A partir del dia 9 el servei de la línia de Sncf entre Baiona i St.Jean Pied de Port passa a ser amb autocars, degut al mal estat de la línia.
El servei queda "suspès".
La línia estava en mal estat (com tantes altres a França), i es feia amb automotors dièsel X2200 enlloc de trens elèctrics.
Per un cap de setmana no podré fer-la.
Fa olor de tancament definitiu, tot i que el nou super-ministre de transports és Alain Juppé, alcalde de Bordeus (capital d´Aquitània*), i que les regions estan començant a posar pasta farts del passotisme de Sncf i RFF...
Sembla ser que hi ha dues altres línies molt i molt amenaçades: Montréjeau-Luchon i Clermont Ferrand-Montluçon via Volvic (la secció entre Volvic i Lapeyrouse, amb l´al.lucinant viaducte de les Fades, el més alt de França amb 140 metres). De pressa si les voleu recórrer, les dues valen MOLT la pena!
(*el País Basc francès forma part de la regió d´ Aquitània, juntament amb el Bearn, les Landes, Bordeus, el Perigord i l´Agenès)
País basc francès: suspensió Baiona-St.Jean Pied de Port
Jo tinc moltes ganes aquest estiu de fer la linia de Montrejeau - Luchon, espero poderla fer. El 19 d'agost fan un viatge amb la Mikado de Toulouse per aquesta linia.
Viatge Mikado de Toulouse pel 2007
L'any passat vaig arribar a St Gaudens, colateral de Montrejau per agafar el Corail procedent de Paris amb destinació Luchon, pero desgraciadamente aquell dia i el següent la linia estaba tancada per obres de millor
Viatge Mikado de Toulouse pel 2007
L'any passat vaig arribar a St Gaudens, colateral de Montrejau per agafar el Corail procedent de Paris amb destinació Luchon, pero desgraciadamente aquell dia i el següent la linia estaba tancada per obres de millor
Obres? Millora? No sé a on, jo l´acabo de fer, i està feta POLS.
Catenària Midi anys 20 amb pals absolutament rovellats que cauen, limitacions a 10 (els conductors matrícula de Lleida mirant-nos amb cara d´al.lucinats de veure un tren MOLT pitjor que el de la Pobla de Segur...).
Dóna´t pressa. Agafa´t un dia o dos i vés-hi JA.
Vas a Bossost, al dia següent agafes el cotxe i vas fins a Montrejeau (és no res, Garona avall), deixes el cotxe a l´estació de Montrejeau de bon matí, anada i tornada a Luchon, baixes a Montrejeau i tornes a pujar Garona amunt cap a casa.
P.S: el nom complet de l´estació de Montrejeau
és Montrejeau-Gourdan-Polignan (una mica tipus Manzanal del Barco-Santa Eufemia del Barco, no?).
Catenària Midi anys 20 amb pals absolutament rovellats que cauen, limitacions a 10 (els conductors matrícula de Lleida mirant-nos amb cara d´al.lucinats de veure un tren MOLT pitjor que el de la Pobla de Segur...).
Dóna´t pressa. Agafa´t un dia o dos i vés-hi JA.
Vas a Bossost, al dia següent agafes el cotxe i vas fins a Montrejeau (és no res, Garona avall), deixes el cotxe a l´estació de Montrejeau de bon matí, anada i tornada a Luchon, baixes a Montrejeau i tornes a pujar Garona amunt cap a casa.
P.S: el nom complet de l´estació de Montrejeau
és Montrejeau-Gourdan-Polignan (una mica tipus Manzanal del Barco-Santa Eufemia del Barco, no?).
Re: País basc francès: suspensió Baiona-St.Jean Pied de Port
Més freqüències per a la línia de tren Baiona-Garazi
A partir del mes de desembre, oferirà setze viatges la línia de ferrocarril que uneix les capitals de Lapurdi i la Baixa Navarra, en comparació amb vuit fins ara. La subscripció mensual per a usuaris habituals serà d'entre 50 i 100 euros
A partir del mes de desembre, oferirà setze viatges la línia de ferrocarril que uneix les capitals de Lapurdi i la Baixa Navarra, en comparació amb vuit fins ara. La subscripció mensual per a usuaris habituals serà d'entre 50 i 100 euros
https://kazeta.naiz.eus/eu/info_kz/2019 ... -handiagoaLa ruta Baiona-Donibane Garazi va requerir d'una inversió de 70 milions d'euros per restaurar-la. "Enguany, se solucionaran els problemes d'infraestructura i les estadístiques mostren que s'ha anat millorant la regularitat", ha dit el conseller Mathieu Bergé a la reunió amb el comitè de la línia de TER a Kanbo.
Nous horaris
Els nous horaris s’adaptaran a les necessitats dels viatgers de casa a la feina, així com als estudiants que viatgen al Liceu de Navarra, a Donibane Garazi. Per tant, de dilluns a divendres, la línia prestarà servei de 6:30h a 18:30h (des de les capçaleres), fent el trajecte complet en 1h05m.
Els trens s'aturaran a les estacions d'Ortzaize, Bidarrai, Kanbo, Haltsu-Larresoro i Milafranga. No hi haurà servei, en canvi, als baixadors d'Itsasu, Luhuso ni Jatsu.
En termes de preus, el bitllet mensual per als usuaris del tren diari serà de 50 euros per a la ruta Baiona-Kanbo i de 100 euros per al Baiona-Garazi. Segons Bergé, això suposa un "estalvi real" en comparació amb un viatge en cotxe.
Salvem l'Estació de França!