TMB descarta aire condicionat al metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
George85
N8
N8

Post by George85 »

No es per re però durant mils de milers d'anys els humans hem viscut sense aire acondicionat i no passava re.

No cal posar-ne a tot arreu. Amb que millorin la ventilació n'hi hauria prou.

A la L4 i L5 hi feia més calor del normal ja que els 1000 i 1100 al frenar, alliveraven energia en forma de calor. Ara ja no passarà ;)
orique
N9
N9

Post by orique »

Guigui wrote:
Ecomobisostrans wrote:Si es vol que la gent agafi el transport públic s'hi ha de sentir a gust.
Si hem de partir d'aquest premissa, abans que aire acondicionat, posaria dutxes i desodorant a cada vestíbul. I un detector d'olors que indiqui qui n'ha de fer ús i qui no.
I metros de vint cotxes, que si no anem ensardinats a hora punta...
orique
N9
N9

Re: Ecometro

Post by orique »

Guigui wrote:
orique wrote:La idea es realemente buena... pero hay que plantearse dos preguntas ¿cuánto puede costar hacer eso? y ¿cuánta energía se ahorraría cada día?. Por otra parte la instalación eléctrica sería la misma pues hay días nublados y noches... :P
Sempre hi ha la possibilitat de criar colònies de cuques de llum... :x 8-)
Però la llum del Sol no menja, mentre que les cuques de llum sí :!: :twisted:
Guigui
Administrador

Re: Ecometro

Post by Guigui »

orique wrote:Però la llum del Sol no menja, mentre que les cuques de llum sí :!: :twisted:
Serveixen pellofes de pipes i burilles de cigarrets? No és que en faltin al metro, precisament... :nyam
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
orique
N9
N9

Post by orique »

Més que per a les pobres cuques de llum això seria millor donar-ho a les llumeneres del transport públic d'aquest país...
MAE91
N3
N3

Post by MAE91 »

Què dir que no s'hagi dit ja!
Estic a favor de que els trens portin aire acondicionat/climatizació (sinò pot arribar a ser insuportable, sobre tot a hores punta, tenint al costat a segons qui :x) però per altra banda crec que d'haurien de mirar més seriosament el tema de les ventilacions a les estacions i dels túnels, per tal d'aconseguir un ambient menys carregat i més ventilat.

També, afegir que el canvi de material (canvi de les mítiques 1000 a les 5000) influirà i molt a la temperatura aquest estiu, ja que en temes com tipus de frenada, i canalització de les expulsions de l'aire calent resultant de l'aire acondicionat (sinò recordo malament la 1000 l'expulsava per baix, i la 5000 per dalt), han millorat i molt a la darrera sèrie, de forma que contriubuirà molt positivament al comfort (això espero almenys).
Unitats favorites:
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.

Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.

Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)
JaMiRo!
N10
N10

Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeecs...

Post by JaMiRo! »

Ara que parlem d'aire condicionat, alguns cotxes de la sèrie 4000 ja fa temps que corren amb els equips de climatització espatllats >:( ...I entre la calor i el olor humano jo opto per cambiar de cotxe perquè en cas contrari... :vomit
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
MAE91
N3
N3

Post by MAE91 »

Ben fet, ja que és una mala passada quan et toca la loteria del vagó sense aire acondicionat... :x
Unitats favorites:
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.

Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.

Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)
Guigui
Administrador

Post by Guigui »

MAE91 wrote:Ben fet, ja que és una mala passada quan et toca la loteria del vagó sense aire acondicionat... :x
Doncs posats a triar, m'estimo molt més que el meu olfacte en pateixi les conseqüències durant 15 minuts que no pas el meu cap i la meva gola durant dos dies.

faristol
N8
N8

Post by faristol »

Jo soc del mateix parer.
Izo
N6
N6

Post by Izo »

Més que l'olor el veritable problema, per a mi, és la suor: una de les pitjors coses que et pot passar és fer la suada del segle a bord d'un comboi de la L4 i fer el canvi a la L2 a Passeig de Gràcia, per exemple... si tens la mala sort d'agafar un 9000 amb l'aire condicionat al màxim agafes un refredat d'estiu ben maco... >:(
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
Mako448
N10
N10

Post by Mako448 »

Izo wrote:Més que l'olor el veritable problema, per a mi, és la suor: una de les pitjors coses que et pot passar és fer la suada del segle a bord d'un comboi de la L4 i fer el canvi a la L2 a Passeig de Gràcia, per exemple... si tens la mala sort d'agafar un 9000 amb l'aire condicionat al màxim agafes un refredat d'estiu ben maco... >:(
Jo al tren on he passat mès fred ha sigut en les 440R,de tornada a Núria a mitjans d'agost,i allà al santuari feia 12º!!!!!!!.I quan torno a RIbes agafar el tren,em toca una 440R amb l'aire a tope,sí aixó és fer les coses bé.
Dir que em vaig seure al costat de la porta de la cabina,i allà és on mès aire surt,vam tindre que canviar de seients perqué feia molt de fred,tot i així,al lloc on van seure(al mig)també feia fred,fins i tot s'ho vam dir al revisor i el revisor va dir 'el aire'
Aquests de la renfe,a qui se l'hacut que amb 15ºC de temperatura posar l'aire acondicionat a tope!!!!!!!!!!!!!
A les 9000 i 5000 mai he tingut sensació de fred,on sí a les 213 :twisted: ,encara que tampoc no ès nota massa l'aire,que tampoc no sé si en té.
Guigui
Administrador

Resposta de TMB a una queixa per aire condicionat excessiu

Post by Guigui »

A continuació us passo la resposta del Departament de Relacions Externes a una queixa que vaig formular per l'aire condicionat excessiu al metro:
TMB wrote:Senyor Bofill,

Ens referim a la vostra comunicació per la qual manifestàveu el vostre desgrat pel contrast accentuat entre la temperatura, excessivament baixa, l’interior dels trens i la temperatura a les andanes de les estacions de metro.

En primer lloc, volem demanar-vos disculpes tant per la demora en la nostra resposta com per les contrarietats que l’aire condicionat us pugui provocar. Tanmateix, cal tenir en consideració que la gran afluència de passatgers al metro i autobús aconsellen que hi hagi una correcta refrigeració de l’ambient.

En aquesta qüestió, és convenient informar-vos que, els trens del ferrocarril metropolità de Barcelona duen, durant tot l’any, els aparells en funcionament. Així, la temperatura es gradua d'acord amb l'època de l’any i oscil·la entre 19 i 21 graus, depenent de si és estiu o hivern, però pot semblar més o menys elevada en funció del nombre de passatgers que viatgin en un mateix moment, de la duració del trajecte que es faci i de la roba que es porti. Òbviament és absolutament impossible aconseguir una temperatura personalitzada i, per tant, els criteris a seguir es prenen en funció de variables que no sempre poden satisfer tots els usuaris a nivell individual. Així mateix, cal afegir que, la regulació tèrmica dels sistemes de refrigeració dels trens és configurada i establerta per la empresa instal·ladora. Així doncs, el conductor de metro tan sols pot connectar el sistema, però no graduar-ne la temperatura. Amb tot, la vostra queixa ha estat traslladada al departament corresponent perquè tingués en consideració els vostres comentaris.

Esperem que totes les actuacions que es puguin dur a terme en aquest àmbit contribueixin a oferir-vos la qualitat de servei que demaneu a TMB.

Us saludem atentament,

Departament de Relacions Externes
Queden ben lluny els 25 graus que la Generalitat recomana (només en teoria) a les seves dependències...

Estrella_de_Galicia
N6
N6

Post by Estrella_de_Galicia »

Doncs jo prefereixo passar fret que aguantar els 25 graus, home, millor passar fred que calor,i més ara al estiu amb la calor que fa.
Saludos

Pedro Aguilar
Platanito
N9
N9

Post by Platanito »

Estrella_de_Galicia wrote:Doncs jo prefereixo passar fret que aguantar els 25 graus, home, millor passar fred que calor,i més ara al estiu amb la calor que fa.
:nono :avall
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
aarongilp
N10
N10

Post by aarongilp »

Platanito, no li facis cas, jo sé d'algú (que curiosament ha dit quelcom en aquest fil) que a les 4 i mitja de la matinada duia l'aire condicionat del cotxe al màxim mentre els altres estavem congelats de fred...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

L'aire condicional als 4000

Post by Trytasa Baldaquino »

A risc de ser un terrorista ambiental, haig de dir que agafar un 4000 sense l'aire condicionat posat -i notant-se una mica, no funcionant al mínim- a les 7 de la tarda es inhumà: ja no és la calor insoportable que desprenen els mateixos metros, sinò el recull de olors/pudors que hi trobem, des de les clàssiques de tabac, a fritanga i a carajillo fins a les habituals després d'una jornada de treball com la suor àcida i la pudor a aixella, passant per les eminentment brutes com el flaire a suor del dia anterior, a engonal o directament, pudor a cul.

Em direu que totes existeixen també a l'hivern, i és cert. Però la sensació de calor i xafogor les potencien i multipliquen fins a límits inadmissibles. Jo mateix a vegades he tingut marejos en tornar de la feina, i he hagut de baixar del metro per esperar el següent. A més, l'efecte "llauna de sardines", com us podeu imaginar, no afavoreix gents la respiració, i sí la transpiració.

Per tant, jo prefereixo passar fred -ui, quines poques vegades...!- abans que desmaiar-me i tenir que aguantar la guarreria dels altres.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
faristol
N8
N8

Post by faristol »

Pots tindre rao, pero ja també he vist desmais pel xoc termic de passar de molta calor a molt fred i a l'inreves, i a mes amb aire condicionat no es garantitza que no faci pudor res, qui no s'ha dutxat en tres dies fara igualment pudor, nomes que potser en aquells minuts que va al metro no l'hi anira a mes i deixant escatologies a part, si per eixemple un paleta es passa 8 hores al sol i sua es clar, i a on treballa no hi ha dutxa, i te que anar un cop plega cap a casa amb metro, es llogic que com a minim faci una mica de holor a home, i tambe es llogic veure que si algu passa una bona estona al sol i de cop i volta es posa dins d'un ambient molt mes fred no es gens sa per el cos.
Jo del que em quiexo no es del aire en si, si no de la temperatura excesivament baixa o del fort contrast Estacio->Interior del tren.

A mes en un tren o autobus, amb un espai tan reduit de metres cubics es molt dificil distribuir l'aire de forma correcte, perque sempre hi haura algu que tindra una sortida d'aire gelid al damunt seu.
Guigui
Administrador

Pels 25 graus

Post by Guigui »

Responent col·lectivament als últims missatges, vull recordar-vos que 25 graus no són, ni de bon tros, una temperatura on hom es desmaiï de calor ni comencin a brollar sucs corporals pels porus. Al contrari, és una temperatura molt agradable per anar en màniga curta.

Trytasa Baldaquino
N7
N7
Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Post by Trytasa Baldaquino »

L'ambient irrespirable del que parlo jo és força lluny dels 25 graus (que seria l'aire condicionat funcionant a la marxa políticament correcta), sinò els vagons sense aire, ja sigui per averia o pel sadisme del conductor.

I de la mateixa manera que el menjar que està 'tocat' es dissimula quan està a dins de la nevera i canta per sevillanes en un ambient càlid, amb les pudors al metro passa el mateix. Jo no demano que faci fred als vagons, només que em garanteixin que l'aire condicionat funciona correctament o -en el seu defecte- que es poguessin obrir les finestres com antigament (o com encara es fa a l'autobús quan al conductor no li surt del rave posar l'aire).
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”