"Camp de Yebes": quantes n'hi ha?

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"Camp de Yebes": quantes n'hi ha?

Post by Guigui »

Vull dir, quantes estacions ha construït Adif en els últims anys, ja siguin d'AV, convencionals o mixtes, situades a les quimbambes enlloc de l'antiga, molt més cèntrica?

Hi ha els casos de Camp de Tarragona i Yebes i està a punt de perpetrar-se Vilafant. Antequera-Santa Ana n'és un altre exemple o no?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
buertu
N7
N7
Posts: 384
Joined: Thursday 26/01/2006 22:42
Location: Sant Joan Despí

Post by buertu »

Jo crec que Santa Ana si es podria afegir a la llista. I d'altres no se m'acut bàsicament perquè de convencional no se n'ha fet cap en els últims anys diria jo. Tot lo nou es alta velocitat i no en tenim tanta!
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Puente Genil-Herrera, potser?

A la LAV Madrid-Valladolid, crec que l´estació de Segovia no estarà massa cèntrica, i la d´Olmedo de Adaja no sé si tampoc...
buertu
N7
N7
Posts: 384
Joined: Thursday 26/01/2006 22:42
Location: Sant Joan Despí

Post by buertu »

437.001 wrote:Puente Genil-Herrera, potser?
He estat mirant el cas aquest concret de Puente Genil i aquesta estació esta situada a la provincia de Sevilla, sent Puente Genil de la provincia de Córdoba. L'estació està situada a uns 10 km de la localitat. D'altra banda, està també a uns 10 km d'Estepa
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Munici"pp"i nou?

Post by JaMiRo! »

No hi ha una estació de la LAV que va crear fins i tot un municipi nou? Sí, allò que en diuen especulació... >:(
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

L'Aldea - Amposta, Benicàssim i la futura Cambrils, al Corredor Mediterrani.

De LAV, crec que a part de Camp de Tarragona, Guadalajara-Yebes, Figueres-Vilafant, Puente Genil-Herrera, Antequera-Sta.Ana, Segòvia i Olmedo, també pot comptar la de La Sagra, a prop de Toledo, que crec que en un futur pot tenir servei comercial i tinc entès que en un futur, quan es faci la LAV Olmedo-Zamora-Lubián-Ourense, es construirà una estació a Medina del Campo fora del nucli urbà.

Ah! Se m'oblidava, si es fes Madrid-Abroñigal, també quedaria més allunyada del centre que Atocha :D
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
User avatar
javi82
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 02/05/2005 16:06
Location: L'Hospitalet

Post by javi82 »

Túnels del Garraf wrote:Ah! Se m'oblidava, si es fes Madrid-Abroñigal, també quedaria més allunyada del centre que Atocha :D
Bé, doncs ja posats Madrid-Puerta de Atocha està més lluny del centre de la ciutat q l'antiga Atocha :D, Sevilla-Santa Justa queda més lluny que Sevilla-Plaza de Armas i la de Còrdova soterrada tb està com uns 400 metres més allunyada del centre de la ciutat q l'antiga.

:P
ddbar
N5
N5
Posts: 102
Joined: Wednesday 01/02/2006 20:30

Post by ddbar »

A Burgos tinc entès que aniran pel mateix camí.
A l'Hospitalet de l'Infant ja fa temps que hi ha construida la plataforma i de la mateixa manera que a Cambrils. Cap a l'interior.
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Post by awe »

La futura estació de Burgos no està tan allunyada del centre, al revés, han posat l'estació allà on la ciutat està creixent, de forma que quedará en un extrem però no quedarà aïllada. Estarà millor comunicada amb la ciutat que no pas l'estació actual.
ddbar
N5
N5
Posts: 102
Joined: Wednesday 01/02/2006 20:30

Post by ddbar »

Em rectifico amb el cas de l'Hospitalet de l'Infant. També s'està construïnt prop de la plataforma, de moment sense servei, en el costat més proper al mar. En un màxim de 5 anys no hi hauria d'haver més de 200 metres entre l'estació i algun habitatge.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: "Camp de Yebes": quantes n'hi ha?

Post by metring »

Llegiu aquest interessantíssim reportatge sobre l'estació de Burgos a http://esperandoaltren.blogspot.com/search/label/Tren Pel que sembla, no va ser gaire bona idea la nova, a 6 km. de l'antiga.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Cas força clar

Post by Guigui »

Havent-hi passat algunes vegades, puc afirmar que, sense ser un cas clamorós com Camp o Yebes, Burgos Rosa de Lima cau en un extrem (en el sentit més literal de la paraula) de la ciutat, i els voltants de l'estació estan dominats per terrenys per edificar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Cas força clar

Post by Sagrerenc »

L'estació antiga de Renfe estava a 600 metres de l'estació d'autobusos. L'estació actual Burgos-Rosa de Lima està a 6,2 km. Visca la intermodalitat!

(millor dit, visca l'especulació immobiliària a la traça antiga del ferrocarril i al sector de la nova estació)
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: "Camp de Yebes": quantes n'hi ha?

Post by metring »

A més, si llegiu els comentaris de l'article, els qui tenen negocis a l'estació nova, estan morts de fàstic, no guanyen prou com per a que els hi compensi tenir un comerç allà (us sona la història?).
User avatar
594-001-0
N6
N6
Posts: 296
Joined: Friday 06/05/2005 17:59

Re: "Camp de Yebes": quantes n'hi ha?

Post by 594-001-0 »

Otras estaciones alejadas de los núcleos urbanos son las de Requena-Utiel y Cuenca en la LAV. En el caso de la primera, la estación se sitúa a la altura de San Antonio, al lado de la A-3 y la seguda, también se que queda algo alejada del casco urbano, pero no se exactamente cuanto.
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: "Camp de Yebes": quantes n'hi ha?

Post by marc »

Nois no us penseu pas que aquest fet s'ha començat a donar actualment, no em direu que fa 100 anys les estacions de Manresa, Manlleu o Alp per posar uns exemples estaven molt a prop del centre si actualment des del centre de les poblacions respectives ja tardes mes de 1/2 hora caminant.
De nou al FTC
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Diferències històriques

Post by Guigui »

La qüestió és diferent. Si no posaven les estacions a tocar del nucli urbà (cas de Manlleu), era per no desviar massa la línia. Però en cap cas és el mateix avui, on posen l'estació expressament a les quimbambes (Tarragona, Burgos, etc.) quan allí on es troba podria passar-hi el by-pass, mentre que per als trens que tinguin parada a la ciutat corresponent podrien fer un enllaç amb l'estació prèviament existent, que no costaria tant. Vegeu, si no, el cas de Lleida.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
594-001-0
N6
N6
Posts: 296
Joined: Friday 06/05/2005 17:59

Re: Diferències històriques

Post by 594-001-0 »

Guigui wrote:La qüestió és diferent. Si no posaven les estacions a tocar del nucli urbà (cas de Manlleu), era per no desviar massa la línia. Però en cap cas és el mateix avui, on posen l'estació expressament a les quimbambes (Tarragona, Burgos, etc.) quan allí on es troba podria passar-hi el by-pass, mentre que per als trens que tinguin parada a la ciutat corresponent podrien fer un enllaç amb l'estació prèviament existent, que no costaria tant. Vegeu, si no, el cas de Lleida.
Bueno, y después está el que el ayuntamiento en cuestión quiera o no. Al ayuntamiento de Cuenca se le ofreció lo mismo que a Zaragoza y Lleida: By-pass y un ramal a la estación actual para los trenes de la LAV que pare. Pues dijeron que no. Y aún quiere el Ayto. Cuenca que la línea convencional se saque también de la ciudad y pase junto a la LAV bordeando la ciudad.
User avatar
594-001-0
N6
N6
Posts: 296
Joined: Friday 06/05/2005 17:59

Re: Diferències històriques

Post by 594-001-0 »

594-001-0 wrote:
Guigui wrote:La qüestió és diferent. Si no posaven les estacions a tocar del nucli urbà (cas de Manlleu), era per no desviar massa la línia. Però en cap cas és el mateix avui, on posen l'estació expressament a les quimbambes (Tarragona, Burgos, etc.) quan allí on es troba podria passar-hi el by-pass, mentre que per als trens que tinguin parada a la ciutat corresponent podrien fer un enllaç amb l'estació prèviament existent, que no costaria tant. Vegeu, si no, el cas de Lleida.
Bueno, y después está el que el ayuntamiento en cuestión quiera o no. Al ayuntamiento de Cuenca se le ofreció lo mismo que a Zaragoza y Lleida: By-pass y un ramal a la estación actual para los trenes de la LAV que pare. Pues dijeron que no. Y aún quiere el Ayto. Cuenca que la línea convencional se saque también de la ciudad y pase junto a la LAV bordeando la ciudad.
Bueno, respondiéndome al comentario sobre la línea convencional en Cuenca. Parece ser que al final no se realizará semejante despropósito de sacar la línea fuera de la ciudad junto a la LAV... Todo indica que el despropósito que se realiza es que el mismo día de la puesta en marcha de la LAV Madrid-Cuenca-Valencia/Albacete la línea Aranjuez-Valencia se clausurará entre Tarancón y Utiel. Es decir, que a toda la provincia de Cuenca tan solo se la deja con 2 estaciones: Cuenca AV y Tarancón. :martell2
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Diferències històriques

Post by metring »

594-001-0 wrote:
Guigui wrote:La qüestió és diferent. Si no posaven les estacions a tocar del nucli urbà (cas de Manlleu), era per no desviar massa la línia. Però en cap cas és el mateix avui, on posen l'estació expressament a les quimbambes (Tarragona, Burgos, etc.) quan allí on es troba podria passar-hi el by-pass, mentre que per als trens que tinguin parada a la ciutat corresponent podrien fer un enllaç amb l'estació prèviament existent, que no costaria tant. Vegeu, si no, el cas de Lleida.
Bueno, y después está el que el ayuntamiento en cuestión quiera o no. Al ayuntamiento de Cuenca se le ofreció lo mismo que a Zaragoza y Lleida: By-pass y un ramal a la estación actual para los trenes de la LAV que pare. Pues dijeron que no. Y aún quiere el Ayto. Cuenca que la línea convencional se saque también de la ciudad y pase junto a la LAV bordeando la ciudad.
Me lo creo, muchas veces, que no se dupliquen vías, la localización de las estaciones, etc., és cosa de los ayuntamientos.
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”