Inauguració LAV París-Estrasburg
Inaugurada LGV Est a França
El dia 10 es va inaugurra la línia d´alta velocitat Est, que uneix París amb Baudrecourt (Lorena) a l´est de França.
D´aquesta manera s´escurça un munt el temps de recorregut entre París i Estrasburg, Luxemburg, Nancy, Metz, Basilea, Mulhouse, Colmar, Frankfurt del Main, Karlsruhe, i d´altres ciutats de l´Est de França (regions Xampanya-Ardenes, Lorena, i Alsàcia), del sud d´Alemanya (regions Saarland, Rheinland-Pfalz, Baden-Wurttemberg i Baviera), i també amb Suïssa i Luxemburg.
La posada en marxa del TGV (que arriba a una velocitat de 320 km/h), ha significat la desaparició dels Eurocity i dels Corail Téoz que feien el recorregut, però alhora s´ha potenciat el servei de regionals TER.
Els serveis es presten amb rames TGV i ICE (les darreres pels serveis amb Alemanya, tot i que els comparteixen amb els TGV).
I mentrestant, aquí baix...
D´aquesta manera s´escurça un munt el temps de recorregut entre París i Estrasburg, Luxemburg, Nancy, Metz, Basilea, Mulhouse, Colmar, Frankfurt del Main, Karlsruhe, i d´altres ciutats de l´Est de França (regions Xampanya-Ardenes, Lorena, i Alsàcia), del sud d´Alemanya (regions Saarland, Rheinland-Pfalz, Baden-Wurttemberg i Baviera), i també amb Suïssa i Luxemburg.
La posada en marxa del TGV (que arriba a una velocitat de 320 km/h), ha significat la desaparició dels Eurocity i dels Corail Téoz que feien el recorregut, però alhora s´ha potenciat el servei de regionals TER.
Els serveis es presten amb rames TGV i ICE (les darreres pels serveis amb Alemanya, tot i que els comparteixen amb els TGV).
I mentrestant, aquí baix...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No tot són flors i violes (almenys a Alemanya)
Sobre aquest tema ja hi ha obert aquest fil.
No et pensis que a Alemanya tot sigui de color rosa. Avui, el setmanari Der Spiegel ha publicat un articleon es queixa, precisament, de l'immobilisme del sector ferroviari alemany, basat en les diferents lleis i el fort poder que tenen els ajuntaments. Una de les conseqüències és que el TAV París-Frankfurt tarda 1h50 en fer els 400 km fins a Saarbrücken; d'allí a Frankfurt (180 km) tarda dues hores ja que les decisions per construir LAVs són molt lentes, de manera que, en la configuració actual, el TGV difícilment restarà competitivitat a l'avió en aquest trajecte.437.001 wrote:I mentrestant, aquí baix...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Inaugurada LGV Est a França
... Tot Catalunya és ocupada per la gran velocitat... Tota? No! Una ciutat de la costa habitada per avepel·litoralencs indomables rebutja una i altra vegada ferotgement l'invasor. La vida doncs, no és gens planera per als catalans pro-gran-velocitat de Granvelocitòrum, Sagreràrium, Baipasvallesànum i Aveperaragònum...437.001 wrote:I mentrestant, aquí baix...
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
Re: Inaugurada LGV Est a França
I en una altra ciutat els obrers brillen per la seva abséncia, fet que lluny de ser reprovat, encara és celebrat per un gran col·lectiu de la poblacióIzo wrote:... Tot Catalunya és ocupada per la gran velocitat... Tota? No! Una ciutat de la costa habitada per avepel·litoralencs indomables rebutja una i altra vegada ferotgement l'invasor. La vida doncs, no és gens planera per als catalans pro-gran-velocitat de Granvelocitòrum, Sagreràrium, Baipasvallesànum i Aveperaragònum...437.001 wrote:I mentrestant, aquí baix...
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Primeres impressions del TGV Est
Per aprofitar un dia lliure que m’he trobat a última hora, he anat a fer un tomb per Champagne, Lorraine, Alsace, Rheinland-Pfalz i Saarland. Dit d’una altra manera, he anat a provar el TGV Est, posat en marxa ahir diumenge 10.
La idea és provar els dos materials “nous” que circulen per la línia: els TGV POS (SNCF) de la “ruta sud” (Paris - Stuttgart) i els ICE 3 MS-F (DB) de la “ruta nord” (Paris - Frankfurt).
A l’anada, TGV 9573 Paris Est – Strasbourg – Stuttgart (TGV POS). Què us he d’explicar? L’interior està nou i gens malament. Pel que fa als 320 km/h, ni te n’adones. Cal dir que el confort és molt bo (es nota que la via està posada fa poc i encara no ha vist passar molts trens). Això sí, la via 1 (Paris – Strasbourg) conserva els peralts dimensionats per al rècord del mes d’abril, i no cal que us diga la sensació a l’entrada i eixida de les corbes!
He fet només el recorregut entre Paris i Strasbourg, ja que el tren anava complet a partir d’aquesta ciutat. Com a consol, he pogut veure el “casc” que estan posant per ampliar l’estació:
Ja que no podia passar per Stuttgart per enllaçar amb la “ruta nord”, he decidit anar per Lauterbourg i Kaiserslaurten i aprofitar per veure la línia Strasbourg – Lauterbourg, que no coneixia: doble via no electrificada, circulació per la dreta i senyalització lluminosa amb BAPR (blocatge automàtic amb cantons llargs), excepte l’estació de Lauterbourg, frontera amb Alemanya, que encara conserva això:
(senyals mecànics estil antiga xarxa Alsace-Lorraine)
Així arribe a Saarbrücken, on m’espera l’ICE 9550 Saarbrücken – Paris Est (a partir de desembre, vindrà de Frankfurt). Tampoc no està malament. No podria dir si és millor o pitjor que el TGV, diria que és diferent: tens més espai per a les cames i la decoració sembla més sòbria i “seriosa”; en canvi, el confort de circulació és menor que al TGV (a l’ICE es nota que vas a sobre dels motors i a 320 km/h fa una mica “la barca” –com el Talgo, però molt menys– ). Això sí, res de projeccions de balast (si més no, no se senten des de l’interior del tren). I, clar, si te’n vas al darrer cotxe (on no hi havia ningú), veus això (perdoneu per la qualitat de les fotos, estan fetes amb el màxim de zoom des de darrere del vidre que separa la cabina dels passatgers i a 320 no és massa fàcil):
Després de les línies “planes” de l’Atlàntic i el Nord, la LGV Est recupera la tradició de la LGV SE, amb unes “muntanyes russes” de 35 per mil (només te n’adones si les veus així, com a viatger ni ho notes).
A l’arribada a Paris, podem veure les conseqüències d'un xoc a alta velocitat amb un ocellot que estava al lloc equivocat en el moment equivocat :
Al fons, un TGV Réseau renovat dels que s’encarreguen dels serveis interns a França i França – Luxemburg.
I, a la via del costat, un dels nous AGC B82500 bimode-bicorrent (1500 Vcc, 25000 Vca i dièsel), actualment en proves:
I això ha estat tot el que ha donat de si la jornada. Un altre dia, hauré de tornar a fer la línia més tranquil·lament per veure els detalls.
La idea és provar els dos materials “nous” que circulen per la línia: els TGV POS (SNCF) de la “ruta sud” (Paris - Stuttgart) i els ICE 3 MS-F (DB) de la “ruta nord” (Paris - Frankfurt).
A l’anada, TGV 9573 Paris Est – Strasbourg – Stuttgart (TGV POS). Què us he d’explicar? L’interior està nou i gens malament. Pel que fa als 320 km/h, ni te n’adones. Cal dir que el confort és molt bo (es nota que la via està posada fa poc i encara no ha vist passar molts trens). Això sí, la via 1 (Paris – Strasbourg) conserva els peralts dimensionats per al rècord del mes d’abril, i no cal que us diga la sensació a l’entrada i eixida de les corbes!
He fet només el recorregut entre Paris i Strasbourg, ja que el tren anava complet a partir d’aquesta ciutat. Com a consol, he pogut veure el “casc” que estan posant per ampliar l’estació:
Ja que no podia passar per Stuttgart per enllaçar amb la “ruta nord”, he decidit anar per Lauterbourg i Kaiserslaurten i aprofitar per veure la línia Strasbourg – Lauterbourg, que no coneixia: doble via no electrificada, circulació per la dreta i senyalització lluminosa amb BAPR (blocatge automàtic amb cantons llargs), excepte l’estació de Lauterbourg, frontera amb Alemanya, que encara conserva això:
(senyals mecànics estil antiga xarxa Alsace-Lorraine)
Així arribe a Saarbrücken, on m’espera l’ICE 9550 Saarbrücken – Paris Est (a partir de desembre, vindrà de Frankfurt). Tampoc no està malament. No podria dir si és millor o pitjor que el TGV, diria que és diferent: tens més espai per a les cames i la decoració sembla més sòbria i “seriosa”; en canvi, el confort de circulació és menor que al TGV (a l’ICE es nota que vas a sobre dels motors i a 320 km/h fa una mica “la barca” –com el Talgo, però molt menys– ). Això sí, res de projeccions de balast (si més no, no se senten des de l’interior del tren). I, clar, si te’n vas al darrer cotxe (on no hi havia ningú), veus això (perdoneu per la qualitat de les fotos, estan fetes amb el màxim de zoom des de darrere del vidre que separa la cabina dels passatgers i a 320 no és massa fàcil):
Després de les línies “planes” de l’Atlàntic i el Nord, la LGV Est recupera la tradició de la LGV SE, amb unes “muntanyes russes” de 35 per mil (només te n’adones si les veus així, com a viatger ni ho notes).
A l’arribada a Paris, podem veure les conseqüències d'un xoc a alta velocitat amb un ocellot que estava al lloc equivocat en el moment equivocat :
Al fons, un TGV Réseau renovat dels que s’encarreguen dels serveis interns a França i França – Luxemburg.
I, a la via del costat, un dels nous AGC B82500 bimode-bicorrent (1500 Vcc, 25000 Vca i dièsel), actualment en proves:
I això ha estat tot el que ha donat de si la jornada. Un altre dia, hauré de tornar a fer la línia més tranquil·lament per veure els detalls.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Salut!
Feia dies que no se´t llegia, ni aquí, ni a Trains-en-voyage!
Dues coses:
a)els TGV R renovats i els TGV Lacroix són la mateixa cosa?
b)els BGC Bi-Bi no funcionen a París est-Troyes-Culmont, ja?
Aquest cap de setmana pujo a Bordeus a fer la línia del Medoc fins a la Pointe de Grave...
P.S: Adéu Aubrac i adéu Cevenol aquest juliol, no?
Feia dies que no se´t llegia, ni aquí, ni a Trains-en-voyage!
Dues coses:
a)els TGV R renovats i els TGV Lacroix són la mateixa cosa?
b)els BGC Bi-Bi no funcionen a París est-Troyes-Culmont, ja?
Aquest cap de setmana pujo a Bordeus a fer la línia del Medoc fins a la Pointe de Grave...
P.S: Adéu Aubrac i adéu Cevenol aquest juliol, no?
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
a) Més o menys. De fet, hi ha 3 tipus de TGV "Lacroix":437.001 wrote:Salut!
Feia dies que no se´t llegia, ni aquí, ni a Trains-en-voyage!
Dues coses:
a)els TGV R renovats i els TGV Lacroix són la mateixa cosa?
b)els BGC Bi-Bi no funcionen a París est-Troyes-Culmont, ja?
Aquest cap de setmana pujo a Bordeus a fer la línia del Medoc fins a la Pointe de Grave...
P.S: Adéu Aubrac i adéu Cevenol aquest juliol, no?
1. Els TGV Atlantique renovats,
2. Els TGV Réseau renovats,
3. Els TGV POS formats amb cotxes de TGV Réseau i les noves motrius.
b) Efectivament, han començat a funcionar en servei comercial fa molt pocs dies.
Pel que fa a la línia del Medoc, espavila't. Després de la línia de les Causses i la de Baiona a St. Jean Pied de Port, alguna més caurà pròximament.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Osti, quina sort Pau, a aquesta LGV li tinc moltes ganes (només he provat la LGV Mediterranée des de Nîmes a Marseille), però encara ens haurem d'esperar una micona...Quan vaig anar a Est només vam veure dos Réseau Lacroix, hagués estat bé veure algun ICE3 o algun POS...
Edito: Curiós també l'avistament del bi-bi...(ja tenim sobrenom a falta de que els cheminots en trïin algun...), 4 cotxes i a més bitensió i bimode...un trasto digne de veure...però una cosa, de bi-bi's no anaven només ara per ara a la Rhône-Alpes? Aquest, per el color de la marca TER, sembla que vagi a Champagne-Ardennes...
Edito: Curiós també l'avistament del bi-bi...(ja tenim sobrenom a falta de que els cheminots en trïin algun...), 4 cotxes i a més bitensió i bimode...un trasto digne de veure...però una cosa, de bi-bi's no anaven només ara per ara a la Rhône-Alpes? Aquest, per el color de la marca TER, sembla que vagi a Champagne-Ardennes...
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Alguna cosa he vist...
437.001 wrote:Nota: Adolf, les fotos de les senyals mecàniques alsacianes que veus, pel Massís Central a França n´està ple (Clermont-Ferrand, Llemotges, Rodez, i llocs del pal...).
Ja hi estàs anant, que la Sncf vol passar la dalla...
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269