L'altre dia m'estava petant de riure en sentir un d'aquests tios dient que "com és que no s'ha estudiat l'opció litoral o l'opció Aragó"...victorcasta wrote:Ja dónen per fet que hi haurà enfonsaments? Carai, tenen més poders que Nostradamus...
FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
Festival del humooooor
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.cat/
----------------------------------------
Centenars de persones es manifesten a BCN contra el traçat de l'AVE pel centre de la ciutat
Uns quants centenars de persones s'han manifestat a Barcelona contra el futur traçat de l'AVE per la ciutat, que preveu la construcció d'un túnel que uneixi les estacions de Sants i La Sagrera.
La manifestació, convocada per la Plataforma AVE pel Litoral, ha sortit de la plaça Jacint Verdaguer i ha finalitzat a la Sagrada Família, on membres de la plataforma han exhibit quatre models de pancarta i han repartit qüestionaris entre els veïns per decidir les que mostraran en futures protestes.
Crítiques a Hereu
A les pancartes es podien llegir missatges com "Mentir sobre el TGV té conseqüències", "Hereu, d'esquena a la gent", "Traçat TGV: vandalisme irreflexiu" o una altra en què es comparava l'alcalde de Barcelona amb el president veneçolà Hugo Chávez, en la qual a més es parla d'una "dictadura a l'ajuntament".
El vicepresident i portaveu de la Plataforma AVE pel Litoral, Pere Vallejo, ha recordat que travessar la ciutat "és perillós" i ha assenyalat Hereu com a únic culpable de la situació. "Demanarem una placa de marbre per inscriure el nom dels polítics, enginyers i tècnics que han decidit que l'AVE passi per aquí, perquè quedi constància de quines són les persones que estan posant en perill la Sagrada Família i les nostres cases", ha afirmat Vallejo.
Assistència de Trias
El portaveu ha afirmat que l'informe d'impacte mediambiental del túnel, aprovat pel departament de Medi Ambient el 6 de juny, "no hi ha per on agafar-lo, ja que no compleix amb la necessitat de tenir tres alternatives al traçat". Vallejo s'ha preguntat quins inconvenients presenten les alternatives al traçat pel litoral, pel Vallès o pel carrer Aragó, i ha assenyalat que en aquesta situació els veïns són "danys col·laterals, com la Sagrada Família".
El president del grup municipal de CiU a l'Ajuntament de Barcelona, Xavier Trias, ha fet acte de presència durant la marxa cap al temple i ha declarat que el seu grup "portarà el tema del traçat de l'AVE al primer plenari de l'ajuntament". Segons Trias, el fet que l'AVE no arribi a França fins al 2012 tal com va explicar ahir el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, significa que el traçat actual "és variable, perquè tenim temps suficient".
----------------------------------------
Centenars de persones es manifesten a BCN contra el traçat de l'AVE pel centre de la ciutat
Uns quants centenars de persones s'han manifestat a Barcelona contra el futur traçat de l'AVE per la ciutat, que preveu la construcció d'un túnel que uneixi les estacions de Sants i La Sagrera.
La manifestació, convocada per la Plataforma AVE pel Litoral, ha sortit de la plaça Jacint Verdaguer i ha finalitzat a la Sagrada Família, on membres de la plataforma han exhibit quatre models de pancarta i han repartit qüestionaris entre els veïns per decidir les que mostraran en futures protestes.
Crítiques a Hereu
A les pancartes es podien llegir missatges com "Mentir sobre el TGV té conseqüències", "Hereu, d'esquena a la gent", "Traçat TGV: vandalisme irreflexiu" o una altra en què es comparava l'alcalde de Barcelona amb el president veneçolà Hugo Chávez, en la qual a més es parla d'una "dictadura a l'ajuntament".
El vicepresident i portaveu de la Plataforma AVE pel Litoral, Pere Vallejo, ha recordat que travessar la ciutat "és perillós" i ha assenyalat Hereu com a únic culpable de la situació. "Demanarem una placa de marbre per inscriure el nom dels polítics, enginyers i tècnics que han decidit que l'AVE passi per aquí, perquè quedi constància de quines són les persones que estan posant en perill la Sagrada Família i les nostres cases", ha afirmat Vallejo.
Assistència de Trias
El portaveu ha afirmat que l'informe d'impacte mediambiental del túnel, aprovat pel departament de Medi Ambient el 6 de juny, "no hi ha per on agafar-lo, ja que no compleix amb la necessitat de tenir tres alternatives al traçat". Vallejo s'ha preguntat quins inconvenients presenten les alternatives al traçat pel litoral, pel Vallès o pel carrer Aragó, i ha assenyalat que en aquesta situació els veïns són "danys col·laterals, com la Sagrada Família".
El president del grup municipal de CiU a l'Ajuntament de Barcelona, Xavier Trias, ha fet acte de presència durant la marxa cap al temple i ha declarat que el seu grup "portarà el tema del traçat de l'AVE al primer plenari de l'ajuntament". Segons Trias, el fet que l'AVE no arribi a França fins al 2012 tal com va explicar ahir el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, significa que el traçat actual "és variable, perquè tenim temps suficient".
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.cat/
--------------------------------------------
Foment ajorna fins al 2012 l'AVE de Sants a la frontera francesa
1. • Els treballs, inclòs el túnel de BCN, s'allarguen tres anys perquè "la seguretat és abans que els terminis"
2. • Hereu diu que una "comissió ciutadana" seguirà l'obra sota l'Eixample, que s'iniciarà el 2008
RAMON COMORERA
BARCELONA
Els ajustadíssims terminis de l'AVE han acabat saltant pels aires. El Ministeri de Foment va anunciar ahir que el tren d'alta velocitat no circularà entre l'estació de Sants i la frontera francesa fins al 2012, tres anys després del que s'havia anunciat repetidament fins ara. A final del 2007, l'AVE pot arribar a Sants, si la previsió oficial que es manté. Però la línia d'aquí a la Sagrera, pel qüestionat encara que de nou ratificat túnel per l'Eixample i la Sagrada Família, i la seva continuació fins a Girona i la galeria transpirinenca no s'obrirà el tan esmentat any 2009.
Tots els responsables de Foment, començant per la ministra Magdalena Álvarez, havien sostingut des de l'arribada del PSOE al Govern que l'AVE seria a Tarragona el 2006, a Sants el 2007 i a la frontera, inclòs el pas per Barcelona, el 2009. Al final, la data de la decisiva connexió amb Girona i França queda oberta una altra vegada.
El secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, va justificar aquest enèsim retard de l'AVE a Catalunya dient que "els terminis no seran la principal preocupació" perquè "la mirada estarà en la seguretat i la tranquil.litat dels ciutadans". Va qualificar el nou calendari com "el més raonable perquè l'obra es faci amb calma i rigor".
Morlán va destapar aquest inopinat canvi de plans en companyia del secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manuel Nadal, i de l'alcalde en funcions de Barcelona, Jordi Hereu. Tots tres van fer pinya, amb foto de mans unides inclosa, en la defensa a ultrança del túnel que unirà Sants i la Sagrera, la tramitació del qual es farà ara a tota velocitat per "aprovar i licitar el projecte definitiu al juliol, adjudicar-lo al setembre i començar la perforació el gener del 2008", segons va aventurar Nadal.
TRAMITACIÓ RÀPIDA
Per a això, Foment va aprovar dijous l'estudi informatiu de l'obra, només set dies després que el Ministeri de Medi Ambient emetés una declaració d'impacte ambiental favorable, una informació que aquest diari va avançar en detall el mateix dijous.
L'excavació amb tuneladora del traçat sota les calçades dels carrers de Provença, Diagonal i Mallorca que es pretén començar amb el nou any tindrà una "durada contractual", segons la precisió del mateix Morlán, de 32 mesos i costarà un total de 214 milions. Després vindran els sistemes d'electrificació, seguretat i senyalització i les proves de via, les mateixes que ja s'estan executant des de Tarragona a Sant Joan Despí i que de l'octubre al desembre es preveu portar a terme fins a Sants. Sumant tot això, els treballs que s'han de fer en aquest tram superen de llarg els tres anys.
Hereu va explicar que a la futura comissió de seguiment de les obres sota l'Eixample que havia anunciat Morlán "s'hi invitarà tots els sectors que legítimament han expressat altres alternatives". Però va advertir que la ciutat "no es pot permetre" frenar i ajornar "amb altres plans que arribarien al 2020" un projecte en què "es juga el seu desenvolupament social i econòmic".
REUNIONS CONSTANTS
Morlán i Nadal van dir, convençuts, que "legalment ni un jutge ni una moció municipal en contra" aprovada amb la majoria de CiU, PP i ERC, pot aturar una obra "tramitada amb tots els requisits". A aquesta al.lusió a l'anunci de la Sagrada Família d'acudir a la justícia, va seguir la revelació que "hi ha hagut, hi ha i hi haurà reunions constants" amb responsables del temple i que fins i tot "es pot canviar" el gran mur de protecció previst si tècnicament es considera necessari. La incertesa està lluny de desaparèixer.
----------------------------------
"Decepció i malestar" en el món empresarial
El president de la patronal Pimec, Josep González, va qualificar d'"autèntic despropòsit" el retard fins al 2012 i va dir que els empresaris catalans senten "decepció i malestar" perquè Catalunya està deixada "de la mà de Déu" pel que fa a infraestructures.
González va assegurar que no pot entendre que s'atribueixi aquest retard a un problema de garantir la seguretat, perquè avui dia hi ha tecnologia suficient per compatibilitzar seguretat i velocitat. Segons el seu parer, l'empresariat català està "decebut i enfadat" perquè aquesta notícia "no es pot deixar anar així com així". "Vull pensar que darrere d'aquest retard de tres anys s'amaguen altres raons", va afegir, i va apuntar que "potser" aquests motius són que no hi ha "gaire interès per Catalunya" o altres raons "de tipus pressupostari".
El president de Pimec, que ha qualificat el nou retard de "molt mala notícia" per a l'economia i la societat catalanes, va alertar que això pot influir en el fet que els francesos ara trobin més justificat endarrerir la construcció de l'alta velocitat entre Perpinyà i Montpeller.
-------------------------------
CiU acusa Hereu de conèixer el retard de l'AVE abans del 27-M
1. • Trias insisteix que la majoria del consistori està en contra del traçat
2. • El PP proposa a nacionalistes i a ERC votar junts contra el recorregut en el ple
XABIER BARRENA
BARCELONA
"Ens han enganyat d'una manera impresentable". Així d'irat va reaccionar ahir el líder municipal de CiU a Barcelona, Xavier Trias, a l'anunci del secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, que l'AVE a la frontera francesa sumarà tres anys més d'endarreriments sobre els previstos i se n'anirà al 2012. La indignació de Trias es va centrar en el PSC i el seu candidat, l'alcalde avui en funcions Jordi Hereu: "No em faran creure que aquests no ho sabien des de fa mesos", va afirmar el regidor nacionalista, acusant els socialistes d'haver ocultat informació per no veure perjudicades les seves possibilitats electorals.
El repartiment de regidors del passat 27 de maig, i la desafecció d'ERC del que encara és el tripartit (en funcions), va ser una altra de les cartes amb què va jugar Trias en la compareixença davant la premsa. Va assenyalar que si Hereu pretén fer cas omís del que digui el ple de l'ajuntament pel que fa al traçat "és que no ha entès res". "Actua com si encara tingués majoria absoluta, sense voler dialogar", va redundar. I va sentenciar que "totes aquestes alcaldades s'han d'acabar".
MAJORIA CONTRÀRIA
El regidor convergent --que avui participarà en una concentració d'AVE pel Litoral davant la Sagrada Família per demanar el canvi de traçat-- va recordar que la majoria de forces que componen l'ajuntament --CiU, ERC i PP-- estan en contra el projecte actual i que, en aquests moments, el PSC, amb ICV-EUiA, està en minoria, ja que tots dos sumen 18 regidors enfront dels 23 que agrupen les altres tres formacions.
Precisament aquesta debilitat numèrica serà utilitzada per Trias, que va anunciar contactes amb el PP i ERC encaminats a abordar l'assumpte en el primer ple ordinari del mandat, el mes de juliol. L'anunci de Trias era tot menys un salt sense xarxa ja que, hores abans, el líder del PP a l'ajuntament, Alberto Fernández Díaz, havia proposat el mateix sobre la base comuna que defensen els tres partits: aturar el traçat entre la Sagrera i Sants per l'Eixample.
HEREU, ESCÈPTIC
Fernández Díaz va recordar que el Ministeri de Foment encara no ha aprovat el traçat de forma definitiva, de manera que no és irreversible. La reacció d'Hereu a la proposta del PP a CiU i ERC va ser d'escepticisme, ja que va dir dubtar que els tres partits puguin arribar a consensuar una moció conjunta.
------------------------------
Portabella diu que el nou termini permet un altre itinerari
ALBERT OLLÉS
BARCELONA
El segon tinent d'alcalde en funcions de l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Portabella, va aprofitar el retard al calendari d'obres de l'AVE anunciat ahir per insistir en la seva opció alternativa que el traçat pel centre de Barcelona passi per sota del carrer d'Aragó.
El dirigent republicà es va mostrar partidari de formar un front comú amb els altres dos partits de l'oposició, CiU i el PP, per reclamar un canvi del recorregut, però va condicionar l'acord a fer que la seva opció sigui l'elegida. S'ha de recordar, en aquest sentit, que els convergents demanen que l'AVE passi pel Vallès, i els populars que ho faci pel litoral, cosa que els obliga, de sortida, a consensuar una alternativa.
Portabella va dir que el traçat del carrer d'Aragó, a través d'un nou túnel per sota de l'actual de Rodalies, ha estat estudiat per enginyers de camins i és "el millor". Això se sosté no tan sols perquè passa per una via més ampla (de 55 metres, davant dels 20 metres dels altres carrers), i per tant, més allunyada de les zones edificades, sinó que, a més, no passaria a prop del temple de la Sagrada Família.
El regidor republicà va apuntar que un dels aspectes que més dificulta, encareix i endarrereix la construcció del túnel pel carrer de Mallorca serà la instal.lació de la pantalla al costat dels fonaments de la Sagrada Família. Per això, va assegurar que el temps que es perdria en la construcció de la pantalla contrarestaria el que es dedicaria a modificar l'actual traçat, sense que això produís un nou retard.
--------------------------------------------
Foment ajorna fins al 2012 l'AVE de Sants a la frontera francesa
1. • Els treballs, inclòs el túnel de BCN, s'allarguen tres anys perquè "la seguretat és abans que els terminis"
2. • Hereu diu que una "comissió ciutadana" seguirà l'obra sota l'Eixample, que s'iniciarà el 2008
RAMON COMORERA
BARCELONA
Els ajustadíssims terminis de l'AVE han acabat saltant pels aires. El Ministeri de Foment va anunciar ahir que el tren d'alta velocitat no circularà entre l'estació de Sants i la frontera francesa fins al 2012, tres anys després del que s'havia anunciat repetidament fins ara. A final del 2007, l'AVE pot arribar a Sants, si la previsió oficial que es manté. Però la línia d'aquí a la Sagrera, pel qüestionat encara que de nou ratificat túnel per l'Eixample i la Sagrada Família, i la seva continuació fins a Girona i la galeria transpirinenca no s'obrirà el tan esmentat any 2009.
Tots els responsables de Foment, començant per la ministra Magdalena Álvarez, havien sostingut des de l'arribada del PSOE al Govern que l'AVE seria a Tarragona el 2006, a Sants el 2007 i a la frontera, inclòs el pas per Barcelona, el 2009. Al final, la data de la decisiva connexió amb Girona i França queda oberta una altra vegada.
El secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, va justificar aquest enèsim retard de l'AVE a Catalunya dient que "els terminis no seran la principal preocupació" perquè "la mirada estarà en la seguretat i la tranquil.litat dels ciutadans". Va qualificar el nou calendari com "el més raonable perquè l'obra es faci amb calma i rigor".
Morlán va destapar aquest inopinat canvi de plans en companyia del secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manuel Nadal, i de l'alcalde en funcions de Barcelona, Jordi Hereu. Tots tres van fer pinya, amb foto de mans unides inclosa, en la defensa a ultrança del túnel que unirà Sants i la Sagrera, la tramitació del qual es farà ara a tota velocitat per "aprovar i licitar el projecte definitiu al juliol, adjudicar-lo al setembre i començar la perforació el gener del 2008", segons va aventurar Nadal.
TRAMITACIÓ RÀPIDA
Per a això, Foment va aprovar dijous l'estudi informatiu de l'obra, només set dies després que el Ministeri de Medi Ambient emetés una declaració d'impacte ambiental favorable, una informació que aquest diari va avançar en detall el mateix dijous.
L'excavació amb tuneladora del traçat sota les calçades dels carrers de Provença, Diagonal i Mallorca que es pretén començar amb el nou any tindrà una "durada contractual", segons la precisió del mateix Morlán, de 32 mesos i costarà un total de 214 milions. Després vindran els sistemes d'electrificació, seguretat i senyalització i les proves de via, les mateixes que ja s'estan executant des de Tarragona a Sant Joan Despí i que de l'octubre al desembre es preveu portar a terme fins a Sants. Sumant tot això, els treballs que s'han de fer en aquest tram superen de llarg els tres anys.
Hereu va explicar que a la futura comissió de seguiment de les obres sota l'Eixample que havia anunciat Morlán "s'hi invitarà tots els sectors que legítimament han expressat altres alternatives". Però va advertir que la ciutat "no es pot permetre" frenar i ajornar "amb altres plans que arribarien al 2020" un projecte en què "es juga el seu desenvolupament social i econòmic".
REUNIONS CONSTANTS
Morlán i Nadal van dir, convençuts, que "legalment ni un jutge ni una moció municipal en contra" aprovada amb la majoria de CiU, PP i ERC, pot aturar una obra "tramitada amb tots els requisits". A aquesta al.lusió a l'anunci de la Sagrada Família d'acudir a la justícia, va seguir la revelació que "hi ha hagut, hi ha i hi haurà reunions constants" amb responsables del temple i que fins i tot "es pot canviar" el gran mur de protecció previst si tècnicament es considera necessari. La incertesa està lluny de desaparèixer.
----------------------------------
"Decepció i malestar" en el món empresarial
El president de la patronal Pimec, Josep González, va qualificar d'"autèntic despropòsit" el retard fins al 2012 i va dir que els empresaris catalans senten "decepció i malestar" perquè Catalunya està deixada "de la mà de Déu" pel que fa a infraestructures.
González va assegurar que no pot entendre que s'atribueixi aquest retard a un problema de garantir la seguretat, perquè avui dia hi ha tecnologia suficient per compatibilitzar seguretat i velocitat. Segons el seu parer, l'empresariat català està "decebut i enfadat" perquè aquesta notícia "no es pot deixar anar així com així". "Vull pensar que darrere d'aquest retard de tres anys s'amaguen altres raons", va afegir, i va apuntar que "potser" aquests motius són que no hi ha "gaire interès per Catalunya" o altres raons "de tipus pressupostari".
El president de Pimec, que ha qualificat el nou retard de "molt mala notícia" per a l'economia i la societat catalanes, va alertar que això pot influir en el fet que els francesos ara trobin més justificat endarrerir la construcció de l'alta velocitat entre Perpinyà i Montpeller.
-------------------------------
CiU acusa Hereu de conèixer el retard de l'AVE abans del 27-M
1. • Trias insisteix que la majoria del consistori està en contra del traçat
2. • El PP proposa a nacionalistes i a ERC votar junts contra el recorregut en el ple
XABIER BARRENA
BARCELONA
"Ens han enganyat d'una manera impresentable". Així d'irat va reaccionar ahir el líder municipal de CiU a Barcelona, Xavier Trias, a l'anunci del secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, que l'AVE a la frontera francesa sumarà tres anys més d'endarreriments sobre els previstos i se n'anirà al 2012. La indignació de Trias es va centrar en el PSC i el seu candidat, l'alcalde avui en funcions Jordi Hereu: "No em faran creure que aquests no ho sabien des de fa mesos", va afirmar el regidor nacionalista, acusant els socialistes d'haver ocultat informació per no veure perjudicades les seves possibilitats electorals.
El repartiment de regidors del passat 27 de maig, i la desafecció d'ERC del que encara és el tripartit (en funcions), va ser una altra de les cartes amb què va jugar Trias en la compareixença davant la premsa. Va assenyalar que si Hereu pretén fer cas omís del que digui el ple de l'ajuntament pel que fa al traçat "és que no ha entès res". "Actua com si encara tingués majoria absoluta, sense voler dialogar", va redundar. I va sentenciar que "totes aquestes alcaldades s'han d'acabar".
MAJORIA CONTRÀRIA
El regidor convergent --que avui participarà en una concentració d'AVE pel Litoral davant la Sagrada Família per demanar el canvi de traçat-- va recordar que la majoria de forces que componen l'ajuntament --CiU, ERC i PP-- estan en contra el projecte actual i que, en aquests moments, el PSC, amb ICV-EUiA, està en minoria, ja que tots dos sumen 18 regidors enfront dels 23 que agrupen les altres tres formacions.
Precisament aquesta debilitat numèrica serà utilitzada per Trias, que va anunciar contactes amb el PP i ERC encaminats a abordar l'assumpte en el primer ple ordinari del mandat, el mes de juliol. L'anunci de Trias era tot menys un salt sense xarxa ja que, hores abans, el líder del PP a l'ajuntament, Alberto Fernández Díaz, havia proposat el mateix sobre la base comuna que defensen els tres partits: aturar el traçat entre la Sagrera i Sants per l'Eixample.
HEREU, ESCÈPTIC
Fernández Díaz va recordar que el Ministeri de Foment encara no ha aprovat el traçat de forma definitiva, de manera que no és irreversible. La reacció d'Hereu a la proposta del PP a CiU i ERC va ser d'escepticisme, ja que va dir dubtar que els tres partits puguin arribar a consensuar una moció conjunta.
------------------------------
Portabella diu que el nou termini permet un altre itinerari
ALBERT OLLÉS
BARCELONA
El segon tinent d'alcalde en funcions de l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Portabella, va aprofitar el retard al calendari d'obres de l'AVE anunciat ahir per insistir en la seva opció alternativa que el traçat pel centre de Barcelona passi per sota del carrer d'Aragó.
El dirigent republicà es va mostrar partidari de formar un front comú amb els altres dos partits de l'oposició, CiU i el PP, per reclamar un canvi del recorregut, però va condicionar l'acord a fer que la seva opció sigui l'elegida. S'ha de recordar, en aquest sentit, que els convergents demanen que l'AVE passi pel Vallès, i els populars que ho faci pel litoral, cosa que els obliga, de sortida, a consensuar una alternativa.
Portabella va dir que el traçat del carrer d'Aragó, a través d'un nou túnel per sota de l'actual de Rodalies, ha estat estudiat per enginyers de camins i és "el millor". Això se sosté no tan sols perquè passa per una via més ampla (de 55 metres, davant dels 20 metres dels altres carrers), i per tant, més allunyada de les zones edificades, sinó que, a més, no passaria a prop del temple de la Sagrada Família.
El regidor republicà va apuntar que un dels aspectes que més dificulta, encareix i endarrereix la construcció del túnel pel carrer de Mallorca serà la instal.lació de la pantalla al costat dels fonaments de la Sagrada Família. Per això, va assegurar que el temps que es perdria en la construcció de la pantalla contrarestaria el que es dedicaria a modificar l'actual traçat, sense que això produís un nou retard.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Alaaaas...
De EPC:
El retraso del AVE a Francia da alas al frente contrario al túnel
1. • La demora ofrece tiempo y argumentos a los opositores a la galería del Eixample
2. • Barcelona seguirá un lustro más sin ser la puerta de entrada de Europa
MANUEL VILASERÓ
MADRID
Barcelona, puerta de entrada de Europa o un apéndice, importante, pero apéndice al fin y al cabo, del epicentro peninsular. Este es uno de los dilemas sobre los que bascula desde su nacimiento la red ferroviaria española y que, con inaudita tozudez, siempre se ha resuelto de igual modo. Mientras Francia se abría ayer a Centroeuropa con la flamante inauguración del TGV Est a 320 kilómetros por hora que pone a París a menos de tres horas de Fráncfort y Estrasburgo, Barcelona digería un nuevo retraso, el enésimo en la conexión con la frontera francesa. Un lustro habrá que esperar. Lapso de tiempo sobrado para reflexionar sobre las incógnitas que el secretario de Infrastructuras, Víctor Morlán, dejó el viernes sin despejar al tiempo que arrojaba su particular jarro de agua fría a la sociedad catalana.
LA SEGURIDAD COMO EXCUSA
¿Por qué no un AVE entre la Sagrera y Francia?
"El enlace a Francia en alta velocidad se retrasa tres años en realidad son tres años y 11 meses, porque el túnel que unirá Sants y la Sagrera hay que hacerlo con la máxima seguridad". "Ahora la prioridad es la seguridad y no las prisas", se dice. La primera duda que suscitan estas afirmaciones efectuadas el pasado viernes concierne a las obras entre Tarragona y Sants. ¿Es que allí la seguridad no está garantizada? Según cual fuera la respuesta, quizá habría motivos para echarse a temblar. Pero el dato que convierte definitivamente la seguridad en una excusa es la evidencia de que Barcelona puede enlazar con Francia sin necesidad del túnel del Eixample. Los AVE a Francia pueden partir de la Sagrera. Solo quedarían afectados los trayectos entre Madrid y la frontera, y estos, además de ser escasos debido a la gran distancia, podrían ser cubiertos por trenes Alvia que cruzaran Barcelona por las vías convencionales. Fomento contemplaba hace meses esta posibilidad. ¿Por qué la descarta ahora?
LA DILACIÓN
Fomento no ha dado prioridad al enlace
Técnicos del tramo Sagrera-Figueres venían advirtiendo desde hace meses a este diario de la existencia en las obras de cuellos de botella de difícil resolución. La salida de Barcelona por Trinitat y Montcada compromete una línea de Cercanías. El paso por La Roca era de una gran complejidad. El túnel de Girona aún no tiene proyecto. "El problema no es solo la galería de Barcelona, sino el resto del trazado. Su definición no ha sido una prioridad para el Gobierno estos tres años", apunta un alto cargo de una empresa del grupo Fomento. La ministra Magdalena Álvarez entró con la idea de culminar una legislatura y regresar triunfante a Andalucía. "Todo lo que fuera más allá del 2008 le interesaba menos. Bastante tenía con resolver la llegada a Barcelona", añadía el alto cargo.
Tampoco desde Catalunya nadie le acució. Al contrario. CiU, convertida al donde dije digo digo Diego según convenga, sigue poniendo pegas al trazado del norte de Girona y sobre todo en el cap i casal. La coalición nacionalista no anda sobrada de legitimidad para clamar contra el retraso.
LA OPOSICIÓN
Trias ofrece renuncias para pactar con ERC y PP
Al poner la seguridad en el eje del debate, el Gobierno, lejos de tranquilizar al frente antitúnel, no ha hecho más que darle tiempo y argumentos. Si tan difícil es cruzar el Eixample, vayamos por el Vallès, Aragó o el litoral. Y no vale argumentar que otro cambio de trazado retrasaría las obras hasta el 2020. Fomento ya advirtió el pasado febrero a Hereu y Montilla que no había problema alguno si optaban por el Vallés. La reserva de terrenos está hecha. Ni un día ha tardado Xavier Trias en mostrarse dispuesto a renunciar a parte de sus planteamientos --está dispuesto a renunciar incluso al itinerario del Vallès-- para formar una santa alianza municipal con ERC y PP en el primer pleno del próximo mes de julio. Así lo dijo ayer durante una marcha de la plataforma AVE pel Litoral a la que asistieron 300 vecinos. Estos anunciaron un recurso judicial contra la declaración de impacto ambiental al considerar que viola la ley porque no ha incluido los tres trazados alternativos que marca la legislación. Será el segundo recurso que se presenta porque el patronato del templo de la Sagrada Família ya ha anunciado que pedirá la suspensión cautelar de los trabajos.
EL FUTURO
Del trasvase solo quedan las tres primeras piedras
Hereu ha argumentado que una moción del ayuntamiento --aunque la pierda porque ERC, CIU y PP suman más votos-- no cambiará la decisión de Fomento, pero las tres fuerzas tienen terminales en el Congreso y en el Senado, donde una propuesta conjunta, sin ser determinante, ganaría peso. Y las elecciones generales están casi a la vista. De producirse un cambio de mayorías en marzo del próximo año, al túnel del Eixample podría acabar pasándole como al trasvase de Aznar. Solo pudo poner las tres primeras piedras. Y allí siguen. Muertas de risa. Morlán ya advirtió que las obras no empezarán hasta "principios del 2008"...
En la izquierda, solo Iniciativa, pese a no ser entusiasta de los trenes de alta velocidad, ha alzado la voz contra la demora. Para el diputado Joan Herrera, "solo desde una visión cerrada y centralista se puede explicar que en 20 años de AVE aún no conecte con Europa". ¿Por qué Hereu y Montilla ni siquiera musitan una queja? Es otra pregunta sin respuesta. Podrían formularse varias hipótesis, pero tiempo habrá para ello. Nos queda un lustro.
El retraso del AVE a Francia da alas al frente contrario al túnel
1. • La demora ofrece tiempo y argumentos a los opositores a la galería del Eixample
2. • Barcelona seguirá un lustro más sin ser la puerta de entrada de Europa
MANUEL VILASERÓ
MADRID
Barcelona, puerta de entrada de Europa o un apéndice, importante, pero apéndice al fin y al cabo, del epicentro peninsular. Este es uno de los dilemas sobre los que bascula desde su nacimiento la red ferroviaria española y que, con inaudita tozudez, siempre se ha resuelto de igual modo. Mientras Francia se abría ayer a Centroeuropa con la flamante inauguración del TGV Est a 320 kilómetros por hora que pone a París a menos de tres horas de Fráncfort y Estrasburgo, Barcelona digería un nuevo retraso, el enésimo en la conexión con la frontera francesa. Un lustro habrá que esperar. Lapso de tiempo sobrado para reflexionar sobre las incógnitas que el secretario de Infrastructuras, Víctor Morlán, dejó el viernes sin despejar al tiempo que arrojaba su particular jarro de agua fría a la sociedad catalana.
LA SEGURIDAD COMO EXCUSA
¿Por qué no un AVE entre la Sagrera y Francia?
"El enlace a Francia en alta velocidad se retrasa tres años en realidad son tres años y 11 meses, porque el túnel que unirá Sants y la Sagrera hay que hacerlo con la máxima seguridad". "Ahora la prioridad es la seguridad y no las prisas", se dice. La primera duda que suscitan estas afirmaciones efectuadas el pasado viernes concierne a las obras entre Tarragona y Sants. ¿Es que allí la seguridad no está garantizada? Según cual fuera la respuesta, quizá habría motivos para echarse a temblar. Pero el dato que convierte definitivamente la seguridad en una excusa es la evidencia de que Barcelona puede enlazar con Francia sin necesidad del túnel del Eixample. Los AVE a Francia pueden partir de la Sagrera. Solo quedarían afectados los trayectos entre Madrid y la frontera, y estos, además de ser escasos debido a la gran distancia, podrían ser cubiertos por trenes Alvia que cruzaran Barcelona por las vías convencionales. Fomento contemplaba hace meses esta posibilidad. ¿Por qué la descarta ahora?
LA DILACIÓN
Fomento no ha dado prioridad al enlace
Técnicos del tramo Sagrera-Figueres venían advirtiendo desde hace meses a este diario de la existencia en las obras de cuellos de botella de difícil resolución. La salida de Barcelona por Trinitat y Montcada compromete una línea de Cercanías. El paso por La Roca era de una gran complejidad. El túnel de Girona aún no tiene proyecto. "El problema no es solo la galería de Barcelona, sino el resto del trazado. Su definición no ha sido una prioridad para el Gobierno estos tres años", apunta un alto cargo de una empresa del grupo Fomento. La ministra Magdalena Álvarez entró con la idea de culminar una legislatura y regresar triunfante a Andalucía. "Todo lo que fuera más allá del 2008 le interesaba menos. Bastante tenía con resolver la llegada a Barcelona", añadía el alto cargo.
Tampoco desde Catalunya nadie le acució. Al contrario. CiU, convertida al donde dije digo digo Diego según convenga, sigue poniendo pegas al trazado del norte de Girona y sobre todo en el cap i casal. La coalición nacionalista no anda sobrada de legitimidad para clamar contra el retraso.
LA OPOSICIÓN
Trias ofrece renuncias para pactar con ERC y PP
Al poner la seguridad en el eje del debate, el Gobierno, lejos de tranquilizar al frente antitúnel, no ha hecho más que darle tiempo y argumentos. Si tan difícil es cruzar el Eixample, vayamos por el Vallès, Aragó o el litoral. Y no vale argumentar que otro cambio de trazado retrasaría las obras hasta el 2020. Fomento ya advirtió el pasado febrero a Hereu y Montilla que no había problema alguno si optaban por el Vallés. La reserva de terrenos está hecha. Ni un día ha tardado Xavier Trias en mostrarse dispuesto a renunciar a parte de sus planteamientos --está dispuesto a renunciar incluso al itinerario del Vallès-- para formar una santa alianza municipal con ERC y PP en el primer pleno del próximo mes de julio. Así lo dijo ayer durante una marcha de la plataforma AVE pel Litoral a la que asistieron 300 vecinos. Estos anunciaron un recurso judicial contra la declaración de impacto ambiental al considerar que viola la ley porque no ha incluido los tres trazados alternativos que marca la legislación. Será el segundo recurso que se presenta porque el patronato del templo de la Sagrada Família ya ha anunciado que pedirá la suspensión cautelar de los trabajos.
EL FUTURO
Del trasvase solo quedan las tres primeras piedras
Hereu ha argumentado que una moción del ayuntamiento --aunque la pierda porque ERC, CIU y PP suman más votos-- no cambiará la decisión de Fomento, pero las tres fuerzas tienen terminales en el Congreso y en el Senado, donde una propuesta conjunta, sin ser determinante, ganaría peso. Y las elecciones generales están casi a la vista. De producirse un cambio de mayorías en marzo del próximo año, al túnel del Eixample podría acabar pasándole como al trasvase de Aznar. Solo pudo poner las tres primeras piedras. Y allí siguen. Muertas de risa. Morlán ya advirtió que las obras no empezarán hasta "principios del 2008"...
En la izquierda, solo Iniciativa, pese a no ser entusiasta de los trenes de alta velocidad, ha alzado la voz contra la demora. Para el diputado Joan Herrera, "solo desde una visión cerrada y centralista se puede explicar que en 20 años de AVE aún no conecte con Europa". ¿Por qué Hereu y Montilla ni siquiera musitan una queja? Es otra pregunta sin respuesta. Podrían formularse varias hipótesis, pero tiempo habrá para ello. Nos queda un lustro.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Crida pública
Senyors polítics de tots els partits:
Atès que són incapaços de fer res pel progrés del país i no saben fer altra cosa que embolicar la troca a cada pas que donen, els prego, en nom de la higiene moral col·lectiva, que es quedin a casa i calladets, que així ens sortiran més barats.
Més de tres segles i mig més tard es manté plenament la vigència de la frase: Visca la terra, mori el mal govern!
Atès que són incapaços de fer res pel progrés del país i no saben fer altra cosa que embolicar la troca a cada pas que donen, els prego, en nom de la higiene moral col·lectiva, que es quedin a casa i calladets, que així ens sortiran més barats.
Més de tres segles i mig més tard es manté plenament la vigència de la frase: Visca la terra, mori el mal govern!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Articles interessants d'avui al periòdico de catalunya..
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1022&h=
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... _PK=414356
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... _PK=414354
salut
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1022&h=
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... _PK=414356
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... _PK=414354
salut
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Ya que parece que lo vamos a aplazar y posponer para más adelante, que los vecinos denunciarán a cualquiera pues ellos saben más de ingeniería que cualquier técnico y si dicen que el templo caerá, es que caerá (independientemente de que ahora mismo pasen bajo él y por sus inmediaciones 2 líneas de metro y haya construido un intercambiador)...
¿Qué les parece a Uds. si el plan siguiese así?
- Nueva línea de cercanías de punta a punta por Diagonal
- Trazado del AVE llegando a BCN por Sants
- TEMPORALMENTE y mientras se hace pasar el AVE por Aragón, by-pass del Vallés como propone CiU
- Cuando las cercanías sean operativas por Diagonal, obras en túnel de Aragón para que por allí circule el AVE, pero no bajo el actual, sino a través de él hasta llegar a Sagrera deshaciendo la TEMPORALIDAD del by-pass del Vallés
- Estudiar para el corredor del litoral el recorrido de una línea ferroviaria, pero no destinada al AVE ni largo recorrido, sino al metro, con el objeto de cerrar una hipotética modificación para que la L9 fuese en el futuro una línea circular que hiciese ferroviariamente las veces de las rondas
(...)
Pero lógicamente también hay otras opciones, como por ejemplo, contemplar el paso del AVE por una de las dos dobles vías que tenemos a través de BCN. Y es que hay entre Sants y lo que sería Sagrera, 2 opciones, una, la de hacer pasar el AVE por el túnel de Aragón y remodelar la estación de Passeo de Gracia para regionales de alta velocidad (no terminal de trenes AVE), etc. y así hacer pasar las cercanías por el túnel de doble vía de Pza. Cataluña. Y la otra opción sería la de hacer pasar al AVE saliendo desde Sants por el túnel de doble vía de Pza. Cataluña hasta Sagrera y así dejar la doble vía de Aragón y estación de Paseo de Gracia para cercanías.
Una de estas dos últimas opciones e incluso las 2, dejan abierta la opción de poder rescatar y contar en el futuro con la Estación de Francia para reforzar la presencia en Barcelona de los trenes AVE de alta velocidad, ya que tanto Sagrera como Sants tendrán una determinada capacidad que en algún momento u otro se podría ver comprometida. La estación de Francia ofrecería tanto a los trenes AVE como a regionales, Talgos, etc. que utilizasen su infraestructura unas instalaciones, andenes y vías de refuerzo muy importantes e interesantes.
Saludos,
Sergio
Ya que parece que lo vamos a aplazar y posponer para más adelante, que los vecinos denunciarán a cualquiera pues ellos saben más de ingeniería que cualquier técnico y si dicen que el templo caerá, es que caerá (independientemente de que ahora mismo pasen bajo él y por sus inmediaciones 2 líneas de metro y haya construido un intercambiador)...
¿Qué les parece a Uds. si el plan siguiese así?
- Nueva línea de cercanías de punta a punta por Diagonal
- Trazado del AVE llegando a BCN por Sants
- TEMPORALMENTE y mientras se hace pasar el AVE por Aragón, by-pass del Vallés como propone CiU
- Cuando las cercanías sean operativas por Diagonal, obras en túnel de Aragón para que por allí circule el AVE, pero no bajo el actual, sino a través de él hasta llegar a Sagrera deshaciendo la TEMPORALIDAD del by-pass del Vallés
- Estudiar para el corredor del litoral el recorrido de una línea ferroviaria, pero no destinada al AVE ni largo recorrido, sino al metro, con el objeto de cerrar una hipotética modificación para que la L9 fuese en el futuro una línea circular que hiciese ferroviariamente las veces de las rondas
(...)
Pero lógicamente también hay otras opciones, como por ejemplo, contemplar el paso del AVE por una de las dos dobles vías que tenemos a través de BCN. Y es que hay entre Sants y lo que sería Sagrera, 2 opciones, una, la de hacer pasar el AVE por el túnel de Aragón y remodelar la estación de Passeo de Gracia para regionales de alta velocidad (no terminal de trenes AVE), etc. y así hacer pasar las cercanías por el túnel de doble vía de Pza. Cataluña. Y la otra opción sería la de hacer pasar al AVE saliendo desde Sants por el túnel de doble vía de Pza. Cataluña hasta Sagrera y así dejar la doble vía de Aragón y estación de Paseo de Gracia para cercanías.
Una de estas dos últimas opciones e incluso las 2, dejan abierta la opción de poder rescatar y contar en el futuro con la Estación de Francia para reforzar la presencia en Barcelona de los trenes AVE de alta velocidad, ya que tanto Sagrera como Sants tendrán una determinada capacidad que en algún momento u otro se podría ver comprometida. La estación de Francia ofrecería tanto a los trenes AVE como a regionales, Talgos, etc. que utilizasen su infraestructura unas instalaciones, andenes y vías de refuerzo muy importantes e interesantes.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Hombre, construir una línea de metro por el litoral... Lo veo un poco difícil, más que nada por las filtraciones del agua a causa del nivel freático. No estoy muy metido en el tema, pero meparece que por los años 70, cuando hicieron Barceloneta, tuvieron que congelar la tierra con nitrógeno líquido para poder excavar... Y eso que solo es un pequeño tramo de la L4... O sinó mirad Drassanes, que los andenes están a nivel de vestíbulo... A ver, no digo que sea imposible, que no lo es, pero es muy complicado, tal vez sería mejor poner un tranvía siguiendo el eje Taulat - Calvell - Icària - Doctor Aiguader - Colom, con un ramal a Barceloneta por el Pg Joan de Borbó...
En todo caso, siempre podremos soñar con el Monorraíl del Acebillo (se llamaba así?) o con un metro en viaducto en plan Zona Franca, pero no creo que a los vecinos les guste la idea...
En todo caso, siempre podremos soñar con el Monorraíl del Acebillo (se llamaba así?) o con un metro en viaducto en plan Zona Franca, pero no creo que a los vecinos les guste la idea...
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Congelar la tierra?????? Sabía que habían tenido problemas con filtraciones (por cierto, decían que los vecinos iban a recoger agua de esa, porque era muy buena, no se si será leyenda urbana), pero lo del nitrógeno... Imagina que hacen eso ahora, y se les va la mano, y nos vemos a usuarios convertidos en estatuas, y no precisamente de la Rambla...Túnels del Garraf wrote:Hombre, construir una línea de metro por el litoral... Lo veo un poco difícil, más que nada por las filtraciones del agua a causa del nivel freático. No estoy muy metido en el tema, pero meparece que por los años 70, cuando hicieron Barceloneta, tuvieron que congelar la tierra con nitrógeno líquido para poder excavar... Y eso que solo es un pequeño tramo de la L4... O sinó mirad Drassanes, que los andenes están a nivel de vestíbulo... A ver, no digo que sea imposible, que no lo es, pero es muy complicado, tal vez sería mejor poner un tranvía siguiendo el eje Taulat - Calvell - Icària - Doctor Aiguader - Colom, con un ramal a Barceloneta por el Pg Joan de Borbó...
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Esto me recuerda a Star Wars... A ver si nos encontarmos con Han Solo!!
No, en serio, leí en alguno de estos maravillosos foros que en Valencia también lo hicieron, y que precisamente el hecho de que el proceso fuera tan costoso motivó que la L5 acabé en Marítim - Serrería en vez de llegar al puerto.
No, en serio, leí en alguno de estos maravillosos foros que en Valencia también lo hicieron, y que precisamente el hecho de que el proceso fuera tan costoso motivó que la L5 acabé en Marítim - Serrería en vez de llegar al puerto.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
La ronda litoral ocupa 2 veces más espacio y está hecha. A nadie se le ha ocurrido plantear problema alguno cuando la hicieron ¿a que no?
La diferencia es que era una autovía para los vehículos privados, lo mismo que los aparcamientos que hay al lado. ¿Por qué no podemos aprovechar esos espacios y reconducirlos?
Saludos,
Sergio
La ronda litoral ocupa 2 veces más espacio y está hecha. A nadie se le ha ocurrido plantear problema alguno cuando la hicieron ¿a que no?
La diferencia es que era una autovía para los vehículos privados, lo mismo que los aparcamientos que hay al lado. ¿Por qué no podemos aprovechar esos espacios y reconducirlos?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Quina casualitat...
I l'aparcament subterrani i la Ronda Litoral que passa sota el Moll de la Fusta? No tenen filtracions i, en canvi, per evitar-ne al metro, van haver de fer servir material de ciència-ficció?Túnels del Garraf wrote:Hombre, construir una línea de metro por el litoral... Lo veo un poco difícil, más que nada por las filtraciones del agua a causa del nivel freático. No estoy muy metido en el tema, pero meparece que por los años 70, cuando hicieron Barceloneta, tuvieron que congelar la tierra con nitrógeno líquido para poder excavar... Y eso que solo es un pequeño tramo de la L4... O sinó mirad Drassanes, que los andenes están a nivel de vestíbulo...
Potser creureu que sóc malpensat, però ja porto alguns anys a coll per adonar-me de que aquest món es mou exclusivament per interessos, i resulta que, per fer qualsevol estructura viària, res no és massa car ni complicat i tot es fa de la manera més ràpida possible; en canvi, per un traçadet de no-res de ferrocarril, tot són pegues.
Doncs jo, a tota aquesta voràgine propagandística li oposo els meus dos dits de front que faig servir per la meva vida quotidiana i enlloc em quadra que fer un metro sota Colom hagi de causar tants problemes insuperables quan tenim la sacrosanta Ronda Litoral passant-hi com si res.
PD: Veig que he coincidit amb en Santfeliuenc tant en el tema com en el temps.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Doncs jo coincideixo plenament amb vosaltres amb un parell de coses. Guigui, no sé quants hiverns portes vistos. Jo en porto 32, tot i que a vegades ningú no ho diria però això ja és un altre tema.
Doncs en aquests anyets he après el següent (entre altres coses, òbviament):
A) Sí existeixen:
- la dificultat tècnica
- el cost excessiu
- la baixa rendibilitat
- la manca de voluntat política
B) No existeixen:
- la impossibilitat tèncica; tot es pot resoldre
- els informes tècnics imparcials; els raonaments del qui paga hi tenen el seu pes
- els pressupostos acurats en obres grosses
Salutacions, Eduard.
NOTA: El que he dit queda circumscrit a l'àmbit de l'obra pública.
Doncs en aquests anyets he après el següent (entre altres coses, òbviament):
A) Sí existeixen:
- la dificultat tècnica
- el cost excessiu
- la baixa rendibilitat
- la manca de voluntat política
B) No existeixen:
- la impossibilitat tèncica; tot es pot resoldre
- els informes tècnics imparcials; els raonaments del qui paga hi tenen el seu pes
- els pressupostos acurats en obres grosses
Salutacions, Eduard.
NOTA: El que he dit queda circumscrit a l'àmbit de l'obra pública.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Quina casualitat...
L'aparcament subterrani en realitat no és tal, ja que de fet és el passeig el que està a sobre, i l'aparcament el que està a nivell de terra, més o menys a nivell de mar.Guigui wrote: I l'aparcament subterrani i la Ronda Litoral que passa sota el Moll de la Fusta? No tenen filtracions i, en canvi, per evitar-ne al metro, van haver de fer servir material de ciència-ficció?
Pel que fa a la congelació del terreny per poder evitar filtracions, no és ciència ficció, és una tècnica habitual en aquests casos.
El que està clar és que no hi ha pràcticament cap obra d'enginyeria que sigui impossible. Si ens donés la gana, podríem fer un túnel entre BCN i Mallorca. El problema, però, és el que costen aquest tipus d'obres.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I jo també en porto els mateixos. I coincideixo plenament amb les observacions fetes. Passa que, quan hi ha ganes, no hi ha dificultats tècniques, costos excessius ni baixes rendibilitats insuperables. Si no, mireu totes les LAVs i autovies amb les quals pensen segellar Espanya en els propers anys. En canvi, quan no n'hi ha, diuen que no es pot fer, que tot és massa car, massa complicat i no hi ha prou demanda. Ah, fer l'ETF costa una milionada, però per desdoblar la C-25 no ens estem de res? I tot plegat perquè uns vius puguin anar de Girona a Lleida sense pagar un duro de peatge? Aleshores, en què quedem?awe wrote:Doncs jo coincideixo plenament amb vosaltres amb un parell de coses. Guigui, no sé quants hiverns portes vistos. Jo en porto 32, tot i que a vegades ningú no ho diria però això ja és un altre tema.
Evidentment, no sóc tècnic i el poc coneixement que tinc de la matèria prové del que he anat llegint i contrastant de diferents fonts. Però el que sí que tinc és un esperit molt crític que em fa detectar incoherències com les que afloren quan els polítics parlen tot cofois de projectes faraònics, però en canvi hi posen ben poques ganes quan es tracta de TP poc vistós però tant més eficaç. I és això el que més em revolta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Soluciones varias:
- Se elimina el aparcamiento y en su lugar se hacen pasar las vías.
- Se eliminan dos carriles de un sentido de la ronda y en su lugar se hacen pasar las vías.
- Se excava bajo el Paseo de Colón y bajo Marqués de l'Argentera y al llegar al Morrot se hace en superficie.
Y un larguísimo etcétera en el cual, como en estas soluciones de arriba, de encarecimiento y de costes elevadísimos no hay nada. Es completamente irreal, demagógico y desproporcionado el comparar un túnel de BCN a Mallorca con la posibilidad de una línea de metro por el litoral.
Lo que sí ha de haber es voluntad política de eliminar espacio al vehículo privado y otorgárselo al transporte público. Se podría perfectamente cerrar completamente al tráfico la ronda para vehículos particulares y dedicarla tan solo al transporte de mercancías, que para eso está. Pero no se hace, ¿por qué? voluntad política de no hacer nada al respecto.
La superficie del Paseo de Colón debería estar destinada al BUS, al tranvía y en menor medida al coche con todo tipo de impedimentos y la ronda litoral es algo que no debería de existir salvo para transporte de mercancías y eso ya se puede hacer por dentro del puerto en la Zona Franca ya que la parte de la que hablamos pierde importancia en este sentido pues el puerto comercial importante está escorado y cada vez más hacia el Baix Llobregat.
Aprovechemos el espacio de la ronda litoral, eliminémosla y en ese hueco que ya está hecho, soterrado, aislado y solucionados sus problemas de construcción... y hagamos allí los trabajos necesarios para colocar una doble vía de cercanías, otra doble vía de metro y no gastaremos nada más que lo que cuesten los hierros de los railes, las piedras del balasto y lo que cueste hacer las estaciones en todo el tramo, ¿eso es caro? y un (huevo).
¿Se hará esto alguna vez? pues claro que no ya que la voluntad política es la de seguir dejando al coche todo el espacio posible.
¿No recordais cuando se pensó, salió en prensa, etc. la posibilidad de ampliar los dos carriles por sentido de la ronda litoral en esa zona a tres carriles por sentido? pues nadie salió diciendo que eso no se podía hacer ni lo comparó con un túnel a Mallorca ni con un puente a 2 km de altura que se puede hacer pero que es muy caro, sino que simplemente se vio como hasta una cosa lógica.
¿No estaban dispuestos a construir un túnel submarino para el AVE por allí y aun hay gente que lo defiende? eso sí que es desproporcionado. Hacer pasar el metro en superficie desde Zona Franca al Morrot es posible y de caro y excesivo no tiene NADA. Y el trayecto entre el Morrot y el Paseo de Colón por espacios ya ocupados en la actualidad que solamente deberían ser reconducidos en su uso civil (pasar del coche al TP) es exactamente igual de posible y es más, muchísimo más barato que cualquier ampliación de metro que os esté pasando por la cabeza.
También es verdad que hay mucha gente que la verdad, de filtraciones, capas freáticas, aguas y demás, ni creo que tenga diplomas, ni que entienda mucho, ni que sean muy doctos en la materia, pero que en cuanto ven que alguien se acerca al agua, siempre le gusta ponerse como si fuese un experto en natación. Pues no ha lugar, ya que mi propuesta pasa por no tocar nada de nada en este aspecto precisamente para que todo este tipo de voces temerosas de las filtraciones, el terreno, etc. no puedan decir ni mu. El trazado puede ser posible, sería de lo más barato, de lo más cómodo y simplemente estriba en que las instituciones apuesten decididamente porque la gente que acuda a estos lugares lo haga en TP y no en coche.
Saludos,
Sergio
Soluciones varias:
- Se elimina el aparcamiento y en su lugar se hacen pasar las vías.
- Se eliminan dos carriles de un sentido de la ronda y en su lugar se hacen pasar las vías.
- Se excava bajo el Paseo de Colón y bajo Marqués de l'Argentera y al llegar al Morrot se hace en superficie.
Y un larguísimo etcétera en el cual, como en estas soluciones de arriba, de encarecimiento y de costes elevadísimos no hay nada. Es completamente irreal, demagógico y desproporcionado el comparar un túnel de BCN a Mallorca con la posibilidad de una línea de metro por el litoral.
Lo que sí ha de haber es voluntad política de eliminar espacio al vehículo privado y otorgárselo al transporte público. Se podría perfectamente cerrar completamente al tráfico la ronda para vehículos particulares y dedicarla tan solo al transporte de mercancías, que para eso está. Pero no se hace, ¿por qué? voluntad política de no hacer nada al respecto.
La superficie del Paseo de Colón debería estar destinada al BUS, al tranvía y en menor medida al coche con todo tipo de impedimentos y la ronda litoral es algo que no debería de existir salvo para transporte de mercancías y eso ya se puede hacer por dentro del puerto en la Zona Franca ya que la parte de la que hablamos pierde importancia en este sentido pues el puerto comercial importante está escorado y cada vez más hacia el Baix Llobregat.
Aprovechemos el espacio de la ronda litoral, eliminémosla y en ese hueco que ya está hecho, soterrado, aislado y solucionados sus problemas de construcción... y hagamos allí los trabajos necesarios para colocar una doble vía de cercanías, otra doble vía de metro y no gastaremos nada más que lo que cuesten los hierros de los railes, las piedras del balasto y lo que cueste hacer las estaciones en todo el tramo, ¿eso es caro? y un (huevo).
¿Se hará esto alguna vez? pues claro que no ya que la voluntad política es la de seguir dejando al coche todo el espacio posible.
¿No recordais cuando se pensó, salió en prensa, etc. la posibilidad de ampliar los dos carriles por sentido de la ronda litoral en esa zona a tres carriles por sentido? pues nadie salió diciendo que eso no se podía hacer ni lo comparó con un túnel a Mallorca ni con un puente a 2 km de altura que se puede hacer pero que es muy caro, sino que simplemente se vio como hasta una cosa lógica.
¿No estaban dispuestos a construir un túnel submarino para el AVE por allí y aun hay gente que lo defiende? eso sí que es desproporcionado. Hacer pasar el metro en superficie desde Zona Franca al Morrot es posible y de caro y excesivo no tiene NADA. Y el trayecto entre el Morrot y el Paseo de Colón por espacios ya ocupados en la actualidad que solamente deberían ser reconducidos en su uso civil (pasar del coche al TP) es exactamente igual de posible y es más, muchísimo más barato que cualquier ampliación de metro que os esté pasando por la cabeza.
También es verdad que hay mucha gente que la verdad, de filtraciones, capas freáticas, aguas y demás, ni creo que tenga diplomas, ni que entienda mucho, ni que sean muy doctos en la materia, pero que en cuanto ven que alguien se acerca al agua, siempre le gusta ponerse como si fuese un experto en natación. Pues no ha lugar, ya que mi propuesta pasa por no tocar nada de nada en este aspecto precisamente para que todo este tipo de voces temerosas de las filtraciones, el terreno, etc. no puedan decir ni mu. El trazado puede ser posible, sería de lo más barato, de lo más cómodo y simplemente estriba en que las instituciones apuesten decididamente porque la gente que acuda a estos lugares lo haga en TP y no en coche.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més llenya al foc (o més animals al circ)
Continua l'espectacle, segons informa l'Avui:
--------------------------------------------------------------------------------------
ERC votarà a favor del canvi de traçat del TGV, però no pel Vallès o pel litoral
Barcelona
Ult. Act. 11.06.2007 - 19:27 hs
El candidat d'ERC a Barcelona, Jordi Portabella, ha assegurat que el seu partit no està d'acord amb l'actual traçat del TGV pel carrer Mallorca, però tampoc "amb el que passa pel Vallès", com proposa CiU, "o amb el que passa pel litoral", com planteja el PP. Portabella és més partidari d'un traçat que passi per sota el carrer Aragó.
Sobre la possibilitat de votar conjuntament amb CiU, i fins i tot amb el PP, per demanar el canvi de traçat del TGV, Portabella ha reiterat: "Podríem votar a favor d'una proposta que demani reconsiderar l'actual traçat del TGV, però no a una que plantegi el TGV pel Vallès o pel litoral".
Portabella ha fet aquestes declaracions després de la reunió de l'Executiva Nacional d'ERC, que ha ratificat la decisió del grup a l'Ajuntament de Barcelona, avalada ja per la Permanent del partit, de no reeditar el govern tripartit amb PSC i ICV-EUiA i quedar-se a l'oposició del consistori.
El líder d'ERC a Barcelona ha explicat que la intenció del seu grup és exercir "una oposició constructiva" a l'Ajuntament, tot i que "sobre la base dels nostres programes i propostes". I ha advertit que ERC "no renunciarà als continguts del seu programa polític perquè el govern municipal tingui difícil aprovar alguna cosa".
La visió del PSC
El portaveu del PSC, Miquel Iceta, ha advertit avui que introduir qualsevol canvi en el traçat del TGV al seu pas per Barcelona implicaria un nou retard de tres anys en la finalització de les obres, amb la qual cosa els socialistes catalans s'han tancat en banda a aquesta possibilitat.
En la roda de premsa posterior a la comissió executiva del PSC, Iceta ha explicat que els socialistes catalans han analitzat la nova situació del TGV, que no arribarà a la frontera francesa fins al 2012, tres anys més tard del que estudiava el Ministeri de Foment, que amb aquest ajornament busca garantir la seguretat en la construcció del traçat, especialment als túnels que travessaran els centres de Barcelona i Girona.
Iceta no ha criticat aquesta situació i s'ha limitat a indicar que a l'executiva del PSC s'han analitzat els "motius" del retard, entre els quals ha enumerat "les dificultats per negociar el traçat i els estudis d'impacte ambiental".
--------------------------------------------------------------------------------------
ERC votarà a favor del canvi de traçat del TGV, però no pel Vallès o pel litoral
Barcelona
Ult. Act. 11.06.2007 - 19:27 hs
El candidat d'ERC a Barcelona, Jordi Portabella, ha assegurat que el seu partit no està d'acord amb l'actual traçat del TGV pel carrer Mallorca, però tampoc "amb el que passa pel Vallès", com proposa CiU, "o amb el que passa pel litoral", com planteja el PP. Portabella és més partidari d'un traçat que passi per sota el carrer Aragó.
Sobre la possibilitat de votar conjuntament amb CiU, i fins i tot amb el PP, per demanar el canvi de traçat del TGV, Portabella ha reiterat: "Podríem votar a favor d'una proposta que demani reconsiderar l'actual traçat del TGV, però no a una que plantegi el TGV pel Vallès o pel litoral".
Portabella ha fet aquestes declaracions després de la reunió de l'Executiva Nacional d'ERC, que ha ratificat la decisió del grup a l'Ajuntament de Barcelona, avalada ja per la Permanent del partit, de no reeditar el govern tripartit amb PSC i ICV-EUiA i quedar-se a l'oposició del consistori.
El líder d'ERC a Barcelona ha explicat que la intenció del seu grup és exercir "una oposició constructiva" a l'Ajuntament, tot i que "sobre la base dels nostres programes i propostes". I ha advertit que ERC "no renunciarà als continguts del seu programa polític perquè el govern municipal tingui difícil aprovar alguna cosa".
La visió del PSC
El portaveu del PSC, Miquel Iceta, ha advertit avui que introduir qualsevol canvi en el traçat del TGV al seu pas per Barcelona implicaria un nou retard de tres anys en la finalització de les obres, amb la qual cosa els socialistes catalans s'han tancat en banda a aquesta possibilitat.
En la roda de premsa posterior a la comissió executiva del PSC, Iceta ha explicat que els socialistes catalans han analitzat la nova situació del TGV, que no arribarà a la frontera francesa fins al 2012, tres anys més tard del que estudiava el Ministeri de Foment, que amb aquest ajornament busca garantir la seguretat en la construcció del traçat, especialment als túnels que travessaran els centres de Barcelona i Girona.
Iceta no ha criticat aquesta situació i s'ha limitat a indicar que a l'executiva del PSC s'han analitzat els "motius" del retard, entre els quals ha enumerat "les dificultats per negociar el traçat i els estudis d'impacte ambiental".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Què maco!!! Tenim 5 partits a l'ajuntament de Barcelona, i ja tenim 4 propostes enfrontades de traçat. Això sí que és treballar per posar-nos a desenvolupar el país tots junts. Cadascú tirant cap a casa seva i als altres que els donin...
Però el més divertit de tot, és que ara el PSC defensa un traçat que no van fer ells sinó PP i CiU que paradoxalment són els que ara més s'hi oposen, mentre que dels únics dos partits que sembla que estan d'acord, PSC i ICV, en realitat ICV és contrària a l'AVE però no protesta perquè des que estan al poder diuen que sí a tot el que els diu el PSC. Al·lucinant...
Teniu tots un 10, benvolguts polítics
Però el més divertit de tot, és que ara el PSC defensa un traçat que no van fer ells sinó PP i CiU que paradoxalment són els que ara més s'hi oposen, mentre que dels únics dos partits que sembla que estan d'acord, PSC i ICV, en realitat ICV és contrària a l'AVE però no protesta perquè des que estan al poder diuen que sí a tot el que els diu el PSC. Al·lucinant...
Teniu tots un 10, benvolguts polítics
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT