Nou nucli de Rodalies a Saragossa

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
trainman
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Renfe comprará 10 máquinas venta billetes para Cercanías Zar

Post by trainman »

Renfe comprará diez máquinas de venta de billetes para Cercanías
REDACCIÓN. 01.06.2007 La red entrará en funcionamiento el año que viene. Renfe está preparando ya la puesta en marcha de la red de trenes de Cercanías de Zaragoza, que empezará a funcionar el año que viene. Ayer sacó a concurso la adquisición de diez máquinas de autoventa de billetes, para que los usuarios puedan adquirirlos con mayor comodidad.

Las empresas interesadas podrán presentar sus propuestas hasta el 25 de junio. Las máquinas de autoventa tendrán que ser terminales de fácil utilización, con pantallas táctiles que mostrarán todas las tarifas y en las que se pueda pagar tanto en efectivo (monedas y billetes) como con tarjetas de crédito.

Además, tienen que ofrecer la información en varios idiomas y estar adaptadas para invidentes. El núcleo de Cercanías de Zaragoza tendrá seis estaciones y permitirá desplazamientos rápidos, cómodos, medioambientales sostenibles y seguros en el entorno metropolitano de Zaragoza.

Las estaciones tendrán los mismos servicios y prestaciones de otras redes de Cercanías, como soporte informático, equipos de seguridad o tecnología GPS para controlar los trenes, entre otros.

http://www.20minutos.es/noticia/242008/ ... /billetes/
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Post by trainman »

CERCANÍAS.
Renfe licita la compra de diez máquinas de autoventa de billetes
Todas ellas estarán operativas para los usuarios en la Expo 2008.

enviar imprimir valorar añade a tu blog 31/05/2007 EL PERIÓDICO


Renfe ha licitado la adquisición de diez máquinas de autoventa de billetes para las nuevas estaciones de Cercanías previstas en Zaragoza, además del centro de control que permitirá la gestión de estos dispositivos.

La licitación incluye el suministro, instalación y mantenimiento de las máquinas, que deberán incorporar los últimos avances tecnológicos en materia de billetaje, así como varias prestaciones adicionales que permitan un uso más intuitivo y cómodo por parte del cliente, con un interfaz de uso muy sencillo, ayudas para invidentes (lenguaje braille), y posibilidad de configuración en diversos idiomas.

El Boletín Oficial de España (BOE) publicaba ayer las bases de este concurso público. Las empresas interesadas en el proceso de licitación tendrán de plazo hasta el 25 de junio de 2007 para entregar la documentación requerida por Renfe.

La licitación de las nuevas máquinas autoventa forma parte del proceso de constitución del nuevo núcleo de Cercanías de Zaragoza, que contará con seis estaciones, y será el decimosegundo que Renfe tiene en España, junto a los de Asturias, Barcelona, Bilbao, Cádiz, Madrid, Málaga, Murcia, Alicante, Sevilla, San Sebastián, Santander y Valencia.

La puesta en marcha de estas diez máquinas de autoventa de billetes coincidirá con la próxima Exposición Universal de Zaragoza, en 2008. El objetivo es agilizar la compra de los pasajes para los miles de viajeros que se acercarán a la capital aragonesa entre el 14 de junio y el 14 de septiembre para conocer la muestra Agua y desarrollo sostenible.

Sin embargo, la capital aragonesa solo tendrá terminadas para dentro de un año los apeaderos de Casetas, Utebo, Delicias y el Portillo. La estación de Miraflores todavía no ha sido adjudicada y la posibilidad de que esté en servicio para el próximo verano está cuestionada. Las empresas que han optado al concurso de Zaragoza Alta Velocidad (ZAV) tendrán que rebajar considerablemente los plazos de ejecución si quieren que las obras estén a punto para la muestra internacional.

Los responsables de las administraciones públicas ya han reconocido que la estación de Cercanías de la avenida Goya no estará para el 2008. ZAV celebrará en junio un nuevo consejo de administración para adjudicar las obras del apeadero de Miraflores. Su presupuesto de licitación es de 19,3 millones de euros más 960.000 euros de la asistencia técnica. El plazo de ejecución es de doce meses, por lo que corre el peligro de no estar a tiempo.

http://www.elperiodicodearagon.com/noti ... kid=325709
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Post by 437.001 »

Una muy agradable sorpresa.
Lo ideal sería que las líneas terminasen en Quinto, Cariñena, Zuera, Ricla y Gallur, pero ya es un principio...
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Santfeliuenc
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Re: plano

Post by Santfeliuenc »

Hola,
La licitación de las nuevas máquinas autoventa forma parte del proceso de constitución del nuevo núcleo de Cercanías de Zaragoza, que contará con seis estaciones, y será el decimosegundo que Renfe tiene en España, junto a los de Asturias, Barcelona, Bilbao, Cádiz, Madrid, Málaga, Murcia, Alicante, Sevilla, San Sebastián, Santander y Valencia.
Eso está muy bien, un nuevo núcleo de cercanías, ahora bien, ¿alguien ha visto qué extensión tendrá, a qué ciudades abastecerá o un plano del mismo?

Del resto de núcleos de cercanías que tiene RENFE, no entinendo por qué no aglutinan en las ciudades del norte donde coexiste RENFE con FEVE las líneas de un sistema con las del otro. Me parece que el único plano donde ocurre esto es el de Asturias que tiene las líneas de RENFE y las de FEVE, pero en Santander, Bilbao o San Sebastián no aparecen las líneas de FEVE. Y en Murcia creo que hay una línea que también lleva FEVE y tampoco la integran en el plano, ¿no?.

Saludos,
Sergio
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Re: plano

Post by UT596001 »

Santfeliuenc wrote:Y en Murcia creo que hay una línea que también lleva FEVE y tampoco la integran en el plano, ¿no?.
En este caso es distinto. FEVE lleva la línea Cartagena-Los Nietos, mientras que el Cartagena-Murcia no es de cercanías sino de Regionales (o Media Distancia, cómo lo llaman ahora...)
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Santfeliuenc
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Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Siempre me ha extrañado mucho que no haya cercanías entre Murcia y Cartagena. Algo muy pero que muy extraño, lo mismo que ver la Diagonal desierta de cercanías/metro. Pero bueno seguro que hay un montón de sesudos que le dan explicación a estas cosas tan raras.

Saludos,
Sergio
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javi82
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Re: plano

Post by javi82 »

Santfeliuenc wrote:Hola,

Eso está muy bien, un nuevo núcleo de cercanías, ahora bien, ¿alguien ha visto qué extensión tendrá, a qué ciudades abastecerá o un plano del mismo?
Image

No es un esquema oficial, sino q está hecho por mí para otro foro cuando el año pasado presentaron la configuración y servicios definitivos del nuevo núcleo de cercanías.

De las seis estaciones (de las cuales las 4 marcadas como 'zona 1' corresponden a Zaragoza ciudad) que tendrá finalmente la única línea del núcleo ya se sabía que Goya no estará lista en una primera fase, pq al tener q construirse ese nuevo apeadero en el actual túnel irá para largo, aunque será la joyita del núcleo al tratarse de la estación geográficamente más céntrica de Zaragoza y que además servirá de intercambiador con el proyectado tranvía norte-sur.

Pero además ahora se sigue con la incertidumbre sobre si Miraflores estará a tiempo de inaugurarse con el resto de la línea debido a lo ajustado de los plazos. También hay que decir que está previsto que para la Expo 2008 la línea podría alargarse una estación más allá de Miraflores, hasta La Cartuja q es la estación que quedaría cercana al recinto de la Expo.



Datos del servicio

Longitud de la línea: 16,6 km
Trenes: 2 Civia en servicio + 1 de reserva
Horarios: un tren por hora excepto en hora punta (7:30-9:30, 13:30-15:00, 19:30-21:00) cuando habrá trenes cada media hora
Circulaciones diarias: 24 por sentido
Cuota de mercado prevista: 8% del transporte público de la capital

Inversión infraestructuras: 70-80 millones de euros
Inversión material móvil: 12,9 millones de euros
Inversión talleres, equipamientos, mobiliario: 6,7 millones de euros
En total cuesta entre 90 y 100 millones de euros el poner en funcionamiento el nuevo núcleo de cercanías, y eso teniendo en cuenta q no se construye ni un solo metro de nuevas vías puesto que todo utilizando una línea ya existente y en servicio.

Previsión ingresos anuales: 308.000 euros
Previsión gastos anuales: 3,9 millones de euros
Déficit anual de la línea cuando esté en funcionamiento: 3,63 millones de euros (7,9% de cobertura)
Expectativas de demanda: 250.000-310.000 viajeros/anuales
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George85
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Post by George85 »

:x

Per una demanada estimada de 310.000 passatgers any posar una linia de rodalies és tirar els diners.

El tramvia de barcelona ha transportat 17 milions de passatgers l'últim any.

Una vegada més es prima el quedar bé amb la població (que no hi enten de infraestructures de transport) posant-los-hi unes "rodalies", no fós cas que no fossin menys que Barcelona o Madrid, quan en realitat el que els feia falta era o una simple millora dels serveis regionals, un tren-tram o un bus!

El virus Espe s'esten pel país.

Ja podrien fixar-se en l'alcalde de Parla... :'(
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Post by Túnels del Garraf »

Zaragoza és la cinquena ciutat d'Espanya en nombre d'habitants, però en canvi no té una àrea metropolitana massa desenvolupada, el contrari de Bilbao, que tot i tenir menor nombre d'habitants en el terme municipal, té una àrea metropolitana bastant gran i desenvolupada.

Crec que per Zaragoza estaria bé construir un TRAM o un metro lleuger tipus VAL, però construir un nucli de Rodalies no ho trobo massa viable, no creieu?
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ddbar
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Post by ddbar »

Em sembla que per fer un nyap d'aquest estil més val que no facin res. Li posin el nom que li posin a Zaragoza poden millorar-li molt les comunicacions amb Caspe, Teruel, Tudela, Calatayud... a través de nous serveis més ràpids i freqüents. Seria bo establir diverses parades a la ciutat per poder distribuir millor els passatgers des de la perifèria fins al punt final de trajecte amb autobusos i tranvia de caràcter més lent. D'aquí a les rodalies que vindrien a ser un metro més extens hi va molta distància. Però pensem també en la diversitat de línies de rodalies que gestiona RENFE. Des de la saturada C1 barcelonina fins la Murcia-Águilas amb tantes freqüències com entre Barcelona i Cervera.
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aarongilp
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Post by aarongilp »

Sí fijo que Girona o Tarragona tenen més desplaçaments anuals amb la seva AM que no pas Zaragoza...
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Mako448
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Re: Re

Post by Mako448 »

Santfeliuenc wrote:Hola,

Siempre me ha extrañado mucho que no haya cercanías entre Murcia y Cartagena. Algo muy pero que muy extraño, lo mismo que ver la Diagonal desierta de cercanías/metro. Pero bueno seguro que hay un montón de sesudos que le dan explicación a estas cosas tan raras.

Saludos,
Sergio
Això no ho entenc jo,perqué hi ha una línia de rodaliss Murcia-Llorca-Aguilàs i no una Murcia-Cartagena.Peró heu vist les frequencies d'aquesta última línia,que uneixen ciutats de 350.000 i 200.000 habitants separades per nomès 60km,i que les frequencies sòn pèssimes,nomès n'hi han com cinc o sis trens al dia.Als caps de setmana sols 2 o 3.Jo no entedré perqué la línia de Cartagena no va entrar a formar part del nucli de rodalies Mùrcia.També la línia d'Albacete fins a Cieza hauria de formar part de rodalies.
Una altra cosa que també té tela és a Alacant,la línia Alacant-Villena-Solament n'hi han com 2 o 3 regionals al dia,allà la gent agafa els trens de grans línies(talgos,arcos,estrellas) com sí fòssin un rodalies per anar a Alacant.
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JaMiRo!
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Salvar els trastos...

Post by JaMiRo! »

Hola!
aarongilp wrote:Sí fijo que Girona o Tarragona tenen més desplaçaments anuals amb la seva AM que no pas Zaragoza...
Ah, amic meu, el que fa tenir una Expo... :|

Suposo que és una mesura d'emergència per salvar els trastos davant de la imminència de l'esdeveniment... :roll:

Sia com sia, totalment d'acord que Tarragona i Girona requereixen un sistema ferroviari metropolità basat en rodalies. Jo el primer cas el conec més de prop ja que hi he passat moooolts anys estiuejant i, la veritat, fot pena dependre del cotxe per a qualsevol moviment per petit que sigui. >:(

Salut!
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aarongilp
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Re: Salvar els trastos...

Post by aarongilp »

JaMiRo! wrote:Hola!
aarongilp wrote:Sí fijo que Girona o Tarragona tenen més desplaçaments anuals amb la seva AM que no pas Zaragoza...
Ah, amic meu, el que fa tenir una Expo... :|

Suposo que és una mesura d'emergència per salvar els trastos davant de la imminència de l'esdeveniment... :roll:

Sia com sia, totalment d'acord que Tarragona i Girona requereixen un sistema ferroviari metropolità basat en rodalies. Jo el primer cas el conec més de prop ja que hi he passat moooolts anys estiuejant i, la veritat, fot pena dependre del cotxe per a qualsevol moviment per petit que sigui. >:(

Salut!
Tarragona encara té sort de que té vàries línies en funcionament i alguna que necessitaria alguna horeta de repàs per a deixar-la en funcionament també, però Girona només té la línia de la frontera, ja que ja se'n van cuidar prou de carregar-se totes les altres existents...
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Post by Túnels del Garraf »

El nucli de Rodalies Alacant - Múrcia és la ventafocs de tots els nuclis de Rodalies d'Espanya.

Trobo que és un dels que podria tenir més potencial, de fet uneix ciutats bastant grans i en expansió (Alacant, Múrcia i Lorca), a part de que les que hi ha pel mig també són ciutats mitjanes, com Orihuela, Crevillent, Elx, Alcantarilla, Totana, Alhama de Múrica...

Això sí, totes les línies són de via única i sense electrificar. I per si fos poc, el tema de Cartagena i la línia d'Albacete...

L'única línia que es podia haver fet directament amb via doble i electrificada, la C3 a St. Vicent, s'ha fet també en via única i sense electrificar, i per si fos poc, va paral·lela a la línia que va a València, que si que està elctrificada, és a dir, tenim una doble via única...

Espero que en el futur, quan s'inauguri la LAV entre la Encina i Alacant, s'allagui el servei de rodalies fins a Villena, tot duplicant la via existent i electrificant el petit tram fins a St Vicent, que de fet si s'hagués electrificat des d'un bon principi ja tindríem via doble...
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Post by Mako448 »

A Alacant i Mùrcia és patètic,amb la de persones que hi viuen en aquesta zona,i el servei de rodalies és pèssim.
Jo el que faria crear línies com la Crevillent-Torrevella(de fet,díria que hi ha un ramal de mercaderies per la zona salera que crec que ja no funciona,repeteixo,no ho sé,peró tinc un mapa que posa que de Crevillent cap a Torrevella hi ha una via del tren).Jo la renovaria,noves estacions per donar servei de rodalies a Torrevella.
És va començar a construir una línia entre Alcoi i Alacant que de fet mai és va acabar de construir,i ara està proclamat com un camí per fer rutes de muntanya,l'he vist en molts documentals aixó del camí de la línia Alacant-Alcoi,jo crec que sincerament,faria la línia pel recorregut aquest i Alcoi tindria una conexió amb Alacant.
A Mùrcia urgentment crear rodalies cap a Cartagena i Cieza.
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Post by trainman »

Estos son los trenes que hacen Murcia-Cartagena (12 trenes al día los laborables, 6 los sábados y 8 los domingos y festivos):

04510 REGIONAL Murcia 07:40-Cartagena 08:32 LMXJV
04512 REGIONAL Murcia 09:34-Cartagena 10:30 LMXJV
04516 REGIONAL Murcia 12:05-Cartagena 12:57 DIARIO
00222 ALTARIA Murcia 13:38-Cartagena 14:25 DIARIO
04518 REGIONAL Murcia 14:35-Cartagena 15:27 LMXJV
00228 ALTARIA Murcia 16:38-Cartagena 17:30 LMXJV D
04520 REGIONAL Murcia 18:05-Cartagena 19:00 LMXJV
00463 Mare Nostrum Murcia 19:05-Cartagena 19:52 DIARIO
04522 REGIONAL Murcia 19:45-Cartagena 20:37 DIARIO
00224 ALTARIA Murcia 20:48-Cartagena 21:30 DIARIO
04524 REGIONAL Murcia 21:45-Cartagena 22:41 DIARIO
00226 ALTARIA Murcia 23:21-Cartagena 00:10 LMXJV D
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Post by aarongilp »

Túnels del Garraf wrote:L'única línia que es podia haver fet directament amb via doble i electrificada, la C3 a St. Vicent, s'ha fet també en via única i sense electrificar, i per si fos poc, va paral·lela a la línia que va a València, que si que està elctrificada, és a dir, tenim una doble via única...
Pel que sé, només s'ha fet el baixador de St. Vicent - Universitat nou, amb la via apartada sense electrificar. La resta de la línia és exactament igual que abans, res de dobles víes úniques...
Túnels del Garraf
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Post by Túnels del Garraf »

Fa un mes i mig vaig anar a Alacant i puc confirmar que al tram St. Vicent - Universitat hi ha dues vies, una electrificada (per on jo anava amb el meu Euromed) i una altra paral·lela, sense catenària. Això sí, a lo millor aquesta via ja existia abans...
Però tens raó, em va estranyar no veure la via paral·lela a la dreta de la general (en direcció València) en el tram Alacant - Universitat. Vaig pensar que a lo millor hi havia un cisallament i que en aquest tram la via anava pel costat esquerre (no em vaig aixecar a mirar a l'altra banda) o bé anava per un altre lloc, no paral·lela a la general.

El curiós és a St. Vicent, on la via de rodalies segueix passat el baixador de St. Vicent centre fins a enllaçar amb les vies generals cap a València a l'alçada de la platja de vies de l'antiga estació.

Curiós perquè van construir un nou baixador existint ja una estació sense servei. Tampoc crec que l'antiga estació estigués massa allunyada del poble.
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Guigui
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Ei...

Post by Guigui »

Nois, que ens hem anat por los cerros del Vinalopó, així que...

:topic i tornada a Saragossa!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
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