Aquest dimarts 24 d'octubre de 2006 es celebren els 100 primers anys del Funicular de Vallvidrera.
Podeu veure un dossier de premsa a la web de FGC: http://212.101.75.163/notes/nota_209_cat.pdf
Centenari del Funicular de Vallvidrera
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Acte molt senzill, amb presència d'en Nadal, en Carol, en Ripollés i quatre aficionats més. Acte donat a conéixer de forma molt discreta.
La resta gent aficionada a la corbata i les sabates negres.
Bitllet especial, parlaments d'en Nadal, Carol i la Kati Carreras, copa de cava, canapès i amabilitat absoluta.
La resta gent aficionada a la corbata i les sabates negres.
Bitllet especial, parlaments d'en Nadal, Carol i la Kati Carreras, copa de cava, canapès i amabilitat absoluta.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Al meu bloc hi ha una foto del Funicular d'avui i una mica d'explicació de l'acte que ja ha dit l'Adolf
http://trenscatbloc.blogspot.com/
http://trenscatbloc.blogspot.com/
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Otro funi
Hola,
Os coloco una foto de un cuadro que vi el otro dia con un grabado del funicular de Gelida.
Saludos,
Sergio
Os coloco una foto de un cuadro que vi el otro dia con un grabado del funicular de Gelida.
Saludos,
Sergio
- Attachments
-
- Gelida
- FuniGelida.jpg (307.85 KiB) Viewed 3046 times
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Barcelona El funicular de Vallvidrera ha complert 100 anys
De baluerna centenària al funicular més modern
Diari AVUI - Maria Favà
Hauria pogut ser el primer funicular de l'Estat amb tracció de vapor, però aquest projecte, que era del 1892, finalment no va quallar. I els veïns de Vallvidrera van haver d'esperar catorze anys més per tenir funicular, que des del primer moment ja va funcionar amb electricitat. Ahir es va complir el centenari i l'efemèride s'ha celebrat amb uns combois que, tot i que es van canviar ja fa vuit anys, encara són de la tecnologia més moderna que hi ha al país. Funciona de forma automàtica, sense conductor i amb una gran eficàcia. "Ara va com una moto", reconeixen els veïns. "Com un ascensor", puntualitza el portaveu de Ferrocarrils de la Generalitat, l'empresa que l'explota.
Puja i baixa cada sis minuts els dies feiners i cada deu els festius. I si en un torn no hi ha demanda, el combois es queden a les estacions "i així s'estalvia energia". El viatge dura quatre minuts. El funicular salva un desnivell de 163 metres, amb un 22,3% de pendent, i pot transportar un màxim de 50 persones en cada viatge. Aquesta capacitat es complica quan fan acte de presència les bicicletes. "Més de dues a les plataformes fan molta nosa per pujar i baixar", assenyala la portaveu de l'Associació de Veïns, Roser Argemí. Ferrocarrils recomana que, quan els combois vagin plens de persones, les bicicletes s'esperin fins al torn següent. "Però molts no en fan cas".
Compte amb les portes!
El que menys agrada als veïns del seu modern funicular són les portes de vidre de l'estació de dalt, que sovint no tanquen i obren bé. "I com que són portes d'envergadura, fa por de quedar-hi atrapats". Posats a buscar pegues, els usuaris troben que la parada que el funicular fa a la carretera de les Aigües és massa ràpida i que cal estar molt alerta si es va amb un embalum gros com ara una bicicleta, perquè es corre el risc de quedar atrapat al funicular o no poder-hi pujar. Tot i així, els veïns coincideixen que "és un instrument molt útil i molt ràpid".
L'any passat va transportar 700.064 passatgers, a raó d'uns dos mil diaris. Un gruix important d'usuaris són els alumnes i professors de l'Escola Judicial, que un cop a l'estació superior un microbús els porta fins a la serra de Vilana. L'altre grup nombrós són els nens de Vallvidrera més grans de 12 anys, que han de baixar per força a Barcelona perquè al seu barri no hi ha institut. L'horari és el mateix que el dels Ferrocarrils i el servei s'allarga fins a quarts de dues de la matinada els caps de setmana. El funicular, que té tarifa integrada des del 2001, connecta dues vegades cada hora amb un bus de barri que va de l'estació superior de Vallvidrera fins al Tibidabo.
Aquest enllaç entre el funicular i el bus de barri té un precedent centenari. El desembre del 1906, dos mesos després d'inaugurar-se el funicular de Vallvidrera, aquest ferrocarril va quedar connectat amb la ciutat amb una nova línia de tramvia que anava pel carrer Anglí des del baixador del tren a Les Tres Torres fins a Peu del Funicular. Aquesta línia era coneguda com el tramvia de cinc perquè costava només cinc cèntims a causa d'una ferotge competència entre empreses. Aquesta tarifa es va mantenir fins a la Guerra Civil, quan el tramvia va deixar de funcionar.
Diuen que la construcció del funicular va representar per a Vallvidrera l'inici de l'època daurada, que va fer possible el seu desenvolupament i que molts barcelonins de possibles que vivien al pla l'escollissin com a poble d'estiueig.
El 1908 el funicular va connectar amb el trenet de la Mina Grott, que travessava la serra de Collserola fins al pantà de Vallvidrera, on s'havia de construir un parc d'atraccions. A partir del 1918 va enllaçar directament amb la xarxa de Ferrocarrils de Catalunya en inaugurar-se el primer tram de la prolongació suburbana, des de Sarrià fins a les Planes.
La crisi li va arribar a mitjans dels anys setanta i aleshores va estar a punt de tancar. Però el 1977 va passar a dependre de l'Estat, que el va transferir ràpidament a la Generalitat. El 1979 es va integrar a la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat. El 1981, coincidint amb el 75è aniversari, es va fer una primera remodelació de la línia, que va culminar el 1988.
Diari AVUI - Maria Favà
Hauria pogut ser el primer funicular de l'Estat amb tracció de vapor, però aquest projecte, que era del 1892, finalment no va quallar. I els veïns de Vallvidrera van haver d'esperar catorze anys més per tenir funicular, que des del primer moment ja va funcionar amb electricitat. Ahir es va complir el centenari i l'efemèride s'ha celebrat amb uns combois que, tot i que es van canviar ja fa vuit anys, encara són de la tecnologia més moderna que hi ha al país. Funciona de forma automàtica, sense conductor i amb una gran eficàcia. "Ara va com una moto", reconeixen els veïns. "Com un ascensor", puntualitza el portaveu de Ferrocarrils de la Generalitat, l'empresa que l'explota.
Puja i baixa cada sis minuts els dies feiners i cada deu els festius. I si en un torn no hi ha demanda, el combois es queden a les estacions "i així s'estalvia energia". El viatge dura quatre minuts. El funicular salva un desnivell de 163 metres, amb un 22,3% de pendent, i pot transportar un màxim de 50 persones en cada viatge. Aquesta capacitat es complica quan fan acte de presència les bicicletes. "Més de dues a les plataformes fan molta nosa per pujar i baixar", assenyala la portaveu de l'Associació de Veïns, Roser Argemí. Ferrocarrils recomana que, quan els combois vagin plens de persones, les bicicletes s'esperin fins al torn següent. "Però molts no en fan cas".
Compte amb les portes!
El que menys agrada als veïns del seu modern funicular són les portes de vidre de l'estació de dalt, que sovint no tanquen i obren bé. "I com que són portes d'envergadura, fa por de quedar-hi atrapats". Posats a buscar pegues, els usuaris troben que la parada que el funicular fa a la carretera de les Aigües és massa ràpida i que cal estar molt alerta si es va amb un embalum gros com ara una bicicleta, perquè es corre el risc de quedar atrapat al funicular o no poder-hi pujar. Tot i així, els veïns coincideixen que "és un instrument molt útil i molt ràpid".
L'any passat va transportar 700.064 passatgers, a raó d'uns dos mil diaris. Un gruix important d'usuaris són els alumnes i professors de l'Escola Judicial, que un cop a l'estació superior un microbús els porta fins a la serra de Vilana. L'altre grup nombrós són els nens de Vallvidrera més grans de 12 anys, que han de baixar per força a Barcelona perquè al seu barri no hi ha institut. L'horari és el mateix que el dels Ferrocarrils i el servei s'allarga fins a quarts de dues de la matinada els caps de setmana. El funicular, que té tarifa integrada des del 2001, connecta dues vegades cada hora amb un bus de barri que va de l'estació superior de Vallvidrera fins al Tibidabo.
Aquest enllaç entre el funicular i el bus de barri té un precedent centenari. El desembre del 1906, dos mesos després d'inaugurar-se el funicular de Vallvidrera, aquest ferrocarril va quedar connectat amb la ciutat amb una nova línia de tramvia que anava pel carrer Anglí des del baixador del tren a Les Tres Torres fins a Peu del Funicular. Aquesta línia era coneguda com el tramvia de cinc perquè costava només cinc cèntims a causa d'una ferotge competència entre empreses. Aquesta tarifa es va mantenir fins a la Guerra Civil, quan el tramvia va deixar de funcionar.
Diuen que la construcció del funicular va representar per a Vallvidrera l'inici de l'època daurada, que va fer possible el seu desenvolupament i que molts barcelonins de possibles que vivien al pla l'escollissin com a poble d'estiueig.
El 1908 el funicular va connectar amb el trenet de la Mina Grott, que travessava la serra de Collserola fins al pantà de Vallvidrera, on s'havia de construir un parc d'atraccions. A partir del 1918 va enllaçar directament amb la xarxa de Ferrocarrils de Catalunya en inaugurar-se el primer tram de la prolongació suburbana, des de Sarrià fins a les Planes.
La crisi li va arribar a mitjans dels anys setanta i aleshores va estar a punt de tancar. Però el 1977 va passar a dependre de l'Estat, que el va transferir ràpidament a la Generalitat. El 1979 es va integrar a la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat. El 1981, coincidint amb el 75è aniversari, es va fer una primera remodelació de la línia, que va culminar el 1988.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
De http://www.fgc.cat
Presentació del llibre: El funicular de Vallvidrera, ara fa 100 anys
Barcelona, 31 de maig de 2007
La regidora del districte de Sarrià - Sant Gervasi de Barcelona, Katty Carreras-Moysi i el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Joan Torres, acompanyats pel Director General de Transport Terrestre de la Generalitat de Catalunya, Manel Villalante, presentaran, el proper dimarts, dia 5 de juny, el llibre El funicular de Vallvidrera, ara fa 100 anys, editat per FGC amb motiu de la commemoració del centenari d’aquest popular mitjà de transport.
El funicular de Vallvidrera és un exemple clar de la combinació perfecta entre tradició i modernitat i, a més, un transport de qualitat i sostenible que des de fa cent anys ha complert amb l’objectiu de facilitar la mobilitat de les persones a l’entorn de Barcelona.
El centenari representa una bona oportunitat per retre homenatge als que van fer possible aquest enginy, als que l’han mantingut i hi han treballat, i als que l’han millorat al llarg dels anys.
L’acte comptarà amb l’assistència dels autors del llibre, senyors Joan Sans i Manel Herrera.
Recordem:
Dia: Dimarts, 5 de juny de 2007
Acte: Presentació del llibre: El funicular de Vallvidrera, ara fa 100 anys
Hora: 19,30 hores
Lloc: Casa Orlandai (carrer Jaume Piquet, 23)
Presentació del llibre: El funicular de Vallvidrera, ara fa 100 anys
Barcelona, 31 de maig de 2007
La regidora del districte de Sarrià - Sant Gervasi de Barcelona, Katty Carreras-Moysi i el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Joan Torres, acompanyats pel Director General de Transport Terrestre de la Generalitat de Catalunya, Manel Villalante, presentaran, el proper dimarts, dia 5 de juny, el llibre El funicular de Vallvidrera, ara fa 100 anys, editat per FGC amb motiu de la commemoració del centenari d’aquest popular mitjà de transport.
El funicular de Vallvidrera és un exemple clar de la combinació perfecta entre tradició i modernitat i, a més, un transport de qualitat i sostenible que des de fa cent anys ha complert amb l’objectiu de facilitar la mobilitat de les persones a l’entorn de Barcelona.
El centenari representa una bona oportunitat per retre homenatge als que van fer possible aquest enginy, als que l’han mantingut i hi han treballat, i als que l’han millorat al llarg dels anys.
L’acte comptarà amb l’assistència dels autors del llibre, senyors Joan Sans i Manel Herrera.
Recordem:
Dia: Dimarts, 5 de juny de 2007
Acte: Presentació del llibre: El funicular de Vallvidrera, ara fa 100 anys
Hora: 19,30 hores
Lloc: Casa Orlandai (carrer Jaume Piquet, 23)
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Per molts anys funi!
Unitats favorites:
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.
Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.
Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.
Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.
Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Unes fotos del Funi de Vallvidrera...
http://vigilant-far.blogspot.com/2009/0 ... ar-de.html
Per cert, que aquest faroner s'atreveix amb tot, té com a tema també TMB.
Busqueu, busqueu...!
Per cert, que aquest faroner s'atreveix amb tot, té com a tema també TMB.
Busqueu, busqueu...!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Centenari del Funicular de Vallvidrera
Aquí http://totbarcelona.blogspot.com.es/201 ... drera.html teniu un article dedicat al Funicular, i fotografies i fins i tot, un cartell de preus i horaris de 1950.