Els nous combois de la línia 1 del metro comencen a circular
publicat el 11/06/2007 a les 17:44 h.
Jordi Hereu: "Apostem per un metro amb nou material mòbil i noves infraestructures com l'intercanviador de la Sagrera"
La línia 1 del metro, la més antiga de la ciutat i la que més passatgers transporta cada dia, en total prop de 375.000 viatgers, ha estrenat el primer tren de la sèrie 6.000 d'un total de deu trens contractats per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) a l'empresa CAF per un import de 65 milions d'euros.
Davant la sorpresa dels passatgers que pujaven al nou comboi i es trobaven amb les autoritats municipals, encapçalades per l'alcalde en funcions de Barcelona, Jordi Hereu, el nou tren ha començat el viatge des de l'estació de la Sagrera.
Amb l'arribada d'aquests deu trens, que es posaran en servei de manera progressiva al llarg del 2007, la línia 1 podrà augmentar la freqüència d'aquesta línia, passant de 3 minuts i 44 segons a 3 minuts i 35 segons.
"Avui fem un pas molt important en la millora del servei del metro amb l'entrada en servei del nou tren perquè apostem per un transport públic de qualitat i que serveixi per dissuadir les persones d'utilitzar el transport privat", ha destacat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques i president de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Joaquim Nadal.
Per part seva, l'alcalde Jordi Hereu s'ha mostrat satisfet per l'entrada en servei d'un nou tren a la línia 1, ja que contribuirà a augmentar la qualitat del transport públic.
"La millora del transport públic es basa en l'adquisició de nou material mòbil, com en aquest cas, i també en la creació de noves infraestructures, com ara l'intercanviador de la Sagrera", ha afirmat.
Més seguretat i confort per als passatgers
Els nous trens de la línia 1 destaquen pel disseny, la tecnologia avançada en matèria de seguretat i el confort elevat per als passatgers. Així, els trens de la sèrie 6.000 tenen un passadís d'intercomunicació entre cotxes ben ample i la seva construcció en alumini permet reduir el pes i augmentar l'eficiència energètica.
Pel que fa a l'interior dels vagons, els nous trens tenen els seients col·locats de manera paral·lela amb la paret lateral enlloc dels compartiments de dos contra dos actuals dels combois de la línia 1.
Alhora, hi ha diverses pantalles de televisió, megafonia interior, màxima insonorització, aire condicionat, videovigilància i espais reservats per a persones amb mobilitat reduïda.
També es renovaran els trens actuals de la línia 1
Els trens de la línia 1, els de la sèrie 4.000, es començaran a renovar perquè puguin continuar donant servei els propers anys, ja que ara es troben a la meitat de la seva vida útil.
Així, de manera esglaonada, els trens 4.000 disposaran de nous terres i vidres, espais per a persones amb mobilitat reduïda, nou mecanisme d'obertura de les portes, i videovigilància.
A més, també es canviarà l'ordre dels seients per alinear-los amb les parets laterals i es construiran passadissos d'intercomunicació dins dels trens.
www.bcn.cat