Adaptació de la xarxa de metro per a discapacitats
Adaptació de la xarxa de metro per a discapacitats
Títol anterior canviat per obsolet: La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapacitats
La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapacitats aquest any
1. • La Generalitat acabarà d'aquí a dos mesos 8 de les 51 estacions en obres
2. • El cost d'instal.lar ascensors a les 128 parades supera els 200 milions d'euros
RAMON COMORERA
EL PERIODICO.CAT/BARCELONA
L'adaptació de les 128 estacions de la xarxa de metro a les persones amb problemes de mobilitat, unes costoses obres de microcirurgia que són una prioritat per al Govern, arribarà aviat a l'equador. La Generalitat ha anunciat que al novembre s'acabaran els treballs d'instal.lació d'ascensors, passarel.les i barreres de pagament especials en vuit de les 51 parades que estan en obres o a punt d'iniciar-les. 51 estacions més ja han estat reformades. I de la resta, 19 tenen el projecte en procés de redacció i set són de nova construcció, de manera que des d'un principi tindran els elements necessaris.
La Generalitat inverteix en conjunt en aquest pla, iniciat el 2004, més de 200 milions d'euros. L'objectiu és que el primer trimestre del 2008 tota la xarxa estigui adaptada, va explicar ahir a aquest diari Carles Vaccaro, gerent per a les obres del metro de l'empresa pública GISA.
Les vuit estacions que d'aquí a poques setmanes tindran a punt tots els elements per facilitar-hi l'accés són Rocafort, Urgell i Baró de Viver, a la línia 1, Paral.lel, a la línia 3, Besòs Mar, a la línia 4, i Hospital de Sant Pau, Entença i Can Boixeres, a la línia 5.
El cost mitjà per reformar una estació tipus és d'1,5 milions amb un termini d'execució que oscil.la entre nou mesos i un any. Les obres inclouen la instal.lació d'un ascensor des del carrer fins al vestíbul, una barrera tarifària especial i dos ascensors més per arribar fins a cada una de les andanes. També es creen recorreguts per a invidents amb rajoles especials i s'amplia la zona de videovigilància.
CIUTAT PIONERA
Carles Vaccaro destaca que amb aquesta iniciativa Barcelona s'avança a altres xarxes de metro de grans capitals com Nova York, Londres, París o Madrid, que encara no han desenvolupat un pla integral tan costós i complex, que es realitza en zones urbanes totalment consolidades amb multitud de serveis i servituds i sense interrompre la circulació de trens.
Explica, a més, que les millores no només beneficien els que van en cadira de rodes, sinó moltes altres persones que es desplacen amb dificultats, com gent gran i famílies amb cotxets de nen o maletes.
La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapacitats aquest any
1. • La Generalitat acabarà d'aquí a dos mesos 8 de les 51 estacions en obres
2. • El cost d'instal.lar ascensors a les 128 parades supera els 200 milions d'euros
RAMON COMORERA
EL PERIODICO.CAT/BARCELONA
L'adaptació de les 128 estacions de la xarxa de metro a les persones amb problemes de mobilitat, unes costoses obres de microcirurgia que són una prioritat per al Govern, arribarà aviat a l'equador. La Generalitat ha anunciat que al novembre s'acabaran els treballs d'instal.lació d'ascensors, passarel.les i barreres de pagament especials en vuit de les 51 parades que estan en obres o a punt d'iniciar-les. 51 estacions més ja han estat reformades. I de la resta, 19 tenen el projecte en procés de redacció i set són de nova construcció, de manera que des d'un principi tindran els elements necessaris.
La Generalitat inverteix en conjunt en aquest pla, iniciat el 2004, més de 200 milions d'euros. L'objectiu és que el primer trimestre del 2008 tota la xarxa estigui adaptada, va explicar ahir a aquest diari Carles Vaccaro, gerent per a les obres del metro de l'empresa pública GISA.
Les vuit estacions que d'aquí a poques setmanes tindran a punt tots els elements per facilitar-hi l'accés són Rocafort, Urgell i Baró de Viver, a la línia 1, Paral.lel, a la línia 3, Besòs Mar, a la línia 4, i Hospital de Sant Pau, Entença i Can Boixeres, a la línia 5.
El cost mitjà per reformar una estació tipus és d'1,5 milions amb un termini d'execució que oscil.la entre nou mesos i un any. Les obres inclouen la instal.lació d'un ascensor des del carrer fins al vestíbul, una barrera tarifària especial i dos ascensors més per arribar fins a cada una de les andanes. També es creen recorreguts per a invidents amb rajoles especials i s'amplia la zona de videovigilància.
CIUTAT PIONERA
Carles Vaccaro destaca que amb aquesta iniciativa Barcelona s'avança a altres xarxes de metro de grans capitals com Nova York, Londres, París o Madrid, que encara no han desenvolupat un pla integral tan costós i complex, que es realitza en zones urbanes totalment consolidades amb multitud de serveis i servituds i sense interrompre la circulació de trens.
Explica, a més, que les millores no només beneficien els que van en cadira de rodes, sinó moltes altres persones que es desplacen amb dificultats, com gent gran i famílies amb cotxets de nen o maletes.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Re: La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapaci
2008???? Aixo no s'ho creuen ni ellsabegot wrote: L'objectiu és que el primer trimestre del 2008 tota la xarxa estigui adaptada, va explicar ahir a aquest diari Carles Vaccaro, gerent per a les obres del metro de l'empresa pública GISA.
Avançats...
Sento tocar-vos els collons però el Metro de Barcelona va molt més avançat en temes d'accessibilitat que moltes altres xarxes com la de Nova York, París o Londres...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Avançats...
... però molt menys que d'altres com Viena o EstocolmJaMiRo! wrote:Sento tocar-vos els collons però el Metro de Barcelona va molt més avançat en temes d'accessibilitat que moltes altres xarxes com la de Nova York, París o Londres...
Més estacions adaptades al metro
Del 20 minutos:
Adaptan tres nuevas estaciones de metro pero aún quedan 51
* Actualmente hay 70 estaciones de metro adaptadas.
* Son las estaciones de Plaça del Centre, Torras i Bages y Besòs.
El Metro de Barcelona cuenta con tres nuevas estaciones adaptadas a las personas con movilidad reducida, lo que supone que en 70 de ellas ya se puede acceder de forma fácil por parte de todo el mundo.
Sin embargo, todavía faltan 51 paradas por adaptar.
Se han adaptado las estaciones de Plaça del Centre, Torras i Bages y Besòs
Según informó hoy la Conselleria de Política Territorial y Obras Públicas de la Generalitat, durante el pasado mes de mayo se terminaron las obras en las estaciones de Plaça del Centre (Línea 3), Torras i Bages (Línea 1) y Besòs (Línea 4). En total se han invertido 4,4 millones de euros.
Ascensores
En general se han instalado un ascensor para acceder desde la calle al vestíbulo y otros dos desde el vestíbulo a cada uno de los andenes.
Igualmente, se han adaptado los puntos de validación de billetes, los accesos a los andenes con señalizaciones para invidentes y rampas de acceso a los trenes desde los andenes.
En la estación de Besòs, además, el vestíbulo conecta en el mismo nivel con el de la parada del mismo nombre de la línea T-5 del tranvía.
Adaptan tres nuevas estaciones de metro pero aún quedan 51
* Actualmente hay 70 estaciones de metro adaptadas.
* Son las estaciones de Plaça del Centre, Torras i Bages y Besòs.
El Metro de Barcelona cuenta con tres nuevas estaciones adaptadas a las personas con movilidad reducida, lo que supone que en 70 de ellas ya se puede acceder de forma fácil por parte de todo el mundo.
Sin embargo, todavía faltan 51 paradas por adaptar.
Se han adaptado las estaciones de Plaça del Centre, Torras i Bages y Besòs
Según informó hoy la Conselleria de Política Territorial y Obras Públicas de la Generalitat, durante el pasado mes de mayo se terminaron las obras en las estaciones de Plaça del Centre (Línea 3), Torras i Bages (Línea 1) y Besòs (Línea 4). En total se han invertido 4,4 millones de euros.
Ascensores
En general se han instalado un ascensor para acceder desde la calle al vestíbulo y otros dos desde el vestíbulo a cada uno de los andenes.
Igualmente, se han adaptado los puntos de validación de billetes, los accesos a los andenes con señalizaciones para invidentes y rampas de acceso a los trenes desde los andenes.
En la estación de Besòs, además, el vestíbulo conecta en el mismo nivel con el de la parada del mismo nombre de la línea T-5 del tranvía.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Acabar les obres... i posar els ascensors en funcionament?
Està molt bé que instal·lin ascensors, però què tal fer-los funcionar també? Un dels exemples més flagrants és Liceu, i a Pl. del Centre em fa molt l'efecte que tampoc no funcionen, ja que la indicació de l'ascensor al rètol de sortida de l'andana està tapada amb cinta adhesiva negra per no desentonar, com si encara n'hi hagués per algun temps.
Per cert, Catalunya es considera adaptada? Perquè la connexió L1-L3, como que no. I els ascensors de l'L3, Déu n'hi do dels cops que estan avariats. Com les escales mecàniques de Canaletes, vaja.
Per cert, Catalunya es considera adaptada? Perquè la connexió L1-L3, como que no. I els ascensors de l'L3, Déu n'hi do dels cops que estan avariats. Com les escales mecàniques de Canaletes, vaja.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
L1 Catalunya adaptada (surt icona de minusvalid)
L3 Catalunya adaptada (surt icona de minusvalid empes per una persona)
RER Catalunya adaptada (invalid empes)
FGC Catalunya adaptada (minusvalid sol)
Potser es que si ets minusvalid per fer el transbord has de pujar al carrer... Suposo que quan facin l'intercanviador central ja ho solucionaran.
I respecte l'adaptacio del 50% de les estacions ho trobo inacceptable! Ben es cert que al metro han fet un gran esforç (no com a Renfe, tot i que sembla que ara tot just comencen a reformar les estacions i cal felicitarla per aixo) pero sembla que ultimament s'han relaxat molt. Abans de desembre del 2007 havien moltes obres a moltes estacions de cop, sembla que com que ja se'la ha passat la data limit els es igual passarse de 2 mesos que de 10... a Santa Coloma per exemple fa segles que hi ha un trocet d'andana vallat i potser en un any senser nomes han escarvat mig metre per posar l'ascensor...
I sobre d'ascensors espatllats... A estacions amb alta demanda podrien posar 2 per si falles 1 encara queda l'altre i aixi tampoc anirien tant saturats i a estacions on no haurien de fer als empleats baixar a buscar la persona amb movilitat reduida i pujarla ells mateixos, aixi ens assegurariem que estarien a la guait d'avisar que els ascensors no funcionen i els arreglarien desseguida.
L3 Catalunya adaptada (surt icona de minusvalid empes per una persona)
RER Catalunya adaptada (invalid empes)
FGC Catalunya adaptada (minusvalid sol)
Potser es que si ets minusvalid per fer el transbord has de pujar al carrer... Suposo que quan facin l'intercanviador central ja ho solucionaran.
I respecte l'adaptacio del 50% de les estacions ho trobo inacceptable! Ben es cert que al metro han fet un gran esforç (no com a Renfe, tot i que sembla que ara tot just comencen a reformar les estacions i cal felicitarla per aixo) pero sembla que ultimament s'han relaxat molt. Abans de desembre del 2007 havien moltes obres a moltes estacions de cop, sembla que com que ja se'la ha passat la data limit els es igual passarse de 2 mesos que de 10... a Santa Coloma per exemple fa segles que hi ha un trocet d'andana vallat i potser en un any senser nomes han escarvat mig metre per posar l'ascensor...
I sobre d'ascensors espatllats... A estacions amb alta demanda podrien posar 2 per si falles 1 encara queda l'altre i aixi tampoc anirien tant saturats i a estacions on no haurien de fer als empleats baixar a buscar la persona amb movilitat reduida i pujarla ells mateixos, aixi ens assegurariem que estarien a la guait d'avisar que els ascensors no funcionen i els arreglarien desseguida.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Què vols que t'hi digui... és com si li anomenés Arco a un Corail...aarongilp wrote:Home, és més curt que la llarga paraula "Rodalies"...victorcasta wrote:Carai, si que arriba lluny el poder de la SNCF...EUKibo wrote:RER Catalunya adaptada (invalid empes)
a més puntualitzar que a Pl. Catalunya-Renfe, un minusvàlid pot entrar amb facilitat dins d'un Civia, tan sols. I això d'empènyer per fer-lo pujar a una 447... més aviat hauria de ser molta força per agafar la cadira amb les dues mans...
Re: Avançats...
Cito un missatge d'en JaMiRo! molt realista (en dono fé de les dues últimes ciutats):EUKibo wrote:
I respecte l'adaptacio del 50% de les estacions ho trobo inacceptable! Ben es cert que al metro han fet un gran esforç (no com a Renfe, tot i que sembla que ara tot just comencen a reformar les estacions i cal felicitarla per aixo) pero sembla que ultimament s'han relaxat molt. Abans de desembre del 2007 havien moltes obres a moltes estacions de cop, sembla que com que ja se'la ha passat la data limit els es igual passarse de 2 mesos que de 10... a Santa Coloma per exemple fa segles que hi ha un trocet d'andana vallat i potser en un any senser nomes han escarvat mig metre per posar l'ascensor...
JaMiRo! wrote:Sento tocar-vos els collons però el Metro de Barcelona va molt més avançat en temes d'accessibilitat que moltes altres xarxes com la de Nova York, París o Londres...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Avançats?
I no pot Barcelona posar-se al capdavant per una vegada? A més, si en aquells països s'aprovés una llei que obligués el TP a adaptar-se fins una data límit, aleshores podeu pujar-hi de peus que en aquella data, o bé tot estaria adaptat o bé passarien a aplicar les corresponents multes per incompliment. En canvi, aquí, la cosa està a mig fer quan ha passat prop de mig any que hauria d'estar tot a punt i hi ha tot d'excepcions perquè els panxacontents de sempre se'n puguin escaquejar.metring wrote:Cito un missatge d'en JaMiRo! molt realista (en dono fé de les dues últimes ciutats):
JaMiRo! wrote:Sento tocar-vos els collons però el Metro de Barcelona va molt més avançat en temes d'accessibilitat que moltes altres xarxes com la de Nova York, París o Londres...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Avançats?
Ei ei eiiii, que tindrem la linia de metro més llarga de tot Europa (aixo esperem) i, per conseqüent, serà la linia de metro on més carteristes hi hagi en tot Europa tambéGuigui wrote: I no pot Barcelona posar-se al capdavant per una vegada?
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aquella gran L9
... i més avaries, i més vidres ratllats, i més gent fumant, i més ascensors que no funcionen, i més babaus que no deixen sortir abans d'entrar, etc. etc. etc. Ah, m'anava a deixar la seva característica més important: la línia que tindrà més quilòmetres de traçat per menys quilòmetres en línia recta.Denisuko wrote:Ei ei eiiii, que tindrem la linia de metro més llarga de tot Europa (aixo esperem) i, per conseqüent, serà la linia de metro on més carteristes hi hagi en tot Europa també
I ara, qui serà la llumenera que es pengi la medalla per totes aquestes fites històriques?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Aquella gran L9
Guigui wrote: I ara, qui serà la llumenera que es pengi la medalla per totes aquestes fites històriques?
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Ja era hora! Si no m'erro la xarxa de metro de Barcelona és la que millor a nivell mundial dóna servei a la gent amb mobilitat reduïda?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!