Transport a peu: els reis, els vianants?
Transport a peu: els reis, els vianants?
Acabo de llegir aquesta notícia a El periódico de Catalunya, i fràncament, no sé què pensar (això si, reconec que jo soc una de les persones que, si tinc temps i ganes un dia, puc anar caminant hores i hores per la ciutat, en lloc d'agafar transport públic )
De EPC:
El transeúnte sigue siendo el rey en las calles de Barcelona
Una encuesta de movilidad del Ayuntamiento de Barcelona confirma que el 46% de los desplazamientos internos que hubo en la ciudad en el 2005 se hicieron a pie o en bicicleta; el 30%, en transporte público, y el 24%, en transporte privado. En este momento, en Barcelona hay más de un millón de personas caminando por la ciudad. La mayoría hace recorridos inferiores a los 2,5 kilómetros. Además, se calcula que unas 47.000 bicicletas circulan cada día por la ciudad. A estas se suma el fenómeno Bicing: 1.500 bicicletas repartidas en 65 estaciones.
De EPC:
Una encuesta de movilidad del Ayuntamiento de Barcelona confirma que el 46% de los desplazamientos internos que hubo en la ciudad en el 2005 se hicieron a pie o en bicicleta; el 30%, en transporte público, y el 24%, en transporte privado. En este momento, en Barcelona hay más de un millón de personas caminando por la ciudad. La mayoría hace recorridos inferiores a los 2,5 kilómetros. Además, se calcula que unas 47.000 bicicletas circulan cada día por la ciudad. A estas se suma el fenómeno Bicing: 1.500 bicicletas repartidas en 65 estaciones.
A mi no em molesta caminar una mica i a vegades a certes hores que se que el metro va ple decideixo fer certs trams a peu i així estalviar-me algunes parades.
Quan surto de classe (EdF) per anar cap a casa necessito agafar la L1. Normalment prefereixo anar caminat fins a Arc de Triomf en comptes d'anar a Barceloneta i tindre que fer transbords. A vegades també prefereixo anar caminant fins al TRAM. Agafi el camí que agafi tardo el mateix en arribar a casa.
Quan surto de classe (EdF) per anar cap a casa necessito agafar la L1. Normalment prefereixo anar caminat fins a Arc de Triomf en comptes d'anar a Barceloneta i tindre que fer transbords. A vegades també prefereixo anar caminant fins al TRAM. Agafi el camí que agafi tardo el mateix en arribar a casa.
Re: Transport a peu: els reis, els vianants?
El Periodico wrote:
Aquest titula és una mica inexacte. Tot i que anar a peu és de lluny la forma més utilitzada de moures per barcelona, els qui van a peu son de lluny també qui menys priporitats tenen junt amb el TP (que junts formen el 76% dels desplaçaments) a l'hora de moures per la ciutat.
I a l'ajuntament encara els costa aixó de reduir carrils, fer voreres més amples i donar prioritat als autobusos!
Clar que no els vota ningú!
PD: jo per anar a la uni prefereixo agafar el 34 i caminar una mica menys de 10 min que agafar el 33+63/78. Al final acabo tardant el mateix.
...se hace camino al andar...
Veig que en sou uns quants que no us importa caminar, això m'alegra, forma part de la vida sana. Ara bé, hi ha algú que faci bestiesses, com jo, per exemple, Fabra i Puig - Catalunya a patita?
-
- N10
- Guigui
- Administrador
Re: ...se hace camino al andar...
Jo ja he arribat a anar del Parc de la Ciutadella a casa (metro Penitents) a peu. Entre hora i hora i mitja.metring wrote:Veig que en sou uns quants que no us importa caminar, això m'alegra, forma part de la vida sana. Ara bé, hi ha algú que faci bestiesses, com jo, per exemple, Fabra i Puig - Catalunya a patita?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
Home... és que jo m'ho prenia amb molta calma i mirant tot el que passava al voltant jejejemetring wrote:Dues trigues? Suposo que ho devies fer a poc a poc, jo vaig amb més ritme, i escoltant la ràdio amb auriculars. Si un dia veieu a una tia rara, caminant sense parar i sentint la ràdio, ja sabeu...
- Estrella_de_Galicia
- N6
Una vegada ja fa un parell d'anys vaig fer juntament amb un amic Estació de França - Sagrada familia a peu i la veritat, estavem aburrits fent temps fins a anara buscar a un amic a Arc de triomf, crec que varen ser casi tres hores anant a peu.
Desde llavors prefereixo el metro o lo que sigui.
Desde llavors prefereixo el metro o lo que sigui.
Saludos
Pedro Aguilar
Pedro Aguilar
- wefer
- Administrador
Estrella_de_Galicia wrote:Estació de França - Sagrada familia a peu i la veritat, estavem aburrits fent temps fins a anara buscar a un amic a Arc de triomf, crec que varen ser casi tres hores anant a peu
Si jo per anar de Pl. Universitat a Sagrada Família, que és una mica més lluny trigo 40 minuts anant tranquil.
D'Estació de França a Sagrada Família no deu haver-hi gaire més de 30 minuts.
Realment, o deuríeu anar molt poc a poc, o no ho recordes bé i vau anar-hi amb el 51. Aleshores sí que és possible que triguéssiu 3 hores.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
Re: ...se hace camino al andar...
Tant no, però jo un cop vaig fer Navas - Ciutadella | V.O.metring wrote: Ara bé, hi ha algú que faci bestiesses, com jo, per exemple, Fabra i Puig - Catalunya a patita?
Frikades...
Hola!
Jo camino bastant; així, de manera usual, faig passejades (amb la JaMiRa! ) tipus:
-Plaça Francesc Macià-Plaça Catalunya
-Plaça Catalunya-Ciutadella Vila Olímpica
-Badalona (Lloreda)-Centre Comercial La Maquinista
-Badalona (Lloreda)-Masnou
etc. etc.
Salut!
Jo camino bastant; així, de manera usual, faig passejades (amb la JaMiRa! ) tipus:
-Plaça Francesc Macià-Plaça Catalunya
-Plaça Catalunya-Ciutadella Vila Olímpica
-Badalona (Lloreda)-Centre Comercial La Maquinista
-Badalona (Lloreda)-Masnou
etc. etc.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Jo per dins de Castellar vaig a peu. És pràcticament l'única forma de moure's.
També el que faig molt sovint és anar a peu per els camins del voltant de Castellar... també uns quants cops, per gust o per no gastar T-10 he anat a peu des de Castellar fins a Sabadell, i de Castellar a Sentmenat. També a Sant Llorenç Savall.
També el que faig molt sovint és anar a peu per els camins del voltant de Castellar... també uns quants cops, per gust o per no gastar T-10 he anat a peu des de Castellar fins a Sabadell, i de Castellar a Sentmenat. També a Sant Llorenç Savall.
- wefer
- Administrador
Jo el més llarg que recordo haver fet a peu per BCN va ser Estadi Olímpic -> Sagrada Família passant per Miramar, una mica més de 7 Km
El trajecte que faig sovint a peu, Universitat -> SaFa, són només 3 Km.
El trajecte que faig sovint a peu, Universitat -> SaFa, són només 3 Km.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Jo, sempre que puc, vaig caminant. Això implica una sèrie de coses, però:
1) Que el fet d'anar caminant no em faci arribar tard allà on vull arribar.
2) Que no faci massa calor. Ara, a l'estiu, és horrorós fer, fins i tot, trajectes curts.
De trajectes llargs els que recordo ara són:
1) Catalunya - Cal Ferrer: des de pl. Catalunya fins a la meva antiga casa a Barcelona, a tocar del Turó de la Peira: Catalunya, Pg. de Gràcia, Gran de Gràcia, Lesseps, carrers abaix de la Travessera de Gràcia, Camèlies, Mare de Déu de Montserrat, Maragall, Greco, Sta. Matilde, Vilapicina, Grau, Inca, St. Iscle.
2) Sanllehy - Horta: Sanllehy, Mare de Déu de la Salut, Larrard, Parc Güell, Torrent del Remei, Farigola, Av. de Valccarca, Pg. de la Vall d'Hebró, Av. de Can Marcet, Av. de l'Estatut de Catalunya, metro Horta.
3) Matinal: Mapa. Comença en el punt blau d'abaix, el primer tram és el vermell, a peu. A Vallcarca agafo la L3 fins a Canyelles (en verd). Des de Canyelles baixo caminant fins a casa (en taronja). El temps mig de durada és entre 1 hora 30 minuts i 1 hora 45 minuts.
M'encanta fer-los, sobretot el 'Matinal'.
Però el més llarg de tots va ser la Ruta dels Districtes, l'any 2005, una idea friqui d'una amiga meva: anar a totes les seus del districte de Barcelona fent una ruta. El recorregut el vaig dissenyar jo. Vam començar a les 10-11 del matí a Nou Barris i no vam acabar fins les 6 o 7 de la tarda a Sant Andreu. Volíem acabar de fer el 'cercle' des de St. Andreu fins a Nou Barris, però estàvem rebentats i ho vam deixra allà. De totes maneres va ser apoteòsic. L'epopeia serà recordada per sempre més en els annals del meu grup d'amics de la facultat!!! Mapa de la ruta.
Avui, la meva amiga friqui i jo tenim planejades cinc noves rutes. En aquest cas són recorrent tots els parcs verds de la ciutat, incloent-hi les platges i els interiors d'illa de l'Eixample.
Mapa de les Cinc Rutes dels Parcs. De moment ja tenim assolida una d'elles: Les Corts - Sarrià - Sant Gervasi, pintada de color verd.
Bé, no us avorreixo més amb les meves fricades caminenques.
1) Que el fet d'anar caminant no em faci arribar tard allà on vull arribar.
2) Que no faci massa calor. Ara, a l'estiu, és horrorós fer, fins i tot, trajectes curts.
De trajectes llargs els que recordo ara són:
1) Catalunya - Cal Ferrer: des de pl. Catalunya fins a la meva antiga casa a Barcelona, a tocar del Turó de la Peira: Catalunya, Pg. de Gràcia, Gran de Gràcia, Lesseps, carrers abaix de la Travessera de Gràcia, Camèlies, Mare de Déu de Montserrat, Maragall, Greco, Sta. Matilde, Vilapicina, Grau, Inca, St. Iscle.
2) Sanllehy - Horta: Sanllehy, Mare de Déu de la Salut, Larrard, Parc Güell, Torrent del Remei, Farigola, Av. de Valccarca, Pg. de la Vall d'Hebró, Av. de Can Marcet, Av. de l'Estatut de Catalunya, metro Horta.
3) Matinal: Mapa. Comença en el punt blau d'abaix, el primer tram és el vermell, a peu. A Vallcarca agafo la L3 fins a Canyelles (en verd). Des de Canyelles baixo caminant fins a casa (en taronja). El temps mig de durada és entre 1 hora 30 minuts i 1 hora 45 minuts.
M'encanta fer-los, sobretot el 'Matinal'.
Però el més llarg de tots va ser la Ruta dels Districtes, l'any 2005, una idea friqui d'una amiga meva: anar a totes les seus del districte de Barcelona fent una ruta. El recorregut el vaig dissenyar jo. Vam començar a les 10-11 del matí a Nou Barris i no vam acabar fins les 6 o 7 de la tarda a Sant Andreu. Volíem acabar de fer el 'cercle' des de St. Andreu fins a Nou Barris, però estàvem rebentats i ho vam deixra allà. De totes maneres va ser apoteòsic. L'epopeia serà recordada per sempre més en els annals del meu grup d'amics de la facultat!!! Mapa de la ruta.
Avui, la meva amiga friqui i jo tenim planejades cinc noves rutes. En aquest cas són recorrent tots els parcs verds de la ciutat, incloent-hi les platges i els interiors d'illa de l'Eixample.
Mapa de les Cinc Rutes dels Parcs. De moment ja tenim assolida una d'elles: Les Corts - Sarrià - Sant Gervasi, pintada de color verd.
Bé, no us avorreixo més amb les meves fricades caminenques.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns