 (des de Ripollet fins a l'entrada a la ciutat per l'avinguda de la Meridiana).
El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, va confirmar ahir que el departament d'Obres Públiques disposarà a finals d'aquest any de l'estudi informatiu d'aquests dos carrils segregats. Un tercer carril serà habilitat a la C-31, entre Montgat i l'entrada a Barcelona per la Gran Via, encara que aquest serà exclusiu per a autobusos.
En el tram comprès entre Ripollet i l'avinguda de la Meridiana, el carril que es projecta serà segregat i doble, com a via addicional i reversible, i es farà a la mitjana de la calçada. En canvi, l'alternativa que es contempla per al carril bus entre Montgat i Barcelona, que té un pressupost de 8,5 milions d'euros, preveu un carril no segregat en la major part del recorregut i exclusiu d'entrada a la ciutat.
ESTUDI A LA B-23
La Conselleria d'Obres Públiques disposa també de l'estudi informatiu del futur carril a la B-23, entre la Diagonal i Molins de Rei, però al ser una via de competència estatal ha d'arribar a un acord amb el Ministeri de Foment per poder fer realitat el carril bus. De moment, la Generalitat ultima l'estudi informatiu que valora les possibles alternatives del carril en aquesta autovia, que tindria una longitud total d'actuació d'uns 10 quilòmetres i un cost previst d'uns 92 milions d'euros.
L'objectiu principal d'aquestes actuacions és reduir els efectes de la congestió viària i disminuir el temps de demora que es produeix en algunes vies d'entrada a la ciutat. "Estem fent un esforç de planificació per donar respostes a les necessitats de mobilitat de tota l'àrea metropolitana", va explicar ahir Manel Nadal, alertat pel 4% d'increment de mobilitat que es registra anualment.
-------------------------------------
La Generalitat planeja carrils d'accés a BCN per als cotxes compartits
• Mobilitat estudia que els vehicles amb més de dos ocupants usin vies de bus des de Molins i Ripollet
• L'entrada nord de la Gran Via tindrà des de Montgat un carril reservat, exclusiu per a autobusos
La Generalitat estudia mesures urgents per reduir els col.lapses i la congestió dels accessos a Barcelona a les hores punta. Una d'aquestes possibilitats és que els cotxes amb més de dos ocupants puguin entrar per dos dels tres futurs carrils reservats a autobusos, que es faran a la Diagonal (des de Molins de Rei, decisió que depèn del Ministeri de Foment) i a la C-58 (des de Ripollet fins a l'entrada a la ciutat per l'avinguda de la Meridiana).
El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, va confirmar ahir que el departament d'Obres Públiques disposarà a finals d'aquest any de l'estudi informatiu d'aquests dos carrils segregats. Un tercer carril serà habilitat a la C-31, entre Montgat i l'entrada a Barcelona per la Gran Via, encara que aquest serà exclusiu per a autobusos.
En el tram comprès entre Ripollet i l'avinguda de la Meridiana, el carril que es projecta serà segregat i doble, com a via addicional i reversible, i es farà a la mitjana de la calçada. En canvi, l'alternativa que es contempla per al carril bus entre Montgat i Barcelona, que té un pressupost de 8,5 milions d'euros, preveu un carril no segregat en la major part del recorregut i exclusiu d'entrada a la ciutat.
ESTUDI A LA B-23
La Conselleria d'Obres Públiques disposa també de l'estudi informatiu del futur carril a la B-23, entre la Diagonal i Molins de Rei, però al ser una via de competència estatal ha d'arribar a un acord amb el Ministeri de Foment per poder fer realitat el carril bus. De moment, la Generalitat ultima l'estudi informatiu que valora les possibles alternatives del carril en aquesta autovia, que tindria una longitud total d'actuació d'uns 10 quilòmetres i un cost previst d'uns 92 milions d'euros.
L'objectiu principal d'aquestes actuacions és reduir els efectes de la congestió viària i disminuir el temps de demora que es produeix en algunes vies d'entrada a la ciutat. "Estem fent un esforç de planificació per donar respostes a les necessitats de mobilitat de tota l'àrea metropolitana", va explicar ahir Manel Nadal, alertat pel 4% d'increment de mobilitat que es registra anualment.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De l'AVUI:
--------------------------------
Busos i turismes amb alta ocupació s'estalviaran les cues de la C-58
- Dos carrils reservats i reversibles s'encastaran a la mitjana de l'autopista entre Ripollet i la Meridiana
- L'obra costarà uns 55 milions d'euros i podrà utilitzar-se el 2009
Oriol Pàmies
L'autopista C-58 serà la primera entrada a Barcelona que comptarà amb dos carrils totalment separats de la calçada general i reservats a autobusos i vehicles d'alta ocupació (VAO), és a dir, turismes amb dos passatgers com a mínim, que s'estalviaran les cues i guanyaran entre 8 i 10 minuts en cada trajecte. L'objectiu és "incentivar el transport públic i reduir fins a 7.000 cotxes diaris" en una ruta altament congestionada, segons el director general de Ports i Transports, Esteve Tomàs.
El departament de Política Territorial i Obres Públiques ha enllestit els estudis informatiu i d'impacte ambiental d'aquest carril reservat que s'encastarà, al llarg de 6,7 quilòmetres, a la mitjana de la C-58 entre Ripollet (Vallès Occidental) i la Meridiana. Ara serà sotmès a informació pública, abans que l'any que ve se'n pugui encarregar i aprovar el projecte constructiu. L'obra, que costarà uns 55 milions d'euros, podria començar el 2007 i estar enllestida l'any 2009.
Pas elevat
A diferència dels carrils bus taxi urbans, que es pinten a la calçada, aquest implicarà eixamplar la plataforma de l'autopista uns deu metres per encabir-hi els dos carrils nous sense perdre'n cap dels actuals. A més, a l'entrada de Ripollet s'haurà de construir un pas elevat perquè els autobusos entrin i surtin de la calçada reservada. L'entrada i sortida per la Meridiana es farà a nivell: els cotxes continuaran recte, mentre que els autobusos hauran de creuar la calçada per anar a buscar el carril bus taxi de la Meridiana en direcció a Fabra i Puig o a l'Estació del Nord. Precisament aquests dies s'està senyalitzant el tram de 880 metres de carril que faltava entre Felip II i Mallorca.
Al tram intermedi és on hi ha la màxima dificultat: el viaducte de Montcada. "Per resoldre aquest tram hi ha la possibilitat de construir una estructura elevada sobre el viaducte actual o bé d'afegir-hi un voladís a cada banda, i per ara no ens pronunciem per cap de les dues", va explicar Tomàs.
L'autopista C-58 és una de les més congestionades de Catalunya. En el tram que va de l'enllaç amb l'AP-7 a Barberà fins al nus de la Trinitat suporta la circulació de 164.000 vehicles diaris, sumant tots dos sentits. No és estrany que els sis carrils estiguin col·lapsats ben bé sis hores al dia, sobretot a les hores punta del matí i de la tarda.
Per aquesta ruta hi passen els dies feiners 440 autobusos de línia en cada sentit. Com que la congestió és en tots dos sentits, s'ha previst que els carrils reservats seguin reversibles: d'entrada al matí i de sortida a la tarda. S'estima que els autobusos que hi passin guanyaran velocitat i escurçaran el viatge entre vuit i deu minuts. S'espera que això farà créixer la demanda de viatgers en detriment del vehicle privat.
També s'espera reduir cotxes amb la fórmula del carril bus-VAO. Com a Madrid, on ja funciona a l'A-6, a la sortida hi haurà un control per verificar que els turismes porten realment dos o més passatgers. Les ambulàncies i altres vehicles d'emergències també el podran utilitzar.
Mesura revolucionària
"Es tracta d'una mesura revolucionària per afavorir el transport públic que si té èxit es podrà implantar en altres carreteres congestionades de la regió metropolitana", va subratllar el director general. En paral·lel amb el del Vallès, el ministeri de Foment ha elaborat els estudis -encara no aprovats- per a un altre carril bus-VAO reversible a la B-23 entre Molins de Rei i la Diagonal. Aquest encara requerirà més inversió, uns 90 milions d'euros, perquè presenta més connexions, i no té terminis d'execució.
Pel que fa a la C-31 o autopista del Maresme, Política Territorial ha encarregat l'estudi per a un carril només per a autobusos en sentit d'entrada a Barcelona, entre Montgat i la Gran Via. S'encastarà a la mitjana sense eixamplar la plataforma, guanyant espai als tres carrils existents, que es mantindran però seran més estrets. n
--------------------------------
Busos i turismes amb alta ocupació s'estalviaran les cues de la C-58
- Dos carrils reservats i reversibles s'encastaran a la mitjana de l'autopista entre Ripollet i la Meridiana
- L'obra costarà uns 55 milions d'euros i podrà utilitzar-se el 2009
Oriol Pàmies
L'autopista C-58 serà la primera entrada a Barcelona que comptarà amb dos carrils totalment separats de la calçada general i reservats a autobusos i vehicles d'alta ocupació (VAO), és a dir, turismes amb dos passatgers com a mínim, que s'estalviaran les cues i guanyaran entre 8 i 10 minuts en cada trajecte. L'objectiu és "incentivar el transport públic i reduir fins a 7.000 cotxes diaris" en una ruta altament congestionada, segons el director general de Ports i Transports, Esteve Tomàs.
El departament de Política Territorial i Obres Públiques ha enllestit els estudis informatiu i d'impacte ambiental d'aquest carril reservat que s'encastarà, al llarg de 6,7 quilòmetres, a la mitjana de la C-58 entre Ripollet (Vallès Occidental) i la Meridiana. Ara serà sotmès a informació pública, abans que l'any que ve se'n pugui encarregar i aprovar el projecte constructiu. L'obra, que costarà uns 55 milions d'euros, podria començar el 2007 i estar enllestida l'any 2009.
Pas elevat
A diferència dels carrils bus taxi urbans, que es pinten a la calçada, aquest implicarà eixamplar la plataforma de l'autopista uns deu metres per encabir-hi els dos carrils nous sense perdre'n cap dels actuals. A més, a l'entrada de Ripollet s'haurà de construir un pas elevat perquè els autobusos entrin i surtin de la calçada reservada. L'entrada i sortida per la Meridiana es farà a nivell: els cotxes continuaran recte, mentre que els autobusos hauran de creuar la calçada per anar a buscar el carril bus taxi de la Meridiana en direcció a Fabra i Puig o a l'Estació del Nord. Precisament aquests dies s'està senyalitzant el tram de 880 metres de carril que faltava entre Felip II i Mallorca.
Al tram intermedi és on hi ha la màxima dificultat: el viaducte de Montcada. "Per resoldre aquest tram hi ha la possibilitat de construir una estructura elevada sobre el viaducte actual o bé d'afegir-hi un voladís a cada banda, i per ara no ens pronunciem per cap de les dues", va explicar Tomàs.
L'autopista C-58 és una de les més congestionades de Catalunya. En el tram que va de l'enllaç amb l'AP-7 a Barberà fins al nus de la Trinitat suporta la circulació de 164.000 vehicles diaris, sumant tots dos sentits. No és estrany que els sis carrils estiguin col·lapsats ben bé sis hores al dia, sobretot a les hores punta del matí i de la tarda.
Per aquesta ruta hi passen els dies feiners 440 autobusos de línia en cada sentit. Com que la congestió és en tots dos sentits, s'ha previst que els carrils reservats seguin reversibles: d'entrada al matí i de sortida a la tarda. S'estima que els autobusos que hi passin guanyaran velocitat i escurçaran el viatge entre vuit i deu minuts. S'espera que això farà créixer la demanda de viatgers en detriment del vehicle privat.
També s'espera reduir cotxes amb la fórmula del carril bus-VAO. Com a Madrid, on ja funciona a l'A-6, a la sortida hi haurà un control per verificar que els turismes porten realment dos o més passatgers. Les ambulàncies i altres vehicles d'emergències també el podran utilitzar.
Mesura revolucionària
"Es tracta d'una mesura revolucionària per afavorir el transport públic que si té èxit es podrà implantar en altres carreteres congestionades de la regió metropolitana", va subratllar el director general. En paral·lel amb el del Vallès, el ministeri de Foment ha elaborat els estudis -encara no aprovats- per a un altre carril bus-VAO reversible a la B-23 entre Molins de Rei i la Diagonal. Aquest encara requerirà més inversió, uns 90 milions d'euros, perquè presenta més connexions, i no té terminis d'execució.
Pel que fa a la C-31 o autopista del Maresme, Política Territorial ha encarregat l'estudi per a un carril només per a autobusos en sentit d'entrada a Barcelona, entre Montgat i la Gran Via. S'encastarà a la mitjana sense eixamplar la plataforma, guanyant espai als tres carrils existents, que es mantindran però seran més estrets. n
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
POR FIN:....... jejejej (Esperem que sigui definitiu i aquesta Generalitat s'ho prengui en serio...)
Un clar exemple: l trajecte en bus de BCN a Abrera i la inversa de sortida i d'entrada en hores vall es d'uns 20-25 min, pues a l'entrada del mati suposa un viatge d'1 hira i quart!!!!
Esperem tots junts el carri bus jejejej
És MES DE MITJA HORA DE SON jejejejje
Un clar exemple: l trajecte en bus de BCN a Abrera i la inversa de sortida i d'entrada en hores vall es d'uns 20-25 min, pues a l'entrada del mati suposa un viatge d'1 hira i quart!!!!
Esperem tots junts el carri bus jejejej
És MES DE MITJA HORA DE SON jejejejje
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Pintar el carril simplement no crec que sigui factible ja que segur que l'acabarien invaint gran quantitat de vehicles privats...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Tens raó 437.001, ja l'he mogut al fòrum correcte.
Tornant al tema... dir-vos que passant per la Meridiana, he vist que han pintat un nou carril bus des de Fabra i Puig fins a Mallorca (o Aragó, no estic segur), és a dir, un bon tram de carril bus. De moment, queda partit en dos per les obre de Sagrera, però tot i així serà un canvi important per totes les línies de bus que passen per allà... que no tinc ni idea quines són, però segur que n'hi ha
Si no m'equivoco, a més, pel carrer Aragó també hi ha un carril bus, no sé si nou o no, que arriba fins a... Marina? Algú ho sap segur?
Tornant al tema... dir-vos que passant per la Meridiana, he vist que han pintat un nou carril bus des de Fabra i Puig fins a Mallorca (o Aragó, no estic segur), és a dir, un bon tram de carril bus. De moment, queda partit en dos per les obre de Sagrera, però tot i així serà un canvi important per totes les línies de bus que passen per allà... que no tinc ni idea quines són, però segur que n'hi ha
Si no m'equivoco, a més, pel carrer Aragó també hi ha un carril bus, no sé si nou o no, que arriba fins a... Marina? Algú ho sap segur?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
A Madrid en tenen un...
Crec que a Madrid hi ha l'únic de tot l'Estat...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Pues va a ser que sí o això sembla. El gran problema que deien tenia l'entrada / sortida del VAO per la Diagonal / B-23 era la incorporació al Carril BUS existent, ja que el nou VAO aniria per la "mediana" central existent a la B-23 i en algun punt ha de tallar els carrils de circulació actuals per incorporar-s´hi al Carril Bus existent (diguem-ne a l'alçada del SERVEI D'ESPORTS de la UB / RACC).Mortadel·lo wrote:per pintar quatre ratlles cal ser enginyer?? que cosas!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I què us semblaria un salt de moltó?mikado wrote:El gran problema que deien tenia l'entrada / sortida del VAO per la Diagonal / B-23 era la incorporació al Carril BUS existent, ja que el nou VAO aniria per la "mediana" central existent a la B-23 i en algun punt ha de tallar els carrils de circulació actuals per incorporar-s´hi al Carril Bus existent (diguem-ne a l'alçada del SERVEI D'ESPORTS de la UB / RACC).
- davids_from_liepaja
- N4
- Posts: 40
- Joined: Sunday 18/12/2005 9:35
- Location: Bellvitge, Catalunya
segur que aquests polítics per tal de no f*tre el vehicle privat li fan el salt del motlló, li posarà semafors i si els hi entra, un altre carril a la B23 per tal de tenir més espai per el vehicle privat!
Això és un vell letó que va pel carrer i veu a un mort per culpa d'un totxo caigut al cap. Diu, pobre, havent tants pocs letons i n'ha de morir un. Un altre diu, però si aquest era rus! Llavors el vell crida: Maleït! N'hi han tants rusos aquí que no n'hi han suficients totxos per matar-los a tots!
Sóc bo amb els acudits, oi? això és horrible humor letó.
Sóc bo amb els acudits, oi? això és horrible humor letó.